Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:16

MoniqueT schreef:
En ondertussen vaart een schip van de Holland Amerikalijn met 4 doden en meer dan 140 zieken richting Florida. Daar zijn de meningen héél erg verdeeld. Hulp bieden of ... ze zitten er niet op te wachten in Fort Lauderdale. Wij waren daar een paar weken geleden nog. De rijksten van de rijksten wonen daar vlakbij de cruisehaven.

https://www.abcactionnews.com/news/stat ... iFYf0sTiKE

Oh dear...het disaster wordt daar alsmaar groter. :7
Er is ook nog een hospitaalship onderweg hoorde ik. Van Mercy ships dacht ik.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:19

Ik vraag mij af wanneer word je opgenomen?
Ik lees hier over koorts en benauwd.
Wanneer weet je dit is echt serieus?
Komt er dan een ambulance je ophalen of hoe gaat dat?
Huisarts krijgen zoveel telefoontjes enz.

Iris82

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:28

Nou. Als je écht benauwd raakt, dan weet je t wel.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:37

meintje schreef:
Nou, ik heb dezelfde klachten (gehad) als hier boven genoemd... Dus dat het bij de rest van Nederland anders is, is toch niet persé waar.

Ik ben niet getest, ook niet zo doodziek dat ik de dokter moet bellen dus zeker weten doe ik het niet. Maar gezien de klachten en het verloop plus dat ik doorgewerkt heb tot na dat de scholen dicht gingen en 'buitenshuis' ben geweest zou het mij niet verbazen.

Hier ook precies dezelfde klachten en ik denk echt niet dat het een griepje is want sommige klachten voelen zo raar aan en heb ik echt nog niet eerder gevoeld. Ook bij m'n man komen sommige klachten tot uiting, iets later gestart na mij, alleen iets milder nog tot nu toe. Maar omdat er idd diarree bij kwam, gingen we weer twijfelen omdat dat vrij atypisch is? Maar de druk op de borst, zwaar ademen enz liegt er denk ik niet om. Het gaat ook echt op en neer. soms denk ik dat het beter gaat en ineens kan ik weer niks behalve rustig aan doen omdat ik anders weer last krijg met ademen. Hier dan (nog) geen echte koorts, maar soms wel wat schommelingen qua verhoging.

Maar afwachten of en wanneer het af gaat zwakken en hopelijk dat het niet erg wordt. Steeds meer mensen om me heen die het virus hebben en er weken mee lopen en ook sommige die echt doodziek zijn. Vreselijk allemaal :(

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 09:59

Hier ook eind januari jongste van toen nog 5 opgenomen met ernstige benauwdheidsklachten door "een luchtwegvirus" . Ik was al de hele nacht met haar in de weer. Tot kokhalzen aan toe van het hoesten. Er werd toen nog niet getest welk virus. Erg slechte saturatie en de astma medicijnen,Cook die van het ziekenhuis, werkten niet. Ze heeft prednison gehad en 3 nachten in het ziekenhuis met zuurstof via slangetje. Daarna thuis nog twee weken uitgeziekt. Onze oudste kreeg toen we met de jongste thuis waren ineens hoge koorts, raar voelen en overgeven. Die ook twee weken thuis gehad maar gelukkig niet benauwd. Mijn man was amper thuis geweest, maar halverwege die week kreeg ik ook dat virus. Niet veel koorts maar enorme keelpijn en oorpijn bij slikken, spierpijn en erg verkouden en heel erg hoesten en moest rechtop slapen omdat ik liggend teveel moest hoesten en dan niet kon slapen. Duurde 2 weken en Ik was ook nog weken erg moe.

Ik weet zeker dat het op zijn minst een compleet nieuw griepvirus was wat mijn lichaam nog niet kende.

Ik baal dat er niet getest kan worden. Had erg graag geweten of we het al gehad hebben. Dan hoeven we ons nu ook minder zorgen te maken dat het ons (nog een keer) kan overkomen.

_Tarzan schreef:
Ikzelf niet maar eind januari is ons zoontje enorm ziek geweest, een hele week 40+ graden koorts, diarree, snotteren en alles, gewoon een doodziek kind, dat op een gegeven moment zelfs niet meer at/dronk!. Meerdere malen bij de dokter geweest maar niks te vinden, gelukkig was hij na 2 weken weer de oude.

