Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 17:46

Dat klinkt inderdaad al weinig eten Theadora99. Ik denk dat ik om zou vallen als ik deze hele dag niet eet. Ik denk dat het je zeker gaat helpen om regelmatig te eten om snaaidrang te voorkomen. Toen ik nog op kantoor werkte zette ik in de avond al m'n lunch klaar. Dan hoefde ik het alleen nog maar mee te nemen.

Haha Marlinde dat zou een leuke bijkomstigheid zijn van al het lopen.

Ik ga vanavond aan de pizza, daarbij uiteraard een glas wijn, morgen oliebollen. Daar gaan mijn goede 2 dagen _O- . Daarna gewoon weer verder dan komt het wel goed.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:02

Faringo schreef:
Dat klinkt inderdaad al weinig eten Theadora99. Ik denk dat ik om zou vallen als ik deze hele dag niet eet. Ik denk dat het je zeker gaat helpen om regelmatig te eten om snaaidrang te voorkomen. Toen ik nog op kantoor werkte zette ik in de avond al m'n lunch klaar. Dan hoefde ik het alleen nog maar mee te nemen.

Haha Marlinde dat zou een leuke bijkomstigheid zijn van al het lopen.

Ik ga vanavond aan de pizza, daarbij uiteraard een glas wijn, morgen oliebollen. Daar gaan mijn goede 2 dagen _O- . Daarna gewoon weer verder dan komt het wel goed.

Ja ik sla mijn pauzes heel vaak over (onderwijs, gesprekken met mentorleerlingen, toetsen etc)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:41

Herkenbaar Theodora. Ik sla ze niet over maar heb wel heel weinig tijd en neem ook te weinig tijd om te eten.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:56

Breek heel even in

Ik had altijd net een kg of 7 die er af mocht. Laatste jaren moesten wij ivm allergie in het gezin letten op de ingrediëntenlijsten. Nu is t zo, dat ik gewoon geen dingen in huis heb, wat ik op de ingrediëntenlijst niet (wil) snap(pen).

Die 7 kgs plus ietsje meer zijn er ongemerkt vanaf gegaan en voel mij stuk fitter. Was gek op suikers, maar, je smaak verandert echt!! T lukt idd niet als je jezelf voorhoudt dat je niet zonder kan. Als ik vind dat ik die reep chocolade morgen pas verder mag opeten, dan eet ik m binnen 5 minuten...

En tip, gebruik bij nasi/pasta etc gewoon echt veel kruiden; gemberpoeder/komijn/koriander etc., niet te zuinig mee zijn. Heb nooit calorieën geteld. Geen ingewikkelde dingen gedaan (fruitsuikers zijn geen ramp, omdat je de vezels dan ook direct mee-eet). Gewoon veel puurder eten (en ik eet echt veel). Je lichaam herkent dat, dat werkt veel beter dan lightdrankjes etc.

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:30

Hallo allemaal, ik zou ook graag meelezen en meepraten in dit topic.

Ik ben altijd al een beetje een jojo geweest qua gewicht, beetje een emotie eter. Nu ook een paar jaar een kinderwens traject gehad waardoor ik elke hormoon behandeling +7 kado kreeg. Gelukkig uiteindelijk niet voor niks, want heb vorig jaar mama mogen worden van een zoontje.

Nu zou ik graag +/- 15 kilo kwijt raken. Het begin is bij mij vaak het lastigst, vooral mentaal. En dat mijn partner alles kan eten en geen grammetje aankomt helpt niet echt.

Hopelijk kan het meelezen/praten in dit topic mij helpen om wat kilo's kwijt te raken voor ik in mei weer het traject in ga voor een broertje of zusje.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 23:15

Ik wil ook wel aansluiten :D

Ben afgelopen jaar al zo’n 15 kilo afgevallen maar de laatste 5 tot 6 kilo willen maar niet. Begonnen op 88.3 en nu rond de 73 (weet het even niet helemaal precies). Wil naar 67 toe….
Iets met laatste loodjes :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 08:00

Herkenbaar hoor ik heb ook moeite met de laatste 6 kilo's
Daarom heb ik het in november los gelaten, gewoon normaal gegeten en gesnoept.
Bijna niet aangekomen en nu weer vol goede moed het nieuwe jaar in voor de laatste 6 kilo's.
Als ik er 16 kwijt was in 1,5 jaar kan ik die laatste ook kwijt de komende maanden.
Mijn doel is om deze in mei kwijt te zijn. Kleine stapjes, kleine doelen zoals ik heb gedaan met die 16 kilo

Wees realistisch en wil niet veel kilo's kwijt in korte tijd wat je snel verliest komt er ook weer snel bij. 0,5-1 kilo per maand is veel beter.

