Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:21

Heb me twijfels er over. Maarja hou ze wel voor geval van nood ben aan me een na laatste strip bezig en in januari hebben ze weer mijn eigen zei ze.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:04

Ik moet van de week ook weer een nieuwe lading halen en ben erg benieuwd.
De vorige keer nog geluk gehad. Toen hadden ze precies op de dag dat ik kwam voor het eerst in weken een voorraad binnen gekregen. Gelijk voor zes maanden meegenomen.
Die is nu bijna op.

Hoop dat ze er zijn en anders wordt het een bezoekje aan de huisarts.
Stoppen is geen optie eigenlijk voor me. Dan lig ik zo vaak ziek op bed dat ik mijn baan (en sociale leven) wel kan opzeggen.
Naar een andere pil overstappen zie ik erg tegenop. Ooit eens door een fout van de apotheek een pil gehad met dezelfde hoofdstoffen als mijn huidige, alleen een ander merk. En had 24/7 bloedingen.
Maarja uiteindelijk moet je wat natuurlijk.
Misschien heb ik wel gewoon weer geluk.

Als de levering weer normaal wordt zou dat in ieder geval een hele opluchting voor me zijn!

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 11:53

Pffff wat een drama die Pil ik heb microgynon 30 nodig en kan niet tegen het goedkopere alternatief. Krijg ik bij de apotheek te horen dat ik dan maar pech heb en zelf een apotheek moet zoeken waar ze de pil wel nog op voorraad hebben 8)7

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 15:18

Oh dat is helemaal waardeloos. Las in nieuws dat weer vooraden waren maar in de praktijk blijk er weinig van waar.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 16:05

xLovesPower schreef:
Pffff wat een drama die Pil ik heb microgynon 30 nodig en kan niet tegen het goedkopere alternatief. Krijg ik bij de apotheek te horen dat ik dan maar pech heb en zelf een apotheek moet zoeken waar ze de pil wel nog op voorraad hebben 8)7

De microgynon 30 is bij onze groothandel op dit moment niet op voorraad staat nu op 2/1/19
Begin van de week was het er wel even.
Bij ons hebben ze bij de groothandel wel de Duitse en Engelse microgynon dit is brocacef kan per apotheek verschillen welke groothandel ze hebben. Dus rond bellen loont wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 16:46

xLovesPower schreef:

Wat moet de apotheek anders doen dan? Op magische wijze toch de microgynon 30 tevoorschijn toveren? :?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 16:56

Ik had vorige maand besloten om toch maar weer aan de piL te gaan, na een jaar pilloos te zijn geweest.
Toen ik hem ging halen bij de apotheek hadden ze hem dus niet op voorraad.
Ze zei dat het in Januari waarschijnlijk weer op voorraad zou zijn.
Ik heb inmiddels een afspraak om me begin volgend jaar te laten steriliseren.
Hoef ik ook geen pil meer te slikken.
Ik voelde me zonder pil toch beter dan met.
Maar ik werd deze week dus gebeld door de apotheek dat ze de pil inmiddels weer op voorraad hadden.
Ik heb bedankt. :+

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 16:58

verootjoo schreef:
xLovesPower schreef:

Wat moet de apotheek anders doen dan? Op magische wijze toch de microgynon 30 tevoorschijn toveren? :?

Nee hoor maar gewoon zeggen dat je pech hebt vind ik niet echt vriendelijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 18:12

Ik heb zojuist voor een half jaar m'n eigen pil (microgynon) meegekregen *\o/*
Als deze niet op voorraad was geweest, was ik (tijdelijk) gestopt. Ondanks dat er wordt gezegd dat het 'tussen je oren zit' heb ik echt last gehad van de goedkope variant (sandoz).

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 18:37

Ik heb normaal de Sandoz maar die is er nog steeds niet. Heb nu een doosje van een ander merk gehad weer, maar die heb ik ooit eerder gehad dus ga ervan uit dat het goed komt :)

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:50

Gelukkig heb ik vandaag weer voor een jaar meegekregen. Bij mijn apotheek was weer een voorraad binnen gekomen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:30

Ik vind het ergens best vreemd dat er nu grote hoeveelheden worden gegeven, maar niet aan iedereen. Zou toch veel logischer zijn om de inkomende medicijnen zo te verdelen dat iedereen nu krijgt voor een paar maanden? Het is wel vervelend om een extra keer naar de apotheek te moeten, maar dat er mensen alsnog van pil moeten veranderen terwijl anderen 11 maanden extra op de plank liggen voelt ook een beetje vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:39

Ik heb het al eerder gezegd hier :) Maar pilonline.nl kan je ook kopen. Je maakt een foto van je huidige doosje waar het recept van de huisarts op staat en stuurt die in daarna kan je bestellen werkt heel makkelijk het is een online apotheek. Ze hebben de echte Microgyon en ook de andere varianten allemaal weer op voorraad.

