2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 19:50

Geen wortel liefhebbers dus :') haha


Ik ben vaak te lui om wat groente te eten , eet savonds vaak alleen een stukje vlees of 2 stukjes vlees en meer niet

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:04

Ik wil ook graag mee doen, en dan ook fanatiek blijven wegen en mee kletsen.
Ik heb op de planning staan om binnenkort op de weegschaal te gaan, maar eigenlijk durf ik niet zo goed. Hier ook vanwege een burnout rond de 10 kilo aangekomen. Ik vermoed dat er weer zo'n 2-3 is afgegaan omdat ik inmiddels wel weer aardig kan bewegen maar er mag dus nog wel zo'n 7 af.

Succes iedereen alvast.

Es_ther

Berichten: 18732
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:31

Cayenne schreef:
Merken jullie trouwens ook dat je meer vocht vast houd voor of tijdens je menstruatie?
Ik weeg dan zo een kilo meer.


Jup :+.
Ik voel me dan al helemaal dik..

MerleSimone

Berichten: 5736
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:42

Zo, ik ben vandaag weer wezen sporten maar heb ook net een pizza achter de kiezen :') Rare dagen nu mn vriend ook thuis is en we veel samen willen doen, dus ik begin pas echt na de vakantie. Wel gisteren gewogen en viel me best mee!

Mijn gewicht schommelt heel erg tijdens mn menstruatie, heb dan ook een enorm opgeblazen buik.. Vreetbuien vallen gelukkig mee de laatste tijd maar die opgeblazen buik, bah.. -O-

Jullie wilden er geen lijstjes topic van maken meende ik gelezen te hebben, maar ik ben wel benieuwd wat sommigen van jullie als gezonde lunch meenemen? Ik vind dat zo lastig op school/stage..

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:44

Dag voor menstruatie legen mijn darmen zich compleet (ik vergelijk mij altijd met een hoogzwangere merrie :') ) , heel stom heb ik dan alleen maar diafluts en dag erna start het feestje := . Ben weleens opgeblazen maar niet perse met mijn menstruatie

Heb een week ervoor al vreetbuien

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:45

Ik vind rijstwafels met geitenkaas smeerbare chavroux super lekker :))

4 stuks en 60 Gr geitenkaas 210 kcal <3

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:46

Rebecca schreef:
Dag voor menstruatie legen mijn darmen zich compleet (ik vergelijk mij altijd met een hoogzwangere merrie :') ) , heel stom heb ik dan alleen maar diafluts en dag erna start het feestje := . Ben weleens opgeblazen maar niet perse met mijn menstruatie

Heb een week ervoor al vreetbuien


Ja precies dat heb k ook haha

femmy91

Berichten: 585
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: Tynaarlo

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:50

Ik meld mij ook *\o/* na een zwangerschap kan ik dit topic wel gebruiken Y)(^)

nardxash

Berichten: 4034
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:52

Ik zal dalijk gelijk de app downloaden is er verder nog advies over eten.
Ik eer nu 5-6x per week groente en de rest verschilt van patat tot rijst.
Ik ontbijt met cornflakes.
En drink gedurende de dag heel veel cola.

LisaaSophie

Berichten: 623
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:55

nardxash schreef:
Ik zal dalijk gelijk de app downloaden is er verder nog advies over eten.
Ik eer nu 5-6x per week groente en de rest verschilt van patat tot rijst.
Ik ontbijt met cornflakes.
En drink gedurende de dag heel veel cola.


