Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Tiggs

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:13

Maar geef dan eens wat bronnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:16

loriene schreef:
bigone schreef:
Loriene , wanneer je antwoord is dat we er nog wel achter komen, dat jij je Google onderzoek wel gedaan hebt en dat wij als schapen achter de regering aan hobbelen dan krijg jij van mij het stempeltje complotdenker . En wat betreft meebetalen aan je uitkering , op het moment dat je betaald is dat voor mensen die het op dat moment nodig hebben. Nu betalen anderen voor jou.
Zijn je kinderen wel gevaccineerd ? Mocht je die hebben, en je paarden en honden ?

Nee geen googleonderzoek hoor.
Dan maar een complotdenker.
Andere vragen geef ik geen antwoord op ,daar dat niets toevoegt aan de discussie.

Mijn zusje is een complotdenker (chip, Bill Gates, 5g, de hele mikmak) discussie met haar gaat nooit over de inhoud, ze gaat altijd meteen op de persoonlijke tour of 'heeft geen zin in discussie' Precies dezelfde ontwijkende manier zoals jij reageert. Je geeft nergens antwoord :n

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 15:23

wat een zwaktebod Loriene

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 15:28

Op moment dat antwoorden geheel niet onderbouwd worden, maar er alleen maar gereageerd wordt in context van 'en jij dan..', 'is echt zo'(zonder onderbouwing), jullie doen allemaal wat de regering wil, kom je ook niet verder Loriene. Dan kan je geen discussie voeren.

Ik heb geen moeite met mensen die de enting niet willen, ik vind dat de keuze vrij moet zijn. Ik zou hem zelf graag willen, maar prima als je een goede redenering hebt om het niet te doen. Maar heb absoluut moeite met mensen die al schoppen tegen dingen voor ze zich in hebben gelezen, of komen met argumenten die ze van andere negatieve mensen zonder onderbouwing hebben gehoord etc. Noem het doemdenkers, complotdenkers, mensen met minder intelligentie, ik heb ze om mij heen ook en wordt er knettergek van. Prima wanneer je niet wilt, maar geef dan als je je in zo'n discussie mengt dan ook een goede reden (en als je reden is, er zijn bijwerkingen etc, noem dan een bron om je reden te ondersteunen). En ja, die mag persoonlijk zijn, maar het draait om de manier waarop je discussie voert. Alleen dan kan een ander er iets mee en voegt het toe aan deze discussie. Onwaarheden worden door een ander soms al aangezien als waar, want dat hebben ze dan op bokt gelezen.

Ik hoop dat er een grote opkomst mag zijn, aan deze vaccinaties is echt hetzelfde traject voorafgegaan dan bij alle andere vaccinaties, alleen de nood voor dit vaccin is zo hoog, dat farmaceutische bedrijven hier dag en nacht met een enorm budget aan hebben kunnen werken. Ik begrijp niet dat mensen dan blijven roepen, kan nooit zo snel..

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:00

Kinke schreef:

Waarom?
Omdat ik niet met bronnen kom?
Is dat verplicht hier of zo?
Ik geef mijn mening hier en voel me niet verplicht om zg bronvermelding.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:01

Je geeft je mening, houdt vol dat je gelijk hebt, maar toont dat vervolgens nergens mee aan. Dat is inderdaad een zwaktebod én erg typisch wat al die complotwappies doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:02

loriene schreef:
Kinke schreef:

Waarom?

Klopt je bent het niet verplicht, daar ben ik het mee eens.

Alleen maakt het jouw posten wel interessanter voor mij. Zo heb ik onlangs veel ge-pbt met iemand die zo totaal anders dacht en andere bronnen raadpleegde dan ik. Daar heb ik enorm veel van geleerd ook al was ik haar af en toe volledig kwijt en wist ik niet eens meer waar ze het nu eigenlijk over had.
Ik heb dat als een fijne uitwisseling beleefd waarbij we ik ook gerust durfde aan te geven als ik totaal niet wist waar ze het nu over had.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:04

Blue_Eyes schreef:
Je geeft je mening, houdt vol dat je gelijk hebt, maar toont dat vervolgens nergens mee aan. Dat is inderdaad een zwaktebod én erg typisch wat al die complotwappies doen.

Dat zal dan wel.
Hoef niets aan te tonen want is gewoon mijn mening en dat van velen.
Merk ik wel aan de priveberichten die ik krijg.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:06

Loriene, ik vraag helemaal niet om bronnen. Ik vroeg of je het interview van Gommers in het AD hebt gezien. En de docu die ik aanhaalde is ontzettend leerzaam.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:07

Blue_Eyes schreef:
complotwappies .

