Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:43

MarlindeRooz schreef:
Hopen dat deze dag snel voorbij is... ik merk mentaal steeds meer de consequenties van dat alles wegvalt. Krijg niks gedaan en wil alleen maar slapen. Maar morgen weer een (betere) dag!

Knuffel!

MoniqueT

Re: Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:01

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:43

MarlindeRooz schreef:
Hopen dat deze dag snel voorbij is... ik merk mentaal steeds meer de consequenties van dat alles wegvalt. Krijg niks gedaan en wil alleen maar slapen. Maar morgen weer een (betere) dag!

Elke dag is er weer een! Weer een dag dichterbij de dag dat dit allemaal achter ons is. Waar ik heel veel baat aan heb is een dagplanning, gebaseerd op de drie hoofdpunten die in elk dagdeel moeten zitten:
- een 'moetje' (dit kan voor werk, studie of huishouden zijn)
- ontspanning (iets wat je energie geeft maar ook wel energie kan kosten: stuk wandelen, paardrijden, etc)
- rust (even terug naar nul. Niet slapen of in bed, maar gewoon even lekker op de bank zitten met iets hersenloos op tv bijvoorbeeld)

Ik merk dat door heel bewust dingen te doen én niet te doen, mijn dag veel beter verloopt. En doordat je ook 'moetjes' doet haal je daar wel je stukje voldoening en tevredenheid uit. Want als je alleen maar ontspanning en rust hebt mis je weer dat stukje voldoening wat je krijgt uit een moetje.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:50

Fijne tip Berdien!
Ga 'm onthouden.

Ik herken je gevoel wel Marlinde, heb mezelf naar buiten geschopt om een rondje bos te lopen en dat hielp gelukkig.
Morgen weer een nieuwe, hopelijk betere, dag. :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:07

Hou vol! Jullie doen het goed en kunnen het? :(:)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:33

Mijn paard loopt niet goed, dus dat kan er ook nog wel bij.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:48

Berdien schreef:
MarlindeRooz schreef:

Elke dag is er weer een! Weer een dag dichterbij de dag dat dit allemaal achter ons is. Waar ik heel veel baat aan heb is een dagplanning, gebaseerd op de drie hoofdpunten die in elk dagdeel moeten zitten:
- een 'moetje' (dit kan voor werk, studie of huishouden zijn)
- ontspanning (iets wat je energie geeft maar ook wel energie kan kosten: stuk wandelen, paardrijden, etc)
- rust (even terug naar nul. Niet slapen of in bed, maar gewoon even lekker op de bank zitten met iets hersenloos op tv bijvoorbeeld)

Ik merk dat door heel bewust dingen te doen én niet te doen, mijn dag veel beter verloopt. En doordat je ook 'moetjes' doet haal je daar wel je stukje voldoening en tevredenheid uit. Want als je alleen maar ontspanning en rust hebt mis je weer dat stukje voldoening wat je krijgt uit een moetje.

Waardevol dit, bedankt voor het delen :)

Ahw bedankt allemaal voor de steun!

Tinder in Japan :')

Mandarijn schreef:
Fijne tip Berdien!
Ga 'm onthouden.

Ik herken je gevoel wel Marlinde, heb mezelf naar buiten geschopt om een rondje bos te lopen en dat hielp gelukkig.
Morgen weer een nieuwe, hopelijk betere, dag. :(:)

Goed gedaan! Natuur is ook fijn nu, even ruimte voor 'normaal'.

Pfoeh had zostraks even een breakdown toen iemand een vacature doorstuurde van 32-36 uur, ik zei dat ik dat niet trek en diegene zei ach stel je niet aan. Dat raakte even een gvoelig puntje waardoor al het verdriet en stress van de afgelopen tijd loskwam.
Werk niet parttime omdat ik dat alleen maar wil, maar ook omdat ik meer (mentaal) niet trek, helemaal niet nu ik zo hard bezig ben om alle patronen van hoe mijn brein werkt te veranderen zodat ik echt happy kan worden. Zo belangrijk dat ik nu eindelijk kijk naar wat ik nodig heb ipv. mezelf alleen maar opzij te zetten.
En dat het dan nog lastiger is om een nieuwe baan te vinden so be it, mentale gezondheid vind ik nu te belangrijk. Corona maakt het toch al moeilijk genoeg dus heb me er al bij neergelegd dat ik eerst even in de WW kom.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:52

Graag gedaan hoor! Ik heb hem van mijn psycholoog, en heb er zelf echt enorm veel aan. Het helpt me mijn dag te vormen, en op de zwarte dagen geeft het fijn een houvast.

