Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jildau schreef:Ik geloof die vaccinatiebereidheid van ruim 80% niet. Ik denk niet dat dat een realistisch beeld van de gehele samenleving is. Ben benieuwd wie ze vragen met zulke hoge uitkomsten.
elnienjo schreef:Zebrastreep schreef:Nu ben ik wel benieuwd waarom mensen de tweede vaccinatie niet halen. Ja , je wordt een beetje ziek maar persoonlijk vindt ik een flinke griep wel 10x erger. Je voelt je 2 dagen even wat minder maar dit hoeft zelfs niet eens voor te komen. Ik ken er genoeg die zelfs helemaal nergens last van hadden.
Ik ben van hepatitis ook ziek geweest. Dit was niet lang ook maar minimaal 24 uur maar had dezelfde bijwerkingen als van Pfizer. En hepatitis is er al zo lang.
Ziek worden van een vaccinatie is op zich wel normaal , betekend dat het werkt.
Dat realiseer ik me ook pas sinds deze pandemie. Heb in 't verleden vele reisvaccinaties gehaald, maar de enige waarvan ik wat grieperig werd was gele koorts. De rest niet zoveel van gemerkt.
Nu na AstraZeneca me gisteren vreselijk vermoeid gevoeld en hartkloppingen en een lichte bronchitis aanval. Staat volgens mij niet op de lijst met standaard bijwerkingen (op de vermoeidheid na) dus ik ga lareb invullen.
Jildau schreef:Ik geloof die vaccinatiebereidheid van ruim 80% niet. Ik denk niet dat dat een realistisch beeld van de gehele samenleving is. Ben benieuwd wie ze vragen met zulke hoge uitkomsten.
Dimphyl schreef:Jildau schreef:Ik geloof die vaccinatiebereidheid van ruim 80% niet. Ik denk niet dat dat een realistisch beeld van de gehele samenleving is. Ben benieuwd wie ze vragen met zulke hoge uitkomsten.
Dus dit.
Plus, de steun voor de maatregelen is de afgelopen maand ook enorm gedaald, mensen vinden de verdeling niet eerlijk, zijn lakser met navolging, en hebben geen vertrouwen in de overheid.
https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/maatregelen-welbevinden
Zebrastreep schreef:[
Het kan ook zijn dat je zonder vaccinatie ook wel iets van een bronchitis aanval hebt gehad. Ik had zelf na de eerste pas na 3 dagen een voorhoofdsholteontsteking of in ieder geval klachten die erbij horen . Ik weet dus ook niet of ik zonder vaccinatie dat ook zou hebben gehad wat wel zou kunnen. Ik heb het ook voor de zekerheid maar doorgegeven je weet maar nooit. Maar denk dat ik dat zonder vaccinatie ook wel had maar toeval was dat het weer samenviel.
secricible schreef:Jildau schreef:Ik geloof die vaccinatiebereidheid van ruim 80% niet. Ik denk niet dat dat een realistisch beeld van de gehele samenleving is. Ben benieuwd wie ze vragen met zulke hoge uitkomsten.
Dat zijn gewoon landelijke steekproeven door professionele bedrijven. Weinig met geloven te maken.
Jildau schreef:secricible schreef:Dat zijn gewoon landelijke steekproeven door professionele bedrijven. Weinig met geloven te maken.
Meer dan 80% is echt heel erg hoog. Er zijn zoveel mensen tegen en anti dus daarom vind ik het heel twijfelachtig. Als je onder paardeneigenaren vraagt of ze van paarden houden heb je ook meer dan 80%. Vraag je het aan schaak-liefhebbers dan zou ik zo'n uitkomst twijfelachtig vinden.
Mizora schreef:Er zijn wel veel mensen met twijfels, maar tegelijkertijd zijn de meeste mensen zich er wel van bewust dat een hoge vaccinatiegraad waarschijnlijk de enige manier is waarop het weer terug naar normaal kan.
Daarnaast zijn er ondertussen miljoenen mensen gevaccineerd en zijn de golven aan hevige bijwerkingen uitgebleven.
Suzanne F. schreef:Ik hoor wel om me heen dat je van de eerste prik niet veel merkt maar dat je na de tweede toch wel goed ziek kan worden. Buurvrouw werkt in de zorg en is echt een week heel ziek geweest van de tweede vaccinatie. Ze zegt dat er wel een golf doden te verwachten valt in het verpleeghuis waar ze werkt als die oudjes ook zo ziek worden na de tweede prik. Dat trekken ze nooit.
Mindim schreef:Hutcherson schreef:Want? Ervaringsdeskundigen tellen niet?
Volgens mij hoort de ervaring van de patient gewoon bij evidence based werken.
Dat zeg ik niet, ik vind echter facebook een waardeloze bron, mensen kwakken alles daar maar op en geen hond die checkt of het klopt.
Bloodymary schreef:Rennie89 schreef:Ik ben blij voor de horeca, maar ik voorzie alweer dat veel mensen veel alcohol gaan drinken en er weer problemen gaan komen. Dus hopelijk houden ze die 8 uur geen alcohol klok nog wel aan.
Waarom ben je blij voor de horeca, die hebben toch geen versoepeling?
Rennie89 schreef:Terrassen versta ik toch ook onder horeca? Of mis ik iets? En illegaal of niet, ik begrijp dat ze het doen anders zal het overgrote deel failliet gaan met zomer en dat is nog erger voor Nederland.en als de volledige horeca het gaat doen, dan betekent dat het onmogelijk te handhaven is.