En jij wil een serieuze discussie met iemand voeren? _O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:10

Je mening moet toch ergens op gebaseerd zijn? Je kan alleen een goede mening vormen als je dat obv (geschikte) bronnen doet.

Als je je mening niet baseert op bronnen valt dat onder gewoon maar wat roepen. En het klopt ook niet eens wat je zegt. Dan komt het over alsof je gewoon een beetje aan het rellen bent. Volgens mij ben je dat ook trouwens :')
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 13-12-20 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:12

Deze (best interessante) discussie gaat nu al een paar pagina's over Loriene die al meerdere keren aangegeven heeft haar bronnen niet te willen posten.

Misschien gewoon terug in topic dan ipv steeds dezelfde vraag te herhalen? :-).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:16

loriene schreef:
Kinke schreef:

Waarom?

Komt door je manier van formuleren.
Omdat je het brengt als feiten en niet als een mening.
Zo lang je dan niet met een bron komt is het gewoon gezwets...
Wanneer je namelijk wil discussiëren kom je ook met gedegen argumenten, zodra je een onderbouwing hebt zal je dat ook makkelijk kunnen linken hier.
Voor nu is het dus niet meer dan gebakken lucht of zoals hij het zegt "je mening" maar breng het dan ook zo... niet als een vast staand feit.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:46

beert schreef:
Deze (best interessante) discussie gaat nu al een paar pagina's over Loriene die al meerdere keren aangegeven heeft haar bronnen niet te willen posten.

Niet willen is niet zo.
Kost me gewoon teveel tijd.
Ben volgens jullie al een complotwappie dus waarom tijd verspillen aan bronnen.
Wat ik hier neerzet is gewoon mijn mening ,misschien lezen sommigen dat anders?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:54

verootjoo schreef:
:') :')

De regering heeft geen invloed op de NOS.

Nederlanders demonstreren ook. Is ook uitgezonden overigens.

Ook in de zorg wordt er niks opgedrongen. Er wordt gevraagd of je een vaccin wil, en iedereen die dat wil, krijgt een vaccin. En die het niet wil niet. Ze staan echt niet met een pistool op je hoofd hoor.

Dat laatste vraag ik mij dus af. Pistool is inderdaad niet het geval.

Maar ik las van de week artikelen waarin werd aangegeven dat ze wel denken dat je dan ontslagen kan worden. Zal het nog even terugzoeken.

Festival niet bezoeken is imo wel wat anders dan je werk kwijt raken :)

Edit:

https://www.volkskrant.nl/cs-b3a94044
Laatst bijgewerkt door ruitje op 13-12-20 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:55

loriene schreef:
beert schreef:

Niet willen is niet zo.
Kost me gewoon teveel tijd.
Ben volgens jullie al een complotwappie dus waarom tijd verspillen aan bronnen.
Wat ik hier neerzet is gewoon mijn mening ,misschien lezen sommigen dat anders?

Jij hebt het recht om je mening te geven, andere mensen hebben ook het recht daar wat van te vinden. Als je geen tegenspraak wil moet je je mond houden.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:56

Elisa2 schreef:
Citaat:

Het gros van de medicijnen is juist veel te goedkoop in Nederland. Daardoor zijn er veel leveringsproblemen, omdat producenten liever eerst aan andere landen leveren.
Verder wordt zorg duurder doordat het een succesvolle tak van sport is. We zijn steeds beter in staat om mensen een langer leven te geven, die daardoor wel chronisch zorg nodig hebben. Er zijn steeds meer behandelingen mogelijk, maar door nieuwe technieken zijn er ook steeds meer dure behandelingen. En dan is er idd ook nog het effect van vergrijzing, wat ook veel zorgconsumenten geeft.
Overigens mogen de zorgkosten niet eens ongelimiteerd stijgen, lees je bijv eens in in het hoofdlijnenakkoord ziekenhuizen. Hierdoor heeft het regeringsbeleid ook invloed op de arbeidsomstandigheden en het salaris van zorgmedewerkers. Medewerkers die niet meer onder die condities willen werken worden nogal eens ZZP'ers. Is niet eens zo'n slechte keus, want: beter salaris, betere omstandigheden. En door het grote personeelstekort word je toch wel ingehuurd, al nemen daardoor de kosten ook flink toe voor instellingen en daardoor ook de totale zorgkosten.

