2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Re: 2 maart de terrassen open, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:12

Ik geloof die vaccinatiebereidheid van ruim 80% niet. Ik denk niet dat dat een realistisch beeld van de gehele samenleving is. Ben benieuwd wie ze vragen met zulke hoge uitkomsten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:16

Jildau schreef:
Ik geloof die vaccinatiebereidheid van ruim 80% niet. Ik denk niet dat dat een realistisch beeld van de gehele samenleving is. Ben benieuwd wie ze vragen met zulke hoge uitkomsten.

Waarom zou dat niet kloppen? Bij meningokokken was de opkomst destijds ook heel hoog en dat gaat om een ziekte met een enorm laag percentage gevallen.
Als je in een gereformeerde gemeente woont klopt het uiteraard niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:19

elnienjo schreef:
Zebrastreep schreef:
Nu ben ik wel benieuwd waarom mensen de tweede vaccinatie niet halen. Ja , je wordt een beetje ziek maar persoonlijk vindt ik een flinke griep wel 10x erger. Je voelt je 2 dagen even wat minder maar dit hoeft zelfs niet eens voor te komen. Ik ken er genoeg die zelfs helemaal nergens last van hadden.

Ik ben van hepatitis ook ziek geweest. Dit was niet lang ook maar minimaal 24 uur maar had dezelfde bijwerkingen als van Pfizer. En hepatitis is er al zo lang.

Ziek worden van een vaccinatie is op zich wel normaal , betekend dat het werkt.

Dat realiseer ik me ook pas sinds deze pandemie. Heb in 't verleden vele reisvaccinaties gehaald, maar de enige waarvan ik wat grieperig werd was gele koorts. De rest niet zoveel van gemerkt.
Nu na AstraZeneca me gisteren vreselijk vermoeid gevoeld en hartkloppingen en een lichte bronchitis aanval. Staat volgens mij niet op de lijst met standaard bijwerkingen (op de vermoeidheid na) dus ik ga lareb invullen.

Het kan ook zijn dat je zonder vaccinatie ook wel iets van een bronchitis aanval hebt gehad. Ik had zelf na de eerste pas na 3 dagen een voorhoofdsholteontsteking of in ieder geval klachten die erbij horen . Ik weet dus ook niet of ik zonder vaccinatie dat ook zou hebben gehad wat wel zou kunnen. Ik heb het ook voor de zekerheid maar doorgegeven je weet maar nooit. Maar denk dat ik dat zonder vaccinatie ook wel had maar toeval was dat het weer samenviel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:20

Het is niet aan de patient om daar over te speculeren, gewoon melden. Het is hun werk om dan te bepalen of het gerelateerd zou kunnen zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:22

Jildau schreef:

Dat zijn gewoon landelijke steekproeven door professionele bedrijven. Weinig met geloven te maken.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:23

Jildau schreef:

Dus dit.

Plus, de steun voor de maatregelen is de afgelopen maand ook enorm gedaald, mensen vinden de verdeling niet eerlijk, zijn lakser met navolging, en hebben geen vertrouwen in de overheid.
https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/maatregelen-welbevinden

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:28

Dimphyl schreef:
Jildau schreef:

Dus dit.

Plus, de steun voor de maatregelen is de afgelopen maand ook enorm gedaald, mensen vinden de verdeling niet eerlijk, zijn lakser met navolging, en hebben geen vertrouwen in de overheid.
https://www.rivm.nl/gedragsonderzoek/maatregelen-welbevinden

Waarom geloof je dat wel en de vaccinatiebereidheid dan niet?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:31

Zebrastreep schreef:
[
Het kan ook zijn dat je zonder vaccinatie ook wel iets van een bronchitis aanval hebt gehad. Ik had zelf na de eerste pas na 3 dagen een voorhoofdsholteontsteking of in ieder geval klachten die erbij horen . Ik weet dus ook niet of ik zonder vaccinatie dat ook zou hebben gehad wat wel zou kunnen. Ik heb het ook voor de zekerheid maar doorgegeven je weet maar nooit. Maar denk dat ik dat zonder vaccinatie ook wel had maar toeval was dat het weer samenviel.

Klopt dat het ook aan de weer abrupt dalende temperatuur kan liggen. Maar ik heb lareb inmiddels wel ingevuld.
Misschien heeft de vaccinatie het getriggerd. Het is nu al weer grotendeels over, dus zo kort heb ik 'n echte nog nooit gehad. En ook vol schietende sinussen, daar heb ik vrijwel nooit last van. Dat is nu na 'n nachtje slaap ook helemaal weg.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:44

Tja als je een kleine groep vraagt en dan met name een bepaalde groep kan het wel kloppen. Mij word in ieder geval nooit wat gevraagd.
Zelfde met de avondklok. Als je alleen maar de achterban van de coalitie vraagt of ze ermee akkoord gaan dan is het logisch dat er zo'n groot draagvlak is.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:49

secricible schreef:
Jildau schreef:

Dat zijn gewoon landelijke steekproeven door professionele bedrijven. Weinig met geloven te maken.