Mijn vriend is meteen daarna ziek geworden en was er ook zo slecht aan toe, ook meerdere dagen flinke koorts, alles wat de kleine ook had en klaagde dat hij heel slecht lucht kreeg, ook bij de dokter geweest maar die wimpelde ook af met een luchtweginfectie en goed uitzieken.

Achteraf gezien zou het misschien al corona kunnen zijn geweest, alleen was het toen nog niet hier en in het nieuws ..

(Ik heb gelukkig een sterk immuunsysteem en heb mij maar 1 dag slecht gevoeld en 1 nacht koorts gehad)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:09

In België zijn ze bezig met een test om immuniteit aan te tonen.

Ik ben het zat. Ik blijf maar kwakkelen. Gister de longen uit mn lijf gehoest, maar wel met gevoel dat er wat los kwam. Verder prima dag. Nu weer wakker met hoofdpijn en keelpijn. En zo gaat het van goede dag, naar weer een slechtere dag.

Ik wil naar buiten in de moestuin spelen -O-

(En ik weet, mag blij zijn met maar milde klachten. Ben gewoon heel ongeduldig en dus slecht in uitzieken.)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:17

Hier zo te voelen inmiddels ook een buikspier niet blij met het gehoest. Naast rugpijn nu ook de voorkant au. Diep ademhalen doet nu aan twee kanten zeer. -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:25

idinn schreef:
In België zijn ze bezig met een test om immuniteit aan te tonen.

Ik ben het zat. Ik blijf maar kwakkelen. Gister de longen uit mn lijf gehoest, maar wel met gevoel dat er wat los kwam. Verder prima dag. Nu weer wakker met hoofdpijn en keelpijn. En zo gaat het van goede dag, naar weer een slechtere dag.

Ik wil naar buiten in de moestuin spelen -O-

(En ik weet, mag blij zijn met maar milde klachten. Ben gewoon heel ongeduldig en dus slecht in uitzieken.)

Dat ze maar opschieten met die test ! :D Zou met een vingerprik kunnen hoorde ik.
Ook mensen die van nature immuun zijn krijgen dan uitsluitsel. Dat lijkt mij wel wat, die natuurlijke immuniteit :P

Beterschap voor jou in elk geval ! Het is toch nog te koud om in de moestuin te werken :Y)

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:29

Mijn oom die met corona is opgenomen gaat voorzichtig vooruit, de koorts is weg. Hij bleek een dubbele longontsteking te hebben.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:38

Waardeloos idinn, heb je ook koorts of dat niet?

Anna79: wat rot van je oom maar fijn dat hij vooruit gaat nu! Longontsteking is ook niet mis om te hebben :\

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:57

Anna79 schreef:
Mijn oom die met corona is opgenomen gaat voorzichtig vooruit, de koorts is weg. Hij bleek een dubbele longontsteking te hebben.

Toch een beetje positief ! Duimen dat de stijgende lijn zich doorzet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 11:24

Anna79 schreef:

Voorzichtig positief dus, hopelijk knap hij snel weer helemaal op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 12:47

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:07

joyce B schreef:
Hier ook eind januari jongste van toen nog 5 opgenomen met ernstige benauwdheidsklachten door "een luchtwegvirus" . Ik was al de hele nacht met haar in de weer. Tot kokhalzen aan toe van het hoesten. Er werd toen nog niet getest welk virus. Erg slechte saturatie en de astma medicijnen,Cook die van het ziekenhuis, werkten niet. Ze heeft prednison gehad en 3 nachten in het ziekenhuis met zuurstof via slangetje. Daarna thuis nog twee weken uitgeziekt. Onze oudste kreeg toen we met de jongste thuis waren ineens hoge koorts, raar voelen en overgeven. Die ook twee weken thuis gehad maar gelukkig niet benauwd. Mijn man was amper thuis geweest, maar halverwege die week kreeg ik ook dat virus. Niet veel koorts maar enorme keelpijn en oorpijn bij slikken, spierpijn en erg verkouden en heel erg hoesten en moest rechtop slapen omdat ik liggend teveel moest hoesten en dan niet kon slapen. Duurde 2 weken en Ik was ook nog weken erg moe.

Ik weet zeker dat het op zijn minst een compleet nieuw griepvirus was wat mijn lichaam nog niet kende.

Ik baal dat er niet getest kan worden. Had erg graag geweten of we het al gehad hebben. Dan hoeven we ons nu ook minder zorgen te maken dat het ons (nog een keer) kan overkomen.

