Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:20

Mag ik binnen komen vallen? :)

Ik ben sinds 29 juni bezig met KHA eten volgens the new food.
Ik ben nu ruim 4,4 kilo afgevallen en 5 cm buikomvang kwijt.

Ik heb ook echt een hele erge keto breath, ik poets regelmatig mijn tanden en tong, daar word het wel minder van.

Het enige wat ik echt lastig vind is om rond de 3 liter water te drinken, dan kan ik net zo goed heel de dag op de wc blijven zitten >;)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 19:34

Snorlex schreef:
Ik ben helemaal blij. Ik hou ontzettend van patat en opgebakken aardappeltjes maar dat past natuurlijk niet bij het dieet (ik eet koolhydraat beperkt).

Ik mocht af en toe al een beetje zoete aardappels friet maar nu kwam ik groente frites tegen (van pastinaak en wortel). 13 gram koolhydraten per 100 gram. Dus daar mag ik nu ook af en toe een handje van bij het eten.

Ik mis aardappelen in welke gebakken vorm dan ook ook wel hoor :Y)

Ik maak frietjes van knolselderij en die wentel ik in olijfolie met daarin wat zout, tijm, rozemarijn en marjoraan. Met een beetje mayo vind ik dat best lekker. Helemaal met een stukje zalm erbij en wat salade.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:53

BellaSharon1 schreef:
Mag ik binnen komen vallen? :)

Ik ben sinds 29 juni bezig met KHA eten volgens the new food.
Ik ben nu ruim 4,4 kilo afgevallen en 5 cm buikomvang kwijt.

Ik heb ook echt een hele erge keto breath, ik poets regelmatig mijn tanden en tong, daar word het wel minder van.

Het enige wat ik echt lastig vind is om rond de 3 liter water te drinken, dan kan ik net zo goed heel de dag op de wc blijven zitten >;)

Heb jij het boek toevallig?
Wil eigenlijk alleen weten if het de moeite waard is.

Stille meelezer, ooit heb ik kha gegeten, werkte super. Wat ik vooral fijn vond is dat de suikerdips er niet meer waren, en ook dat zware honger gevoel waarvan ik vaak niet de gezelligste werd :Y) en begin te trillen van de honger.
Maar helaas niet volgehouden, had te weinig variatie in mijn dieet en daardoor de mist in gegaan.
Nu wil ik graag toch weer wat kilo's kwijt, en eigenlijk gewoon af van dat rot gevoel als ik honger heb.

Kimalian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:29

Ik ga dit topic ook alvast volgen en inspiratie opdoen.
Momenteel ben ik zwanger, maar zou erna graag koolhydraatarm/ keto willen gaan doen.

Janine1990

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 11:05

Oooh jeetje, ik heb gisteravond zooo lekker niet-kha gegeten! Uit eten geweest...
En DAMMNNN... <3 It was goood...

Dus ik zit nu een soort van te vasten tot 12 uur... Dan neem ik een pindakaassmoothie om op te starten á 5,7 gram. En dan moet ik nog avondeten bedenken. Iets goed gevulds, want ik moet nog paardrijden.

Voor gistermiddag had ik dit stokbrood gemaakt:
https://www.koolhydraatarmrecept.nl/koo ... stokbrood/

Die is best wel aan te raden, zelf had ik er maar 8 eieren in en dat was naar mijn idee ook wel voldoende. Misschien zou ik er dan nog bakpoeder in aanraden :j

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 11:12

Handig receptje!

Ik begin met een bakje yoghurt.Afbeelding

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 11:37

Janine1990 schreef:
Oooh jeetje, ik heb gisteravond zooo lekker niet-kha gegeten! Uit eten geweest...

Dus ik zit nu een soort van te vasten tot 12 uur... Dan neem ik een pindakaassmoothie om op te starten á 5,7 gram. En dan moet ik nog avondeten bedenken. Iets goed gevulds, want ik moet nog paardrijden.

