Ik ben transgender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:21

Waarom wordt er niet meteen gestart met testosteron op het moment dat puberteits remmers gegeven worden? In plaats van de puberteit uit te stellen met alle gevolgen als botontkalking van dien, kun je dan de puberteit toch meteen ombuigen naar de andere kant?
Maar dat zal wel te simple gedacht zijn.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 19:59

Sorry, ik heb hier al een tijdje niet gereageerd omdat alles een beetje stil ligt. Ik zou nog één gesprek moeten hebben voor ik doorverwezen zou worden en die is dus nog niet geweest. -O-

Maar goed, ik vroeg me eigenlijk af wat jullie vinden van dit topic: [NM] Vagina mag niet meer als woord, moet voorgat worden?. Ik hoef niet per sé de hele discussie hier in dit topic te hebben, maar ik krijg een beetje de kriebels van sommige reacties en überhaupt al het oorspronkelijke artikel. :o

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:00

Ik heb er al in gereageerd haha

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:05

Hiraeth, waarschijnlijk kun je dat topic beter overslaan, echt vrolijk word je er niet van -O-

Jammer dat het stil ligt - vakantie enzo? (De hele wereld ligt dan stil, maar die start nu weer op.)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:21

Ik vind het woord voorgat niet persé wat, maar begrijp de intentie wel. Ik schrik ook van alle heftige reacties van narrowminded mensen in dat topic. Beter om daar niet te veel van te lezen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 21:50

Hiraeth schreef:
Ik zou nog één gesprek moeten hebben voor ik doorverwezen zou worden en die is dus nog niet geweest. -O-
Balen zeg, ik vond het al stil "aan de overkant".

En wat het topic betreft zou ik het laten gaan zoals shadow adviseert. Laat iedereen het noemen zoals ze zelf willen en gelukkig bij voelen. Ik heb al 60 jaar een vagina etc. en ik ga dat voor mezelf niet meer veranderen. Maar als anderen zich daar ongelukkig bij voelen dan vooral anders noemen. Er zijn zoveel woorden voor geslachtsorganen dat paar extra's er ook nog wel bij kunnen.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 21:54

Shadow0 en Killyenn hebben iets meer geduld dan ik heb ook. :D

Ik bel deze week even die kant op om zeker te zijn dat ze me niet vergeten zijn, maar ik had al iets over vakantie gehoord dus ik denk dat ik gewoon pech heb.

Wat betreft het topic: ik ben onverschillig over andere namen voor dingen, dat kan me niet super veel uitmaken. Als het iemand gelukkiger maakt, be my guest. Ik erger me alleen dat sommige media precies weten wat er nu een heet onderwerp is en wat veel ergernissen naar boven brengt. Mensen willen gewoon soms eens lekker boos worden en ik baal er beetje van als er dan een uitspraak van iemand die voor ons Nederlanders niet echt relevant is naar voren komt in een heel artikel. Ik vind het gewoon vervelend dat dit nu een soort pispaaltjesonderwerp is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:00

Snap ik Hiraeth. Het is jammer dat dit topic geopend is want voegt weinig toe in mijn ogen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 08:32

Wat mij verbaast is dat één of andere arts in de VS (of één of andere politiek-hypercorrect figuur bij de NS, Hema of waar dan ook) denkt te weten wat voor de méérderheid van LHBT+ community een probleem is. Je ziet nou nooit eens een groep LHBT+-ers op de barricades springen om dit soort dingen te eisen. Mogelijk omdat ze andere dingen véél belangrijker vinden dan of fikkie een naampje heeft.

Ik vond één van de tweet-reacties wel mooi: "we mogen degene die dit bedacht heeft gelukkig wel nog steeds asshole noemen" :+

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 09:03

Hiraeth, raak dat topic vooral niet aan want het is weer veel van hetzelfde transfobische gebeuren wat om de zoveel tijd op bokt terecht komt. Ik hoop dat je snel voor je tweede gesprek mag, blijf er inderdaad voor pushen want mijn ervaring hier is dat er nog wel eens fouten worden gemaakt en je zo voor een paar maanden vergeten wordt! Zeker met het traject wat je nog moet is het alvast goed om te leren voor jezelf op te komen naar de dokters toe :D

Ibbel schreef:
Wat mij verbaast is dat één of andere arts in de VS (of één of andere politiek-hypercorrect figuur bij de NS, Hema of waar dan ook) denkt te weten wat voor de méérderheid van LHBT+ community een probleem is. Je ziet nou nooit eens een groep LHBT+-ers op de barricades springen om dit soort dingen te eisen. Mogelijk omdat ze andere dingen véél belangrijker vinden dan of fikkie een naampje heeft.

