Intermittent fasting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amsterdam10

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 12:53

Wat goed Kinke, en hoe lang ben je bezig nu?

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 12:56

Kinke schreef:
Ik kon me niet beheersen en ging vanmorgen even op de weegschaal staan.....zo...dat motiveert!! *\o/*

Hier ook gisteren na een week op de weegschaal gaan staan. *\o/* *\o/*

Wil standaart op zaterdag wegen. Hopelijk zet deze kon zich voort. Moet wel zeggen dat ik ook op mijn koolhydraten let.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:00

Wij doen ook mee met het hele gezin. We eten van 10 tot 6

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:36

Gisteren gegeten van 11u - 19u. Wel veel gegeten..
Vandaag begonnen om 12u.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:42

amsterdam10 schreef:
Wat goed Kinke, en hoe lang ben je bezig nu?

6 dagen.
Maar goed, ik heb veel overgewicht dus dan gaat het natuurlijk altijd sneller

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 14:19

wow merken jullie echt al direct verschil Kinke en MiniMaxi? hoe lang zijn jullie nu bezig als ik vragen mag?

ik ben een beetje bang van de weegschaal. ik ben al weken aan het opletten, ik heb het zwemmen en flinke wandelingen weer opgepakt, maar toch eergisteren 0,5 aangekomen. beetje teleurstellend. mijn diëtiste gaf aan dat het grote kans is dat ik zwaarder geworden ben doordat ik spieren gekweekt heb. (voorheen deed ik nooit iets aan beweging hahaha). ik moet ook zeggen dat ik me slanker voel, als ik in de spiegel kijk dan heb ik het idee dat ik slanker ben, maar de weegschaal toonde wat anders.

Hier gaat het vasten goed. alleen vannacht na het stappen toch nog wat chips gehad. ik heb me wel voorgenomen om dan gewoon weer te eten hoe mijn schema doordeweeks is, dus rond 12:00 u.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:46

Weegschaal zegt nog niks hier maar ben ook net begonnen. Weekend vind ik vrij lastig..

Morgen weer een dag

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 15:53

BlackBeauty, nog maar 6 dagen bezig. Gisteravond visite gehad maar me toch redelijk kunnen beheersen met de hapjes en ik had expres mijn eetmoment verschoven zodat ik gisteravond nog wat ruimte had. We gaan straks nog even uit eten maar gaan al belachelijk vroeg op mijn verzoek :D

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:00

Nou ik heb een goed weekend. Wel lekker wijntje gedronken maar beetje opgelet dat ik niet teveel ging snaaien en netjes aan de tijden gehouden.

Qua wegen zou ik gewoon niet te vaak doen blackbeauty. Halve kg kan van alles zijn. Werkt alleen maar demotiverend dan ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:06

Je kan ook altijd nog meten in plaats van wegen. Gewoon kijken naar de centimeters.

1 keer in de week wegen is ook echt meer dan voldoende. Ik heb me ooit een tijdje voor de lol 2 keer per dag gewogen maar daar zitten flinke schommelingen is. Heb je net geplast of niet, als je ongesteld bent hou je vocht vast en ben je vaak ook iets zwaarder. Allerlei redenen waardoor je toch ineens iets zwaarder kan zijn.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:18

BlackBeautyZ schreef:
wow merken jullie echt al direct verschil Kinke en MiniMaxi? hoe lang zijn jullie nu bezig als ik vragen mag?

ik ben een beetje bang van de weegschaal. ik ben al weken aan het opletten, ik heb het zwemmen en flinke wandelingen weer opgepakt, maar toch eergisteren 0,5 aangekomen. beetje teleurstellend. mijn diëtiste gaf aan dat het grote kans is dat ik zwaarder geworden ben doordat ik spieren gekweekt heb. (voorheen deed ik nooit iets aan beweging hahaha). ik moet ook zeggen dat ik me slanker voel, als ik in de spiegel kijk dan heb ik het idee dat ik slanker ben, maar de weegschaal toonde wat anders.

Hier gaat het vasten goed. alleen vannacht na het stappen toch nog wat chips gehad. ik heb me wel voorgenomen om dan gewoon weer te eten hoe mijn schema doordeweeks is, dus rond 12:00 u.

Ik ben vorige week zaterdag begonnen.