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 08:42

Goede instelling Mando, zo kom je er wel! Je ziet er sowieso al goed uit.

Hier gisteravond genoten van een heerlijke pizza met een wijntje. Moet kunnen op z'n tijd. Ook een gokje gewaagd en samen met een vriendin een stedentripje naar Valencia geboekt. Nu maar duimen dat we ook echt kunnen gaan. Maar ook een goede motivatie om echt weer even goed aan de gang te gaan qua eten en bewegen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 12:40

Gezien al het lekker wat waarschijnlijk vandaag de revue passeert maar even goed bezig geweest. Net uurtje ring fit gedaan op de switch met daarnaast nog een half uurtje just dance.

Nog meer mensen goed bezig geweest om het lekkers een beetje te balanceren?

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:29

Ik ben vanochtend een heerlijke zonsopgang tegemoet gewandeld met de honden.. mss geen topinspanning, maar ben toch blij dat ik iéts gedaan heb haha .. gisteren naar de fysio geweest dus ben nu zo stijf als een plank. Mss ga ik zo nog wel even 2000m roeien en dan foamrollen.

Opzich hebben wij een simpel gezond menu klaar met bvb een koolslaatje met pindadressing mmmmm, alleen de krokante kip in panko is mss niet het allerbeste haha.
En als dessert wrs poffertjes of panettone. (Italiaans ventje) :Y)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 13:50

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik toch een abonnement op WW heb genomen. Vooral voor de recepten! Ik heb nu alweer zin in het avondeten, mede omdat ik weet dat het niet alleen lekker is, maar ook gewoon gezond. En hoewel ik helemaal geen picky eater ben, vind ik vooral ongezonde dingen natuurlijk lekker...
Nog heel even thuiswerken, en dan wandel ik naar de supermarkt voor de boodschappen.
Ben van plan om morgenochtend lekker te gaan wandelen met mijn paard, het is altijd zo lekker rustig 'smorgensvroeg op nieuwjaarsdag. :D

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:01

DideH schreef:
7 maar? Dat is niet veel. Wat eet je dan zoal? Misschien kunnen we dan met je meedenken en ga je daardoor wat gevarieerder eten? :)

Hier net bewuste keuze van de dag gemaakt: ik ben met rugzak lopend op pad gegaan om wat boodschappen en een pakketje op te gaan halen in het dorp. Volgens mij net op tijd, want de hele lucht betrekt hier nu :)

1. Rijst met kip en doperwten
2. GV Fusilli met pastasaus, ham en mais
3. GV Fusilli met pesto, geitenkaas en Italiaanse roerbakgroenten
4. Nasi
5. Tomatensoep met knoflookbrood (GV)
6. Aardappelpuree, vlees en groente (bloemkool of spruitje)
7 prei en gehaktschotel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:35

Jeetje wat gaan jullie hard :')

DideH, ja ik. Ik was een beetje geschrokken van de uitslag na kerst :Y) De eerste kilo (vocht) is er gelukkig weer af. Gister 10 km gewandeld met wederhelft en hond, vanmorgen een uur buiten staan krachttrainen, ik probeer nu wel al goed op te letten en heb de app fat secret er ook weer bij gepakt.
Ik zie wel een beetje op tegen vanavond, om met de lekkere hapjes en speciaalbieren een beetje maat te houden. Weet nog niet zo goed hoe ik dat ga doen. Of helemaal vanaf blijven, of een beetje, of all the way. Optie twee lijkt me het beste, maar ik ken mezelf :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:36

Renee1991 schreef:
Jeetje wat gaan jullie hard :')

DideH, ja ik. Ik was een beetje geschrokken van de uitslag na kerst :Y) De eerste kilo (vocht) is er gelukkig weer af. Gister 10 km gewandeld met wederhelft en hond, vanmorgen een uur buiten staan krachttrainen, ik probeer nu wel al goed op te letten en heb de app fat secret er ook weer bij gepakt.
Ik zie wel een beetje op tegen vanavond, om met de lekkere hapjes en speciaalbieren een beetje maat te houden. Weet nog niet zo goed hoe ik dat ga doen. Of helemaal vanaf blijven, of een beetje, of all the way. Optie twee lijkt me het beste, maar ik ken mezelf :+

