Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:42

@Dustinlover, poe heftig verhaal. Voel je vooral welkom en vier idd ook de kleine positieve momentjes!

@Billy, tof hoor zo met je vader mee sporten! Helaas kan ik niet hardlopen door knie en rug klachten. Maar het ziet er altijd wel lekker uit :)

Mijn 1e week WW paars zit er op..
Ben helaas wel 2 dagen ziek geweest, en ik merk dat ik echt goed moet opletten dat ik voldoende eet en de punten over de hele dag verdeel. Ontbijt en lunch blijven niet mijn beste / favoriete maaltijden..

Maar wel blij met het resultaat. Gaat wel hard, maar vermoed een heel groot deel vocht is. Waar ik blij mee ben want heb nu minder pijnlijke / opgezette vingers van het vocht wat ik vast hield.
Afbeelding

Nog grappig dingetje, vanmorgen gaf de weegschaal eerst 99.6 aan XD schrok me dood.. dacht dat kan nooit! goed zijn. zoveel in 1 week. Bleek de weegschaal scheef te staan :P op rechte ondergrond was het dus de -2.2, dat is toch iets gezonder.

Edit: sorry voor de grote afbeelding, krijg hem niet kleiner

Mjetterd

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:45

Knap Eloya! Eerste week gaat het bij mij ook altijd hard. Altijd fijn om zo'n hoog getal te zien de eerste week :D. Zolang het maar niet de verwachting is voor elke week.
Bevalt goed dus WW? Eerste keer of was je er al mee bekend?

Dit topic is nu ruim een week open, hoe gaat het met iedereen? Zijn er al meer goede resultaten te melden?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:50

Ik ben nu totaal -7,1. Begin het nu ook af en toe eens te zien als ik in de spiegel kijk, dat is altijd wel een goede motivatie.

Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:53

Hier staat de teller nu op -6
Nog een heleboel te gaan :+

Ik had vanmorgen 2 eitjes gekookt om mee te nemen naar mn werk, maar ik ben ze vergeten |(

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:57

@Mjetterd, mijn 1e ervaring met ww, tot nu toe bevalt het. Denk dat ik vooral al een heel eind kom met de gezondere keuzes die ik nu maak en het regelmatiger eten :)
En wat goed al min 7! ik heb ook zin om het in de spiegel te gaan zien :P en weer in de 2 cijfers voor de komma te komen toch ook wel :)

@Miccamaaike..
het is super knap al 6kg!!, houd maar eens 6 pakken suiker of melk in je handen. dat is best zwaar nog.
En dat ben je toch al wel mooi kwijt.
Zonde van je eitjes.. maar nu een lekkere snack als je thuis komt?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:07

Haha ja de eitjes kunnen morgen ook wel, maar wel een beetje jammer van mijn lunch, die wordt zo wel heel magertjes zeg maar.

Eerder kon ik op mijn werk wel lunch kopen (en ook eitjes), maar geen idee eigenlijk of dat nu nog kan ivm corona.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:15

Eloya wat goed! Toch lekkere start zo!

Mjetterd wat knap! In nog geen maand 7 kilo? Wat doe je precies als ik vragen mag en wat voor app is dat?

Miccamaaike wat knap!!

Hier nu sinds zondag aan het opletten en 1,1 kilo kwijt. Dus we staan aan de 120.3.. Ben al beetje blij als ik de 120 uit ben :)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:18

Mjetterd, wat goed al 7 kilo kwijt! En fijn om te horen dat je het in de spiegel ook gaat zien, dat moet een goed gevoel geven lijkt me zo :D Knap en complimentjes! :)

Miccamaaike, min 6 is echt goed! Jammer van je eitjes maar bij thuiskomst liggen ze (als het goed is :+) nog op je te wachten :D

Eloya, wow in de eerste week! Goed bezig :D Kies je veelal dezelfde producten? Of kies je juist meer variatie? En hoe komt het dat je ontbijt/lunch niet zo favoriet zijn?

Dustinlover, jij ook goed bezig! Ik heb al een tijdje de 120 niet meer gezien, kan niet wachten tot ik daar ook weer ben :D

Hier had ik het gisteravond even lastig. Zoete trek, maar in plaats van mijn afgewogen zakjes popcorn op te eten, heb ik een nectarine gepakt *\o/* En ja, ik heb popcorn en groentechips in huis, maar ik wil mijzelf liever niks ontzeggen en de kans is groter dat ik eten ga bestellen of naar de winkel ga, als ik dit soort dingen niet heb. Een tussenstap in het verminderen van de behoefte naar zoet en zout. Ik bestel nu mijn boodschappen bij picnic (helpt echt al ZO veel) en ik weeg de popcorn en chips af in porties, dat ik voor de hele week elke dag zowel een zakje popcorn als chips kan eten. Tot nu toe, zelf met heel veel andere verleidingen voor me, gaat het héél erg goed en al 4 dagen geen eetbui gehad *\o/* *\o/* Voelt echt goed :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:22

Dustinlover schreef:
Eloya wat goed! Toch lekkere start zo!