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:52

Yvank_ schreef:
Ik heb het al eerder gezegd hier :) Maar pilonline.nl kan je ook kopen. Je maakt een foto van je huidige doosje waar het recept van de huisarts op staat en stuurt die in daarna kan je bestellen werkt heel makkelijk het is een online apotheek. Ze hebben de echte Microgyon en ook de andere varianten allemaal weer op voorraad.

Hoe gaat dat met decaleren bij de zorgverzekering? Ik kan daar niks over terug vinden op de site zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:53

Zilveren kruis gaat rechtstreeks kan je bij betalen al aangeven. En andere verzekeringen stuur je de factuur die krijgt gewoon op en dan heb je binnen paar dagen geld terug.

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 20:59

Yvank_ schreef:
Zilveren kruis gaat rechtstreeks kan je bij betalen al aangeven. En andere verzekeringen stuur je de factuur die krijgt gewoon op en dan heb je binnen paar dagen geld terug.

Bedankt voor je berichtje :) dan ga ik bestellen. Scheelt weer wat telefoontjes en een fietstocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:02

Ja precies! Vorig jaar was mijn pil nergens leverbaar meer. Toen ben ik ook daar gekomen. Bevalt heel goed bestel het nu altijd daar.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 00:01

Vanmorgen heel veel doosjes microgynon 30 binnen gekregen! Momenteel hebben we deze, mylan en aurobindo weer op voorraad. De andere helaas nog in nalevering, maargoed hebben genoeg mensen weer kunnen voorzien! Het stapeltje bestellingen wordt minder.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 00:03

Ik ben laatst weer aan de pil gegaan, kreeg een pil uit Duitsland en moest 16 euro betalen. Zou een factuur krijgen maar nooit gehad.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:32

Ik heb een andere pil gekregen maar eigenlijk stond er precies hetzelfde op ethinylestradiol, maar de afgelopen dagen kan ik echt niks hebben, alles wat een klein beetje onverwacht komt kan ik om gaan zitten huilen, kan dat toch door de pil komen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 08:19

Ik wil ook gewoon voor 6 strips straks. Anders blijf je halen imners. 1 strip is 3 weken. Ik slik door immers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 10:56

Je kan een hele hoop willen maar als je apotheek het niet heeft kan je niet echt een kant op he? Het is nou eenmaal even aanmodderen voor veel mensen. Vind het raar dat er gelijk voor meerdere maanden meegegeven wordt, hadden ze beter even kunnen doseren lijkt mij.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 11:48

Emmaa_ schreef:
Je kan een hele hoop willen maar als je apotheek het niet heeft kan je niet echt een kant op he? Het is nou eenmaal even aanmodderen voor veel mensen. Vind het raar dat er gelijk voor meerdere maanden meegegeven wordt, hadden ze beter even kunnen doseren lijkt mij.

Ik kreeg toch al een hele tijd echt maar 1 strip mee hoor, en zelfs dat was moeilijk.

Maar het schijnt nu opgelost te zijn, dus dan is het ook prettig dat er nu wel weer meer verstrekt kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:49

Natuurlijk is het prettig, maar er zijn een hoop vrouwen die wachten op de pil of tijdelijk overgestapt zijn die misschien weer terug willen. Ik weet niet hoe het nu zit met de voorraden maar vind het best wat dat mensen gelijk voor een jaar krijgen, is er dan zo veel binnen gekomen?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:50

Ik was vanmorgen even bij de apotheek en dacht, informeer direct even over de pil

Nou. De pil was weer leverbaar. Dus ik mooi.. mag ik dan alvast niuwe mee? ik heb nog 1 strip.

Ik kreeg dus vandaag de microgynon 30 mee. mijn vorige pil was dat niet. dus ik gaf dat aan, maar dat was niet erg, het is dezelfde werkzame stof. naja afijn. prima. kreeg ook gewoon direct voor een half jaar mee.

Maar ik heb ook de duitse pil. Maar omdat het nieuwe pil was, dacht ik. zal even de bijsluiter bekijken. Zit er een fiets duitse bijsluiter bij -O- das te ingewikkeld :')

1x in de 3 weken even naar de apotheek is toch niet zo'n ramp?