We wandelen door naar deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:30

Ik heb voor sporten compressiekousen van CEP. Wel een hele aanschaf, maar wel heel tevreden over!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat fotootjes van vandaag. Totaal 18,5km in de voetjes!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:31

Ik heb alleen compressie sokken voor hardlopen, qua herstel lijk ik daarmee wel verschil te merken. All time favourite qua wandelsokken: https://www.bever.nl/p/bridgedale-light ... 80005.html
Ik loop bijna alleen maar op dit soort sokken, aantal paar heb ik wekelijks aan en beginnen na 15 jaar nu enigszins te slijten :') voeten worden niet warm, vochtregulerend is top en ze dempen ook nog wat. Ik heb ook zelden of nooit blaren.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 23:32

Wat mooi dideh!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 07:58

Prachtige foto’s zie ik weer voorbij komen. Ik werd getrakteerd op dit uitzicht uit mijn raam Afbeelding
Ok, het was niet tijdens het wandelen, maar net voor het wandelen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:27

EmptyWords schreef:
Ik durf niet zo goed dure schoenen te kopen met mijn rare voeten.

Dat heb ik precies zo!
Ik wandel op m’n Adidas sneakers of hardloopschoenen maar loop regelmatig met natte voeten.
Ik wil wandelschoenen voor m’n verjaardag vragen, maar geen dure..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:27

Regenboog blijft mooi om te zien en de foto’s van Dide heerlijk!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:32

Wat mooi Dide.

Ik heb voor in Nederland gewoon sportschoenen om op te wandelen. Hardloopschoenen dus. Maar ik heb ook een paar lage wandelschoenen van de anwb, die waren nog 100 euro, maar ik krijg bij afstanden boven de 5km een wrijving onder de wreef daardoor ik dus onder de bal van de voet een blaar krijg van soms wel 3 cm. En dat telkens weer. Dus nu wandel ik er alleen korte stukjes op om de schoenen maar te verslijten.
Op goede hardloopschoenen met mysole zooltjes kan ik de hele dag wandelen. Zelfs in de bergen. Dat zijn dus nu ook mijn wandelschoenen voor ruig terrein.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:38

Ik.had ooit schoenen van addidas, ook hardloop. Die liepen inderdaad heerlijk!

Bijde decathlon columbia, die liepen.ook goed maar heb ik opgelopen op stal.

Ik loop nu op sketchers.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:41

Ik loop toch wel wat te vaak door de modder, stukjes van een pad af of over wat ruiger terrein voor sneakers

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:42

Ik heb nog een paar trailrunningschoenen gekocht in Bosnie, maar dit blijven in de kast totdat de andere op zijn.
Dat mijn hardloopschoenen smerig of nat worden vind ik niet erg, kunnen ze tegen hoor. En mijn voeten ook wel.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:44

Ik zweer bij m'n meindl schoenen. Sokken heb ik de coolmax van Falke en/of Rohner mountain. Sinds ik deze combinatie draag heb ik zelden meer blaren, likdoorns, zweetvoeten enz. Dat was voor die tijd ook wel anders.

Compressiesokken heb ik niet, een vriendin van me wel en die vindt ze erg prettig. Misschien dat ik mezelf een paar cadeau doe voor de kerst.

Erg mooi Dide, bekende plekjes (was er in 2019). Heerlijke stad vind ik het.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:45

@germie maar loop je er dan niet zo vaak op? Of drogen ze heel snel op? Zo vervelend als schoenen nog nat zijn als je ze weer aan wilt :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:52

moonsparkle schreef:
@germie maar loop je er dan niet zo vaak op? Of drogen ze heel snel op? Zo vervelend als schoenen nog nat zijn als je ze weer aan wilt :')

Ze drogen best snel hoor, zooltjes er uit. En bij mooi weer in de zon buiten. Heel soms staan ze even op de verwarming, maar de verwarming in huis staat nu bijvoorbeeld gewoon uit, het is 15 graden in huis en daar kan ik best mee op de bank zitten.
Mochten ze echt nog nat zijn een dag later, dan pak ik gewoon een paar andere schoenen zoals bijvoorbeeld die wandelschoenen van de anwb, ik wandel niet dagelijks 10 km. Dat lukt niet qua tijd.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:00

Ceetje: ik heb nu ook Hanwags, maar ik vind ze eigenlijk te zwaar. Zeker als je de heuvels/bergen in gaat.
Een vriendin van mij heeft ze ook en die heeft hetzelfde probleem als jij.
Verschillende zooltjes geprobeerd,maar dat helpt ook niet.
Ik heb nu ook Lowa's, maar ik wil toch weer Meindls als ik 1 van dit paar heb versleten.
Mooie foto van regenbogen.

