Help mijn vriend is coke verslaafd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:00

Ongewenst gestalk? En dat uit jouw mond? Dat kan ik echt niet rijmen....

Overigens, als de vader wil, Kan hij via DNA laten aantonen dat hij de vader oud van het kind.

Komen uiteraard rechten en plichten bij. Maar ts zal de komende 19 jaar nog wel aan haar ex vastzitten.

Littera

Re: Help mijn vriend is coke verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:07

Ik heb niet alles gelezen en ik weet ook niet welke studie je doet op welk niveau, maar ik wil je even waarschuwen voor het stopzetten van je studie. Als je niet binnen een aantal jaar (ik geloof tien, ik weet het niet zeker) je diploma haalt, kan het zijn dat je heel veel geld moet terugbetalen. Ik zou even contact opnemen met DUO om daarnaar te informeren als ik jou was, misschien is er niets aan de hand, maar misschien ook wel.

Verder wens ik je veel sterkte toe. Het kan zijn dat je binnenkort weer twijfelt over de zwangerschap, dat je overweegt om het kindje toch weg te laten halen en dat je daarna weer zeker weet dat je het wilt houden (of dat dat laatste niet gebeurt), dat is normaal bij zo'n heftige beslissing. Aarzel niet om contact op te nemen met je huisarts of om andere vormen van hulp te zoeken, het is niet niets wat je meemaakt. Alleen al praten met mensen kan je helpen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:13

anjali schreef:
Sunnda schreef:
Een dappere keuze ts.

Mag ik nog een kleine tip geven?
Zoek van te voren alvast uit hoe het zit met het kind erkennen door de vader en alles wat daaraan vast zit. Jij gaat vast heel gelukkig worden met de kleine, maar er zitten zoveel haken en ogen aan als de vader niet clean wil/kan blijven. (En ging de laatste ruzie niet over het feit dat hij nog stiekem gebruikte?)

Zorg dat je je voorbereid op dat waar je jezelf op kunt voorbreiden.

Goed zo TS! Je zult vast veel liefde van je kindje krijgen,en ook kunnen geven!Even een vraagje waar ik niets vanaf weet: Is het eigenlijk noodzakelijk dat de ex van ts als vader wordt aangemerkt? Want ze waren niet getrouwd en hij heeft al een andere relatie?Eerlijk gezegd,als ik in die positie zou zitten als ts nu,dan zou ik zeggen: vader onbekend. Inderdaad om later ongewenst gestalk te voorkomen. Maar ik weet niet of dat kan,dat is dus mijn vraag.

[/quote]

:oo
We leven niet meer in de middeleeuwen Anjali.
Vader heeft rechten. En kan dat altijd komen halen. Sowieso via DNA.

Heel veel geluk met je keuze TS. Ik wens je een goede zwangerschap toe. Goed bij jezelf blijven, je kunt het.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:17

Ik vind dat niet zo gek gedacht van anjali. Ik ken meerdere relaties waar op die manier kinderen uit geboren zijn en waarbij de vader weggehouden is om hele goede redenen.

Dat is mogelijk. Een vader heeft rechten, maar daar horen ook plichten bij die hij dan zal moeten vervullen.
Als de vader dit niet kan of wil, kun je er ook voor kiezen on voor de rust van het kind het alleen op te voeden zonder vader.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:21

Ts heeft het al verteld aan de vader dus lijkt me niet dat ze die niet kan weglaten...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:21

Nee, dat kan niet. Als de vader eist om een DNA test zal de moeder daarmee akkoord moeten gaan.
Je kan een vader niet van zijn kind weg houden en hoe slechte vader het ook is ik vind het echt belachelijk dat daar serieus over nagedacht wordt.

Overigens zeggen mensen hier dat je minstens 18 jaar lang vast zit aan de vader van het kind, Maar je zit niet alleen vast aan de vader van het kind, je zit ook vast aan zijn vriendin/partner en hoe vervelend ook, je kan maar beter zorgen dat je een goede band met haar krijgt want niet alleen de vader van je kind zal voor je kind zorgen, maar als de vader en zijn vriendin samen blijven zal zij op den duur ook een rol in het leven van het kind gaan spelen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 17:59

Gelukkig heeft de vader rechten!
Er zijn genoeg vaders die door moeders weg worden gehouden van hun kinderen uit wrok gevoelens.
Daarom is het maar goed dat daar wettelijk paal en perk aan gesteld worden.