1 slechte avond ga je geen kilo's van aankomen, net zoals je niet kilo's afvalt van 1 goede avond. Wees niet te streng voor jezelf vanavond!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 14:54

Ik eet vandaag gewoon lekker waar ik zin heb :D. Vanaf morgen er echt tegenaan.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:17

Ik neem vanavond ook lekker chipjes en een biertje of twee hoor. De rest van de maaltijden zijn dan gezond, maar het is wel oud en nieuw. En inderdaad vanaf morgen gaan de teugels weer strakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 15:30

Jullie hebben gelijk hoor :j Ik denk dat ik me vasthoud aan optie 2 en dat het uiteindelijk verzandt in optie 3 :')
Vandaag overdag wel goed m'n best gedaan.

Voor iedereen die hier meeleest/post, allemaal een fijne jaarwisseling!

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 17:19

Och vandaag is voor mij echt niet meer te redden haha, maar ik vind het ook niet zo heel erg. Ik ga er gewoon vanaf morgen serieus tegenaan en ga vandaag gewoon lekker lol hebben. Ik kan wel heel sip gaan doen maar daar kom ik ook niet echt verder mee, hahaha.

Fijne jaarwisseling allemaal!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 18:19

Ik ben vanmorgen wel gaan hardlopen ben aan opbouwen dus stelt niks voor maar alle beetjes helpen…toch?

Heb nu 7 oliebollen op voor mij echt wel netjes

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 19:35

10 kilometer gelopen, overdag netjes gegeten, net heerlijk genoten van kaasfondue <3 met weinig brood en veel groente, glaasje wijn.

Ik vind oliebollen niet heel lekker dus ik heb straks nog een dessert met appel en vanille ijs, dat is voor mij echt genieten.

Mocht ik dan nog trek hebben zijn er nog wat kaasjes :D en om 12 uur glaasje Cava.

Zo geniet ik heerlijk van oudjaar zonder vannacht veel te vol te zitten.

De beste wensen voor 2022!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 21:11

tita schreef:
Ik ben vanmorgen wel gaan hardlopen ben aan opbouwen dus stelt niks voor maar alle beetjes helpen…toch?

Heb nu 7 oliebollen op voor mij echt wel netjes

Ja, alle beetjes helpen!
Ik was eerst niet van plan te beginnen sporten maar ik ga toch ook maar 3x per week hardlopen, vroeger kon ik een halve marathon, nu nauwelijks 5 minuten :o

Vanavond nog lekker alles eten en morgen er tegenaan!

Morgenvroeg = eerste officiële weegmoment.

Fijne jaarwisseling allemaal!

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 21:53

Ik kom me ook aanmelden, bleef een tijd keurig op gewicht ondanks heel ongezond eten, en dat is de valkuil geweest denk ik. Mag nu -10kg af. Zit nu met 1.63 op 69kg. Streef gewicht is 55kg, maar eerst maar weer eens onder de 60.

Ik heb totaal geen eet patroon, zijn dagen dat ik de hele dag niks eet en dan in de avond eetbuien heb.

Vanaf half januari komt de personal trainer ook weer aan huis 1x per week, en wil 1 a 2 keer gaan wandelen. En dan nog paardrijden.

Dit word wel de eerste keer dat ik gezond wil gaan afvallen, zonder pillen of andere slechte manieren, hoop dat het gaat lukken

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 09:35

Gelukkig nieuwjaar lieve allemaal!

Dat we in het nieuwe jaar maar onze doelen mogen bereiken, bergen mogen verzetten, elkaar steunen en blij worden van en met onszelf.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 10:07

Ook ik wens iedereen de beste wensen voor 2022!

Ik ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan. Viel me niet tegen met 64.3 (was maandag 65.4). Nu op richting 60 en dan zie ik wel waar ik uit kom. Lukt het qua gewicht niet dan hopelijk wel in centimeters. Ik heb in ieder geval zin in het nieuwe jaar!

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 11:33

Beste voor iedereen in 2022.

Succes allemaal met afvallen houd moed je kunt het!
Ik stond gisteren op de weegschaal met 95.2 dat is toch 500gr lichter als laatste weegmoment!