postnatale depressie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:25

Heb je al meer informatie over de e eventuele zwangerschap TS?
Voordat je echt wat gaat merken van de medicatie, kan je inderdaad een tijdje verder zijn, maar chapeau hoor TS! Je doet het goed :(:)

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:29

Waren willekeurige voorbeelden, maar goed....over het algemeen is in leven blijven ook goed te verbeteren door niet dood te gaan. Wat een eenvoudige gedachte.

Ik zal dit topic niet verder vervuilen, dat is voor de ts niet leuk. Net zoals aangeven dat medicijngebruik "heftig" is, terwijl dat voor nu wellicht de beste stap is voor ts, ook niet leuk is. Die stap zal vast niet licht genomen zijn.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 22:50

Ik bedoelde meer iets merken van de eerste twee weken die moeilijker kunnen zijn, daar had ik me op voorbereid maar het gaat niet slechter met me. Op zich heel fijn natuurlijk!

Viennanova, uhm ja. Met je berichten kan ik niet heel veel, ik kan alleen beamen dat het niet voor niets is die medicatie. Als dit over kon gaan door mezelf en schop onder mijn kont te geven, zou ik dat zeker doen.

Hannanas- vroeg of ieder uur ondragelijk is en ik daarom medicijnen probeer .. wat een aparte vraag. Medicijnen krijg je niet zomaar 'om te proberen', een arts schrijft die niet voor een kleinigheidje voor. Mijn leven tijdens de zwangerschap geef ik een 9,5. Nu zit ik op een mindere dag op een 3 en zoals vandaag op een 5,5. Ik wil graag niet het gevoel hebben door stroop te zwemmen en als medicatie helpt, dan gaan we daarvoor.

En morgen weet ik meer over de zwangerschap

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:04

Je kunt de vraag zo gek zien als je hem maakt. Wellicht had ik de vraag meer moeten verpakken, maar uiteindeljk blijft mijn vraag hetzelfde. Het is immers een eerlijke vraag. Want wanneer ga je medicijnen proberen? Dat is voor ieder anders denk ik, en ook voor iedere arts anders. Het lijkt mij ook niet iets om zomaar aan te nemen wanneer een arts het wel wilt geven. Mijn ervaring is dat de ene heel scheutig is en de ander nog niet toeschrijft wanneer je half op apegapen ligt (medicijnen in het algemeen, heb zelf geen ervaring met deze medicijnen)
Daarnaast krijg je natuurlijk de hele bijwerking handel erbij etc.

Ik hoop dat het je helpt!

Liezel1

Re: postnatale depressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 07:29

Het lijkt mij verstandig om ook definitief te weten of je nu wel of niet zwanger bent. Dat maakt voor het verhaal en de voortgang etc namelijk wel heel veel uit.....

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 18:05

Er is een zwangerschap van 7 weken en 2 dagen geconstateerd maar er was geen hartje te zien. Ik heb medicijnen om het vruchtje uit te drijven, dit doen we zaterdag.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:26

Ik lees al een tijdje stil mee omdat ik zelf totaal niet ervaren ben en ook nog lang niet genoeg levenservaring heb om mijn mening te delen maar phoe wat maak jij ondertussen allemaal door zeg.. Heftig. Ik zie wel dat je op de goede weg bent, en lekker van je kindje geniet.

Even om te reageren op je laatste post; hoe voel je je erbij?

Heel veel sterkte het is naar nieuws..

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 18:33

Sterkte TS.... Ik hoop voor je dat je snel verbetering zal merken nu je medicatie voorgeschreven hebt gekregen. T zal wel erg verwarrend zijn allemaal en de hormonen helpen dan ook niet erg mee.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:14

TS heftig nieuws. Knap hoe je met alles en ook deze situatie omgaat. Dikke knuffel :(:) . Mag ik ook zeggen dat ik je een fantastische moeder vindt?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 20:16

Heftig nieuws ts. Veel sterkte zaterdag :*

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 23:03

Zo wat heftig. Sterkte!

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 23:12

Heel veel sterkte gewenst! Y;(

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:53

Stille meelezer meldt zich even.

Heel veel sterkte! Ondanks dat het niet 'gepland' was en niet uit kwam, zal het allemaal wel erg veel doen emotioneel. Voor zowel je man als jij.

Vind dat het je het goed verwoord allemaal.
Van sommige posts hier valt mij de mond open, en jij reageert keurig.

Ik hoop dat je baat hebt bij de medicatie en samen er door komt op deze manier.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 10:26

Heel veel sterkte ts!

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 12:38

Bedankt allemaal. Ik weet even niet wat ik voel, het is zoveel. Sinds gisteren doet mijn man de laatste fles van 22:30, super fijn en lief van hem. Dat heb ik hem ook gezegd, hij is echt heel lief, zorgzaam en zuinig op mij!

