Was het van het jaar ervoor

Gelukkig ben ik nu al helemaal door mn ER heen + betaald en heb ik de laatste weken van het jaar nog veel te doen in het zkh, maar hoef ik niet meer bang te zijn voor ER rekeningen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rockwitch schreef:Als het een rekening van een ziekenhuis of bijvoorbeeld GGZ is geweest komt het heel vaak voor dat de verzekering die declaratie pas maanden later binnen krijgt. Heeft te maken met het DBC (diagnose behandel combinatie) die zij openen bij het eerste contact, dat kan dan 90 dagen of langer open staan, na het sluiten daarvan gaan ze pas declareren, dus dat kan echt lang duren.
havermout schreef:Het zal vast al eerder gevraagd zijn, maar kan het niet zo snel terugvinden. Wat is nu een objectieve vergelijkingssite?
rockwitch schreef:Je kan ervoor kiezen.
Als je gespreid betalen doet, betaal je waarschijnlijk in 10 maanden 38,50 per maand extra en krijg je dus geen losse rekeningen als je kosten maakt.
Als je ervoor kiest om het gewoon te betalen, dan krijg je dus facturen als er declaraties bij de verzekering binnenkomen waar het eigen risico op van toepassing is.
Voor sommige mensen is dat al aan het begin van het jaar het volledige bedrag dus die kiezen er vaak voor om het gespreid te betalen, zodat ze niet ineens een hoge factuur krijgen.
Kan dus heel handig zijn als je zeker weet dat je al snel in een keer door je eigen risico heen gaat zijn. Of als je zeker weet dat het op gaat in het jaar, dan heb je het alvast geregeld.
Hannanas schreef:Ook weer lastig dit jaar.
Ben erg tevreden maar voor 2019 gaat mijn polis 30€ omhoog per maand