Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Sunnda schreef:Een dappere keuze ts.
Mag ik nog een kleine tip geven?
Zoek van te voren alvast uit hoe het zit met het kind erkennen door de vader en alles wat daaraan vast zit. Jij gaat vast heel gelukkig worden met de kleine, maar er zitten zoveel haken en ogen aan als de vader niet clean wil/kan blijven. (En ging de laatste ruzie niet over het feit dat hij nog stiekem gebruikte?)
Zorg dat je je voorbereid op dat waar je jezelf op kunt voorbreiden.
Goed zo TS! Je zult vast veel liefde van je kindje krijgen,en ook kunnen geven!Even een vraagje waar ik niets vanaf weet: Is het eigenlijk noodzakelijk dat de ex van ts als vader wordt aangemerkt? Want ze waren niet getrouwd en hij heeft al een andere relatie?Eerlijk gezegd,als ik in die positie zou zitten als ts nu,dan zou ik zeggen: vader onbekend. Inderdaad om later ongewenst gestalk te voorkomen. Maar ik weet niet of dat kan,dat is dus mijn vraag.
M_D_H schreef:Nee, dat kan niet. Als de vader eist om een DNA test zal de moeder daarmee akkoord moeten gaan.
Je kan een vader niet van zijn kind weg houden en hoe slechte vader het ook is ik vind het echt belachelijk dat daar serieus over nagedacht wordt.
Overigens zeggen mensen hier dat je minstens 18 jaar lang vast zit aan de vader van het kind, Maar je zit niet alleen vast aan de vader van het kind, je zit ook vast aan zijn vriendin/partner en hoe vervelend ook, je kan maar beter zorgen dat je een goede band met haar krijgt want niet alleen de vader van je kind zal voor je kind zorgen, maar als de vader en zijn vriendin samen blijven zal zij op den duur ook een rol in het leven van het kind gaan spelen.
KellyR schreef:M_D_H schreef:Nee, dat kan niet. Als de vader eist om een DNA test zal de moeder daarmee akkoord moeten gaan.
Je kan een vader niet van zijn kind weg houden en hoe slechte vader het ook is ik vind het echt belachelijk dat daar serieus over nagedacht wordt.
Overigens zeggen mensen hier dat je minstens 18 jaar lang vast zit aan de vader van het kind, Maar je zit niet alleen vast aan de vader van het kind, je zit ook vast aan zijn vriendin/partner en hoe vervelend ook, je kan maar beter zorgen dat je een goede band met haar krijgt want niet alleen de vader van je kind zal voor je kind zorgen, maar als de vader en zijn vriendin samen blijven zal zij op den duur ook een rol in het leven van het kind gaan spelen.
Belachelijk dat daar over nagedacht wordt?
Als ik jou was zou ik eens een dag op de crisis opvang voor kinderen mee gaan lopen.
In sommige gevallen is het beter dat de ouder(s) geheel buiten beschouwing gelaten worden. Zo een zware drugs verslaving kan een hoop gekke dingen met je doen en daarbij ook met de directe omgeving.
Ts, ik sluit me aan bij de gene die voorstellen om de vader als onbekend op te schrijven.
Je hoeft de vader niet te erkennen bij de geboorte. Ja hij kan een DNA test laten doen.
Maar ik weet niet of degene dan ook per direct als vader wordt toegewezen als dit bij de geboorte niet is gebeurt. Geen idee of er onderzoeksplicht is naar huisvesting verslaving etc.
Wees er van bewust dat je altijd op de hielen gezeten wordt door de kinderbescherming op het moment dat er een verslaafde ouder in het spel is.
Denk daarbij ook dat sommige zeggen "daar komen rechten en plichten bij" dat klopt, maar er zijn zoveel mazen in de wet op dat gebied. Dat dit zeker geen garantie biedt op bijvoorbeeld alimentie oid. Of hij komt nooit opdagen, heeft zn zaken niet op orde etc etc.
Mondy schreef:Er wordt hier even erg makkelijk gesproken mbt het ontzeggen van de rechten van de vader![]()
En dan raar vinden dat zo veel mannen bizarre wanhoopsdaden uitvoeren omdat....
Als je niks van de situatie weet (en dan echt weten ipv alleen wat hier op bokt staat) snap ik niet dat je t überhaupt je strot uit kan krijgen.
Weten wij veel of een kindje bij ts t wel goed zou hebben (Als voorbeeld) of wat er verder allemaal speelt.
Eerst wordt er massaal geadviseerd dat ze de zwangerschap moet stopzetten en vervolgens is ts dapper en moet ze vooral in haar eentje zo verder gaan en papa erbuiten houden.
Wat er ook voor problemen zijn dat is niet aan onbekenden om dat zo maar te roepen en hoop oprecht dat de ts er niet zomaar in mee gaat.
Peanutbutter schreef:Wellicht verbeterd ex zijn leven wel omdat er een kind op komst is , hij wordt vader.
Ik heb er in mijn omgeving meer meegemaakt.
Kind zal nooit een relatie redden , maar het kan iemand wel wel verbeteren omdat het een ouder wordt.
_lautje_ schreef:Ik vind het ook schokkend hoe makkelijk hier even wordt gesteld dat het beter is dat de vader niet te erkennen als vader.
Ergens ook niet gek want er zijn (helaas) genoeg moeders die idd zo denken.
De vader is niet minder de ouder dan de moeder. Alleen als moeder heb je altijd net een stapje voor.