Maar heb deze week echt meer energie al en valt me echt alles mee. Naast het 11-19 eten let ik ook wel echt op wat ik eet. Merk dat dat ik minder honger heb. Dit komt ook omdat ik de koolhydraten/suikers laat staan. Probeer vooral als ik eet dit te combineren met groente en rauwkost. Dit vult goed en geeft veel langer een voldaan gevoel. Overigens dit weekend ook gewoon een punt appeltaart op maar herpak me daarna gelijk.
Hopelijk ga ik dit lang volhouden. Want moet en nog aardig wat kilo’s kwijt en moet ook flink fitter worden.

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:36

Ik heb vandaag mijn zevende dag gehad. In principe niet gesmokkeld, alleen een keer een banaan toen ik het niet hield en that's it. Daar ben ik wel trots op! Ik weeg mij bijna nooit, dus qua gewicht weet ik het niet, maar ik voel me al wel wat fijner.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 19:49

zonnebloem18 schreef:
Je kan ook altijd nog meten in plaats van wegen. Gewoon kijken naar de centimeters.

1 keer in de week wegen is ook echt meer dan voldoende. Ik heb me ooit een tijdje voor de lol 2 keer per dag gewogen maar daar zitten flinke schommelingen is. Heb je net geplast of niet, als je ongesteld bent hou je vocht vast en ben je vaak ook iets zwaarder. Allerlei redenen waardoor je toch ineens iets zwaarder kan zijn.

ik denk inderdaad dat ik eens ga meten inplaats van wegen. goede tip! jaa gewicht is idd van zo veel afhankelijk..... ik moet niet te veel naar die getalletjes kijken want dat werkt echt demotiverend. ik ga gewoon wat meten en dan hoop ik dat mijn gevoel goed zit: dat ik idd wat slanker aan het worden ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:32

Netjes hoor dames ! Motiveert zeker.
Hebben jullie ook nu al meer energie?

Ik pas weer een broek van voor mijn zwangerschap !!!’ 3 weken geleden bleef hij nog steken onder mijn kont.
Ik heb het echt gevonden voor mezelf en ben blij dat ik dit ben ‘aangegaan’.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:40

gister is het met niet gelukt maar vandaag ga ik er weer voor!!

net wat honger gevoel dat ik dacht hoe ga ik dat vol houden tot 12.00. Maar nu is die aardig weg gezakt. Zo maar een kop thee nemen. Weet iemand of engelse thee zonder calorieen zijn? anders wordt het zwarte koffie..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:42

Goed bezig dames!
Heb zaterdag een iets groter eetraam gehad, was thuis samen met m'n vriend.

Ik heb gister weer een flinke hoofdpijn aanval gehad, mede door te lang honger (altijd al gehad). Schijnt vaker voor te komen?
In elk geval twijfel ik wat wijsheid is. Als ik vroege dienst heb, betekent dat 4.45 op en 5.45 beginnen met om 10.30 eerste pauze. Ik ga dan wel om 19.00u al naar bed. Had eigenlijk mijn eetraam van 10.30-18.30 die dagen, maar merk dat het in de ochtend echt te lang duurt.. ik drink genoeg. Heb die dagen evt mogelijkheid om 8.30/9.00u al iets te eten. Misschien dat ik dat maar doe en het eetraam iets vergroot voor die laatste twee weken (stop dan met deze baan)..

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:59

Ja joh, gewoon eerder eten en eerder stoppen als je al om 19u op bed gaat. Kan je prima tot 16.30u ofzo eten toch?

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:18

Majabeestje schreef:
Ja joh, gewoon eerder eten en eerder stoppen als je al om 19u op bed gaat. Kan je prima tot 16.30u ofzo eten toch?

Heb je gelijk in. Het klinkt zo vroeg - maar dat is psychisch haha :')
Ben in elk geval blij dat het hier in Oostenrijk heel normaal is om 's middags warm te eten. Dat helpt voor mij zeker!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:25

Ilsiie schreef:
Majabeestje schreef:

Heb je gelijk in. Het klinkt zo vroeg - maar dat is psychisch haha :')
Ben in elk geval blij dat het hier in Oostenrijk heel normaal is om 's middags warm te eten. Dat helpt voor mij zeker!

Warm eten 's middags is ideaal! Zit je langer vol.
Ik probeer ook als ontbijt (lunch dus :D ) goed/veel te eten. Gisteren ook gelukt, heb daarna geen honger weer gehad tot het avondeten.