En het is niet alleen het ontnemen van een vader zn kind, maar ook een kind zn vader. Ieder heeft recht op een relatie/verstandhouding/kennis hebbben met zijn of haar vader. Hoe slecht die vadet mogelijk ook is. Want het is een stuk identiteit van het kind. Ontkenning van een vader is ontkenning van een stuk identiteit van je eigen kind.

Een vader heeft niet meer of minder rechten dan de moeder. Het is ook zijn kind. En helaas is dat (wettelijk) lang nog niet overal goed doorgevoerd wat echt schrijnende situaties veroorzaakt.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:05

M_D_H schreef:
Nee, dat kan niet. Als de vader eist om een DNA test zal de moeder daarmee akkoord moeten gaan.
Je kan een vader niet van zijn kind weg houden en hoe slechte vader het ook is ik vind het echt belachelijk dat daar serieus over nagedacht wordt.

Overigens zeggen mensen hier dat je minstens 18 jaar lang vast zit aan de vader van het kind, Maar je zit niet alleen vast aan de vader van het kind, je zit ook vast aan zijn vriendin/partner en hoe vervelend ook, je kan maar beter zorgen dat je een goede band met haar krijgt want niet alleen de vader van je kind zal voor je kind zorgen, maar als de vader en zijn vriendin samen blijven zal zij op den duur ook een rol in het leven van het kind gaan spelen.

Belachelijk dat daar over nagedacht wordt?
Als ik jou was zou ik eens een dag op de crisis opvang voor kinderen mee gaan lopen.
In sommige gevallen is het beter dat de ouder(s) geheel buiten beschouwing gelaten worden. Zo een zware drugs verslaving kan een hoop gekke dingen met je doen en daarbij ook met de directe omgeving.

Ts, ik sluit me aan bij de gene die voorstellen om de vader als onbekend op te schrijven.
Je hoeft de vader niet te erkennen bij de geboorte. Ja hij kan een DNA test laten doen.
Maar ik weet niet of degene dan ook per direct als vader wordt toegewezen als dit bij de geboorte niet is gebeurt. Geen idee of er onderzoeksplicht is naar huisvesting verslaving etc.
Wees er van bewust dat je altijd op de hielen gezeten wordt door de kinderbescherming op het moment dat er een verslaafde ouder in het spel is.
Denk daarbij ook dat sommige zeggen "daar komen rechten en plichten bij" dat klopt, maar er zijn zoveel mazen in de wet op dat gebied. Dat dit zeker geen garantie biedt op bijvoorbeeld alimentie oid. Of hij komt nooit opdagen, heeft zn zaken niet op orde etc etc.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:13

Tuurlijk vader heeft rechten maar wel als alles veilig is.
En anders bezoek onder toezicht.

Hij kan niet onder invloed zijn en alleen zijn met een baby of kind of als hij dingen rond laat slingeren.
Moet je niet aandenken.

Je bent ook niet verplicht hem aan te melden bij de gemeente als vader.
Of dat jullie gezamelijk zo staan.
Bij twijfel alleen gezag houden hoor.

En is hij echt clean dan heb je toch een omgangsregeling of regel je later het bij de gemeente.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:16

Ik denk dat je jezelf en je kind veel rust geeft als je de vader als onbekend opgeeft. Dat hoeft niet gelijk te betekenen dat het kind zn vader niet of nooit leert kennen. Of dat je het uit z'n leven weg houdt. Wel dat je het kindje makkelijker kan beschermen. En met het pad dat vader nu bewandeld lijkt mij dat niet onverstandig. Ergens moet je ex dat ook begrijpen.

Gefeliciteerd TS en veel succes. Het zal best pittig worden, maar je krijgt er ook heel veel moois voor terug.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:20

Ik denk eigenlijk dat als meneer een goede vader wil zijn hij nu in een afkick kliniek aan moet melden. Zo gek vind ik het ook niet om hem niet aan te melden als vader maar hij heeft er wel weet van dat ze gaat bevallen dus of dit ook goed gaat?

Als hij over 9 maanden nog steeds geen verbetering heeft is hij geen geschikte vader op dat moment.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:21

KellyR schreef:
M_D_H schreef:

Belachelijk dat daar over nagedacht wordt?
Als ik jou was zou ik eens een dag op de crisis opvang voor kinderen mee gaan lopen.
In sommige gevallen is het beter dat de ouder(s) geheel buiten beschouwing gelaten worden. Zo een zware drugs verslaving kan een hoop gekke dingen met je doen en daarbij ook met de directe omgeving.