Begin met het drinken van water of thee in plaats van cola. Vervang je ontbijt met cornflakes voor iets gezonds wat meer vult (dan krijg je pas later weer honger en hoef je tussendoor minder te snoepen). Veder zou ik zeker niet wekelijks patat eten (als je dat doet). Zelf vind ik quinoa ook erg lekker!

spottedponie
Berichten: 2964
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:10

Nou bij mij ook duidelijkheid, 25 kilo eraf...
Kwam vanmorgen bij de sportschool om me opnieuw in te schrijven, had wel m’n sportspullen bij maar ging er niet echt vanuit dat ik meteen aan de gang kon, dat kon dus wel, moest toch even wachten op dame die me in kon schrijven dus maar meteen een uurtje cardio gedaan... daarna stallen nog gedaan en paard gereden, alleen amper gegeten omdat ik allemaal bezig of onderweg was...
Morgen om 5 uur heb ik een Proefles egym, circuit met krachtoefeningen wat je 2x per week een half uurtje kost dus dat is wel goed in combinatie met cardio. Wil daarnaast nog 1x per week een groepsles gaan doen...
zondag heb ik nog een intake met een personal trainer voor trainingsplan.

SsSimonee

Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:33

Leuk weer zoveel fanatieke mensen erbij.

Waar ik zelf erg veel moeite mee heb is op het werk het stukken tussen de koffie pauze en lunch.
Ik ontbijt tegen kwart voor 8 vaak met yoghurt met cruesli of rijstenwafels en een banaantje.
Dan half 10 of 10 uur koffie, daar eet ik 2 mandarijnen.
En dan half 1 of 1 uur pauze. Tijden ligt aan de pauze indeling.
Tegen half 12 krijg ik echt trek en dan zijn de zakjes snoep die overal rondzwerven erg aantrekkelijk.

Imre

Berichten: 14225
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:54

Kan je niet wat steviger ontbijten Simone? Doe die banaan bijvoorbeeld door je yoghurt met cruesli. Dan hou je het wat langer vol.

Hier een moeilijke dag vandaag. Vanaf half 10 op stal in de weer geweest op stal met paard van een vriendin die acuut heel heftig ziek is geworden. Hij heeft het helaas niet gered. :\ Daardoor een beetje raar eetpatroon. Heb vandaag ook voor het eerst weer in MFP ingevoerd wat ik heb gegeten en ik zit op 1655ckal voor vandaag. Op zich wat calorieën betreft prima. Nou nog gezond, want dat was het vandaag over het algemeen niet.

SsSimonee

Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:56

Bedankt voor de tip Imre.

Heftig zeg, altijd naar een ziek paard.
Dan is een raar eetpatroon even logisch.
Sterkte voor jou en je vriendin.

nardxash

Berichten: 4034
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:16

LisaaSophie schreef:
nardxash schreef:
Ik zal dalijk gelijk de app downloaden is er verder nog advies over eten.
Ik eer nu 5-6x per week groente en de rest verschilt van patat tot rijst.
Ik ontbijt met cornflakes.
En drink gedurende de dag heel veel cola.


Begin met het drinken van water of thee in plaats van cola. Vervang je ontbijt met cornflakes voor iets gezonds wat meer vult (dan krijg je pas later weer honger en hoef je tussendoor minder te snoepen). Veder zou ik zeker niet wekelijks patat eten (als je dat doet). Zelf vind ik quinoa ook erg lekker!

Bedankt voor de tip.
Ik ga eens kijken wat ik kan vervangen qua ontbijt en meer water kan gaan drinken.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:32

Havermout pap met magere melk en een banaan vult bij mij altijd erg goed! :) of yoghurt/skyr met cruesli en fruit.
Ik probeer in de ochtend altijd iets te eten wat goed vult, dan heb ik daar de rest van de dag profijt van :)

Eline_S_S

Berichten: 3540
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 23:38

Wat ik trouwens altijd doe als ik tussendoor trek heb, is een pakje Optimel of Vivit drinken :) Hier zitten veel eiwitten in en geeft een lekker vol gevoel. Ik probeer ook zoveel mogelijk dingen met eiwitten te eten want daardoor heb ik gewoon langer een ‘vol gevoel’.

nardxash

Berichten: 4034
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:42

Pak optimel hebben mijn ouders altijd standaard in huis en vind ik ook erg lekker om te drinken.
De havermout met banaan is een goede die ga ik eens uitproberen.
Zou yoghurt met fruit ook een optie kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:43

Eline_S_S schreef:
Wat ik trouwens altijd doe als ik tussendoor trek heb, is een pakje Optimel of Vivit drinken :) Hier zitten veel eiwitten in en geeft een lekker vol gevoel. Ik probeer ook zoveel mogelijk dingen met eiwitten te eten want daardoor heb ik gewoon langer een ‘vol gevoel’.

