Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 16:29

Broeken ga ik proberen over te slaan.. Vind die zwangerschaps broeken zo lelijk. Hoop dat dit voldoende is voor de periode tm oktober.. :=

Riannex_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:09

Isabel schreef:
Hebben hier meer mensen de nipt laten doen? En hoe lang duurde het voor je de uitslag had?

Hier vrij snel de uitslag weekje moeten wachten.

Riannex_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:13

Zal ik even wat kort over mijzelf vertellen.

Ben in september uitgerekend van ons eerste kindje. Heb in het begin corona gehad en 2 weken lang alleen maar overgegeven. Heeft daarna nog heel lang aangehouden. Gelukkig is dat nu over. Heb nu alleen zwangerschapsischias. Door een ongeluk met een paard in 2015 waarbij ik meerdere wervels heb gebroken. Is dit nu erg zwaar om erbij te hebben. Werk nu nog maar halve dagen en hoop zo de zwangerschap door te komen.

Kwa kleding lees ik even mee. Want op dit moment past echt niks meer

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 17:33

Bedankt al voor de berichtjes over de kleding.
Helaas werk ik fulltime dus gaat het niet lukken om nog voor donderdag ergens heen te kunnen.
Op de website van prenatal kon ik niet echt veel leuks vinden voor een beetje een bijzondere gelegenheid.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 18:18

J0anieke schreef:
Broeken ga ik proberen over te slaan.. Vind die zwangerschaps broeken zo lelijk. Hoop dat dit voldoende is voor de periode tm oktober.. :=

Dit zou ik ook wel willen, maar voor eens op stal of wandelen is een broek ook wel fijn. Werk en anders is wel vooral jurken, ook hiervoor altijd al.
De broeken zijn wel verre van modieus en het stomste is dat ik m’n blouse er niet in kan stoppen en dus alles eroverheen valt en daardoor nog lelijker wordt..

Maaaarije, je zou ook eens bij Zalando of About You kunnen filteren. Er zijn ook best hele leuke feestjurken voor zwangerschap te vinden en daar hebben ze ook snelle bezorging.

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 18:33

Ohja kleding, wat een ellende.
Ik heb spijkerbroeken van de H en M, ik heb een jurkje voor een trouwerij bij de vero moda vandaan maar ik moet eerlijk toegeven, het grootste deel van de kleding is lomp en groot.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:02

Ik heb veel van H&M en de C&A, ik moest net goed hebben voor op kantoor en wil ook niet teveel uitgeven, ik ben vooral verrast door de C&A spullen, ik kan me prima vertonen, ik mis vooral kleur en prints maar koop nu maar hysterische schoenen om te compenseren….

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 19:38

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-22 19:44

linoleum schreef:
J0anieke schreef:

Dit zou ik ook wel willen, maar voor eens op stal of wandelen is een broek ook wel fijn. Werk en anders is wel vooral jurken, ook hiervoor altijd al.
De broeken zijn wel verre van modieus en het stomste is dat ik m’n blouse er niet in kan stoppen en dus alles eroverheen valt en daardoor nog lelijker wordt..

Maaaarije, je zou ook eens bij Zalando of About You kunnen filteren. Er zijn ook best hele leuke feestjurken voor zwangerschap te vinden en daar hebben ze ook snelle bezorging.

Op stal draag ik m'n rijbroek nu nog, maar ga ook wel eens in een jurkje tegenwoordig.. :')
Wbt wandelen is jurkje voor mij prima. Ik draag er zo'n broekje onder van noppies, zitten echt heel fijn en rollen niet omhoog of omlaag :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 20:14

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 22:19

Ik heb inmiddels wat dingetjes besteld na tips van jullie! :D hopen dat alles past!

Riannex_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 22:45

Ik heb gewoon broeken van de only maar dan de zwangerschaps versie. Zitten net zo mooi als de normale broeken.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 06:42

Oehw, leuk! Zwangerschapskleding! Moet ik ook eens achteraan...
Draag eigenlijk vooral jurkjes, die passen totnutoe allemaal nog :)

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:07

Wij hebben vandaag de nipt uitslag incl nevenbedingen gekregen en die was goed! 5 dagen gewacht dus

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 15:33

Fijn Manon!! Zowel de uitslag, als dat je het zo snel te weten kwam.

Ik heb een week vakantie en keek er een beetje tegenop. Laatste weken was echt de dagen doorstaan, was bang dat het een hele lange saaie week zou worden. Maar vandaag een goede dag. Lekker op de loungebank in de schaduw. Zelfs lezen gaat weer aardig goed, na wekenlang er duizelig van worden. Dus ik ben blij :D

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:25

Wij morgen de termijnecho en woensdagochtend NIPT. Hopelijk ook nog voor onze vakantie de 30e de uitslag, dat zou wel lekker zijn.