Mjetterd wat knap! In nog geen maand 7 kilo? Wat doe je precies als ik vragen mag en wat voor app is dat?

Miccamaaike wat knap!!

Hier nu sinds zondag aan het opletten en 1,1 kilo kwijt. Dus we staan aan de 120.3.. Ben al beetje blij als ik de 120 uit ben :)

Oooh nee niet in een maand hoor. In 7 weken, 7,1 kilo.
Eigenlijk doe ik helemaal niet streng, maar ik eet gewoon veel te veel als ik 'normaal' eet. En dat 'normaal' probeer ik nu dus om te zetten naar het nieuwe normaal.
Ik lees vaak, en ook in dit topic, over emotie eten. Ik ben geen emotie eter, ik kan gewoon altijd veel willen eten.

Het nieuwe normaal is voornamelijk:
* Geen broodjes van de afbakafdeling van de supermarkt meenemen
* Niet elke avond een zak chips in het weekend (En het weekend begint al op donderdag)
* Geen koek als tussendoortje
* Gezonder ontbijten
* Minder avondeten.
* Geen lekkere dingen bakken in de oven en daarna opeten.
* 1 pizza in plaats van 1,5 pizza
* Patat met mate en 1 snack, in plaats van 2 snacks.

Ik heb bijna elk weekend nog wel een gebakje gegeten of een klein bakje chips. In die 7 weken ook 2x gebbqt en elke week patat gehad.
Maar alles met mate en wat meer nadenken over wat ik in mijn mond stop.

En ik probeer 4-5 keer een uur te wandelen in de week, dat gaat me wel goed af.

De printscreen is trouwens geen app, maar een excel sheet die ik heb gemaakt. Ik doe het altijd erg goed op statistieken. Dus daar vul ik altijd alles in en dan kan ik zien hoeveel ik ben afgevallen, in een grafiek en percentage hoe dicht ik bij mijn eerste doel ben (99 kilo) en mijn tweede doel (80 kilo)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:26

Knudd schreef:
Hier had ik het gisteravond even lastig. Zoete trek, maar in plaats van mijn afgewogen zakjes popcorn op te eten, heb ik een nectarine gepakt *\o/* En ja, ik heb popcorn en groentechips in huis, maar ik wil mijzelf liever niks ontzeggen en de kans is groter dat ik eten ga bestellen of naar de winkel ga, als ik dit soort dingen niet heb. Een tussenstap in het verminderen van de behoefte naar zoet en zout. Ik bestel nu mijn boodschappen bij picnic (helpt echt al ZO veel) en ik weeg de popcorn en chips af in porties, dat ik voor de hele week elke dag zowel een zakje popcorn als chips kan eten. Tot nu toe, zelf met heel veel andere verleidingen voor me, gaat het héél erg goed en al 4 dagen geen eetbui gehad *\o/* *\o/* Voelt echt goed :D

Knap Knudd! Wat een positief bericht :D.
Hoe zit het eigenlijk met popcorn? Is dat heel ongezond? Want in principe is het gewoon gepopte mais.
Maakt de suiker en het zout het ongezond?

Af en toe jezelf wat geven zorgt er inderdaad voor dat het niet voelt als een strafkamp :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:50

Fijn Knudd dat t zo goed gaat! Dat geeft toch goede moed om door te gaan!

Klinkt wel als een goede lijdraad Mjetterd.

Ik mag van mezelf geen tarwe omdat ik wil kijken hoe ik daar op reageer. Dat scheelt echt al zo veel in alles wat ik lekker vind.

Gisteravond kon ik met bijrijdpaard op buitenrit (rij hem nog maar net), maar moest dan al rond 18 uur de deur uit. Dus mijn man heeft lekker pasta gemaakt voor zichzelf en onze zoon en ik had daarvoor al salade (met brie en aardbeien) en een stukje kip gegeten. Zo kan ik wel makkelijk een keertje vroeg weg :D weer wat fanatieker rijden helpt mij ook wel in dit hele proces.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:02

Maaike, dan heb ik dus ook altijd. Met goede bedoelingen vanalles bedenken en het dan vervolgens vergeten.. Eieren koken en niet meenemen, maar ook bedenken dat ik even iets uit de diepvries moet halen voor het avondeten en dan op mijn werk denken, oliebol, vergeten :n
Mjetterd, dat is een mooi lijstje. Van alles een beetje minder en toch dit resultaat +:)+

Ik heb een fiets met ondersteuning, maar nu laadt de accu niet meer bij.. Moet ik dus vandaag eerst even mee naar de maker, gisteren nog wel naar het werk gefietst. 6 km enkele reis, dus mooi stukje.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:06

Ah dat is precies een mooi fietstochtje, maar wel fijn als je fiets t dan ook doet.

