Skeeleren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:51

Ik heb er inmiddels alweer 2x op gestaan weer. Gisteren even kwartiertje en vandaag ook 15-20min

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:41

Ik geloof dat er een ander topic was hiervoor waar ik met mijn kunstrolschaatsen ook welkom was, maar die kan ik zo snel niet vinden.
Hopelijk zit ik bijna door mijn examens heen en ik ben dus weer lekker aan het opbouwen.
Ik heb vanaf mijn tiende ong altijd gekunstrolschaatsd, wedstrijdsport, maar nu ik dat niet meer doe neem ik de rolschaatsen vaak mee naar buiten (met speciale buitenwielen).

Ben inmiddels bijna 15kg kwijt dus wil nu voornamelijk uithoudingsvermogen en spiertjes trainen.

Afbeelding

Vandaag samen met zusje en vriendin een rondje van 10 km gedaan.

Kwam er hierdoor achter dat de endomondo app met de rolschaats functie niet meer te downloaden is?? Grrr!
Weet iemand een fijne app waar ik mijn rondjes in kan volgen.

Jindai

Berichten: 1915
Geregistreerd: 11-11-12

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:40

Ik breek hier heel even in met een vraagje... :o Ik wil ook weer graag gaan skeeleren, maar ik heb nieuwe wielen nodig. Ik weet welke ik wil hebben, maar kom er niet helemaal uit wat ik verder dan nog nodig heb. Ik lees over assen, lagers en spacers, maar zie door de bomen het bos niet meer. :? Is er iemand die dit simpel uit kan leggen? Mijn dank is super groot, want ik zou heel graag weer een beetje conditie op willen bouwen na corona!

Bridleless

Berichten: 197
Geregistreerd: 03-03-15
Woonplaats: Ergens

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:55

Vraagje, ik ben een beginneling met skeeleren en ik heb nu een paar inline skates besteld. Deze zijn vandaag binnengekomen, maat 39,5, maar ze zijn eigenlijk te klein. Nu zie ik op de webshop staan dat ze nog in maat 40,5 en maat 42 te koop zijn, maar ik twijfel welke maat ik moet nemen. Mijn normale schoenmaat is 39 (rechts) en 38,5 (links). Maat 41 is helaas niet meer beschikbaar.

Goof

Berichten: 29109
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:58

Dan dus de 40,5.

Mandyy

Berichten: 30593
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:37

AlwaysH schreef:
Weet iemand een fijne app waar ik mijn rondjes in kan volgen.

Ik gebruik Strava.

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:12

Mandyy schreef:
AlwaysH schreef:
Weet iemand een fijne app waar ik mijn rondjes in kan volgen.

Ik gebruik Strava.


Thanks, even kijken.
Kunstrolschaatsen zijn net effe anders natuurlijk, dus klik liever niet op de activiteit ‘skeeleren’.

Aight
Berichten: 3194
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 08:18

Hier afgelopen weekend mijn persoonlijke afstandsrecord verbroken door van Den Bosch naar Eindhoven te skeeleren (er reden geen treinen, dus tja, je moet wat haha :') )


Afbeelding


Afbeelding

Ik kon de volgende dag niet meer lopen haha. Normaal maak ik rondjes van 25km waarbij ik de weg goed ken en dus alleen maar glad asfalt kies. 35km over een onbekende weg was dus echt een uitdaging haha, bijna m'n nek gebroken op een wildrooster die ik niet had gezien bijvoorbeeld :')

Mandyy

Berichten: 30593
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:28

AlwaysH schreef:
Thanks, even kijken.
Kunstrolschaatsen zijn net effe anders natuurlijk, dus klik liever niet op de activiteit ‘skeeleren’.

Je kunt kiezen voor inline skaten. Ik weet niet of dat goed is?

Wat een afstand! :wow:

AlwaysH

Berichten: 11291
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 20:31

Mandyy schreef:
AlwaysH schreef:
Thanks, even kijken.
Kunstrolschaatsen zijn net effe anders natuurlijk, dus klik liever niet op de activiteit ‘skeeleren’.

Je kunt kiezen voor inline skaten. Ik weet niet of dat goed is?

Wat een afstand! :wow:


Hmm nee is toch wel heel anders... moet flink harder afzetten namelijk om op tempo te komen.

