ziekenhuisopname en daarna

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 23:36

:wow:
Zo dan, hoe is het weer mogelijk.

tokedri

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-19 23:39

Mss buikgriep? Heerst

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-19 23:40

moonfish13 schreef:
:wow:
Zo dan, hoe is het weer mogelijk.

Ik weet het niet. In had de gehele week al wat verhoging. Maar Ach, maakte me er niet heel druk om. Nu was ik op het werk en voelde me super fit. Echter kwam ik bij een kindje om te troosten en ik zakte zowat door mijn benen heen. Even gaan zitten en het normaliseerde weer. 5 minuten later opnieuw en 5 minuten later weer. Toen gaf ik aan bij mijn collega’s en werden mijn controles gedaan. Lage bloeddruk, 34 graden temp en lijk en lijk bleek. Dus naar huis en toch maar even bellen naar spoed. Kon gelukkig direct heen. Daar aangekomen controles en ontwikkelde ik koorts en ging ik ontzettend braken. Maar geen diarree. Braken bij duizeligheid. Dus bloedkweken afgenomen en nu lig ik op de 24 uurs observatie. Nog geen antibiotica en afwachten maar weer

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 02:37

En nu gaan ze toch een keer cortisol meten voor de zekerheid?
En een pet-ct als er nu geen infectie aangetoond wordt.

Fijn dat je collega's zo hebben doorgepakt!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 03:03

gomir schreef:
En nu gaan ze toch een keer cortisol meten voor de zekerheid?
En een pet-ct als er nu geen infectie aangetoond wordt.

Fijn dat je collega's zo hebben doorgepakt!

Ben bang dat ze morgen zeggen. Tjusch! Hoop het niet, zover ik dat kan voorkomen doe ik dat ook zeker. Ik ben bek en bek af. Maar mijn lichaam doet zo zeer, ik doe geen oog dicht

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:34

Cortisol meten is zo stom nog niet in dit geval..

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 10:35

moonfish13 schreef:
Cortisol meten is zo stom nog niet in dit geval..

Ja even plan afwachten. Moet ook niet de betwetende zuster zijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:39

Snap ik. :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:15

Anders schuif je het mij maar in de schoenen :+
'Een bevriende internist vroeg zich af of we niet een keer het cortisol moeten controleren' O:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 11:17

Of: een Addison patiënt die ik ken wees me erop dat. :+
Ook nog mogelijk. :Y)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-19 15:05

zo ik ben weer thuis. Ze hebben me met oplopende CRP, wel dalende leukocyten, verhoging onder paracetamol (37,6) laten gaan. Ik mag mij opnieuw melden bij koorts, echter moet ik wel mijn gezonde verstand gebruiken volgens de arts. En bedankt haha.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 13:01

Gelukkig goed de nacht door gekomen. Gisteren 38,2. Maar toen dacht ik slaap door. Vanmorgen geen koorts. Even bloed laten prikken. Want heb a.s. woensdag poli afspraak. Leukocyten waren nu normaal. CRP is zo goed als stabiel gebleven. Ach we zien het vanzelf.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:20

mariekeoo schreef:
zo ik ben weer thuis. Ze hebben me met oplopende CRP, wel dalende leukocyten, verhoging onder paracetamol (37,6) laten gaan. Ik mag mij opnieuw melden bij koorts, echter moet ik wel mijn gezonde verstand gebruiken volgens de arts. En bedankt haha.

Wat zei je tegen die arts? Misschien moeten jullie dat zelf eens doen, ben nog steeds ziek en jullie hebben nog steeds geen oorzaak gevonden en sturen mij toch weer naar huis!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:25

Als er geen medicatie gegeven wordt die buiten het ziekenhuis niet kan en er gaan toch geen onderzoeken plaatsvinden dan kun je ook maar beter in je eigen huis/bed zijn :+
Van alleen in een ziekenhuis opgenomen zijn is nog nooit iemand beter geworden ;) Integendeel, je slaapt er slecht, je eet er vaak slechter, je krijgt minder beweging en dan heb je ook nog het risico dat je een bacterie oploopt of dat er ergens iets fout gaat :=

