Draagdoek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:34

Ashleydk schreef:
Ja PinkNova kom ik in katoen idd vaker tegen in mijn budget! Maar katoen is katoen toch? Dus een katoenen PN is niet beter dan een katoenen Yaro ofzo toch?

De weving kan ook nog zoveel verschil maken!

En PN katoen is zo anders dan Yaro!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:59

Hier toevallig intresse in een lenny lamb baby drager pistache lace of een kokadi star maat 7 100% katoen turquoise met grijs

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 20:09

Britt schreef:
Oh ja wel degelijk :D
Ik ben absoluut geen katoenfan, maar heb er een of twee geprobeerd die ik best zou willen hebben. Voor mij was PN Jellybelly er een van. Maar ik prefereer toch linnenblends (daar maakt merk écht veel verschil) en wolblends.

Maar voor dat budget ga je geen droplets vinden.. Denk sowieso geen WW -O-

PN met een blend ook niet maatje 6 denk ik. Of iemand moet er graag vanaf willen :)

Maisaa katoen/linnen is ook erg fijn vind ik.

Ik ben ook fan van wol dankzij Britt :’)

Anoniem

Re: Draagdoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:53

Britt, nee WW gaat sowieso niet werken voor dat budget, vandaar de heel heel heel misschien :P Misschien dat als ik er zo een tegen kom in de gewenste kleur dat ik eens gek ga doen haha.

Ik heb altijd gedacht dat linnen heel stug is en niet zacht te krijgen is. Of is dat juist helemaal niet zo? Wol lijkt mij ook fijn, maar dat vind ik dan weer eng met wassen :P

Maisaa vind ik ook mooi! En dan vooral de Synergy!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 21:54

Wat is volgens jullie de ultieme doek voor een newborn? Heb nu alleen katoenen en een linnenblend.

En verwacht een nieuw draagobject *\o/*

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 05:46

Gefeliciteerd Peppertree!
Dunne doekjes zijn fijn voor een newborn en het kán handig zijn als je ze makkelijk in de wasmachine kunt gooien ;)

Ashley, linnenblends van Yaro, Nona of Natibaby bijvoobeeld zou ik nooit adviseren aan iemand %) maar die van Maisaa zijn heerlijk en passen ook goed in je budget! De linnenblend van WW is ook nergens anders mee te vergelijken, wat een boterzachte doekjes zijn dat <3

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 07:20

Ik heb een storchenwiege inca. Dat is een dun katoentje en vond ik heerlijk met newborn.

Nu ook een natibaby linnenblend maar die is idd behoorlijk stug. En dan heb ik 'm al tweedehands. Voor mijn peuter en kleuter van beide 15 kg prima. Maar niet elke knoop krijg ik er goed mee. Zou 'm nu nog niet voor een new born gebruiken. Maar hoop stiekem dat ie nog zacht wordt want ooit hopen wij nog op een 3e

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:41

Gefeliciteerd Peppertree, wat leuk! *\o/*

Ashley, ik heb een Tekhni katoen-repreve blend die ik heel fijn vind. Weet alleen niet of die blend altijd fijn is, of specifiek deze doek. :+ Heel soepel en zacht maar ook stevig.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 09:45

Ik heb een linnen doek van WW hier gehad en dat was echt liefde!! Echt wauw.

Zelf heb ik een linnen van Yaro en na wat liefde van mij aan de doek is deze ook niet meer zo stug.

En katoen of katoen in merken zelf kan nog verschillen door de patronen etc.

Zo is we are woven ook veel zachter dan bijvoorbeeld Yaro.
Vooral Mixite is lekker cushy maar ook newborn proof! PN katoen is ook lekker zacht.

Heb ook een storchenwiege mogen proberen, die raad ik niet aan.

OH en als je een doekje met SiC kunt kopen, doen. Heerlijk zacht ook. :)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:26

Thanks! In principe is katoen dus prima? Vind het weer zo spannend allemaal!

Heb nu een Yaro, Hoppediz en een PBL. Maar zit dus ook nog verschil qua zachtheid in de soorten katoen? Merk idd wel verschil tussen de PBL en de anderen.

Wat is SiC? Silk Cotton?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 10:42

Ja katoen is prima hoor! Er spelen een hele boel factoren een rol. Dikte, zwaarte, dichtheid, materiaal. :)

Sic is sea island cotton. Heb er 1 geprobeerd van PN met sic en dat is dan echt een knuffeltje. Zo zacht als een kittenbuikje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:11

Ik zag een mooie Maisaa met katoen en tussah zijde te koop staan. Zijde is ook wel lekker zacht toch? Helaas een maat 8, dat vind ik dan weer net ff te lang.. :P

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 11:31

Tussah zijde is heerlijk. Zacht, sterk en niet te glad.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:07

Zolang de batch van Maisaa met tussah en merino maar overslaat, uit de preorder van afgelopen jaar :oo Daar hebben veel mensen spijt van gehad. Ik heb er eentje op reis gehad, dun, prikt enorm en was gewoon niet prettig. Maar dat scheen echt de wol te zijn, dus die met enkel tussah hebben dat niet.
Jij bent hartstikke slank toch? Je kunt hem laten inkorten tot een 5 en er nog een (korte) RS uithalen?

Ik heb er nu bij Maisaa eentje gepreordered met Japanse zijde, daar ben ik erg benieuwd naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:15

Klopt Britt, ik heb maatje 34 maar ik hou wel van lange staarten. Wil minimaal een 6, maar het liefst voor afknopen en dat red ik met een 6 niet, dus wil waarschijnlijk een 7. :) en met RS kan ik echt niet overweg, maar dat kan ook eraan liggen dat ik een ByKay had die heel stug te spannen was!

