MarlindeRooz schreef:Hopen dat deze dag snel voorbij is... ik merk mentaal steeds meer de consequenties van dat alles wegvalt. Krijg niks gedaan en wil alleen maar slapen. Maar morgen weer een (betere) dag!
Knuffel!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Hopen dat deze dag snel voorbij is... ik merk mentaal steeds meer de consequenties van dat alles wegvalt. Krijg niks gedaan en wil alleen maar slapen. Maar morgen weer een (betere) dag!
Berdien schreef:MarlindeRooz schreef:Hopen dat deze dag snel voorbij is... ik merk mentaal steeds meer de consequenties van dat alles wegvalt. Krijg niks gedaan en wil alleen maar slapen. Maar morgen weer een (betere) dag!
Elke dag is er weer een! Weer een dag dichterbij de dag dat dit allemaal achter ons is. Waar ik heel veel baat aan heb is een dagplanning, gebaseerd op de drie hoofdpunten die in elk dagdeel moeten zitten:
- een 'moetje' (dit kan voor werk, studie of huishouden zijn)
- ontspanning (iets wat je energie geeft maar ook wel energie kan kosten: stuk wandelen, paardrijden, etc)
- rust (even terug naar nul. Niet slapen of in bed, maar gewoon even lekker op de bank zitten met iets hersenloos op tv bijvoorbeeld)
Ik merk dat door heel bewust dingen te doen én niet te doen, mijn dag veel beter verloopt. En doordat je ook 'moetjes' doet haal je daar wel je stukje voldoening en tevredenheid uit. Want als je alleen maar ontspanning en rust hebt mis je weer dat stukje voldoening wat je krijgt uit een moetje.
Mandarijn schreef:Fijne tip Berdien!
Ga 'm onthouden.
Ik herken je gevoel wel Marlinde, heb mezelf naar buiten geschopt om een rondje bos te lopen en dat hielp gelukkig.
Morgen weer een nieuwe, hopelijk betere, dag.
Ann schreef:Germie, lees het bericht eens wat onder dat van jou staat en probeer alles een beetje in het juiste perspectief te plaatsen... Niet alleen voor andere mensen, maar ook voor jezelf.
Princess_ schreef:Ann schreef:Germie, lees het bericht eens wat onder dat van jou staat en probeer alles een beetje in het juiste perspectief te plaatsen... Niet alleen voor andere mensen, maar ook voor jezelf.
Dat het bericht onder haar "erger" is betekent toch niet dat zij niet mag plaatsen waar zíj mee zit?
Sowieso is vergelijken echt stom imo. Ieder huisje zn kruisje en wat voor de één niets uitmaakt kan voor de ander vreselijk zijn.
Princess_ schreef:Ann schreef:Germie, lees het bericht eens wat onder dat van jou staat en probeer alles een beetje in het juiste perspectief te plaatsen... Niet alleen voor andere mensen, maar ook voor jezelf.
Dat het bericht onder haar "erger" is betekent toch niet dat zij niet mag plaatsen waar zíj mee zit?
Sowieso is vergelijken echt stom imo. Ieder huisje zn kruisje en wat voor de één niets uitmaakt kan voor de ander vreselijk zijn.