Werken met corona patiënten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

itsmi

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:19

Met name dat het met het blote oog voor veel mensen niet zichtbaar is. Dat ongrijpbare en het nog niet kunnen genezen maakt het zo lastig he ... Daarom zijn nog zoveel mensen buiten met dit mooie weer. Het is onzichtbaar en “ver weg”

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 12:44

itsmi schreef:
Met name dat het met het blote oog voor veel mensen niet zichtbaar is. Dat ongrijpbare en het nog niet kunnen genezen maakt het zo lastig he ... Daarom zijn nog zoveel mensen buiten met dit mooie weer. Het is onzichtbaar en “ver weg”

Jullie zijn kanjers en krijgen veel voor jullie kiezen.
Het is onbegrijpelijk dat mensen er nog steeds zo gemakkelijk mee omgaan. Een goede vriend van ons vecht op dit moment op de IC aan de beademing voor zijn leven. Het is maar de vraag of hij het zal halen. Zo verdrietig. Gelukkig zijn jullie er want niemand anders mag er meer bij |( Dat maakt deze ziekte vind ik ook zo heftig.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:11

pien_2010 schreef:
itsmi schreef:

Het is onbegrijpelijk dat mensen er nog steeds zo gemakkelijk mee omgaan. Een goede vriend van ons vecht op dit moment op de IC aan de beademing voor zijn leven. Het is maar de vraag of hij het zal halen. Zo verdrietig. Gelukkig zijn jullie er want niemand anders mag er meer bij |( Dat maakt deze ziekte vind ik ook zo heftig.

:(:)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:17

pien_2010 schreef:

Oh Gatsie, heel veel sterkte! Hopelijk komt hij erdoorheen, ik duim voor je!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:27

Veel sterkte Pien! :(:)

itsmi schreef:

Denk idd dat het voor veel mensen, die geen/weinig getroffenen in hun omgeving hebben, nog heel abstract is.
Daar komt nog bij dat je bijvoorbeeld in de ziekenhuizen alleen de ergste gevallen ziet en ook mensen die daarvoor niet onder de kwetsbaren vielen. Dat maakt het beeld heel anders, bedreigender ook.

MonteKarlo schreef:
Vooral mijn kin is echt ellende en ik snap niet hoe t komt. Je zou eerder de neus verwachten inderdaad. Ik had afgelopen week even een breakdown momentje. De meeste patiënten onderzoek je gewoon en dan ineens komt er een patiënt voorbij die je mega aan het hart gaat. Ineens een besef momentje wat een idiote situatie we inzitten en hoe ongrijpbaar het is dat iets wat voor het blote oog niet zichtbaar is zo’n ravage aan kan richten. En dan bij de grenscontroles word je er ook nog eens uitgepikt en krijg je een super norse agent aan je auto. Afstuderen loopt ook voor geen meter momenteel. Mij kon je echt effe oprapen :=

Bij mij is het wel mijn neus. Maar de trieste gevallen laten meer indruk achter dan dan deukje op mijn neusbrug.

Wat stom van zo'n agent. Waar deed hij/zij moeilijk over?
Snap wel dat afstuderen nu ook niet echt als een prioriteit voelt en het moeite kost jezelf er toe te zetten.
Toch veel succes.

Het feit dat je veel afstandelijker zorgverleent vind ik ook lastig. Normaal besteed ik veel tijd aan gesprek en uitleg als ik die kans heb. Nu probeer je het meer bij noodzakelijk contact te houden.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:17

Sterkte Pien, hopelijk gaat voor jou snel de zon weer schijnen! :(:)

Ik heb met de mondmaskers altijd last van onder mn neus, precies onder het neustussenschot zeg maar :o?
Maar wat Astorga zegt, het is voor even ‘irritant’. Je weet waar je het voor doet :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:38

@astorga ik liet per ongeluk mijn grensattest uit het raam vallen omdat ik het los liet omdat ik dacht dat hij vast had, maar dat was blijkbaar niet zo. Toen werd hij boos op mij :(

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:23

pien_2010 schreef:
itsmi schreef:

Ook ik vind jullie kanjers.

Pien, sterkte voor jullie vriend en voor jullie. Hopelijk gaat hij het redden.

Ik raak ook gefrustreerd van het onbenul van mensen. Je ziet het toenemen met het mooie weer. Mijn buurvrouw die toch echt haar nieuwe tuinstel moet showen aan vrienden en familie, haar zoontje dat vriendjes uitnodigt om samen in de tuin te basketballen. Mijn dochtertje werd gisteren ook al uit genodigd om bij een vriendje te komen spelen want hij verveelde zich zo. Als we dat tenminste aandurfden ;( Nee, het is geen gebrek aan lef dat ze niet komt, we hebben teveel verantwoordelijkheidsgevoel.

