Hier ook eind januari jongste van toen nog 5 opgenomen met ernstige benauwdheidsklachten door "een luchtwegvirus" . Ik was al de hele nacht met haar in de weer. Tot kokhalzen aan toe van het hoesten. Er werd toen nog niet getest welk virus. Erg slechte saturatie en de astma medicijnen,Cook die van het ziekenhuis, werkten niet. Ze heeft prednison gehad en 3 nachten in het ziekenhuis met zuurstof via slangetje. Daarna thuis nog twee weken uitgeziekt. Onze oudste kreeg toen we met de jongste thuis waren ineens hoge koorts, raar voelen en overgeven. Die ook twee weken thuis gehad maar gelukkig niet benauwd. Mijn man was amper thuis geweest, maar halverwege die week kreeg ik ook dat virus. Niet veel koorts maar enorme keelpijn en oorpijn bij slikken, spierpijn en erg verkouden en heel erg hoesten en moest rechtop slapen omdat ik liggend teveel moest hoesten en dan niet kon slapen. Duurde 2 weken en Ik was ook nog weken erg moe.
Ik weet zeker dat het op zijn minst een compleet nieuw griepvirus was wat mijn lichaam nog niet kende.
Ik baal dat er niet getest kan worden. Had erg graag geweten of we het al gehad hebben. Dan hoeven we ons nu ook minder zorgen te maken dat het ons (nog een keer) kan overkomen.
_Tarzan schreef:Ikzelf niet maar eind januari is ons zoontje enorm ziek geweest, een hele week 40+ graden koorts, diarree, snotteren en alles, gewoon een doodziek kind, dat op een gegeven moment zelfs niet meer at/dronk!. Meerdere malen bij de dokter geweest maar niks te vinden, gelukkig was hij na 2 weken weer de oude.
Mijn vriend is meteen daarna ziek geworden en was er ook zo slecht aan toe, ook meerdere dagen flinke koorts, alles wat de kleine ook had en klaagde dat hij heel slecht lucht kreeg, ook bij de dokter geweest maar die wimpelde ook af met een luchtweginfectie en goed uitzieken.
Achteraf gezien zou het misschien al corona kunnen zijn geweest, alleen was het toen nog niet hier en in het nieuws ..
(Ik heb gelukkig een sterk immuunsysteem en heb mij maar 1 dag slecht gevoeld en 1 nacht koorts gehad)