_Tarzan schreef:
Ikzelf niet maar eind januari is ons zoontje enorm ziek geweest, een hele week 40+ graden koorts, diarree, snotteren en alles, gewoon een doodziek kind, dat op een gegeven moment zelfs niet meer at/dronk!. Meerdere malen bij de dokter geweest maar niks te vinden, gelukkig was hij na 2 weken weer de oude.

Mijn vriend is meteen daarna ziek geworden en was er ook zo slecht aan toe, ook meerdere dagen flinke koorts, alles wat de kleine ook had en klaagde dat hij heel slecht lucht kreeg, ook bij de dokter geweest maar die wimpelde ook af met een luchtweginfectie en goed uitzieken.

Achteraf gezien zou het misschien al corona kunnen zijn geweest, alleen was het toen nog niet hier en in het nieuws ..

(Ik heb gelukkig een sterk immuunsysteem en heb mij maar 1 dag slecht gevoeld en 1 nacht koorts gehad)

Is er geen bloed bewaard van je kindje? Ik las een verhaal van een jongen die in het buitenland in het ziekenhuis lag met coronaklachten dat lange tijd nadien het bloed is onderzocht en dat daaruit Corona bleek.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:33

Dat verhaal ben ik ook tegengekomen. Hij was ik januari volgens mij ziek in Indonesië nadat hij in China was geweest. Pas twee maanden nadat hij hersteld en verder gereisd was is z’n bloed op Corona getest.
Dat verhaal was voor mij ook een indicatie dat Corona waarschijnlijk al eerder verder verspreid was dan iedereen nu vermoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:38

linnie050 schreef:
Ik vraag mij af wanneer word je opgenomen?
Ik lees hier over koorts en benauwd.
Wanneer weet je dit is echt serieus?
Komt er dan een ambulance je ophalen of hoe gaat dat?
Huisarts krijgen zoveel telefoontjes enz.

Op de coronapoli zeiden ze : als je bloeddruk daalt en je zuurstof te laag is. Dus als je niet meer op je benen kan staan.

Wij zitten samen in het schuitje thuis. Zwaar benauwd, continu buiten adem. Bij de coronapoli zeiden ze 99% covid-19 maar ze kunnen niet testen ivm een te kort.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:45

_Penotti schreef:
Dit stukje komt uit een premium artikel van AD.nl
Misschien helpt het iemand van jullie hier <3

Citaat:
Zijn vrouw Elena bracht uiteindelijk redding. ,,Wat mij heel erg heeft geholpen, is azijn. Mijn vrouw smeerde het in mijn knieholtes, m'n elleboogholtes, onder m'n voeten, op mijn rug ook, op de plek waar de huid dun is dus. Mijn vrouw komt uit Rusland, daar doen ze dat blijkbaar. Ik vond het ook raar, maar het hielp. Het voelde daarna alsof ik een soort ‘pauze van de koorts’ kreeg. Ik kon eindelijk een paar uur goed slapen, wel veel zweten, en daarna was de koorts lager.

Bij babies doen ze vaak azijnsokken aan, dus ff drenken in de azijn, uitknijpen en dan aantrekken.
Heb net azijn voor dat doel gehaald, voor het geval ik ziek wordt.

Maar dan zal ik ook de rest wat opsmeren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:49

Mijn kinderen deed ik de sokjes in citroensap wentelen sap van verse citroen. Die gingen aan en vervolgens wollen sokjes erom heen . Iedere keer nieuwe katoenen sokjes in het coteoensap doen en gebruikte sokjes in de wasmachine.
Het zorgde ervoor dat de koorts omlaag ging.
Dus het azijn verhaal maar dan met citroensap en sokjes om de voetjes.
Het azijnverhaal zit in mijn hoofd want er is niet altijd verse citroen in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:56

Van azijn en citroen heb ik nog nooit gehoord. Ik smeer wel vicks onder zl zijn voetjes en dan sokjes aan tegen het hoesten en dat helpt ook heel goed.

Hanafubuki veel sterkte voor jullie :(:) dat benauwde gevoel is zo naar. Hopelijk wordt dat voor jullie ook minder binnenkort.

Ik voel mij eindelijk steeds iets beter. Enkel nog wat moe en van dat vaste slijm waardoor ik moet hoesten, maar die bruistabletten helpen wel. Nog 8 dagen mee te gaan.

Met kleine kindjes is het toch helemaal niks he als ze zo ziek zijn ;( de klachten klinken toch behoorlijk overwen idd...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:20

suze_ schreef:
Van azijn en citroen heb ik nog nooit gehoord. Ik smeer wel vicks onder zl zijn voetjes en dan sokjes aan tegen het hoesten en dat helpt ook heel goed.