Maar ik zou echt proberen eerder te eten en eerder te stoppen. Een paar uur voor het slapen gaan moet prima lukken.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:30

Goedemorgen!
Iedereen is lekker bezig zo te lezen!
Lees al mooie resultaten! Super hoor!

Het klinkt misschien raar, maar ik merk dat het vasten mij zoveel rust geeft.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 09:59

plutolover schreef:
gister is het met niet gelukt maar vandaag ga ik er weer voor!!

net wat honger gevoel dat ik dacht hoe ga ik dat vol houden tot 12.00. Maar nu is die aardig weg gezakt. Zo maar een kop thee nemen. Weet iemand of engelse thee zonder calorieen zijn? anders wordt het zwarte koffie..

Je kunt prima alle soorten thee drinken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-19 10:00

Ilsiie schreef:
Goed bezig dames!
Heb zaterdag een iets groter eetraam gehad, was thuis samen met m'n vriend.

Ik heb gister weer een flinke hoofdpijn aanval gehad, mede door te lang honger (altijd al gehad). Schijnt vaker voor te komen?
In elk geval twijfel ik wat wijsheid is. Als ik vroege dienst heb, betekent dat 4.45 op en 5.45 beginnen met om 10.30 eerste pauze. Ik ga dan wel om 19.00u al naar bed. Had eigenlijk mijn eetraam van 10.30-18.30 die dagen, maar merk dat het in de ochtend echt te lang duurt.. ik drink genoeg. Heb die dagen evt mogelijkheid om 8.30/9.00u al iets te eten. Misschien dat ik dat maar doe en het eetraam iets vergroot voor die laatste twee weken (stop dan met deze baan)..

Ik zou inderdaad ook eerder beginnen en eerder stoppen. Van 4.45 tot 10.30 is wel erg lang!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:44

Ik meld me hier ook!
Begin dit jaar (of eind vorig jaar) ben ik begonnen met IF. Ging me heel goed af en het afvallen ging ook veel gemakkelijker. Ik eet namelijk vooral uit verveling, maar als ik weet dat ik nog niet mag eten doe ik het ook niet en met IF is dan de tijd dat het mag veel korter.
Ben toen met IF gestopt omdat we op all inclusive vakantie gingen en ja dan is het eigenlijk gewoon niet te doen. Daarna was ik mega gedemotiveerd doordat ik iets was aangekomen dus heb ik t laten gaan.
Ik ben ook niet te zwaar oid, maar ik voel me er het prettigst bij als ik tussen de 70 en 72 kg weeg. Als ik er niet mega streng op let weeg ik 74 kg.
Ik let daarnaast dus wel heel erg op mn voeding, al heb ik soms dagen dat ik echt chocola moet eten voor mn gevoel. Het liefst zou ik dat niet doen, maar wil mezelf ook weer niet alles ontzeggen.

Ben nog een beetje aan het uitvogelen welk eetraam ik ga gebruiken. Begin dit jaar begon ik meestal rond 13:00/13:30, maar ik kijk nu echt al uit naar wanneer het 12:00 is :+ Is vast ook een kwestie van wennen weer.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:54

Ik meld me ook. Heb de aflevering Dokters van morgen gezien en aan de hand daarvan er meer over gelezen en besloten om het gewoon eens te proberen.

En ik voel me zoveel prettiger. Het is zoveel makkelijker om te zeggen: ik eet gewoon niet ipv maar een beetje.
Ook veel makkelijker te combineren met een sociaal leven en eenvoudig weer op te pakken na een dagje niet.

Ik hoop er wel mee af te vallen, het is zoveel makkelijker om niet teveel te eten binnen een korter tijdvak, ik merk ook echt dat ik al veel sneller vol zit na maar een week. De eerste 1,5 kilo is er dus al af *\o/*

Had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn. Vooral het besef: hongergevoel gaat ook gewoon weer weg en ik word er niet naar of duizelig van, kan prima tot 12 uur toe zonder eten is echt zo fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 11:08

Ik woon deze week nog ff bij mijn ouders (huis verbouwen) dus nu een beetje onhandig om te beginnen (geen zin om hun uit te leggen waarom ik niet ontbijt :+ ) Volgende week weer een redelijk normale week dus dan maar eens echt beginnen. Ga dan het sporten ook weer oppakken :j