Ik merk nog steeds niet veel van de twee weken dat het minder kan gaan, wel ben ik heel erg moe. Nu is slapen overdag afraden door de ggz en de kans dat het lukt is ook nihil. Als het wel lukt heb ik kans dat het vanavond weer niet lukt, dus ga ik nu lekker een film kijken. Baby slaapt nog zeker 1,5 uur dus ik kan even mijn gedachte op wat anders richten.

En... Leuk nieuws.. Baby kan bijna omrollen! Super trots!

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 16:16

Heb mezelf net naar buiten gesleept voor een kleine wandeling. Het is een van mijn valkuilen om binnen te blijven hangen, terwijl even buiten zijn me ook goed doet.
Baby in draagzak gedaan en naar de supermarkt gegaan, mooie grote bloem in haar haren alla 'my gipsy baby', dan krijgen we altijd complimenten:)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:32

Ik wil gewoon even zeggen hoe onwijs sterk ik jou vind! Qua omstandigheden heb je het even niet getroffen, maar hoe jij met alles omgaat? Top!!!

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 16:47

grijs_wolkje schreef:
Heb mezelf net naar buiten gesleept voor een kleine wandeling. Het is een van mijn valkuilen om binnen te blijven hangen, terwijl even buiten zijn me ook goed doet.
Baby in draagzak gedaan en naar de supermarkt gegaan, mooie grote bloem in haar haren alla 'my gipsy baby', dan krijgen we altijd complimenten:)

<3 genieten van de kleine dingen ondanks alles wat er gebeurd. Dat getuigt van veel kracht

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 18:32

Echt wat toevoegen kan ik niet. Ik heb ervaring met depressie maar verder verschillen onze levens heel erg. Toch ben ik wel heel erg onder de indruk van jouw positiviteit. En kracht.
Virtueel maak ik een diepe buiging voor je, ts.

Super dat je jezelf naar buiten geschopt hebt, wandelen is echt helend (vind ik tenminste). Of het nou warm of koud is, of zoals vandaag hard waait, stap voor stap heb ik even rust in mijn hoofd terwijl ik loop. Ik heb wel gedachten, maar door het lopen gaan die ook weer voorbij.

Fijn dat je je kleintje in een draagdoek kunt doen en een blokje om gaan. En helemaal mooi dat je jezelf dan bij wijze van spreken ook nog een pluim geeft door een bloem in je haar te steken. En daarmee een deur opent voor contact met andere mensen -die complimenten maken.

Respect!

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-18 15:54

Dank voor alle lieve woorden.

Vanmorgen de medicatie genomen en een paar uur later het vruchtje verloren zonder al teveel pijn. Het was even huilen, maar het afscheid moest er toch komen. Ik had een mooi doosje gemaakt om het vruchtje in te doen om in de tuin, onder de bestrating, te begraven. Zoiets door de wc spoelen vond ik erg heftig, 5 jaar geleden een spontane miskraam gehad en ik heb echt nachtmerries gehad van het feit dat ik mijn kindje door de wc had gespoeld. Daarom voor deze optie gekozen, op een papiertje een klein stukje geschreven voor ons sesamzaadje en ook in het doosje gedaan. Op een kei uit de tuin een hartje gemaakt met zo'n zilveren verfstift en die erop gelegd, niet teveel in het zicht. Mijn man heeft het met veel liefde en zorg begraven en zei zacht: ' see you in heaven kleintje ' , een emotioneel maar mooi moment. Het is goed zo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:55

Wat verdrietig maar toch 'mooi' dat je het op deze manier hebt kunnen afsluiten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:58

Jullie zijn jullie dappere mensen.
Sterkte.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 14:52

Ons meisje leert omrollen! Zo leuk <3 ook kan ze prima gillen :j :')

Morgen gaan we een dagje naar overgroot oma, die is daar altijd heel blij mee. Ik iets minder maar ach, voor een dagje is het prima. Het enige nadeel is dat baby gewend is om alle slaapjes in haar bedje te doen en ergens anders moeilijk slaapt. Aan de andere kant.. als ze moe is gaan die oogjes vanzelf wel dicht lijkt mij.

Ik wilde meer inzicht in mijn emoties:

Afbeelding

Ben benieuwd welke kleuren alle vakjes gaan krijgen, heb de dag in tweeën gedaan omdat ik me in de ochtend heel anders kan voelen dan in de avond. Heb er nog een vakje bij gemaakt met 'moe' erbij :j

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:11

Jeetje ts wat een mooie schema daar heb ik wel wat aan niet alleen voor mezelf maar ook om mijn vriend wat bewuster te maken hoe ik me voel!

Je doet het echt wonderbaarlijk goed hoor echt bewondering!

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 15:13

Handig dat schema. Mijn ervaring met slapen is hetzelfde, beter thuis in bed. Maar! Met een beetje doorzetten en het volgen van de vaste routine van thuis lukt het vast, en hoe vaker je dat doet, hoe meer ze eraan gewend raakt en hoe makkelijker het wordt. Ik heb zelf heel wat fijne uitstapjes gemist omdat ik ze in hun eigen bed wilde hebben.