Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:29

Poekkie schreef:
Relaxed schreef:
Poekkie, zo stellig als jij ze schrijft ben ik ze echt niet tegengekomen. Iedereen is zich ervan bewust dat je het virus niet meer uitroeit, Corona blijft. En vwb mutaties, hoe hoger de vaccinatiegraad hoe kleiner de kans dat er allerlei mutaties ontstaan en daardoor minder kans dat je ermee besmet raakt, ik denk dat dat wel enige nuance is. Maar corona blijft en die mutaties blijven ook :j
Die laatste heb ik echt nog nooit gelezen, lijkt me ook de grootste onzin :')

Geplaatst 11/6 om 21:20 in het ‘druk van na melden niet te vaccineren ...’ coronavaccin topic. Dus ander topic idd, mijn excuses. Eerste stelling komt ook daar uit, maar meer in het begin.

Die zijn idd erg ongenuanceerd, vandaar mijn nuance :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:30

Poekkie schreef:
Nou ja, ik lees hier veel redenen van pro-vaxxers die ook geen steek houden of erg ongenuanceerd zijn, maar daar wordt niet echt op ingegaan. Bvb:
- door vaccinaties kunnen we dit virus uitroeien
- door vaccinatie ben je beschermd tegen mutaties en door corona door te maken niet
- bij vaccinatie weten ze precies hoeveel ze inspuiten en daarmee dus ook hoeveel antilichamen je hebt.

Deze stukjes bedoel je?

Citaat:
Omdat je met een vaccin precies weet hoeveel je naar binnen spuit en ze daardoor ook ongeveer weten hoeveel antistoffen je hebt. Dat weet je niet als je besmet bent geweest met Covid en al helemaal niet als je nauwelijks ziek geweest bent. Er zijn massa’s mensen die een paar weken na de besmetting al negatief testen op de antistoffentest. Die hebben dus nul bescherming. Als je niet wilt vaccineren omdat je al Corona gehad hebt is de enige veilige manier om dat te kunnen weten een titerbepaling.

Citaat:
Om te reageren op je suggestie hier. Ik denk niet dat antistoffen door infectie anders reageren dan antistoffen door vaccinatie. Je weet bij infectie alleen niet of je er genoeg hebt en óf je ze nog hebt. Dat is bij vaccinatie wat zekerder omdat het onderzocht is. Maar iemand met voldoende antistoffen zou idd niet hoeven te vaccineren dat is logisch. En daar kun je een titerbepaling voor doen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:18

Ik wil me even excuseren voor mijn gedram vandaag.
Mijn irritatielevel liep echt te hoog op betreft het altijd maar willen verbeteren. En ik wilde daarom net zo irritant terug doen.
Reageren op wat niet gevraagd word.
Dat is geloof ik wel gelukt :+ heb er alleen een schepje teveel aan irtitate bijgevoegd :D

Maar mijn punt was, druk Niet overal je mening door als mensen al een paar keer gevraagd hebben dat niet te doen: zo voelt dat.

Ik blijf voorstander van dat er topics zijn waar niet iedereen zijn mening neer kan flatsen. Over alles te discussiëren.
En die vraag zie je regelmatig terug komen. Zoals ook de 2 nieuwe topics vandaag.

Ik ga overigens niet reageren over dit bericht mochten mensen daar nu wat over zeggen.

Bloodymary

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:37

Onder 1.000 besmettingen vandaag. Dat is helemaal te danken aan het vaccineren.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 16:51

DP, je ontloopt met je excuus de foeiknop, je had zomaar nr.2 kunnen worden :-)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:24

Meid, maak je niet druk. We gaan allemaal wel eens onderuit op bokt.

Ik persoonlijk nooit natuurlijk. Ahum.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:27

Niet. Omdat het nog niet onderzocht is of je wanneer je wel gevaccineerd bent anderen kan aansteken. (Zelfde als met corona)
Zodra bekent is dat ik geen anderen kan aansteken wanneer ik gevaccineerd ben doe ik het.
Zal het alleen doen om anderen te beschermen. Als ik ziek word, dan pech :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 18:30

naranja1 schreef:
Niet. Omdat het nog niet onderzocht is of je wanneer je wel gevaccineerd bent anderen kan aansteken. (Zelfde als met corona)
Zodra bekent is dat ik geen anderen kan aansteken wanneer ik gevaccineerd ben doe ik het.

