Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loriene schreef:bigone schreef:Loriene , wanneer je antwoord is dat we er nog wel achter komen, dat jij je Google onderzoek wel gedaan hebt en dat wij als schapen achter de regering aan hobbelen dan krijg jij van mij het stempeltje complotdenker . En wat betreft meebetalen aan je uitkering , op het moment dat je betaald is dat voor mensen die het op dat moment nodig hebben. Nu betalen anderen voor jou.
Zijn je kinderen wel gevaccineerd ? Mocht je die hebben, en je paarden en honden ?
Nee geen googleonderzoek hoor.
Dan maar een complotdenker.
Andere vragen geef ik geen antwoord op ,daar dat niets toevoegt aan de discussie.
loriene schreef:Kinke schreef:wat een zwaktebod Loriene
Waarom?
Omdat ik niet met bronnen kom?
Is dat verplicht hier of zo?
Ik geef mijn mening hier en voel me niet verplicht om zg bronvermelding.
Blue_Eyes schreef:Je geeft je mening, houdt vol dat je gelijk hebt, maar toont dat vervolgens nergens mee aan. Dat is inderdaad een zwaktebod én erg typisch wat al die complotwappies doen.
loriene schreef:Kinke schreef:wat een zwaktebod Loriene
Waarom?
Omdat ik niet met bronnen kom?
Is dat verplicht hier of zo?
Ik geef mijn mening hier en voel me niet verplicht om zg bronvermelding.
beert schreef:Deze (best interessante) discussie gaat nu al een paar pagina's over Loriene die al meerdere keren aangegeven heeft haar bronnen niet te willen posten.
Misschien gewoon terug in topic dan ipv steeds dezelfde vraag te herhalen?.
verootjoo schreef:![]()
![]()
De regering heeft geen invloed op de NOS.
Nederlanders demonstreren ook. Is ook uitgezonden overigens.
Ook in de zorg wordt er niks opgedrongen. Er wordt gevraagd of je een vaccin wil, en iedereen die dat wil, krijgt een vaccin. En die het niet wil niet. Ze staan echt niet met een pistool op je hoofd hoor.
loriene schreef:beert schreef:Deze (best interessante) discussie gaat nu al een paar pagina's over Loriene die al meerdere keren aangegeven heeft haar bronnen niet te willen posten.
Misschien gewoon terug in topic dan ipv steeds dezelfde vraag te herhalen?.
Niet willen is niet zo.
Kost me gewoon teveel tijd.
Ben volgens jullie al een complotwappie dus waarom tijd verspillen aan bronnen.
Wat ik hier neerzet is gewoon mijn mening ,misschien lezen sommigen dat anders?
Elisa2 schreef:Citaat:
Het gros van de medicijnen is juist veel te goedkoop in Nederland. Daardoor zijn er veel leveringsproblemen, omdat producenten liever eerst aan andere landen leveren.
Verder wordt zorg duurder doordat het een succesvolle tak van sport is. We zijn steeds beter in staat om mensen een langer leven te geven, die daardoor wel chronisch zorg nodig hebben. Er zijn steeds meer behandelingen mogelijk, maar door nieuwe technieken zijn er ook steeds meer dure behandelingen. En dan is er idd ook nog het effect van vergrijzing, wat ook veel zorgconsumenten geeft.
Overigens mogen de zorgkosten niet eens ongelimiteerd stijgen, lees je bijv eens in in het hoofdlijnenakkoord ziekenhuizen. Hierdoor heeft het regeringsbeleid ook invloed op de arbeidsomstandigheden en het salaris van zorgmedewerkers. Medewerkers die niet meer onder die condities willen werken worden nogal eens ZZP'ers. Is niet eens zo'n slechte keus, want: beter salaris, betere omstandigheden. En door het grote personeelstekort word je toch wel ingehuurd, al nemen daardoor de kosten ook flink toe voor instellingen en daardoor ook de totale zorgkosten.
En dit zijn nog maar een paar redenen, wil je er meer horen?
Waarom zouden medicijnen hier te goedkoop zijn terwijl ze in het buitenland vaak juist veel goedkoper te verkrijgen zijn? marktwerking? Wat klopt er niet aan?
Zijn we echt in staat om mensen een langer leven te geven? of worden er veel onnodige medicijnen voorgeschreven? Doen de doctors aan genezen of aan symptoombestrijding?
loriene schreef:Blue_Eyes schreef:Je geeft je mening, houdt vol dat je gelijk hebt, maar toont dat vervolgens nergens mee aan. Dat is inderdaad een zwaktebod én erg typisch wat al die complotwappies doen.
Dat zal dan wel.
Hoef niets aan te tonen want is gewoon mijn mening en dat van velen.
Merk ik wel aan de priveberichten die ik krijg.
Blue_Eyes schreef:Je geeft je mening, houdt vol dat je gelijk hebt, maar toont dat vervolgens nergens mee aan. Dat is inderdaad een zwaktebod én erg typisch wat al die complotwappies doen.
verootjoo schreef:Je mening moet toch ergens op gebaseerd zijn? Je kan alleen een goede mening vormen als je dat obv (geschikte) bronnen doet.
Als je je mening niet baseert op bronnen valt dat onder gewoon maar wat roepen. En het klopt ook niet eens wat je zegt. Dan komt het over alsof je gewoon een beetje aan het rellen bent. Volgens mij ben je dat ook trouwens
Reggledoos schreef:Als het vaccin zo goed werkt dan hoeven toch alleen de mensen die dat persé willen ingeënt te worden...
Groepsimmuniteit is dan niet van belang in dit geval omdat bv kleine kinderen, die (nog)niet geënt (mogen) worden toch al geen risicogroep vormen
loriene schreef:verootjoo schreef:Je mening moet toch ergens op gebaseerd zijn? Je kan alleen een goede mening vormen als je dat obv (geschikte) bronnen doet.
Als je je mening niet baseert op bronnen valt dat onder gewoon maar wat roepen. En het klopt ook niet eens wat je zegt. Dan komt het over alsof je gewoon een beetje aan het rellen bent. Volgens mij ben je dat ook trouwens
Goed.
De meeste bronnen van mij komen uit de privesfeer.
Die ga ik hier echt niet neerzetten.