Hanafubuki veel sterkte voor jullie :(:) dat benauwde gevoel is zo naar. Hopelijk wordt dat voor jullie ook minder binnenkort.

Ik voel mij eindelijk steeds iets beter. Enkel nog wat moe en van dat vaste slijm waardoor ik moet hoesten, maar die bruistabletten helpen wel. Nog 8 dagen mee te gaan.

Met kleine kindjes is het toch helemaal niks he als ze zo ziek zijn ;( de klachten klinken toch behoorlijk overwen idd...

Dat advies kreeg ik ook een keer, vicks onder je voeten bij hoesten. Bij mijn dochter werkte dat super. Dacht toen, helpt bij mij misschien ook wel. Hop daar was mijn eerste mega astma aanval. Ik durf dat niet meer brrrrr (al had ik die misschien toch wel gehad)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 22:08

cursebreaker schreef:
meintje schreef:
Nou, ik heb dezelfde klachten (gehad) als hier boven genoemd... Dus dat het bij de rest van Nederland anders is, is toch niet persé waar.

Ik ben niet getest, ook niet zo doodziek dat ik de dokter moet bellen dus zeker weten doe ik het niet. Maar gezien de klachten en het verloop plus dat ik doorgewerkt heb tot na dat de scholen dicht gingen en 'buitenshuis' ben geweest zou het mij niet verbazen.

Hier ook precies dezelfde klachten en ik denk echt niet dat het een griepje is want sommige klachten voelen zo raar aan en heb ik echt nog niet eerder gevoeld. Ook bij m'n man komen sommige klachten tot uiting, iets later gestart na mij, alleen iets milder nog tot nu toe. Maar omdat er idd diarree bij kwam, gingen we weer twijfelen omdat dat vrij atypisch is? Maar de druk op de borst, zwaar ademen enz liegt er denk ik niet om. Het gaat ook echt op en neer. soms denk ik dat het beter gaat en ineens kan ik weer niks behalve rustig aan doen omdat ik anders weer last krijg met ademen. Hier dan (nog) geen echte koorts, maar soms wel wat schommelingen qua verhoging.

Maar afwachten of en wanneer het af gaat zwakken en hopelijk dat het niet erg wordt. Steeds meer mensen om me heen die het virus hebben en er weken mee lopen en ook sommige die echt doodziek zijn. Vreselijk allemaal :(

GGD zei tegen mij dat 2% van de gevallen ook diarree heeft of waar het begint met diarree.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 02:12

@mag ze hebben geen bloed afgenomen.

Ook geen longfoto gemaakt.

Alleen hoge doseringen luchtwegverwijders die niet echt hielpen, eerder gelijk weer daling veroorzaakten van saturatie, prednison kuur, en zuurstof bijgeven. Dat laatste hielp wel.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 07:34

kiki1976 schreef:
suze_ schreef:

Dat advies kreeg ik ook een keer, vicks onder je voeten bij hoesten. Bij mijn dochter werkte dat super. Dacht toen, helpt bij mij misschien ook wel. Hop daar was mijn eerste mega astma aanval. Ik durf dat niet meer brrrrr (al had ik die misschien toch wel gehad)

Vicks lokt bij mij ook astma uit, echt eng spul vind ik het :')

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:50

Niet alleen Vicks... Hier ruim parfum of deo spuiten, ontsmettende handgel prikkelt bij mij ook. Last van benzine, berglucht, ammoniak, benzine en andere oplosmiddelen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 09:58

Inmiddels zit mijn vader nu 5 dagen in quarantaine op zijn slaapkamer: niet getest, maar vermoeden corona. Ook al 2 goede dagen gehad, en vervolgens terugval.

Wat ik alleen apart vind: de huisarts assistente had bij telefonisch consult bij mijn moeder aangegeven dat ze met mn vader maar moest overleggen wat hij wilde als hij verslechterde. Ziekenhuisopname was ook niet alles, en ic moest je ok maar kijken of en hoe je daar vanaf kwam... Euthanasie bedoelde ze niet, maar met morfine kunnen mensen pijnvrij thuis sterven. Mn moeder was hier en beetje flabbercasted over, vond dat de huisarts dit zelf maar met mn vader moest bespreken. Ik vond het zelf ook nogal een opmerking: mn vader is 69 en in erg goede conditie. Zou dit standaart genoemd worden naar ieder boven de 65 of zo?