Die is best wel aan te raden, zelf had ik er maar 8 eieren in en dat was naar mijn idee ook wel voldoende. Misschien zou ik er dan nog bakpoeder in aanraden :j

Wat heb je gegeten?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 11:41

laura1987 schreef:
Janine1990 schreef:

Wat heb je gegeten?

Vooraf een heerlijke tomatensoep met een stukje brood.
Daarna een italian beef salad, met een dressing die vast niet zo heel erg kha was :P En een paar aardappeltjes en patatjes erbij.
En na verse aardbeien met slagroom en een vanilleparfait met een browniefudge erdoor. :~

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 11:46

@Janine1990
Hahaha dus niet eens een beetje “ niet kha”.
Ach af en toe moet kunnen toch?
Heb je geen last gehad van buikpijn ofzo?

Ik ga zo aan mijn sla met gerookte zalm, een ei en wat komkommer en yoghurt/mayo dressing

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 11:57

laura1987 schreef:
@Janine1990

Ik ga zo aan mijn sla met gerookte zalm, een ei en wat komkommer en yoghurt/mayo dressing

Ik heb een maag en darmen van staal :')

Net als dat ik in ketose bleek en nooit hoofdpijn of wat dan ook heb gehad...

I'm the lucky one! :D

Klinkt goed die sla!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 12:05

Janine1990 schreef:
laura1987 schreef:
@Janine1990

Ik heb een maag en darmen van staal :')

Net als dat ik in ketose bleek en nooit hoofdpijn of wat dan ook heb gehad...

I'm the lucky one! :D

Klinkt goed die sla!

Gelukkig maar!

Ja toch? Moest eigenlijk salade met champignons, maar die sla ik over hahahha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 12:17

Niks moet toch?

Ik heb oesterzwammen in huis <3
Voor morgen denk ik maar :)

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 12:22

Saskia9 schreef:
Heb jij het boek toevallig?
Wil eigenlijk alleen weten if het de moeite waard is.

Stille meelezer, ooit heb ik kha gegeten, werkte super. Wat ik vooral fijn vond is dat de suikerdips er niet meer waren, en ook dat zware honger gevoel waarvan ik vaak niet de gezelligste werd :Y) en begin te trillen van de honger.
Maar helaas niet volgehouden, had te weinig variatie in mijn dieet en daardoor de mist in gegaan.
Nu wil ik graag toch weer wat kilo's kwijt, en eigenlijk gewoon af van dat rot gevoel als ik honger heb.

Ja ik heb 7 boekjes van TNF. Ik ben er echt heel erg blij mee omdat er ook enorm veel tips in staan. Enige minpunt vind ik is dat er geen boodschappenlijstjes in staan.

Ik heb soms gewoon geen honger meer, lunch sla ik soms ook over, maar dan probeer ik tijdens t diner wel extra groenten te eten

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:43

Oke dankjewel!
Ja dat geen hongergevoel is heel fijn. Niet altijd wenselijk natuurlijk, maar dat bibberige met zware honger omdat je bloedsuikerspiegel dan zo op en neer klapt vind ik zooo naar!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:58

Saskia9 schreef:
Oke dankjewel!
Ja dat geen hongergevoel is heel fijn. Niet altijd wenselijk natuurlijk, maar dat bibberige met zware honger omdat je bloedsuikerspiegel dan zo op en neer klapt vind ik zooo naar!

Maar hoezo niet altijd wenselijk?

Je weet zelf toch wat je hebt gegeten? Dan weet je ook wanneer je weer moet gaan eten.
Of je gaat gewoon IF'en...

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 14:11

Ik heb vandaag rucola op, ik heb gewoon sla op hahahaha
Ok, met carpaccio dat wel, maakt een hoop goed...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 14:13

Janine1990 schreef:
Saskia9 schreef:
Oke dankjewel!

Maar hoezo niet altijd wenselijk?

Je weet zelf toch wat je hebt gegeten? Dan weet je ook wanneer je weer moet gaan eten.
Of je gaat gewoon IF'en...

Sommige mensen gaan zonder honger gevoel ook echt roofbouw plegen. Ben het met je eens hoor, is simpel bij te houden maar niet iedereen doet dat denk ik?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 14:18

Saskia9 schreef:
Sommige mensen gaan zonder honger gevoel ook echt roofbouw plegen. Ben het met je eens hoor, is simpel bij te houden maar niet iedereen doet dat denk ik?