En nu weer de Duitsers die perse Pasen in Nederland willen doorbrengen. Ondanks het verzoek van de Marechaussee om aub om te keren, schijnt 60-70% toch Nederland binnen te rijden. Wat een volk. Maar ja, als je de grenzen niet sluit, dan kun je dit verwachten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:33

Boras de Duitsers helpen ons ook heel erg hè... "Wat een volk" vind ik niet helemaal op zijn plaats.
Los daarvan lees ik met verbazing over je buurvrouw en familie, wtf >;) Dat is onvoorstelbaar hè, fijn dat jullie er niet op ingaan!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:08

Waarschijnlijk zijn de ‘paasweekend-Duitsers’ niet de mensen die de IC bemannen in het ziekenhuis? Maar dat evengoed zoveel procent het paasweekend in Nederland wilt doorzetten, unglaublich!
Toen in Nederland het coronavirus in den beginne zn opmars maakte in Nederland, zijn ook veel Duitse toeristen naar Texel ‘gevlucht’. Aldus een patiënt die daar woont.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:22

Nikass schreef:
Boras de Duitsers helpen ons ook heel erg hè... "Wat een volk" vind ik niet helemaal op zijn plaats.

Kom op zeg, Nikass :n

Lees de eerste zin van Noviceh in het volgende bericht even.
Zij begrijpt wel wat ik bedoelde.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:41

Kan de discussie over onze oosterburen verhuizen naar het algemene topic?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 23:55

Astorga schreef:
Kan de discussie over onze oosterburen verhuizen naar het algemene topic?

Je hebt gelijk, sorry.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:24

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:04

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:41

ik werk in de thuiszorg,
ik kreeg gisteren een belletje van mijn werk, een van mijn cliënten is opgenomen in het zh met Corona (positieve test) een paar dagen eerder is de huisarts geweest, en die vond het geen verdachte Corona patiënt, daarom mochten we niet besmet verplegen (ivm tekort/verspillen).
Nu ben ik en een aantal andere collega's dus onbeschermd bij haar geweest..

ik voel me nog prima gelukkig, maar er is wel een test aangevraagd bij de GGD om me te laten testen. tot die tijd moet ik nu mijn hele dienst werken met mondkapje en handschoenen, 2x daags tempen en thuis in quarantaine..

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 11:44

Spannend Lisette, dan schrik je wel even denk ik.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:51

Lisette1987 schreef:
ik werk in de thuiszorg,
ik kreeg gisteren een belletje van mijn werk, een van mijn cliënten is opgenomen in het zh met Corona (positieve test) een paar dagen eerder is de huisarts geweest, en die vond het geen verdachte Corona patiënt, daarom mochten we niet besmet verplegen (ivm tekort/verspillen).
Nu ben ik en een aantal andere collega's dus onbeschermd bij haar geweest..

ik voel me nog prima gelukkig, maar er is wel een test aangevraagd bij de GGD om me te laten testen. tot die tijd moet ik nu mijn hele dienst werken met mondkapje en handschoenen, 2x daags tempen en thuis in quarantaine..

Jeetje ben je lekker mee met zo’n huisarts zeg! Super frustrerend zulke dingen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:05

Waarom is dat de fout van de huisarts?
Huisarts denkt niet aan corona maar zonder test is dat nog altijd lastig,er is geen diagnose gesteld.

Wij hebben ook mensen gehad met symptomen die niet duidelijk wezen op corona maar als ik niet beschermd naar binnen mag van wie dan ook dan gaat diegene maar lekker zelf naar binnen..

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:33

Het is soms ook best lastig om in te schatten wie wel en wie niet ziek zou kunnen zijn. Collega van mij was al een tijdje enorm aan het hoesten, maar verder geen klachten. Toch positief getest. Twee artsen waren echt goed ziek en alle symptomen wezen op Corona, maar toch negatief getest. En heb meer verhalen gehoord van mensen die pas na de derde keer positief getest zijn. Dus ongemerkt zijn we er al heel vaak mee in aanraking gekomen, denk ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:35

Wij krijgen ook pas PBM als een client positief getest is. Gelukkig hebben we wat achter gehouden nav een eerder verdacht geval. Gelukkig was dat geen corona.

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:03

Lees al een tijdje mee. Werk zelf in de ouderenzorg. Helaas ook bewoners die positief getest zijn en overleden. Begin me nu wel een beetje zorgen te maken over mijn eigen gezondheid en die van me gezin. Wij hebben namelijk maar weinig beschermings middelen. Ben namelijk nu ook in aanraking geweest met bewoners die een dag later positief zijn getest. Ik val zelf ook in een risico groep. Hoe gaan jullie hier mee om.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:40

Als je zelf in een risico groep valt zou ik eens met je werkgever om tafel gaan als ik jou was

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:54

sanne98 schreef:
Lees al een tijdje mee. Werk zelf in de ouderenzorg. Helaas ook bewoners die positief getest zijn en overleden. Begin me nu wel een beetje zorgen te maken over mijn eigen gezondheid en die van me gezin. Wij hebben namelijk maar weinig beschermings middelen. Ben namelijk nu ook in aanraking geweest met bewoners die een dag later positief zijn getest. Ik val zelf ook in een risico groep. Hoe gaan jullie hier mee om.

Bij ons (thuiszorg, terminale nachtzorg) is geregeld dat collega's uit de risicogroep niet bij cliënten met of verdacht zijn van corona hoeven te komen.
Ik ben zelf vrijdagnacht bereikbaar geweest omdat mijn collega van de ambulante route daar dus niet mag komen. Zijn gelukkig geen oproepen geweest dus ik kon door blijven slapen.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 18:55

Bij ons werken de collega's die zelf in de risicogroep vallen niet op de cohort afdeling.