Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 06:30

Spannend Primavera.

Wij hebben waarschijnlijk ook de boot gemist dit keer.. echt heel stom. Zijn net terug van vakantie en ik had mijn ovulatie eigenlijk pas maandag of zo verwacht. Heb niet meer naar mijn tracker gekeken, wel twee keer een ovulatietest gedaan afgelopen dagen maar ik denk dat ik te veel had gedronken, was op allebei helemaal niks te zien. Gister voelde ik opeens mijn ovulatie, dus tracker gecheckt en ja hoor, dat was ook volgens planning.
Wij heel erg balen, ter plekke nog maar wat geprobeerd maar heb er weinig hoop op. Laatste keer hiervoor was net buiten mijn vruchtbare periode waarschijnlijk.

Mijn man was vooral heel gefrustreerd dat ik het niet in de gaten had gehouden, maar hij zei juist laatst dat ik het meer los moest laten omdat ik er zo obsessief mee bezig was. Niet zoveel loslaten dus :')
Laatst bijgewerkt door Maanlicht op 09-06-22 07:06, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelys

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 06:33

Balen maanlicht, toch nog op de dag van ovulatie klussen is volgens mij prima.
Mijn man zei ook al laat het los,maar vraagt wel wanneer mijn ovulatie is etc. Dus loslaten lukt hier ook niet goed. Zelfs minder goed dan bij de vorige keer (toen was het ook heel snel raak).

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:02

Balen idd maanlicht maar vergeet niet dat je eitje na zijn sprong ook nog 12-24 uur leeft he :) wellicht dat je dan helemaal niet te laat bent geweest :)

Ik blijk verkeerd geteld te hebben... dacht dinsdag al 7dpo te zijn maar was dat gisteren pas. Nu dus pas 8dpo en vanmorgen was de test nog altijd suuuuuuuper vaag... begin er aan te twijfelen of het niet een voorgedrukt lijntje is. Zeker ook omdat ze niet oplopen tov dinsdag. Vandaag dus pas 8dpo dus het is nog steeds super vroeg maar toch :P

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:04

Da's wel heel vroeg hoor :=
Ik hoop het uiteraard voor je, maar het klinkt wel wat onwaarschijnlijk.

Hier nog in afwachting. :+ Wel al hele dag kramp dus ik vrees ervoor.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:09

haha I know :+ Bij mijn vorige zwangerschap ging dit exact zo. Eerste maanden super obsessief mee bezig geweest - geen resultaat. Vanaf dat ik het los liet was ik ineens zwanger maar toen wist ik dus ook ineens niet meer wanneer mijn laatste menstruatie geweest was, was de gynaecoloog niet zo blij mee :+ . Hoop dat de geschiedenis zich niet herhaald :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:13

Froukje: wat balen zeg!

Maanlicht: hopelijk pakt het alsnog goed uit. Het kan inderdaad fijn zijn om ovulatietesten te doen :) volgens m’n app zou m’n ovulatie zondag zijn, maar mijn ovulatietest was afgelopen maandag positief dus was m’n eisprong dinsdag of woensdag. Ik voel geen eisprong dus ben er een beetje afhankelijk van.

Primavera: dat is nog vroeg inderdaad, maar hcg verdubbeld elke 48 uur dus wellicht gaat je streepje nog oplopen. Voor mij wel een reden om niet voor m’n nod te testen, liefst een week erna ofzo (zolang ik niet ongesteld word).

Muurp: spannend hoor! Hopelijk heeft het niks met menstruatie te maken

Vandaag ben ik 2 dpo en heb ik nergens last van (kan ook bijna niet anders). Mijn nod is 21 juni, maar ik wil wachten met testen tot 23 juni. We gaan 24 juni op vakantie en ik wil van tevoren weten of ik hét boek van Kluun (Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt) kan inpakken. Als ik zwanger ben, kan ie mee en ga ik m’n vriend verrassen. Als ik niet zwanger ben, kan ie thuis blijven en hoef ik er niet aan te denken :) komende periode tot m’n vakantie heb ik het erg druk dus genoeg afleiding om te wachten tot de 23e.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:22

ik heb hier toch de hoop maar een beetje opgegeven. De testjes werden niet duidelijker en hoewel het nog eigenlijk veel te vroeg is (normaal dinsdag of woensdag pas) heb ik het idee dat ik ongesteld aan het worden ben. Sinds deze morgen wat bruinverlies :( heel jammer... baal enorm. Ook omdat ik zoveel dezelfde tekenen voel als bij Liam :(

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 11:52

Bruinverlies is niet per definitie slecht.