Mooi Dide! Lekkere afstand ook.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:07

Wat prachtig Dide. Moosparkle mooie foto.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:53

Wat mooi, een regenboog. Prachtig uitzicht Ceetje

Dide 18,5 km, dat is een flink eind! Heerlijke blauwe lucht, heel mooie foto‘s

Ik ben hypermobiel en heb zwakke enkels, daarom zijn sneakers of trailrunners voor mij geen optie in ruig terrein.
Ik draag in Zwitserland Sportiva‘s categorie C geschikt voor stijgijzers.
En hier Meindls, categorie B. Of mijn ON running trailschoenen, maar met wandelen slijt het profiel snel weg bij fexibele schoenen, dus ik haal ze liefst alleen uit de kast wanneer ik ga rennen in de regen

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:56

Ceetje prachtige regenboog. Je kunt je zo aansluiten bij ons wandelclubje dat de rainbow warriors heet.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:06

pien_2010 schreef:
Ceetje prachtige regenboog. Je kunt je zo aansluiten bij ons wandelclubje dat de rainbow warriors heet.

Iets te ver weg vrees ik Pien, maar ik word altijd blij van regenbogen. Zeker zo vanuit de woonkamer.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:12

pien_2010 schreef:

Wat een fantastische naam _/-\o_

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:13

Ceetje_bokt schreef:
pien_2010 schreef:

Iets te ver weg vrees ik Pien, maar ik word altijd blij van regenbogen. Zeker zo vanuit de woonkamer.

Nav deze foto hebben wij ons wandelclub de rainbow warriors genoemd en onze groepsapp heeft deze foto. Deze foto is gemaakt door ons tijdens een wandeling en voila de naam was gekozen.

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:13

Voor schoenen met een fijne prijs-kwaliteit verhouding kijk een naar Hawks, verkrijgbaar bij Makro. Rond de 50 euro en lopen zeker wel fijn, ik draag vaak een paar op stal. Dan gaan ze een jaar mee met alle viezigheid, maar voor die prijs kan dat ook.

Verder zelf al jaren verknocht aan Meindl, eerdaags wel toe aan nieuwe, wellicht dat ik van het voorjaar toch ook eens naar Sportiva's ga kijken. Voorlopig wordt het weer op mijn Ariat outdoor laarzen wandelen denk ik.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:33

Ik heb echt heel veel verschillende schoenen waar ik op wandel. In de zomer vaak op sneakers van Cat. Die zijn zo ontzettend stevig met veel profiel. Verder heb ik lowa renegades waar ik het hele jaar op loop. Ik heb waterdichte westernlaarzen en outdoorlaarzen van Ariat een nog gevoerde rubberen laarzen van Aigle.

Gisteren een heerlijke verjaardag gehad met een dagje chillen en een romantisch diner.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:34

Ik heb 3,5km gelopen, deed er heel lang over doordat ik naar paddenstoelen kijk :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gewone meniezwamnetjes

Afbeelding

Breedplaatstreephoed naast een grote oude honingzwam (er waren ontelbaar veel honingzwammen, maar toch lastig te zien door de bladeren /kleuren nu)

Afbeelding

Hertenzwam

Afbeelding

Ontzettend veel draadknotszwammen

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:01

Wat een heerlijke Curaçao foto’s! Hoe lang blijf je nog? Krijgen we nog veel foto’s? :D

Moonsparkle heerlijk toch? Als er genoeg te zien valt kan een rondje lang duren. :))

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:03

Alleen jammer dat er niet meer tijd in een dag zit :')