Heeft iemand hier ook last van migraine? Ik heb gister een vrij zware gehad, maar mag nu natuurlijk niets anders dan paracetamol. Wat voor mij niets doet. Dus mocht iemand tips hebben, ik hou me aanbevolen.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 17:00

Ma_n0n schreef:
Wij hebben vandaag de nipt uitslag incl nevenbedingen gekregen en die was goed! 5 dagen gewacht dus

13 weken echo was net ook goed! :o

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 18:58

Ma_n0n schreef:
Ma_n0n schreef:

13 weken echo was net ook goed! :o

Ohh wat fijn! <3

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 07:16

Wat een fijne resultaten Manon!

Nog even terug op het topic van kleding: ik zag dat de Prénatal op het moment uitverkoop heeft.

En ik heb een vraag aan jullie: hoe doen jullie het met bh's? Ik heb dit weekend mijn eerste zwangerschapsbh gekocht en blijk de afgelopen weken 2 cups te zijn gegroeid :')
Op verschillende momenten merk ik gewoon dat ik wat meer ondersteuning wil ook dan mijn oude bh's.

Mijn grootste uitdaging is eigenlijk dat mijn ondermaat 70 is en de meeste dingen toch snel beginnen bij 75. En ik vraag me dus af als het nu zo hard groeit of dat de komende tijd nog veel verder zal gaan.
Is het dan misschien toch ook verstandig om een paar gewone bh's in een grotere maat aan te schaffen? Ik weet niet goed wat ik ermee moet.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 08:01

Ik heb toen het echt niet meer kon een andere bh gehaald. Gewoon een normale bh een cupmaat groter (en had eigenlijk ook omtrek groter gemoeten, maar draag m nu met rode huid als eind resultaat, ik moet even zon verlenger kopen.. :') ). Heel eerlijk zijn ze daarna niet meer verder gaan groeien, vooral de eerste weken ging het hard. Kan natuurlijk dat ze straks weer verder groeien, maar ook dan koop ik gewoon weer een normale bh. Ik kon op internet alleen voedingsbh's vinden en geen zwangerschapsbh. En ik ga er ook een beetje vanuit dat ze straks na de zwangerschap en borstvoedingsperiode weer wat gaan krimpen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:26

Wat fijn Manon dat alles goed was! Bij mij waren de goede uitslagen met 13 weken echt een mijlpaal.

Ik heb gewoon hele simpele topjes aan. Wat minder ondersteuning maar zit fantastisch. Wel L-XL ondertussen. Had een B cup maar, die paste al snel niet meer in mijn BH.
Ik heb het idee met een gewone BH dat ze in mijn nek zitten. Ik heb echt al enorme borsten gekregen in vergelijking met wat ik had. Na de bevalling zullen topjes wel niet meer gaan dan gaan ze hangen als ik moet geloven wat mensen om me heen zeggen..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:41

Ik betrapte me gisteren er ook al op dat m’n tepels meer buiten dan binnen m’n cup zaten :')
Denk dat ik ook even goedkope gewone grotere bh’s haal en dan tegen einde zwangerschap, begin moederschap voedingsbh’s. Anders zal je zien dat ik nu haal en ze tegen die tijd weer te klein zijn.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:32

Hoi! Mag ik hier ook mee kletsen? :)
Ik ben nu 14 weken zwanger van ons eerste kindje. Vorige week hebben we een goede 13 weken echo gehad, we wachten nog op de resultaten van de NIPT. Het heeft bij ons 3 jaar geduurd door PCOS (geen ovulatie). In december waren we gestart met Clomid, daarvan was ik in 1x zwanger maar bij 7 weken kreeg ik een miskraam. Vlak daarna zijn we spontaan zwanger geworden: het allermooiste cadeau. Nu begint met de dag het vertrouwen te groeien :)

Qua bh’s heb ik voor nu ook gewoon een cupmaat groter gekocht. Ik wil nog even wachten met zwangerschapsbh’s. Mijn boobies groeien enorm, echt niet normaal :') Het is wel wennen, dat veranderende lichaam. Ook qua kleding.. buikje begint te komen maar ik zit er nog een beetje tussenin. Je ziet nog niet echt dat het een baby buikje is :P

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 10:39

Jaa leuk! Welkom! :)

Ik ben een lijstje aan het maken met baby essentials en dan echt het broodnodige. Wat is er een hoop (onzin) te krijgen zeg. Ook iets met een neuspomp zodat je het neusje leeg kan pompen van snot?? Nooit geweten dat dat bestond. :')

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:47

Welkom RoWi! Leuk zo'n topic!

Vind het lastig om te bepalen wat ik wel, eventueel en niet nodig heb. 'Bang' dat ik net iets mis, ook al kun je het kopen achteraf. Ben toch liever voorbereid. Daardoor wel weer lastiger om een keuze te maken wat echt niet nodig is