Ik vond één van de tweet-reacties wel mooi: "we mogen degene die dit bedacht heeft gelukkig wel nog steeds asshole noemen" :+

Dat is dus niet zo. De resource uit het topic gebruikt naast vagina ook andere termen omdat uit onderzoek is gebleken dat sommige trans mensen hier behoefte aan hebben. Dat gaat niet om élk trans persoon, maar het is wel iets belangrijks voor degenen die wel zelf andere termen gebruiken. We hebben het hier tenslotte over een sex-ed resource voor LGBTQ jongeren in de U.S., wat is er mis mee om dat te richten aan die doelgroep? Waarom worden een stelletje cishet Nederlanders daar zo boos over?

AbbyBlues schreef:
Waarom wordt er niet meteen gestart met testosteron op het moment dat puberteits remmers gegeven worden? In plaats van de puberteit uit te stellen met alle gevolgen als botontkalking van dien, kun je dan de puberteit toch meteen ombuigen naar de andere kant?
Maar dat zal wel te simple gedacht zijn.

Had je berichtje gemist, maar het korte antwoord is: het idee is juist om permanente verandering uit te stellen. Botontkalking is een mogelijk risico, maar niet zo’n grote in verhouding tot de veranderingen die een puberteit met zich mee brengt! Men wil een 12-jarig kind die permanente beslissing nog niet laten nemen, dus worden pberteitsremmers gebruikt tot 16/17 jaar zodat ze met wat meer leeftijd, wijsheid en inzicht die beslissing kunnen maken.

julhan99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:38

Mag ik dan een duit in zakje doen over het oorspronkelijke topic? Ik ben geshockeerd!!! En dat mag vermeld worden want ik heb ik mijn leven haast geen enkele vorm van gêne ontwikkeld. Ik noem een vagina gewoon vagina ( ;) naar het andere topic) en een penis gewoon penis, en gewoon tegen alles en iedereen.

Bij ons zijn wel ontwikkelingen gaande. Nog niet op het gebied van hormonen of zo, want nog 879 wachtenden voor ons, maar wel binnen ons eigen netwerk. We hebben onlangs een ontmoeting gehad met een transman. Nog een jonge knul hoor van onder de 30 die ik graag in contact bracht met mijn zoon. Met het idee dat hij dan een rolmodel zou hebben. Iemand om naar op te kijken en om mee te praten over onderwerpen waar je met je moeder gewoon liever niet over praat. Al was het maar omdat deze moeder de neiging heeft om werkelijk alles voor hem te regelen en dus al snel te dicht op zijn huid zit. Sorry dat is een talent van me wat ik niet uit kan zetten.

Het was een superleuke avond. We hebben honderd uit gepraat en geloof me, de impertinente vragen vlogen links en rechts over de tafel. Het ging alle kanten op. Haargroei, haantjesgedrag, hormonen, ouders, eenzaamheid, piemels, protheses, relaties, littekens, operatietechnieken, zo'n beetje alles kwam aan bod. En als kers op de taart: goeie tip over packers................................ :wow: :wow:

Weer een nieuw woord geleerd. Ik schaarde dit onderdeel nog onder dezelfde categorie als binder. Op zoek naar een binder die anatomisch enigszins correct is zodat hij geen schade zou aanrichten, kwam ik op een website terecht voor transgenders. In wit of zwart, als shirtje of strapless, met of zonder haakjes. Allemaal te bezichtigen op de site met een kopje thee en een koekje erbij.

Oh zeg, en daar stond in het menu ook packer........Nergens een waarschuwing van Kijkwijzer te zien, dus klikkerdeklik, doe mij zo'n packer. Weet u nog hoe mijn man stikte in een aardappeltje? Dan kan ook met thee en koekjes kan ik zeggen. BAM penissen met ballen in alle soorten en maten, in alle lichaamstinten, lengtes, buigzaamheden en allemaal anatomisch correct! :oo En dat moet mijn kuiken in zijn broek stoppen?? Ik voel een generatiekloof opkomen. Ik veeg de uitgespuugde thee van het beeldscherm, haal een paracetamolletje tegen de generatiekloof en haal diep adem.