Zeker niet als je nod pas over 5 a 6 dagen is.
Zoals je zelf al zegt. Het is nog veel te vroeg.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:31

Hier helaas vals alarm :+ volgende week op vakantie dus even minder hyperfocussen en lekker genieten.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:45

Ik sluit me aan bij Saul inderdaad.

Muurp: dat is jammer zeg!

Ik zit op m’n wachtbankje, ga over 13 dagen testen (als ik dat volhoud) ik zou al over 11 dagen kunnen testen, want dat is m’n nod.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 12:55

Jammer Muurp!

Spannend Bodhi! Knap dat je dat zo lang volhoudt :P

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 14:48

Primavera: ja ik zal wel moeten haha. Eerder testen heeft toch geen zin (volgens mij heb ik ook geen early in huis), maar misschien wil ik volgende week ineens testen. Bij mij gaat het wachten de eerste week wel, de tweede week wordt lastiger, want dan zou het al positief kunnen zijn. Ik probeer vooral veel afleiding te zoeken :)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 18:36

Primavera ik zou ff rustig afwachten tot je nod.

Muurp jammer, maar gelukkig niet ongesteld bij vakantie.

Spannend Bhodi. Ik duim voor je!

Ik zit ook te wachten. Nog een week geduld ( misschien doe ik dinsdag wel een early test )

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 19:43

Lovelys ik duim ook voor jou! Spannend zeg :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 20:34

Spannend Lovelys, ik duim ook!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 08:55

Ik ben vandaag 4 dpo, maar de eerste week wachten is voor mij niet zo’n probleem. Ik merk echt dat ik er een stuk relaxter onder ben dan tijdens het “oefen” rondje, wat een heerlijk gevoel! :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 10:50

Fijn Bodhi! Zalig dat je er zo relaxt onder bent :)

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 13:44

Hier toch ongesteld geworden. Als ik naar het bruinverlies kijk is dat vrijdag begonnen. Ik moest pas dinsdag/woensdag dus das wel een pak vroeger als normaal.

Wellicht dat mijn cyclus nog niet volledig terug op punt is. Volgende ronde nieuwe kansen :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 14:52

Jammer Primavera!

Hier 5 dpo en nergens last van, ja pijnlijke borsten, maar dat heb ik altijd na m’n ovulatie.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 15:38

Hier helaas (natuurlijk) ook weer niets. Dus volgende week mag ik weer aan de hormonen -O-

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 16:01

Wat balen Saul!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 17:58

Balen Saul! :(

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 18:07

Hè balen..
Ik merk dat ik toch stiekem een beetje aan het hopen ben, maar probeer het zoveel mogelijk los te laten.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 18:14

Dat is jammer Maanlicht! Waarom denk je dat het niet gelukt is? :)

Ik had gisteren een beetje pech, ging alcoholvrije cocktails drinken die niet alcoholvrij waren… miscommunicatie, maar ik ben wel een beetje bang wat voor gevolgen het kan hebben. Straks heeft het invloed op een eventuele innesteling. Enfin, ik wacht rustig af. Buiten de reacties die ik plaats in dit topic om het erover te hebben, denk ik er verder niet zoveel aan. Lijkt bijna een beetje alsof het me niet boeit, maar ik heb het gewoon druk 8)7

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 18:52

Jammer Saul!

Bhodi heerlijk toch. In ben er toch wel veel mee bezig. Ik heb gisteren toch een early gedaan. Deze was negatief dus nu wachten op ongesteld worden.