Sirius_

Berichten: 10958
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 20:30

Wow wat een afstand, ‘even’ 35 km skaten :wow:

Hier had ik 16 juni mijn eerste skateles. Ik moest een kwartier van te voren skates passen en was er dus netjes om kwart voor 8. Bleek ik mij vergist te hebben, les begon om 7 uur. Voor de vorm nog even skates aangedaan voor het eerst sinds 20 jaar. Nou ik ging achter een rollator en vond het doodeng :\ bovendien deden mijn skates zo’n pijn dat ik er misselijk van werd. Bleek ik grote kinderskates te hebben gekregen.

Week erna passende skates, en na twee rondjes met de rollator durfde ik wel los. Dat ging eigenlijk vrij rap en voor een beginner met redelijk wat vaart. Ik heb nog geen conditie, kan niet remmen en durf nog geen heuvel op en af maar soit :D
Net tweedehands K2 skates via marktplaats gescoord, dus ik ga oefenen met zefstandig rechtop kunnen skaten en dan in september nogmaals de cursus doen maar dan voor tips en trucs haha.
Mijn zoontje van 5 heeft ook skates gekregen maar kan niet rechtop staan. Ligt aan de skates volgens hem, want zijn buurjongen kan wel skaten :+

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 07:59

Ik kreeg zojuist deze reclame op Facebook, zou er nu dan eindelijk een fatsoenlijke skate app zijn?
Iemand al ervaring?

Afbeelding

Aight
Berichten: 3194
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:21

MaTuMi schreef:
Ik kreeg zojuist deze reclame op Facebook, zou er nu dan eindelijk een fatsoenlijke skate app zijn?
Iemand al ervaring?

[ [url=m/nrmCpB.jpg]Afbeelding[/url] ]


ik heb hem gedownload maar ben er nog niet over uit hoe het werkt. Ik zie geen routes, het lijkt wel alsof ik alleen mijn eigen ''rondjes'' kan bijhouden. Maar ik heb me er ook nog niet in verdiept

Mandyy

Berichten: 30593
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 23:08

Ik heb vanavond nieuwe skeelers gekocht. Powerslides. <3 Binnenkort uitproberen. :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 28025
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 08:54

Ik heb vorige week voor het eerst skeelers gekocht sinds ik ze van m'n ouders kreeg toen ik 10 was ofzo :D Ik heb ook Powerslides!!

Vooral het wegrijden elke keer is weer dikke pret }:0 Maar als je eenmaal aan de gang bent gaat het best wel aardig! Binnenkort ook wat techniekjes meepakken. Zoals remmen :Y) O:)

Mandyy

Berichten: 30593
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 09:45

Ik vond het wel lastig qua maat dus hoop dat deze goed zijn.
Vind ze wel heel mooi, mintgroen! <3

Heb ook maar bescherming gekocht. Had ik nog niet..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 28025
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 11:17

En zelfs als de maat goed is, dan is het de komende keren toch ook nog even uitvogelen hoe je ze precies het lekkerst vindt zitten. Ik had afgelopen rondje dat mijn rechtervoet fijn zat en links te krap. Dus dan even kijken met de veters en alle sluitingen hoe je die perfect kunt afstellen.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 20:34

MaTuMi schreef:
Ik kreeg zojuist deze reclame op Facebook, zou er nu dan eindelijk een fatsoenlijke skate app zijn?
Iemand al ervaring?

[ [url=m/nrmCpB.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Ik ken de makers ervan toevallig..) Vorige week was daar een skate4daagse mee te rijden! :D

Je kunt er een aantal challenges mee behalen en rondjes terugzien. Maar echt mensen vinden en volgen zoals bijvoorbeeld strava zit er niet op.

Voor de 4daagse vond ik hem wel okay. Ik heb een sporthorloge dat het voor mij beter doet door ook hartslag e.d. te meten. Als ik dat sporthorloge niet had, was deze wel interessant geweest. Maar dan puur voor het rondjes, tijd en snelheid terugzien. :o

Wat wel tof is, is dat je er routes in jouw buurt mee kunt opzoeken mocht je inspiratie willen.

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:24

Canon schreef:
MaTuMi schreef:
Ik kreeg zojuist deze reclame op Facebook, zou er nu dan eindelijk een fatsoenlijke skate app zijn?
Iemand al ervaring?