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:07

MaritB schreef:
Ik heb een linnen doek van WW hier gehad en dat was echt liefde!! Echt wauw.

Zelf heb ik een linnen van Yaro en na wat liefde van mij aan de doek is deze ook niet meer zo stug.

En katoen of katoen in merken zelf kan nog verschillen door de patronen etc.

Zo is we are woven ook veel zachter dan bijvoorbeeld Yaro.
Vooral Mixite is lekker cushy maar ook newborn proof! PN katoen is ook lekker zacht.

Heb ook een storchenwiege mogen proberen, die raad ik niet aan.

OH en als je een doekje met SiC kunt kopen, doen. Heerlijk zacht ook. :)

Jaaaa Mopsy :+:
Mijn mixite raven is te koop O:).. Die is idd super zacht!

Storchenwiege ben ik ook geen fan van. Heel dun en dat gaat al snel snijden..

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:13

Oh ik heb echt nooit problemen gehad met het snijden van de storchenwiege. Vond 'm juist heel prettig. Maar geloof dat ik wel vaak of een rolletje had, of de bovenkant net dubbel geslagen. Dat scheelt snijden. In de knietjes nooit last van gehad en zelf ook niet eigenlijk.
Ook fijn zo dun omdat ik het dan makkelijker vond te bepalen wat ik uk er onder aan deed. Ook in de zomer vond ik 'm heerlijk. Veel gedragen in de bergen met hogere temperaturen en dan is zo'n dun katoentje echt heerlijk

Oh en een vriendin die haar uk tot nu toe alleen in de draagzak in slaap kreeg heeft 'm laatst geleend en dat was de eerste keer dat een doek bij haar zoontje sleepy dust had!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:23

Ik had een Storchenwiege als een van mijn eerste doeken, maar heb hem nooit fijn gevonden. Las dat mensen hem na flink indragen wel fijn vonden, maar ik vond hem om te beginnen al zo stug en kartonnerig dat ik daar niet eens aan begonnen ben. Had ook twee doekjes toen die uit de verpakking al zoooo veel zachter waren, die pak je dan toch eerder.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 16:29

Ah ja, ik heb de mijne tweedehands gekocht en die was dan ook al boterzacht. Vandaar dat ik mij geen voorstelling kan maken bij een stugge storchenwiege, haha

Ik kon mij überhaupt pas een voorstelling maken van een stugge doek toen ik de natibaby kreeg...

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:36

Ashleydk schreef:
[ [url=m/C0f3SZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Whoehoe, mijn jas is binnen! Straks even een upje met dl erin doen! <3

1 van de 4 draagdoeken die ik te koop heb staan is verkocht. Nog 3 te gaan, dan mag ik mij van mezelf één keer uitleven met één mooie ‘dure’ doek! :D

Wauw!!

En welke dure doek heb je op het oog?m :D

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:40

Ashleydk schreef:
Britt, nee WW gaat sowieso niet werken voor dat budget, vandaar de heel heel heel misschien :P Misschien dat als ik er zo een tegen kom in de gewenste kleur dat ik eens gek ga doen haha.

Ik heb altijd gedacht dat linnen heel stug is en niet zacht te krijgen is. Of is dat juist helemaal niet zo? Wol lijkt mij ook fijn, maar dat vind ik dan weer eng met wassen :P

Maisaa vind ik ook mooi! En dan vooral de Synergy!

Mijn linnen blend was heel snel zacht!
En dat met wol heb ik ook, ik wil een doek gewoon kunnen wassen en niet argwanend naar de machine kijken :')

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:40

Peppertree schreef:
Wat is volgens jullie de ultieme doek voor een newborn? Heb nu alleen katoenen en een linnenblend.

En verwacht een nieuw draagobject *\o/*

Gefeliciteerd!

Ik zou voor katoen gaan, maar hoor ook weer dat bamboe erg fijn is.

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 21:43

MaritB schreef:
Ja katoen is prima hoor! Er spelen een hele boel factoren een rol. Dikte, zwaarte, dichtheid, materiaal. :)

Sic is sea island cotton. Heb er 1 geprobeerd van PN met sic en dat is dan echt een knuffeltje. Zo zacht als een kittenbuikje <3

Kittenbuikje <3

Ik ben erg blij met mijn kittenbuikje <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:14

Soez schreef:
Ashleydk schreef:
[ [url=m/C0f3SZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Whoehoe, mijn jas is binnen! Straks even een upje met dl erin doen! <3

1 van de 4 draagdoeken die ik te koop heb staan is verkocht. Nog 3 te gaan, dan mag ik mij van mezelf één keer uitleven met één mooie ‘dure’ doek! :D

Wauw!!

En welke dure doek heb je op het oog?m :D

PinkNova Polaris of the Kiss is denk ik het meest haalbaar! Zou heel graag de Lu-Luna Nomeolvides Just Blink willen, maar die kan ik helaas niet vinden :(

Nog maar 1 doek verkopen, dan mag ik van mijzelf :D Heb er met eentje toch besloten om hem niet weg te doen. Die heb ik stiekem teruggetrokken toen er interesse in kwam :o Ik voelde mij echt heel stom, maar kreeg ineens zon spijt!! :')

Soez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 22:34

Ohhh dan zeker niet doen!! Apart hoeveel een doek voor je kan betekenen he?

Oef, die Lu-Luna even opgezocht, pretty!!

Ik ben blij verrast door mn Little Frog! Draagt echt fijn!