Meer dan 80% is echt heel erg hoog. Er zijn zoveel mensen tegen en anti dus daarom vind ik het heel twijfelachtig. Als je onder paardeneigenaren vraagt of ze van paarden houden heb je ook meer dan 80%. Vraag je het aan schaak-liefhebbers dan zou ik zo'n uitkomst twijfelachtig vinden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:52

Zolang er nog niet genoeg prikken beschikbaar zijn is het nauwelijks relevant. We merken het vanzelf. Daarnaast is een mening veranderlijk. Iemand die nu fel tegen is kan ineens een voorstander worden en omgekeerd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:52

Jildau schreef:
secricible schreef:

Meer dan 80% is echt heel erg hoog. Er zijn zoveel mensen tegen en anti dus daarom vind ik het heel twijfelachtig. Als je onder paardeneigenaren vraagt of ze van paarden houden heb je ook meer dan 80%. Vraag je het aan schaak-liefhebbers dan zou ik zo'n uitkomst twijfelachtig vinden.

Maar dan doe je dus ook geen representatieve steekproef. Daar zijn gewoon eisen aan verbonden. Zowel in aantallen als ook in de populatie.

Purny, daarvoor kun je je aanmelden bij onderzoeksbureaus. Je laat dan gegevens van jezelf achter en het onderzoeksbureau contacteert de juiste mensen voor een representatieve steekproef (zoals leeftijd, geslacht, opleidingsniveau, woonplaats enz enz)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:12

Er zijn wel veel mensen met twijfels, maar tegelijkertijd zijn de meeste mensen zich er wel van bewust dat een hoge vaccinatiegraad waarschijnlijk de enige manier is waarop het weer terug naar normaal kan.

Daarnaast zijn er ondertussen miljoenen mensen gevaccineerd en zijn de golven aan hevige bijwerkingen uitgebleven.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:54

Mizora schreef:
Er zijn wel veel mensen met twijfels, maar tegelijkertijd zijn de meeste mensen zich er wel van bewust dat een hoge vaccinatiegraad waarschijnlijk de enige manier is waarop het weer terug naar normaal kan.

Daarnaast zijn er ondertussen miljoenen mensen gevaccineerd en zijn de golven aan hevige bijwerkingen uitgebleven.

Dit dus. Als het enkel mezelf zou beschermen had ik wellicht overgeslagen maar voor het grote geheel wil ik er wel aan meedoen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:22

Ik hoor wel om me heen dat je van de eerste prik niet veel merkt maar dat je na de tweede toch wel goed ziek kan worden. Buurvrouw werkt in de zorg en is echt een week heel ziek geweest van de tweede vaccinatie. Ze zegt dat er wel een golf doden te verwachten valt in het verpleeghuis waar ze werkt als die oudjes ook zo ziek worden na de tweede prik. Dat trekken ze nooit.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:39

Suzanne F. schreef:
Ik hoor wel om me heen dat je van de eerste prik niet veel merkt maar dat je na de tweede toch wel goed ziek kan worden. Buurvrouw werkt in de zorg en is echt een week heel ziek geweest van de tweede vaccinatie. Ze zegt dat er wel een golf doden te verwachten valt in het verpleeghuis waar ze werkt als die oudjes ook zo ziek worden na de tweede prik. Dat trekken ze nooit.

Denk juist dat ouderen doorgaans veel minder heftig op vaccins reageren dan jongeren.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:55

Mindim schreef:
Hutcherson schreef:
Want? Ervaringsdeskundigen tellen niet?
Volgens mij hoort de ervaring van de patient gewoon bij evidence based werken.

Dat zeg ik niet, ik vind echter facebook een waardeloze bron, mensen kwakken alles daar maar op en geen hond die checkt of het klopt.

Net of de NOS zo betrouwbaar is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:56

Ik ben blij voor de horeca, maar ik voorzie alweer dat veel mensen veel alcohol gaan drinken en er weer problemen gaan komen. Dus hopelijk houden ze die 8 uur geen alcohol klok nog wel aan.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:32

Rennie89 schreef:
Ik ben blij voor de horeca, maar ik voorzie alweer dat veel mensen veel alcohol gaan drinken en er weer problemen gaan komen. Dus hopelijk houden ze die 8 uur geen alcohol klok nog wel aan.

Waarom ben je blij voor de horeca, die hebben toch geen versoepeling?

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 13:38

Bloodymary schreef:
Rennie89 schreef:

Waarom ben je blij voor de horeca, die hebben toch geen versoepeling?

Blij dat ze het illegaal kunnen proberen misschien? :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:26

Terrassen versta ik toch ook onder horeca? Of mis ik iets? En illegaal of niet, ik begrijp dat ze het doen anders zal het overgrote deel failliet gaan met zomer en dat is nog erger voor Nederland.en als de volledige horeca het gaat doen, dan betekent dat het onmogelijk te handhaven is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:01

Rennie89 schreef:
Terrassen versta ik toch ook onder horeca? Of mis ik iets? En illegaal of niet, ik begrijp dat ze het doen anders zal het overgrote deel failliet gaan met zomer en dat is nog erger voor Nederland.en als de volledige horeca het gaat doen, dan betekent dat het onmogelijk te handhaven is.

Maar waarom ben je dan blij voor ze? Ik zal blij zijn voor ze als ze weer open mogen en geen boete of zelfs sluiting riskeren. Ik vind het nu juist k** voor ze.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:14

Nou blij in de zin dat ze als eenheid deze beslissing nemen (de horeca) en dat het hierdoor wellicht niet te handhaven is en dat boetes dus niet gegeven zullen worden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:20

Reken maar dat er boetes gegeven gaan worden. Als ze dat nu niet doen dan gaat alles i protest en open en dan crasht het.
Het is gewoon intens verdrietig. Alleen maar verliezers in deze...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:21

Helemaal waar!