Het grote borstvoedingstopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:02

Hier ook Dr.Brown options+ met brede hals en speen maat 1. Ging direct goed.
Laatst bijgewerkt door SennaS op 10-07-21 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:07

Options+ is dus tegenwoordig in brede en smalle hals te krijgen. Deze dame is ook een snelle drinker, aan de borst is ze met 10 min vaak ook wel klaar.
Medela heb ik ook nog liggen maar dat was helemaal geen succes. Avent kunnen we ook nog proberen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:09

Ik had de medela calma fles voor de oudste. Vond het drinkmechanisme daarvan heel prettig. Voor de jongste had ik een simpele goedkope fles van de action.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:17

Oh ja dat was twee jaar geleden nog niet zo, toen was er enkel de brede hals fles. Die was toen ook net nieuw. Maar de vorm van de speen beviel wel al gelijk goed, beter dan de originele dr Browns :j

Hier ook altijd één borst en 10 min klaar. De oudste ben ik begonnen met Tommee Tippee en die had ie steeds in 3 min leeg. En dat is niet handig met een reflux baby := en geen speentje willen, dus zuigbehoefte ook niet voldaan.. Al met al niet zo’n succes. Nuby ging toen bij hem heel goed en heeft een heel eenvoudig systeem, dat vond ik wel prettiger dan dat hele gedoe bij de dr Browns :=

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:24

Oude dr browns zijn ook niet meer te koop nu. Wij hadden toen een nieuw ventiel nodig, maar kon alleen nog een nieuwe fles kopen. Dan gaan we de options brede hals maar proberen!
Speen wordt hier ook meteen weer eruit gewerkt. Als ze alleen zuigbehoefte heeft dan is je pink goed. Maar zoonlief begon ook pas op de opvang met een speen, want ja daar kreeg ie natuurlijk geen pink ivm hygiëne.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 20:35

Ik heb de lansinoh momma fles. Ze pakte de dr Brown brede hals niet en difrax ook niet. Die lansinoh is gewoon een smalle hals.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 21:29

Ik had als speentje de Suavinex latex. En als fles heb ik die ook gekocht. Hele fijne natuurlijke speen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 23:11

Hier de avent brede speen, gaat vanaf het begin al heel goed. Ik las dat als je bv blijft geven een speen met een grotere opening namate de baby groeit niet nodig/handig is, wat zijn jullie ervaringen?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 03:42

#nachtvoeding

Hier wel geleidelijk groter gegaan bij zoon. Anders deed hij enorm lang over een fles en na 20 min dronk hij niet meer terwijl hij aan de borst gewoon dronk.

Maar tepelgaatjes worden ook niet groter natuurlijk;-) alleen hun zuigkracht wordt wel sterker.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 07:03

Klopt Rianne, je tepel gaat idd ook niet ineens meer of grotere gaatjes krijgen :+

Bij de oudste zijn we eigenlijk pas langzaamaan groter gegaan toen hij van de borst af was, maar hij heeft lang een fles gedronken én had veel zuigbehoefte die hij niet op een andere manier kon voorzien.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 07:04

RianneH schreef:
Hier de avent brede speen, gaat vanaf het begin al heel goed. Ik las dat als je bv blijft geven een speen met een grotere opening namate de baby groeit niet nodig/handig is, wat zijn jullie ervaringen?

Zie mijn reactie hierboven ergens in het topic. Ik moest wel groter toen hij ouder werd, want anders ging het hem te langzaam en gaf hij er halverwege de brui aan want er is teveel leuks in de wereld :D En moet zeggen dat hij aan de borst nog steeds sneller drinkt dan uit de fles.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 10:20

Hier absoluut geen grotere nodig gehad. Wel geprobeerd, want leeftijd maar dat bleek bij poging 1 al geen goed idee. Ze verslikte zich steeds.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:44

Hier iemand nog flestips voor snelle drinker?
Mw drinkt binnen 5 min 150cc.. :x

Hier op de proef een andere kolf gekocht (medela freestyle) kolf nu het dubbele van m’n enkele kolf! Dus ga het toch proberen op werk..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:47

Kleinere speen. En therapeutisch voeden, dus fles zo horizontaal mogelijk en af en toe een pauze inlassen net zoals ze aan de borst doen. En minder in de fles, jouw kindje is ook nog niet zo oud toch? Vaak is t meer zuigbehoefte dan dat ze nog honger hebben.
Laatst bijgewerkt door WillemYntJee op 11-07-21 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 11:47

Welke fles en speen gebruik je nu?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 13:28

Heb nu de avent, met kleinste speen :j

Ze mag gewoon 150 per voeding hebben, want dat is ook wat ik kolf..

