Hoe vaak douchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak douche jij per week?

1-2 keer
176 (10%)
3-4 keer
482 (29%)
5-6 keer
192 (11%)
(Bijna) elke dag
761 (47%)

Totaal aantal stemmen: 1611

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:00

Hier douche ik heel uitgebreid in minder dan 10 minuten, is ook echt genoeg om op te warmen maar heb hem wel warm staan.
Shampoo, uitspoelen, conditioner, lijf wassen en eventueel scheren, uitspoelen en klaar.

Daarna ga ik me ook echt vervelen :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:03

Ik begrijp op mijn beurt niet wat mensen gedurende 20 minuten of langer onder de douche te zoeken hebben. :)
Ik douche me 2x per dag, maar in totaal nog geen 10 minuten.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:12

Minimaal 1x per dag. Soms wel 2 of 3x ligt aan de activiteit

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:23

Qimm schreef:
Ik doe vaak 2x shampoo en daarna conditioner en dat wil ik toch wel graag minimaal 2 minuten in laten trekken (vandaar de tandenpoetscombinatie)

Conditioner hoeft niet in te trekken. Belangrijk is wel dat het overal goed verdeeld is. Bij lang en dik haar dus een grove kam erbij pakken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:26

Voor de mensen die het heerlijk vinden om 2x per week te douchen, 1 week met hetzelfde washandje/ de handdoek te doen en kleding alleen wassen als vreemde mensen hen er op aanspreken :') ;) de volgende vraag:
Hebben jullie partners en wat doen zij dan?

Ik moet er niet aan denken dat vriend in mijn schone bed (iedere 5 dagen verschonen want niks ruikt zo lekker als een schoon bed) komt liggen terwijl hij zich al 3 dagen niet heeft gedoucht. Die krijgt een enkeltje logeerkamer. Laat staan andere activiteiten... :evaw:

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:31

Oh ja da's ook een interessante... Ik ben dus een zo-goed-als-elke-dag-doucher en heb eigenlijk alleen maar partners gehad die dat ook hadden. Douchen voor het slapengaan of andere activiteiten hoeft dan niet perse maar even opfrissen wel indien nodig, anders gebeurd er helemaal niks hoor :+

Ja 1 keer een relatie gehad waar hij een schijthekel had aan douchen en wassen en dus maar 1 keer per week douchen wilde... zonder tussendoor te wassen... En hij was niet zo iemand die gezegend is met weinig zweten of een milde zweetgeur dus dat kon gewoon echt niet :n wilde zich wel wat aanpassen maar met heel veel gezeur en was ook vreselijk beledigd en kwaad als ik eerlijk en vriendelijk zei dat ik hem soms (na een hete zomerdag lang gezweet te hebben, bijvoorbeeld) niet zonder te douchen in m'n bed wou hebben etc... laten we zeggen dat dat uiteindelijk ook wel een breekpunt is geweest. :')

Frummels

Re: Hoe vaak douchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:35

Dat ik een dag niet douche wil niet zeggen dat ik me niet was of niet schoon ben. :+ Ik heb vandaag niet gedoucht, wel netjes alles gewassen met washandje en zeepje en veel water. Mijn vriend vind gewoon dat ik lekker ruik en kon niet vertellen of ik wel of niet gedoucht had, want ik ruik gewoon naar zeep en schoon.
Mijn vriend doucht overigens minimaal twee keer per dag.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:36

Wij staan er hetzelfde in [edit] en onder :+ We douchen ook best regelmatig samen

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:50

Elke dag en soms ook 2x op een dag.

Maar wij hebben een melkveehouderij dus stap graag fris ruikend mijn bed in.

Daarnaast werk ik 3 dagen per week ook ergens anders dus het is smorgens 6 uur koeien melken,douchen en dan werken en na het werk weer melken en dan douchen.

Mijn haren was ik 3x per week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:54

Er mag niet gezegd worden dat mensen die elke dag douchen smetvrees hebben maar ondertussen worden er wel smerigr, stiekeme opmerkingen gemaakt dat je een heel goor buitenaards wezen bent als je niet minstens één dag per dag doucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:57

Mijn partner en ik staan er hetzelfde in dus dat scheelt. Als we de deur uit gaan douchen we allebei, als we lekker een dag thuis rondhangen, op de bank zitten of alleen wat boodschapjes gaan doen dan sla ik het lekker over en hij doorgaans ook. Ik ben heel open en als hij stinkt zeg ik dat, en andersom ook.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:57

poes schreef:
Qimm schreef:
Ik doe vaak 2x shampoo en daarna conditioner en dat wil ik toch wel graag minimaal 2 minuten in laten trekken (vandaar de tandenpoetscombinatie)

Conditioner hoeft niet in te trekken. Belangrijk is wel dat het overal goed verdeeld is. Bij lang en dik haar dus een grove kam erbij pakken.