Ik kijk nog eens en klik dan de site weg. Sorry jongens. Ik ben hier nog niet klaar voor. Mag ik een weekje hierover nadenken. Ik wil bij mijn vriendinnen even mijn hakken in het zand zetten. Ik weet het, ik weet het, hij voelt zich er zekerder door. Maar mijn hart breekt als ik zie wat voor een kunstgrepen het joch moet uithalen om een beetje lekker in zijn vel te zitten.

En dan nu strikt geheim en onder ons, de reactie van mijn man nadat ik hem een week later dit verhaal voorlegde. "Huh? was jij geshockeerd? Maar wij hebben toch jaren geleden samen enorm in een deuk gelegen toen jij een volkomen anatomisch correcte en op kleur geselecteerde penis op batterijen uit die witte doos haalde?" "Je hebt gelijk man. Maar wij waren in de 30. Twee keer zo oud. Voor ons was het een lolletje voor hem noodzaak." "Je hebt gelijk vrouw maar laten we het toch maar bestellen. Das toch weer een hobbel genomen en dat is best knap van ons oudjes". Wij begrijpen elkaar en dit keer heeft hij de boel gladgestreken.
Laatst bijgewerkt door julhan99 op 27-08-18 14:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:46

Julhan, echt, schrijf dat boek!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:52

Ibbel schreef:

*\o/* _/-\o_ :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:54

Julhan99 ik moet even mijn beeldscherm schoonpoetsen, want mijn water proeste ik uit :D Zo leuk jouw verhaal, zo lief warm menselijk geschreven! Enne leuk jouw man en hoe jullie dit samen doen en er voor elkaar zijn
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 27-08-18 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:55

Ik heb beeld... packers gaan niet over inpakken maar over uitpakken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:56

Ze lijken me praktischer dan een sok in je onderbroek :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:59

*likt chocola van beeldscherm* (wegvegen is tenslotte zonde)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:04

Ibbel schreef:

:j

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:40

Oh prachtig! Ik heb zelf geen behoefte aan een stuk plastic in m'n onderbroek, dat is voor mij geen piemel (ik houd hoop op transplantatie/kweek/wat dan ook), maar kan wel snappen dat dat anders is als je in bijvoorbeeld een strakke spijkerbroek of een speedotje loopt. Ik zou dat ding waarschijnlijk in de eerste de beste openbare w.c. laten vallen zodat ie onder een wandje door in het hok er naast tegen iemand's voeten aan rolt. :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:44

julius_juut schreef:
Oh prachtig! Ik heb zelf geen behoefte aan een stuk plastic in m'n onderbroek, dat is voor mij geen piemel (ik houd hoop op transplantatie/kweek/wat dan ook), maar kan wel snappen dat dat anders is als je in bijvoorbeeld een strakke spijkerbroek of een speedotje loopt. Ik zou dat ding waarschijnlijk in de eerste de beste openbare w.c. laten vallen zodat ie onder een wandje door in het hok er naast tegen iemand's voeten aan rolt. :P

Ik zou er iemand mee op de schouder aantikken. :j

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 21:50

julius_juut schreef:

Julius :')
Dat zou stiekem zo prachtig zijn..

*kuch, Uhh, meneer.. Kunt u mijn penis eens aangeven aub. Ik heb ‘m per ongeluk teveel laten hangen..

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 21:52

Ik heb wel eens een keer gelezen over iemand die 'm dus inderdaad had achtergelaten in de WC. _O- Ik heb er zelf trouwens ook geen eentje, maar ik gebruik wel eens een sok als ik echt een boost nodig heb. :')

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 22:20

Ik heb naar aanleiding van dit topic vanmiddag een filmpje zitten kijken waarin uitgelegd werd hoe het werkt, de EZP packer. Nou had ik natuurlijk al wel enig idee ...

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 12:23

Ik heb net mijn 4de puberteitsremmer prik gehad. Nog 2 keer en dat zit ik aan het minimale wat je moet *\o/* Zo jammer dat het voor mij vrijwel niks doet behalve de menstruatie stop zetten, en opvliegers krijgen. Wat een poedersuiker dingen zijn dat zeg

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 13:45

Weer wat geleerd! En wat kun je je geholpen voelen door zo'n packer lijkt me. Dat je kuiken maar een mooi haantje mag worden, julhan :j

Had jouw kuiken nog wat aan de meeting met de transman?