Wat een enorme rukopmerking zeg, 'stel je niet aan'. Moeilijker gezegd dan gedaan maar probeer het echt naast je neer te leggen! Iemand die zulke opmerkingen tegen je maakt is jouw tijd en verdriet écht niet waard :(:)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:30

Hier nu met recht een poedersuiker.
Een vriendin is overleden. En we zullen niet naar de uitvaart kunnen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:34

Avelienvd schreef:

Heel veel sterkte.. :(:)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 19:41

Avelienvd schreef:

Jeetje, heel veel sterkte. Y;(

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:10

Wat triest, sterkte!!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:27

Avelien, wat vreselijk, gecondoleerd en sterkte

@MB nog :*

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 22:45

Avelienvd schreef:

Gecondoleerd, sterkte!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:14

Sterkte

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 23:17

Heel veel sterkte Avelien!

Berdien, goede tips inderdaad! Ik ben ook iemand die niet snel rust kan vinden en dit zichzelf echt moet verplichten (maar dan nog lukt het niet, want ik zie overal om me heen nog dingen die gedaan moeten worden en en en :') ). Dus deze periode is best een goede leerschool. Sommige dingen KUNNEN gewoon niet ook al zou ik het zelf nog zo graag willen. Daar moet ik dan maar even vrede mee hebben hoe vervelend ook. Er zijn ergere dingen dus het plaatst het wel even in perspectief.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:17

De pijn in de periformis is vandaag weer terug. Was bijna weg na 1 fysio behandeling, maar nu wordt dus ook zoiets simpels gewoon je onthouden. Dryneedling. Weer een tegenslag. Kan er ook nog wel bij.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:26

Avelienvd schreef:

Vreselijk ;( sterkte

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:27

germie schreef:
De pijn in de periformis is vandaag weer terug. Was bijna weg na 1 fysio behandeling, maar nu wordt dus ook zoiets simpels gewoon je onthouden. Dryneedling. Weer een tegenslag. Kan er ook nog wel bij.

Wat naar dat het weer terug is.. :(:)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:31

Avelienvd schreef:

Jeetje wat heftig :(:) Misschien is het fijn om tijdens de uitvaart een kaarsje oid voor haar te branden, zodat je er in gedachten toch bij bent?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:32

Germie, lees het bericht eens wat onder dat van jou staat en probeer alles een beetje in het juiste perspectief te plaatsen... Niet alleen voor andere mensen, maar ook voor jezelf.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:36

Ann schreef:
Germie, lees het bericht eens wat onder dat van jou staat en probeer alles een beetje in het juiste perspectief te plaatsen... Niet alleen voor andere mensen, maar ook voor jezelf.

Dat het bericht onder haar "erger" is betekent toch niet dat zij niet mag plaatsen waar zíj mee zit?

Sowieso is vergelijken echt stom imo. Ieder huisje zn kruisje en wat voor de één niets uitmaakt kan voor de ander vreselijk zijn.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:15

Princess_ schreef:
Ann schreef:

Dat het bericht onder haar "erger" is betekent toch niet dat zij niet mag plaatsen waar zíj mee zit?

Sowieso is vergelijken echt stom imo. Ieder huisje zn kruisje en wat voor de één niets uitmaakt kan voor de ander vreselijk zijn.

Het is wat anders imo op het moment dat je alleen je eigen ''leed'' deelt en compleet negeert wat anderen hier vertellen.

En relativeren kan juist goed werken, tuurlijk lost het eigen leed niet op maar zoals Ann al zegt: het plaatst het in perspectief.
En voor iemand waarbij iets kleins al heel heftig is weet je dat er mentaal gezien iets mag gebeuren, iets veranderd mag worden zodat het leven ook lichter kan voelen. Maar goed als iemand niet wil en het leven zwaar wil houden...
Laatst bijgewerkt door Air op 03-04-20 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:15

Princess_ schreef:
Ann schreef:

Precies. En een vriend van mij is vorige week overleden, dat heeft hier ook al gestaan. Daar wordt als dit ooit voorbij gaat nog een 'feestje' voor gegeven. Ja, dat klinkt raar, maar zo was hij. Dus ook dat heb ik al meegemaakt in deze periode. Toekomst weg, iemand verliezen, paard niet goed, en nu dus de zenuwpijn terug.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:24

Germie, wellicht is het iig respectvol om ook op anderen te reageren, probeer empathie voor anderen te hebben ipv. alleen je eigen leed te denken. Je lijkt nu in te verdrinken in zelfmedelijden, en maakt het daarmee alleen maar zwaarder voor jezelf.
Heb het niet over dat je geen toekomst hebt terwijl dit niet zo is, vind het niet zo respectvol dat je dit zo zegt. Je bent niet dood of terminaal, dus je hebt gewoon nog een toekomst waarin je weer kan doen wat je graag doet.