Nou kijk! https://nos.nl/l/2374959
:D

Citaat:
Wie zich laat inenten tegen corona beschermt niet alleen zichzelf, maar ook anderen. Uit een Amerikaanse studie blijkt dat gevaccineerden niet alleen zelf veel minder vaak ziek worden, maar ook dat ze het virus nauwelijks nog kunnen overdragen.

De studie is gedaan door het CDC, de Amerikaanse tegenhanger van het RIVM. In een periode van ruim drie maanden werden in zes staten in de VS 3950 zorgmedewerkers gevolgd, die waren ingeënt met de mRNA-vaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna. Ze namen iedere dag bij zichzelf een neusswab af, die via een PCR-test werd onderzocht.

Het bleek dat mensen die beide prikken van hun vaccinatie hebben gehad na twee weken 90 procent minder kans hebben om het virus over te dragen. Als iemand één prik heeft gehad is de kans 80 procent lager. Kort na de vaccinatie is er nog wel een grotere kans op besmetting van anderen.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:34

IMANDRA schreef:
naranja1 schreef:

Nou kijk! https://nos.nl/l/2374959
:D

Is officeel nog niet bevestigd door onze overheid. Ik neem alleen nieuws aan van de overheid

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:40

Begrijpelijk :j

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:45

In het eerste corona topic, ‘de weigeraars’ zijn enkele studies hierover aangehaald. De besmettelijkheid bij gevaccineerden lag toen lager maar niet zo positief als in het artikel van imandra , rond de 50% dacht ik. Kan wel terug opzoeken bij interesse.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:50

Poekkie schreef:
In het eerste corona topic, ‘de weigeraars’ zijn enkele studies hierover aangehaald. De besmettelijkheid bij gevaccineerden lag toen lager maar niet zo positief als in het artikel van imandra , rond de 50% dacht ik. Kan wel terug opzoeken bij interesse.

Yep, dat was een artikel over AstraZeneca uit het VK gok ik! Die stelde dat men al de helft minder besmettelijk was na 1 prik (van de twee). Het artikel wat ik deelde gaat over Pfizer/BioNTech en Moderna.

naranja1
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:58

Waar ik nu zie is dat nieuws (ook het nos) soms dingen zegt die nog niet officeel zijn. Vandaar dat ik alleen de website van het rivm in de gaten hou of rijksoverheid. Rn daar staat nog op dat er geen voldoende onderzoek naar is gedaan met betrekking tot vaccineren en besmetten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 20:07

naranja1 schreef:
Waar ik nu zie is dat nieuws (ook het nos) soms dingen zegt die nog niet officeel zijn. Vandaar dat ik alleen de website van het rivm in de gaten hou of rijksoverheid. Rn daar staat nog op dat er geen voldoende onderzoek naar is gedaan met betrekking tot vaccineren en besmetten

Klopt :j. Er zijn zgn. 'stevige indicaties' dat de besmettelijkheid flink in wordt geperkt, maar 100% zeker weten ze het nog niet. Zeer waarschijnlijk gaat het wel zo zijn (anders lieten al die onderzoeken een ander beeld zien). Maar, het RIVM wacht volgens mij op die zekerheid. Dus op zich ben je heel verstandig bezig zo :D!

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:17

Andere reden waarom ik mij nog niet laat vaccineren is omdat het op dit moment al hartstikke goed gaat met de corona cijfers. En mocht er alsnog een 4de golf komen dan kan ik mij altijd alsnog laten vaccineren met met als voordeel dat we alweer half jaar veder zijn en om die manier ook al meer informatie bekend is over langer termijn effecten.
Op dit moment zijn ook al twee van de vier vaccins afgevallen, de Jansen en Astrazeneca. Eigenlijk zegt dat al best veel.

Gezien ik prima kan wachten wil ik dat graag ook doen zodat ik dan later voor de beste vaccin kan gaan.

Want allemaal realistische gezien, als corona echt zo ramp was dan had ik het ondertussen al allang gehad moeten hebben.

Als VIRM kijkt dank was 1de golf ergste, 2de golf en 3de golf kleiner en 4de golf waarschijnlijk nog veel kleiner, statische gezien de kans dat je dan nog corona kunt krijgen wordt alsmaar kleiner en op dit moment is trouwens haast onmogelijk om besmet te raken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 22:18

Correctie, Janssen en az zijn niet afgevallen maar worden in specifieke gevallen ingezet.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 23:59

Met anderen worden, afgevallen met als uitzondering van specifieke gevallen ;)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 06:53

Oh oh oh, peuterspeelzaal op Bokt. Alle twee een beetje gelijk, iedereen weer blij. Dit topic blijft fascinerend om te volgen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:12

CharleyT schreef:
Oh oh oh, peuterspeelzaal op Bokt. Alle twee een beetje gelijk, iedereen weer blij. Dit topic blijft fascinerend om te volgen.