En dit zijn nog maar een paar redenen, wil je er meer horen?

Waarom zouden medicijnen hier te goedkoop zijn terwijl ze in het buitenland vaak juist veel goedkoper te verkrijgen zijn? marktwerking? Wat klopt er niet aan?

Zijn we echt in staat om mensen een langer leven te geven? of worden er veel onnodige medicijnen voorgeschreven? Doen de doctors aan genezen of aan symptoombestrijding?

Een deel vd tekst die je quote was van mij volgens mij. Het wordt wel erg offtopic als ik er hier verder op inga. Mocht je een topic willen openen over dit thema, dan sluit ik graag aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:22

loriene schreef:
Blue_Eyes schreef:

Dat zal dan wel.
Merk ik wel aan de priveberichten die ik krijg.

Dat zeggen ze ook zonder uitzondering, we krijgen pbs en die zijn het helemaal eens met mijn persoonlijke mening.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:31

Blue_Eyes schreef:

Dat zal dan wel.
Merk ik wel aan de priveberichten die ik krijg.[/quote]
Dat zeggen ze ook zonder uitzondering, we krijgen pbs en die zijn het helemaal eens met mijn persoonlijke mening.[/quote]

De meesten reageren hier niet omdat ze toch worden afgebrand als complotwappies.
Ga morgen nog even naar de action voordat de regering deze winkel ook gaat sluiten.
Alles voor veiligheid toch?
Toch het vaccin maar halen?
Maatregelen maken meer kapot dan dat ze helpen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:41

Reageren mag en een vaccinatie niet willen mag ook, maar heel hard roepen en niets onderbouwen is waarop je deze reacties krijgt Loriene. Niet omdat mensen gaan afbranden puur omdat je geen vaccinatie wil. Zijn er veel meer in dit topic die geen willen, en worden echt niet afgebrand, maar de manier waarop je zelf reageert zet de toon.

Idd maatregelen zijn voor de hele samenleving niet leuk, vandaar dat ik ook hoop dat er een grote opkomst gaat zijn van mensen die wel een vaccinatie willen, zodat we weer naar een enigszins normaal kunnen werken. Dit kan op deze manier ook niet door blijven gaan..

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:55

verootjoo schreef:
Je mening moet toch ergens op gebaseerd zijn? Je kan alleen een goede mening vormen als je dat obv (geschikte) bronnen doet.

Als je je mening niet baseert op bronnen valt dat onder gewoon maar wat roepen. En het klopt ook niet eens wat je zegt. Dan komt het over alsof je gewoon een beetje aan het rellen bent. Volgens mij ben je dat ook trouwens :')

Goed.
De meeste bronnen van mij komen uit de privesfeer.
Die ga ik hier echt niet neerzetten.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:41

Waarom niet?

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:51

Als het vaccin zo goed werkt dan hoeven toch alleen de mensen die dat persé willen ingeënt te worden...
Groepsimmuniteit is dan niet van belang in dit geval omdat bv kleine kinderen, die (nog)niet geënt (mogen) worden toch al geen risicogroep vormen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:56

Reggledoos schreef:
Als het vaccin zo goed werkt dan hoeven toch alleen de mensen die dat persé willen ingeënt te worden...
Groepsimmuniteit is dan niet van belang in dit geval omdat bv kleine kinderen, die (nog)niet geënt (mogen) worden toch al geen risicogroep vormen

Nee natuurlijk niet. Als een grote groep weigert de vaccinatie te halen, blijven zij toch onbeschermd? Als zij vervolgens corona krijgen en ze raken er zo ziek van dat ze opgenomen moeten worden (op de IC), dan blijf je toch nog steeds dat probleem houden van de zorg die onder druk staat?

Natuurlijk hoe meer mensen wel gevaccineerd, hoe minder groot de druk op de zorg zal worden. Alleen zal een bepaald percentage gehaald moeten worden om te zorgen dat het aantal opnames niet meer alarmerend hoog is.

Ik hoor juist onder de groep mensen die binnen de risicogroep vallen, dat velen zich (nog) niet willen laten vaccineren.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 20:09

loriene schreef:
verootjoo schreef:

Goed.
De meeste bronnen van mij komen uit de privesfeer.
Die ga ik hier echt niet neerzetten.

Hoeft niet. Maar je kunt wel zeggen wat zij zeggen, en waar zij hun informatie vandaan halen.