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 13:59

Barbabientje schreef:
Hier iemand nog flestips voor snelle drinker?
Mw drinkt binnen 5 min 150cc.. :x

Hier op de proef een andere kolf gekocht (medela freestyle) kolf nu het dubbele van m’n enkele kolf! Dus ga het toch proberen op werk..

Munchkin Latch is de enige die hier werkt! Bij alle andere flessen is 180cc binnen 5 minuten op. Zelfs dr. Brown met prematuurspeen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 14:11

Avent heeft een van de vlotste spenen die er is, dus zou kijken of een andere fles beter bij jullie aansluit.
En therapeutisch voeden kan ook helpen idd :j

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 14:32

Opdrinken wat ik kolf ging hier nooit op. Ik kolfde met gemak 100 ml meer dan wat hij op dronk zonder echt overproductie te hebben.
Heb je wel eens gekeken naar de natuurlijke maaginhoud en de formule van la leche?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 15:18

WillemYntJee schreef:
Opdrinken wat ik kolf ging hier nooit op. Ik kolfde met gemak 100 ml meer dan wat hij op dronk zonder echt overproductie te hebben.
Heb je wel eens gekeken naar de natuurlijke maaginhoud en de formule van la leche?

Ja dan zit ze ook op 150cc.
Heb met LK afgestemd wat ze moet drinken dus dat klopt gewoon.
Ze weegt gewoon 5kg en drinkt 6 keer dus mag gewoon 150cc :j

LK nog eens geappt en die zei inderdaad ook Brown dus die gaan we nu even proberen.

Therapeutisch voeden doen we al, dat levert een hysterische baby op die alsnog binnen 10 min een fles op heeft :j

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 15:34

Mam flessen waren de enigste waar mijn dochter rustig uit kon drinken. Al de rest dronk ze heel chaotisch uit waardoor ze krampen had.

En gewoon in de kruidvat te koop.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 15:36

In de kraamzorg kwam ik regelmatig babys tegen die binnen 3 minuten de fles op hadden. Ook eind vd kraamweek als ze op zo'n 90 cc zaten. Bijna altijd hebben deze een avent fles. Wil daarmee niet negatief zijn over avent, sommige vinden hem juist fijn. Maar wat ik wel weet is dat de baby's die het zo snel ophebben vaak een aventfles hebben. Denk als je overstapt op dr Brown dat je probleem over is.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:30

Hoi!!
Ik zou mij graag ook willen melden. Lees al een tijdje mee. Ik heb een zoon van 10 maanden en die krijgt ook nog bv.

Wij hadden ook een snelle drinker en dr.brown met premature speen ging nog enigszins. De diffrax had hij in 2-3 minuten op :Y)
Nu nog steeds krijgt hij via deze fles + speen zijn drinken. Grappig was dat kdv vond dat hij maar wat grotere speen moest, want hij moest zoveel moeite doen voor zijn fles.
Tja toen ik begon met flesjes, heeft hij vaak na kdv zitten bijten uit frustratie vanwege dat de fles makkelijker was. Echt niet dus, en daarnaast mijn gaatjes worden ook niet groter 8-)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:48

Welke zouden jullie adviseren als 1e set? Of is dat gewoon zo afhankelijk van je baby? Ik lees nu mee en denk ja welke moet ik nou kopen :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 16:55

ruitje schreef:
Welke zouden jullie adviseren als 1e set? Of is dat gewoon zo afhankelijk van je baby? Ik lees nu mee en denk ja welke moet ik nou kopen :+

Ik ben voor dr Brown gegaan naar aanleiding van goede ervaring van vriendinnen. Ze drinkt er goed uit en heeft geen last van kramp erna. Ik zou dus dr Brown met brede hals aanraden :)