Goh, vind je dit nu zo leuk om te zeggen?
Dan veel plezier op peuter niveau wanneer je dat zo leuk vind. Zal ik de klei vast pakken ?
Laatst bijgewerkt door BigOne op 15-06-21 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:13

Als we nu gewoon niet meer op dat soort opmerkingen reageren zou het al een hoop schelen... :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:14

Je hebt gelijk Muurp, excuses. Ga na 10 jaar eens zoeken waar de foeiknop zit.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:16

Blussem schreef:
Andere reden waarom ik mij nog niet laat vaccineren is omdat het op dit moment al hartstikke goed gaat met de corona cijfers. En mocht er alsnog een 4de golf komen dan kan ik mij altijd alsnog laten vaccineren met met als voordeel dat we alweer half jaar veder zijn en om die manier ook al meer informatie bekend is over langer termijn effecten.
Op dit moment zijn ook al twee van de vier vaccins afgevallen, de Jansen en Astrazeneca. Eigenlijk zegt dat al best veel.

Gezien ik prima kan wachten wil ik dat graag ook doen zodat ik dan later voor de beste vaccin kan gaan.

Want allemaal realistische gezien, als corona echt zo ramp was dan had ik het ondertussen al allang gehad moeten hebben.

Als VIRM kijkt dank was 1de golf ergste, 2de golf en 3de golf kleiner en 4de golf waarschijnlijk nog veel kleiner, statische gezien de kans dat je dan nog corona kunt krijgen wordt alsmaar kleiner en op dit moment is trouwens haast onmogelijk om besmet te raken.

Er is geen enkel vaccin afgevallen, echter wordt het niet bij elke leeftijdsgroep ingezet, dat is wel een belangrijke nuance denk ik :) Astrazeneca werd alleen ingezet bij 60+, Jansen wordt juist ingezet bij 30- wanneer iemand dit wil.

En haast onmogelijk om besmet te raken is ook nogal een voorbarige uitspraak. Als de vaccinatiegraad onvoldoende is zal het nog steeds wel degelijk een risico zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:26

Blussem schreef:
En mocht er alsnog een 4de golf komen dan kan ik mij altijd alsnog laten vaccineren met met als voordeel dat we alweer half jaar veder zijn en om die manier ook al meer informatie bekend is over langer termijn effecten.

De lange termijn effecten zijn vooral de voordelen van het beëindigen van de pandemie.
Dat een vaccin direct effect heeft : 'yes please'.
Vaccinatie is verwant aan homeopathie (zie de geschiedenis van de geneeskunde) - soms ben je niet blij met de beginverergering.

Allemaal oude koek, dus.

Citaat:

Dat is niet realistisch, maar solliciteren naar associaties met kleuters.
Ik ben ook stomverbaasd dat ik het niet gehad heb (of met minimale symptomen).

Maar je bent wel een heel erge egoïst om 'dus' te concluderen 'dat het zo'n ramp niet is'
Citaat:
Als VIRM kijkt dank was 1de golf ergste,

?
Citaat:
1de golf ergst, 2de golf en 3de golf kleiner

In Nederland is de epidemie anders verlopen.

Citaat:
en 4de golf waarschijnlijk nog veel kleiner

De vraag is met welke variant we te maken krijgen.
Zo te lezen ben jij niet ingeënt en dus niet beschermd tegen de uiterst besmettelijke variant Delta, maar wellicht kun je meeliften op het feit dat velen wel zijn beschermd tegen Delta.

Maar op gegeven moment komt er een variant waar de vaccins weinig tegen doen - en van die golf neem ik het niet voor mijn rekening 'dat hij waarschijnlijk veel kleiner wordt'.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 09:31

In de derde golf hebben meer mensen in het ziekenhuis gelegen met Corona , er zijn er alleen iets minder overleden.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 11:53

Ik laat me niet vaccineren en ik laat me ook niet testen, althans niet dmv een stok in mijn neus, ik zou me wel willen laten testen middels bloedafname maar daar heb ik nog geen adres hier voor gevonden.
Helaas betekent dat dat ik nu niet mag starten op de eerste wedstrijd over een maand... test verplicht.
Al meer mensen die dat meegemaakt hebben?