[ [url=m/nrmCpB.jpg]Afbeelding[/url] ]

(Ik ken de makers ervan toevallig..) Vorige week was daar een skate4daagse mee te rijden! :D

Je kunt er een aantal challenges mee behalen en rondjes terugzien. Maar echt mensen vinden en volgen zoals bijvoorbeeld strava zit er niet op.

Voor de 4daagse vond ik hem wel okay. Ik heb een sporthorloge dat het voor mij beter doet door ook hartslag e.d. te meten. Als ik dat sporthorloge niet had, was deze wel interessant geweest. Maar dan puur voor het rondjes, tijd en snelheid terugzien. :o

Wat wel tof is, is dat je er routes in jouw buurt mee kunt opzoeken mocht je inspiratie willen.


Ik heb ook een sporthorloge, maar daar staat optie skeeleren niet bij. Ik kies dan altijd voor buitenfietsen zodat ie wel snelheid en GPS doet.

DoretteK

Berichten: 847
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:08

Zijn er nog mensen actief aan het skleeren?

Bij mij is het vorig jaar op niets uitgedraaid ivm te grote skeelers en alleen maar blaren die ik kreeg.


Wil het heel graag weer oppakken maar moet dus eerst nieuwe skeelers. Ben alleen zo bang dat ik ze weer niet goed pas en wil ze toch het liefste 2dehands kopen of in oulet/sale. Heeft iemand tips hoe je nu echt weet of je de juiste maat hebt?

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:11

Ik ben nog wel aan het skeeleren! Ondanks dat ik momenteel 31 weken zwanger ben. Ik vind het heerlijk en ben niet bang om te vallen (heb echt controle, ben altijd alleen maar op goed asfalt, en op rustige wegen/in de polder dus weinig verkeer).

@Dorette, ik heb skeelers 1 maat groter dan mijn schoenmaat. Van de decathlon. Daar kun je in het pad ook een aantal keer heen en weer gaan, zodat je kan voelen of ze goed zitten. Je moet ook wel de juiste sokken aanhebben. Die niet zakken/glijden, want daar zouden je blaren ook door kunnen komen.

DoretteK

Berichten: 847
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:15

Wat knap zeg! Fij dat je dat nkg gewoon lekker kan blijven doen. Af en toe wel rare blikken zeker, of valt dat mee?

Mijn vorige waren inderdaad ook een maat groter (42 ipv mijn eigen maat 41) maar toch geen succes. Ik gebruikte altijd lange sportsokken, die waren heel fijn. Mss heb ik gewoon pech gehad en moet ik gewoon een nieuwe poging gaan doen

Welke heb jij precies van de Decathlon?

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:18

Ja regelmatig.... Vorige keer een vrouw die het ook nodig vond om een opmerking te maken, want hoe durfde ik als zwangere nog te gaan skeeleren, levensgevaarlijk, etc etc.... Tsja.... Het is de enige sport die ik nog kan (wandelen en fietsen houd ik echt niet vol, om over andere sporten maar te zwijgen). Maar ik trek me er niks van aan. :D

Ik heb deze;
https://www.decathlon.nl/p/skeelers-voo ... 61&c=ZWART

Herenmodel, omdat ik brede voeten heb. Deze vallen een stuk breder dan dames skeelers.

Cabelona

Berichten: 1704
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 21:46

DoretteK schreef:
Zijn er nog mensen actief aan het skleeren?

Bij mij is het vorig jaar op niets uitgedraaid ivm te grote skeelers en alleen maar blaren die ik kreeg.


Wil het heel graag weer oppakken maar moet dus eerst nieuwe skeelers. Ben alleen zo bang dat ik ze weer niet goed pas en wil ze toch het liefste 2dehands kopen of in oulet/sale. Heeft iemand tips hoe je nu echt weet of je de juiste maat hebt?


Ja, ik heb het weer opgepakt. Eerst met mijn oude rollerblades, maar die waren na 18 jaar gebruik wel echt op. Ik heb nu de Zandstra 7592 met een 4x100 onderstel. Wel behoorlijk wennen aangezien ik van 4x78 af kom. Maar voor afstanden echt een genot!

Freyr
Berichten: 721
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 22:00

Ik wil heel graag gaan skeeleren! Gewoon recreatief en ik woon op een heerlijke plek in de polder om rondjes te skeeleren.

Alleen skeelers aanschaffen is nog even een dingetje, hopelijk ergens dit weekend eindelijk skeelers kopen.