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 17:03

gomir schreef:
Als er geen medicatie gegeven wordt die buiten het ziekenhuis niet kan en er gaan toch geen onderzoeken plaatsvinden dan kun je ook maar beter in je eigen huis/bed zijn :+
Van alleen in een ziekenhuis opgenomen zijn is nog nooit iemand beter geworden ;) Integendeel, je slaapt er slecht, je eet er vaak slechter, je krijgt minder beweging en dan heb je ook nog het risico dat je een bacterie oploopt of dat er ergens iets fout gaat :=

Nouja daarom ging ik ook gewoon naar huis, want hiervan was ik mij wel van bewust. Ben al lang blij inderdaad dat ik een nacht door heb kunnen slapen en niet zoals in het ziekenhuis misschien 1 uurtje geslapen heb. Maar moet wel eerlijk zeggen dat hoe ik mij voel me zekerder en veiliger had gevoeld in het ziekenhuis.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 18:41

mariekeoo schreef:
gomir schreef:

Nouja daarom ging ik ook gewoon naar huis, want hiervan was ik mij wel van bewust. Ben al lang blij inderdaad dat ik een nacht door heb kunnen slapen en niet zoals in het ziekenhuis misschien 1 uurtje geslapen heb. Maar moet wel eerlijk zeggen dat hoe ik mij voel me zekerder en veiliger had gevoeld in het ziekenhuis.

Waarom zekerder en veiliger daar? Je hebt geen koorts, en ze vinden het niet ernstig blijkbaar.
Je hebt vage verschijnselen. Mss is een natuurarts iets?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-19 19:27

tokedri schreef:
mariekeoo schreef:
[quote="go

Waarom zekerder en veiliger daar? Je hebt geen koorts, en ze vinden het niet ernstig blijkbaar.
Je hebt vage verschijnselen. Mss is een natuurarts iets?[/quote]

Omdat mijn gevoel dat zegt -O- . zal het ook zeggen als ik dat gevoel niet had.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 13:58

ik heb wel een souvenirtje van het ziekenhuis mee gekregen. Een opkomende aderontsteking aan mijn infuus arm. Ze hadden deze opname ook weer 7 x nodig tot een infuus zetten, pff. Zei bij de eerste keer al dat het iedere keer moeizaam is en ze het vorige keer echo geleid deden, dat zeg ik dus niet voor de grap.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:20

Balen maar kan gebeuren
Aderontsteking is meestal ook zo weer over
Ik zie het vaak in mn werk

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 14:27

tokedri schreef:
Balen maar kan gebeuren
Aderontsteking is meestal ook zo weer over
Ik zie het vaak in mn werk

Gelukkig. Ik inderdaad ook. Dus weet dat het meestal wel weer goed komt. Nu heb ik wel een stollingsafwijking die ook nog meespeelt. Dus dan wil je niet zoveel gelazer met je vaten zoals je zult begrijpen haha

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 17:42

en maar wachten tot de dokter belt. Inmiddels 1,5 uur na ons belafspraak en nog niet gebeld.

Mijn bovenarm is hard en begint steeds meer op de zwellen. Niet is het rood en warm. Dat wilde ik dus ook even overleggen met de Dr.
Maar dan moet ze wel even bellen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 17:45

Begrijp ik nu goed dat je op je werk (academisch ziekenhuis) naar huis bent gegaan en toen naar een ander ziekenhuis waar je onder behandeling bent en ze steeds maar aanmodderen??

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 17:47

bigone schreef:
Begrijp ik nu goed dat je op je werk (academisch ziekenhuis) naar huis bent gegaan en toen naar een ander ziekenhuis waar je onder behandeling bent en ze steeds maar aanmodderen??

Jup. Ik dacht daar kennen ze mijn dossier en mag ik mij melden zonder langs de HAP en alles te moeten.

Maar nu ook de arts mij niet belt, vraag ik me af hoe serieus ze mij nemen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 18:24

Waarom niet gewoon bij je werkgever op de spoed gegaan, iets wat ik weken geleden al had aangeraden.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 18:30

bigone schreef:
Waarom niet gewoon bij je werkgever op de spoed gegaan, iets wat ik weken geleden al had aangeraden.

Omdat dat niet zomaar kan? Kan moeilijk bij de spoed aankloppen, jongens help me eventjes...