Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Love2sk8 schreef:Hebben jullie tips voor luchtige barefoot schoenen? Ik ga naar Marokko en neem het liefste maar 1 paar mee. Ooit had ik luchtige lichte gympen van Sketchers. Dat zijn geen barefoot schoenen, maar die waren fantastisch! Groundies zijn veel te warm, vivo vind ik te stijfjes, maar ze moeten wel (deels) dicht zijn.
Bommeltje_ schreef:Love2sk8 schreef:Hebben jullie tips voor luchtige barefoot schoenen? Ik ga naar Marokko en neem het liefste maar 1 paar mee. Ooit had ik luchtige lichte gympen van Sketchers. Dat zijn geen barefoot schoenen, maar die waren fantastisch! Groundies zijn veel te warm, vivo vind ik te stijfjes, maar ze moeten wel (deels) dicht zijn.
Merrels?
jokari schreef:Crocs ?
Heeft iemand van jullie ervaring met peesklachten ten gevolge van het barefoot lopen ? Ik heb sinds januari last van mijn achillespees, dacht dat ik toen gewoon teveel had gedaan dus heb het wandelen ferm teruggeschroefd, maar rust heeft niet geholpen. En het wordt nu stilletjes aan duidelijk erger.
Ik loop nu 5 jaar barefoot, daarvoor gewone schoenen met steunzolen. Mijn enkels zijn beduidend sterker geworden en ik heb met barefoot schoenen ook geen last van geklemde zenuwen in mijn voetzool. Maar nu spelen mijn beide achillespezen dus op.![]()
Ik kan wel terug steunzolen halen om in barefootschoenen met gewone neus te dragen maar voor in mijn fivefingers wordt dat lastiger.Ik weet ook niet of steunzolen verschil gaan maken, als het probleem te wijten is aan een gebrek aan demping.