haha story of my life, dat van die vriezer overkomt mij ook geregeld :+

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:06

Ik ben stiekem trots op mijzelf. Ik heb me opgegeven voor bootcamp. Ik moet wel even kijken of ik dit lichamelijk aan kan. Maar zou wel super zijn om weer te kunnen sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:14

Die ellende begin ik niet meer aan, bij mij in het park staan ze ook vaak te bootcampen, maar ik loop dan helemaal non stop bij de fysio. Zoals zij zegt, mijn rug is daar niet voor gemaakt :+ (en ik vind er geen hol aan)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:23

haha ik vind er ook geen hol aan, en voet en rug zijn stuk dus ook niet verstandig denk ik...
Wandelen en paardrijden, daar houdt t op geloof ik. Hoop nog altijd ooit normaal te kunnen fietsen, maar dat is echt geen pretje met stuitklachten.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:44

Hier gaat het wel. Vorige week mooi 1.8kg afgevallen. Maar die zijn er weer bij. Ben niet buiten mijn dieet gegaan. Wel maamdag veel hoofdpijn gehad door schouderklachten en die dag raar gegeten. Maar geen d8ngen gepakt die niet goed zijn.
En toen ik gisteren op de weegschaal ging staan zat die 1.8 er dus weer bij. En voel dat ik veel vocht overal heb zitten. Vandaag eerste dag pijnstillers, dus we zullen zien. Strax meer. Nu nog even werken

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:45

Relaxed schreef:
Die ellende begin ik niet meer aan, bij mij in het park staan ze ook vaak te bootcampen, maar ik loop dan helemaal non stop bij de fysio. Zoals zij zegt, mijn rug is daar niet voor gemaakt :+ (en ik vind er geen hol aan)

Nouja daar ben ik ook beetje bang voor haha maar goed eerste 2 lessen zijn gratis dus proberen kan ik het altijd.

Ik ben een beetje inspiratieloos aan het worden. Ik moet sporten voor mijn conditie en voor het afvallen maar weet zo langzamerhand niet meer wat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:51

Bootcamp is wel voor beide echt super effectief, als je een leuk groepje hebt kan dat een mooie stok achter de deur zijn.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:01

Mjetterd, het is inderdaad ongezonde popcorn, ik houd alleen van zoet :+ Afgewogen eet ik er maar 25 gram van :) Calorieën even in een spoiler:
Spoiler:
per 25 gram 106 kcal, hoeveelheid suiker is ongeveer 3,5 suikerklontje
. Dus het is niet de 'gezonde' keuze, maar het helpt me wel om door te zetten.

Miccamaaike, heerlijk op buitenrit! En je salade klinkt ook erg lekker :9

Relaxed, ik heb dat ook heel vaak dat ik vergeet om iets uit de vriezer te halen :+ En volgens mij was het echt lekker fietsweer afgelopen dagen :)

maj0, super knap van je dat je je hebt opgegeven! Let wel op je grenzen, het zou zonde zijn als je blessures oploopt :(

arabella, wat rot dat van de hoofdpijn door schouderklachten. Kan goed zijn dat je meer vocht vasthoudt, ik heb dat met dit warme weer ook heel erg. Voel het vooral in mijn handen en voeten.

Wat betreft bootcamp, ik heb eens meegedaan met bootcamp speciaal voor vrouwen met overgewicht. Man man man wat was dat zwaar maar ook echt wel leuk om te doen. Juist door de afwisseling en in de buitenlucht bleef ik geprikkeld. De trainer wisselde ook iedere week de oefeningen af dus het was nooit hetzelfde. Maakt dat het voor mij ook veel beter vol te houden was :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:07

Oooh, ik heb als richtlijn dat tussendoortjes 100 kcal mogen zijn (dat red ik heel vaak niet eigenlijk)
Dus zo slecht is een portie dan nog niet eens.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 14:29

Als je dan zoute popcorn pakt... scheelt t nog weer.

Ik maakte dit wel eens, kun je makkelijk afwegen. Enige wat er dan nog bijkomt is een beetje zonnebloemolie. Met 60 gram mais heb je echt een grote pan vol popcorn. Dus als je hier 25 gram van neem heb je idd prima portie.
https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... pcorn-mais

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:05

Ik hou dus echt niet van zoute popcorn :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:18

Ja dat is wel jammer, hopelijk Mjetterd wel.
Maar als je zo je eetbuien een beetje onder controle kunt houden is t een goed compromis toch.

Weet niet meer wie t laatst zei, maar de opmerking dat als je 1x verkeerd gaat, de rest van de dag verpest voelt, dat is ook wel een goede. Zo werkt mijn hoofd ook. Dan maar na t weekend, of morgen of ... maar gewoon op dezelfde dag het weer oppakken leek altijd zo zinloos. Maar dat slaat natuurlijk nergens op. Bedankt voor de opmerking, dat helpt :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 15:24

Haha nee ik ook niet van zoute popcorn :P

Ik zag gisteren op Instagram ook iets over een 'slechte dag hebben'. Ga het even opzoeken.