Ts, ik sluit me aan bij de gene die voorstellen om de vader als onbekend op te schrijven.
Je hoeft de vader niet te erkennen bij de geboorte. Ja hij kan een DNA test laten doen.
Maar ik weet niet of degene dan ook per direct als vader wordt toegewezen als dit bij de geboorte niet is gebeurt. Geen idee of er onderzoeksplicht is naar huisvesting verslaving etc.
Wees er van bewust dat je altijd op de hielen gezeten wordt door de kinderbescherming op het moment dat er een verslaafde ouder in het spel is.
Denk daarbij ook dat sommige zeggen "daar komen rechten en plichten bij" dat klopt, maar er zijn zoveel mazen in de wet op dat gebied. Dat dit zeker geen garantie biedt op bijvoorbeeld alimentie oid. Of hij komt nooit opdagen, heeft zn zaken niet op orde etc etc.

Ja, mocht je nog niet alles gelezen hebben, ik heb ervaring met kinderen die verslaafde ouders hebben en dan nog steeds vind ik het te gek voor woorden dat dit geadviseerd wordt.

Hoe haal je het in je hoofd om als bokker, zonder dat je alle ins en outs weet, zonder dat je bij deze twee mensen thuis bent geweest en beide verhalen kent dit voor te stellen.
Hoe haal je het in je hoofd om op basis van 1 verhaal die niet volledig is te concluderen dat de vader niet goed voor zijn kind zou zijn en daarom maar als onbekend te boek met staan.
Ik heb daar maar 1 woord voor: Walgelijk.

Wie weet wat deze jongen nog doet en bereikt. Niemand weet dat en jullie al helemaal niet en dan stellen jullie voor om hem zijn rechten als vader af te nemen?
Onbegrijpelijk, werkelijk waar onbegrijpelijk.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:21

Er wordt hier even erg makkelijk gesproken mbt het ontzeggen van de rechten van de vader :wow:
En dan raar vinden dat zo veel mannen bizarre wanhoopsdaden uitvoeren omdat....
Als je niks van de situatie weet (en dan echt weten ipv alleen wat hier op bokt staat) snap ik niet dat je t überhaupt je strot uit kan krijgen.
Weten wij veel of een kindje bij ts t wel goed zou hebben (Als voorbeeld) of wat er verder allemaal speelt.
Eerst wordt er massaal geadviseerd dat ze de zwangerschap moet stopzetten en vervolgens is ts dapper en moet ze vooral in haar eentje zo verder gaan en papa erbuiten houden.
Wat er ook voor problemen zijn dat is niet aan onbekenden om dat zo maar te roepen en hoop oprecht dat de ts er niet zomaar in mee gaat.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:26

Mondy schreef:
Er wordt hier even erg makkelijk gesproken mbt het ontzeggen van de rechten van de vader :wow:
En dan raar vinden dat zo veel mannen bizarre wanhoopsdaden uitvoeren omdat....
Als je niks van de situatie weet (en dan echt weten ipv alleen wat hier op bokt staat) snap ik niet dat je t überhaupt je strot uit kan krijgen.
Weten wij veel of een kindje bij ts t wel goed zou hebben (Als voorbeeld) of wat er verder allemaal speelt.
Eerst wordt er massaal geadviseerd dat ze de zwangerschap moet stopzetten en vervolgens is ts dapper en moet ze vooral in haar eentje zo verder gaan en papa erbuiten houden.
Wat er ook voor problemen zijn dat is niet aan onbekenden om dat zo maar te roepen en hoop oprecht dat de ts er niet zomaar in mee gaat.

Dat bedoel ik inderdaad. Jij krijgt het een stuk beter verwoord dan ik :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:44

Ik vind het ook schokkend hoe makkelijk hier even wordt gesteld dat het beter is dat de vader niet te erkennen als vader.
Ergens ook niet gek want er zijn (helaas) genoeg moeders die idd zo denken.