Zo'n halve liter pakje? Die vind ik persoonlijk echt wel heel hoog in kcal voor een tussendoortje. In zo'n pakje zit al gauw 300 kcal en ik kan dat gemiddeld op een dag niet sparen als ik normale porties als grote maaltijden eet :=

Eline_S_S

Berichten: 3540
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 23:47

Emmaa_ schreef:
Eline_S_S schreef:
Wat ik trouwens altijd doe als ik tussendoor trek heb, is een pakje Optimel of Vivit drinken :) Hier zitten veel eiwitten in en geeft een lekker vol gevoel. Ik probeer ook zoveel mogelijk dingen met eiwitten te eten want daardoor heb ik gewoon langer een ‘vol gevoel’.

Zo'n halve liter pakje? Die vind ik persoonlijk echt wel heel hoog in kcal voor een tussendoortje. In zo'n pakje zit al gauw 300 kcal en ik kan dat gemiddeld op een dag niet sparen als ik normale porties als grote maaltijden eet :=


Nee, gewoon zo’n klein pakje van geloof ik 200ml :) Of je koopt zo’n groot voordeelpak van 1,8l en vult een flesje voor de dag. Scheelt weer in kosten :D

Edit:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Eline_S_S op 27-12-17 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:49

Emmaa_ schreef:
Eline_S_S schreef:
Wat ik trouwens altijd doe als ik tussendoor trek heb, is een pakje Optimel of Vivit drinken :) Hier zitten veel eiwitten in en geeft een lekker vol gevoel. Ik probeer ook zoveel mogelijk dingen met eiwitten te eten want daardoor heb ik gewoon langer een ‘vol gevoel’.

Zo'n halve liter pakje? Die vind ik persoonlijk echt wel heel hoog in kcal voor een tussendoortje. In zo'n pakje zit al gauw 300 kcal en ik kan dat gemiddeld op een dag niet sparen als ik normale porties als grote maaltijden eet :=


Je hebt ook houdbare pakjes van optimel, dat is geloof ik 200 ml. Misschien bedoelt ze die :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:50

Bedoel je zo'n pakje met een rietje ofzo? Want in die kleinere pakjes die je vaak bij AH To Go enzo tegen komt zit een halve liter :)) https://www.ah.nl/producten/product/wi5 ... e-vruchten

Moet ieder verder voor zichzelf weten hoor, snap sowieso wel dat het heel goed kan helpen om vullende tussendoortjes te nemen. Bij mij werkt het beter om twee grote maaltijden op een dag te eten (ontbijt wat lichter, dan zware lunch en zwaar avondeten) en dan 's avonds nog een hele kleine snack. Dan kom ik makkelijk aan m'n kcal maar heb ik in de maaltijden wat meer ruimte om iets te maken wat ik ook echt lekker vind.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 23:53

Ja met een rietje inderdaad! :D is best lekker haha. Ik neem dat nog wel eens als ik moet werken. Begin dan vaak rond 6.45 maar ben dan erg druk. Dan neem ik zo'n pakje, en dan tussen 8/8.30 ontbijt ik

Zonnetje81
Berichten: 18723
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 00:02

Maar dat noem ik niet veel eiwitten eerder khd bom. :P

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 08:33

Ik vind het moeilijk om snacks te vinden die vullen. Ik krijg te snel weer honger voor mijn grotere maaltijden