De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:18

Fins lapland een patient, twee in Italie ook. Goddank zijn de meeste vluchten gestaakt en zijn er ook landen die visa van chinezen nu intrekt.

Op de finse site staat duidelijke info wat betreft besmetting. Risico is aanhoesten, snot, maar ook langer dan 15 minuten in dezelfde ruimte met patient geeft risico op besmetting. Daar dus bij kerstmandorp een chinees in het ziekenhuis in isolatie en aantal mensen die risico hebben gelopen die in de gaten worden gehouden.

https://yle.fi/uutiset/osasto/news/up_t ... s/11184029

Vooral die 15 minuten regel, pfff een in een vliegtuig en > 200 mensen besmet? Dan komen er vrees ik nog heel veel mensen bij

Anoniem

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:38

Het betekent niet dat iedereen gegarandeerd besmet wordt als je met iemand 15 minuten in een ruimte als een vliegtuig zit hè?

Grootste punt van zorg is, denk ik, als het overwaait naar een land waar de infectieziektebestrijding en gezondheidszorg echt totaal niet op orde zijn. En die landen zijn er.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:43

Klopt gelukkig geen 100% kans op besmetting maar dat het zo besmettelijk is is best zorgelijk. Elke airco ruimte is daarmee een risico al.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:59

Mijn vrees voor vliegen Zondag wordt er niet beter op jongens :P

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:01

Sterkte :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:10

Als dit virus overslaat naar een land waar miljoenen mensen dicht op elkaar leven in onhygienische slums, met amper medische voorzieningen en waar de kennis over infectieziektebestrijding ook niet op orde is, dan wordt dit virus waarschijnlijk een virus waar we op deze wereld nog jaren mee moeten leven. Dan zijn we voorlopig nog niet klaar met deze ellende. Ik hoop dus vooral heel hard dat zoiets niet gebeurt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:10

Granoek schreef:

Toch die reis maar aan mij overdragen ? O:) :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:14

Granoek schreef:

Schud de hand. -O- Zin in maar pfff houd nieuws goed in de gaten, bij aantoonbaar risico cansel ik de reis. Scheelt Finland zit er ook bovenop. En ga ik 200 km noordelijker en land ook niet in buurt van de besmetting.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:14

safina schreef:
Als dit virus overslaat naar een land waar miljoenen mensen dicht op elkaar leven in onhygienische slums, met amper medische voorzieningen en waar de kennis over infectieziektebestrijding ook niet op orde is, dan wordt dit virus waarschijnlijk een virus waar we op deze wereld nog jaren mee moeten leven. Dan zijn we voorlopig nog niet klaar met deze ellende. Ik hoop dus vooral heel hard dat zoiets niet gebeurt.

En dit is dus de reden waarom er nu allemaal maatregelen worden genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:23

Pandora2 schreef:
Granoek schreef:

Toch die reis maar aan mij overdragen ? O:) :D

Ik weet niet waar je heen gaat, maar ik ben ook wel in voor een lekkere vakantie. :D

Een universiteit heeft trouwens een lijst gemaakt van landen die het meeste risico lopen. https://m.economictimes.com/news/politi ... 726519.cms

Staat jouw land in de top 10?

karuna schreef:
Granoek schreef:

Schud de hand. -O-

Dat moet je dus niet doen hè? Virussen gaan makkelijker op mensen over door aanraking dan door de lucht, waar jij je zo druk over maakt. :D :Y)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:26

Virtueel kan wel he. Ik maak me niet druk maar houd het wel in de gaten. :) Paniek is zinloos.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:45

safina schreef:

Het eerste geval is er nu in India. Ik hoop dat ze die op tijd in quarantaine hebben gegooid, anders gaat het daar echt verschrikkelijke gevolgen hebben..

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:57

Tenerife staat niet in dat artikel gelukkig haha! En België en Düsseldorfland ook niet :')
Maar elke avond denk ik dat ik mijn buik voel draaien en dan krijg ik het warm en denk ik dat ik koorts heb, en dan denk ik 'oh nee wacht het zullen die frieten van vannacht om 02u00 wel zijn' _O-

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:05

Ik denk toch iets minder druk maken Anoek :(:) Het komt wel goed joh! Je gaat niet naar China en het ligt er ook niet echt in de buurt. Ik denk dat je op Tenerife net zoveel kans maakt als bij jou thuis.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:05

Ik denk toch iets minder druk maken Anoek :(:) Het komt wel goed joh! Je gaat niet naar China en het ligt er ook niet echt in de buurt. Ik denk dat je op Tenerife net zoveel kans maakt als bij jou thuis.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:08

Komt vast goed inderdaad!

Ik heb een collega die momenteel flink grieperig is en ze heeft net een paar dagen geleden mensen uit China op bezoek gehad :')

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:23

Granoek schreef:
Tenerife staat niet in dat artikel gelukkig haha! En België en Düsseldorfland ook niet :')
Maar elke avond denk ik dat ik mijn buik voel draaien en dan krijg ik het warm en denk ik dat ik koorts heb, en dan denk ik 'oh nee wacht het zullen die frieten van vannacht om 02u00 wel zijn' _O-

de belgen die in china waren zijn nu onderweg in een vliegtuig van engeland

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:46

Ik hoorde nu dus van iemand in de bus die niet meer naar toeristische plekken komt omdat er daar allemaal Chinezen zijn.. en ook voorlopig geen Chinees ging eten. Dat vind ik toch wel heftig. Las dat de racistische opmerkingen toegenomen was, maar ik denk dat dat ook echt zo is -O-

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:54

Ladybird schreef:
Ik hoorde nu dus van iemand in de bus die niet meer naar toeristische plekken komt omdat er daar allemaal Chinezen zijn.. en ook voorlopig geen Chinees ging eten. Dat vind ik toch wel heftig. Las dat de racistische opmerkingen toegenomen was, maar ik denk dat dat ook echt zo is -O-

Sommige mensen slaan een beetje door...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:02

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-01-20 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:03

Granoek schreef:

No worries, have fun ! {:}
Tenerife zie ik ook wel helemaal zitten hoor. Just in case... O:)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:08

Haha als ik toch niet meer durf zal ik mijn vriend je laten oppikken _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:20

Ladybird schreef:

Dat is gewoon extreem kortzichtig

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:22

Dat is net zoiets als dat elke moslim een terrorist is... 8)7

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:25

Ladybird schreef:

Als je het dan goed wil doen moet je ook Nederlandse zakenmensen weigeren omdat die ook regelmatig in China komen.
Vooral in de regio van Wuhan is enorm veel bedrijvigheid.