Ik dacht al dat je dat bedoelde...

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die bewust met z'n eten bezig is en bewust wil afvallen en alles heeft uitgezocht over koolhydraatarm (laten we eerlijk zijn, het vergt ff een inlees-investering), danwel keto of beperkt, dan ineens onbewust die roofbouw pleegt.

Je ontkomt er niet aan om een poosje een app te gebruiken om je macro's te tracken als je het mij vraagt. Ik heb het zelf een poosje op de bonnefooi gedaan, nou ik had werkelijk geen idee als ik het nu achteraf bekijkt. En ik zal nog steeds wel eens iets onhandigs doen.

Ik denk dat de mensen die te weinig eten omdat ze geen honger hebben, diezelfde mensen zijn die bij een dieet (ik vind het lastig om koolhydraatarm een dieet te noemen) gaan crashen omdat het ineens zo snel ging...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 14:20

Dat zou best kunnen inderdaad!
Zelf heb ik het begin toen ook alles bijgehouden, tot ik dat los liet en dus op een gegeven moment mezelf tegenkwam want kreeg te weinig binnen.
Dit wil ik nu voorkomen als het kan..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 14:30

Saskia9 schreef:
Dat zou best kunnen inderdaad!
Zelf heb ik het begin toen ook alles bijgehouden, tot ik dat los liet en dus op een gegeven moment mezelf tegenkwam want kreeg te weinig binnen.
Dit wil ik nu voorkomen als het kan..

Hahaha ik ben dus bang voor precies het tegenovergestelde :')

Morgen wordt de 50e dag achter elkaar dat ik alles invul op MFP. Oké, gisteren gooide ik er gewoon op de gok extra calorieën in zonder macro's in te vullen.
Dat heb ik nu 3 keer gedaan geloof ik. Want als ik te laag caloriën invul dan begint hij te jammeren dat het gevaarlijk is om zo weinig te eten. :') Terwijl ik dan dus helemaal niet weinig heb gegeten :+

Anyhow, mijn ervaring is dat ik veel te gemakkelijk wordt. Dus dan maar op deze manier :+ Ik laat het los wanneer het goed/beter voelt :P

Een gezond eetpatroon aanmeten is inherent aan afvallen/een gezond gewicht nastreven. Alleen in sommige gevallen is afvallen het doel en het gezonde eetpatroon secundair. Ik ben er de afgelopen jaren meer en meer achter gekomen dat ik geen gezonde relatie met eten heb, zonder extreem obees te zijn. Ik wil tweeledig, dat gezonde eetpatroon en afvallen. En ik realiseer me nu dat een gezond eetpatroon het voornaamste leerpunt is. Crashen is dus geen optie.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:29

Crashen is inderdaad geen optie, voor mij ook niet. En toch heb ik ergens dat poppetje op mijn schouder die wel resultaat wil zien van al dat gezonde voedsel :Y)

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 01:51

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:57

WOEHOEEE... Ik ben weer lekker aan het afvallen *\o/*
Gisteren even flink de broekriem aangehaald, geen ontbijt, ongeveer 1300 kcal, ter compensatie van vrijdag en op 21 gram kh. En de 500 gram die gisteren hoger was dan het laagste gewicht is nu weer -800 gram :D
Dus een nieuw laagste gewicht *\o/*

Dus vandaag weer normaal :) Zo fijn! Nog een heel klein beetje (een ons) dan mag ik een wedstrijd opgeven *\o/*

Vanavond ga ik denk ik kippensoep eten uit een zak :+ Een pesto steak en oesterzwammen <3

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:59

Ik heb vandaag vroeg gegeten want had lunch overgeslagen

Afbeelding

Lekkere courgetti met gerookte zalm, tomaatjes, rucola, pijnboompitten, roomkaas en parmezaanse kaas snippers. Zo snel en makkelijk maar wel heerlijk!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:55

Ziet er goed uit zeg!