De vader is niet minder de ouder dan de moeder. Alleen als moeder heb je altijd net een stapje voor.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 18:56

Uiteindelijk kunnen wij alleen oordelen over wat wij hier te lezen krijgen. Onze mening geven en proberen een adviserende rol aan te nemen. (Wat ze daar mee doet moet ze zelf weten).
Het is het internet, iedereen wil hier immers wat te zeggen hebben, en niemand is het volledig met elkaar eens. Dus ja, de 1 zal dit vinden en de ander dat.
Ik wens nog steeds dat mijn moeder mijn vader nooit had erkend. Maar goed... daarom heb ik geen objectieve mening, net zoals 99% hier.

Uiteindelijk is het niet aan ons, maar aan haar en de instanties die ze in de gaten zullen houden.
Uitgaande van het feit dat ts de omgeving / verloskundige etc op de hoogte zal stellen van de zaken die spelen zodat er ook hulp geboden kan worden wanneer dit nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:13

Wellicht verbeterd ex zijn leven wel omdat er een kind op komst is , hij wordt vader.

Ik heb er in mijn omgeving meer meegemaakt.
Kind zal nooit een relatie redden , maar het kan iemand wel wel verbeteren omdat het een ouder wordt.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:20

Peanutbutter schreef:
Wellicht verbeterd ex zijn leven wel omdat er een kind op komst is , hij wordt vader.

Ik heb er in mijn omgeving meer meegemaakt.
Kind zal nooit een relatie redden , maar het kan iemand wel wel verbeteren omdat het een ouder wordt.

Mee eens! Toen een vriend van mij onverwacht vader werd op zijn 19e en verslaafd was aan alcohol en wiet is hij gestopt om vader te kunnen zijn voor zijn kindje.

Aan de andere kant, een kennis van mij is 26 heeft 4 kinderen en is coke verslaafd, rent weg van kinderverjaardagen om in alle rust te kunnen gebruiken..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:17

_lautje_ schreef:
Ik vind het ook schokkend hoe makkelijk hier even wordt gesteld dat het beter is dat de vader niet te erkennen als vader.
Ergens ook niet gek want er zijn (helaas) genoeg moeders die idd zo denken.

De vader is niet minder de ouder dan de moeder. Alleen als moeder heb je altijd net een stapje voor.

Nou idd..
De ex van mijn vriend denkt/dacht helaas ook zo. Hij gaat er aan kapot en de kleine mist zijn vader. Hij zit vol met vragen

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 20:27

Mijn mond valt ook open. Eerst wordt abortus van alle kanten aangemoedigd omdat de vader een verslaafde is en nu ze besloten heeft de baby te houden moet dat detail ineens van tafel worden geveegd? Je hoeft de vader echt niet uit het leven van je kind te bannen, maar in de situatie zoals TS hem omschrijft vind ik het alleen maar verstandig dat ze de mogelijkheid om de vader niet te erkennen overweegt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 23:30

Wie weet wil de vader niet eens in beeld zijn? :Y)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 00:08

Niet laten erkennen kan ook met wel contact hè? Het één staat niet altijd in verbinding met de andere.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 01:08

Lieve TS wat een dapper besluit. Ik wens je heel veel succes en ondanks alles ook veel plezier tijdens jouw zwangerschap!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 04:19

Ts, ik ben zelf zwanger en de vader van het kind en ik wonen samen, maar zijn niet aan elkaar verbonden dmv een huwelijk of geregistreerd partnerschap. Wij zijn samen naar de gemeente geweest om mijn vriend als vader te erkennen (en te bepalen welke achternaam het kindje krijgt) en met deze erkenning kan hij aangifte van de geboorte doen na de bevalling. Dat mag alleen een erkende ouder doen namelijk, dus anders zou ik zelf (kort na mn bevalling) het kind moeten aangeven.

Na geboorteaangifte krijgt het kindje een BSN en daarna kunnen we ook nog gezag voor de vader aanvragen, dat gaat middels een brief geloof ik. Ook dat gaan we doen :)

Ik deel dit om je te laten weten wat je moet doen als je bovenstaande wil, samen met je vriend, maar ook om je te laten weten dat je dit kunt laten als dat je keuze zou zijn. Er vanuit gaande dat jullie niet getrouwd / geristreerd partner zijn, is hij dus niet automatisch als vader erkend en heeft hij niet automatisch gezag.

Er zal nog veel op je afkomen de komende tijd, ik wens je veel kracht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 05:10

Volgens mij is het niet aan TS om te bepalen of de vader het kind erkent, dat is aan de vader. Daar kunnen we hier uren over praten maar als hij het kind wil erkennen dan is er weinig dat TS daar aan kan doen.