Bij mijn conditioner staat toch duidelijk dat hij 5 minuten in moet trekken, daarna uitspoelen :)
Ik ben sowieso met mijn haar wassen al 5-10 minuten bezig.. Ik heb een mega-bos met krullen en daar gaat helaas behoorlijk wat werk in zitten :Y)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:00

Doubtless schreef:
Wat een hoop mensen met smetvrees zeg :D Gaan jullie wel eens kamperen/survivallen?

Nee haha. Daar houd ik echt niet van...een tentje, nee bah geef mij maar een fatsoenlijk bed en badkamer :P

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:00

Goh, sommige posts lijken er wel op gericht mensen die niet dagelijks onder de douche staan een schuldgevoel aan te praten. 'Wat vindt je partner ervan?' (onderliggende suggestie: hij/zij vindt je vast een viezerik, net als ik). Persoonlijke hygiëne staat of valt niet met minimaal 1x per dag douchen. Dat dat een vereiste zou zijn om fris te ruiken en schoon te zijn is een subjectieve, deels cultureel bepaalde perceptie, en beslist geen feit. Uiteraard moet iedereen zelf weten hoe vaak en hoe lang hij/zij doucht, maar laat een ander wat betreft die keuze alsjeblieft een beetje in zijn/haar waarde.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:02

WoW wat zijn mensen snel op hun teentjes getrapt :=

Ik douche 5-6 keer per week, was mn haar om de dag. Ondergoed en sokken elke dag in de was. Shirtjes 2 dagen in de winter, zomers elke dag. Bh 1x in de week. Maar als ik sport/zweet of het is warm gaat ‘ie direct in de was. Broeken doe ik makkelijk een week mee. Handdoeken gebruik ik 2 keer maximaal. Beddengoed gaat elke week in de was.

Als iemand anders dat vies of raar vindt kan mij dat niks schelen hoor :') Lekker zelf weten.

Als ik naar een festival ga douche ik om de dag behalve vorig jaar toen heb ik niet gedoucht :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:02

Selka schreef:
Voor de mensen die het heerlijk vinden om 2x per week te douchen, 1 week met hetzelfde washandje/ de handdoek te doen en kleding alleen wassen als vreemde mensen hen er op aanspreken :') ;) de volgende vraag:
Hebben jullie partners en wat doen zij dan?

Ik moet er niet aan denken dat vriend in mijn schone bed (iedere 5 dagen verschonen want niks ruikt zo lekker als een schoon bed) komt liggen terwijl hij zich al 3 dagen niet heeft gedoucht. Die krijgt een enkeltje logeerkamer. Laat staan andere activiteiten... :evaw:

:))

Mijn man doucht ook elke dag. Vaker schone kleding aantrekken heb ik er wel een beetje in moeten 'rammen', hij droeg gerust 3 dagen hetzelfde terwijl hij wel veel zweet. Ik zeg het ook gewoon als hij stinkt, maar gelukkig hoef ik er bijna niet meer op te hameren inmiddels.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:03

Askja, als je op mij doelt. Er staat letterlijk: Hebben jullie partners en wat doen zij dan?

Ik stel deze vraag omdat ik mij afvraag of de partners hetzelfde zijn.

Ik begrijp niet hoe je uit mijn vraag een waardeoordeel zou kunnen herleiden.

Grappig Frummels dat jullie verschillen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:09

6-7 keer per week, vind het een beetje viezig als je niet dagelijks doucht. :o bij mij komt het alleen voor dat ik niet dagelijks douche als ik me verslaap of ergens ben waar ik njet kan douchen. Moet mijn haar ook eigenlijk dagelijks wassen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:11

Vriendlief doucht om de dag, of als ik zeg dat ie stinkt :+.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:11

Selka schreef:
Askja, als je op mij doelt. Er staat letterlijk: Hebben jullie partners en wat doen zij dan?

Hetzelfde als ik. Hij heeft geen psoriasis maar zijn huid is wel ook erg droog van zichzelf. Mijn dochters hebben ook allebei eczeemklachten, douchen dus ook om de dag.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:12

Selka: het gebruik van smileys? De woordkeuze? Jij hebt een duidelijke mening over dit onderwerp en die klinkt door in je post en in de vraag die je daarin stelt - daardoor zit er m.i. wel degelijk een inpliciet waardeoordeel in. Maar wellicht heb je het niet zo bedoeld.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:18

Es_ther, dat vind ik mooi. "als ik zeg dat ie stinkt" :D

Blue_Eyes, dat lijkt mij echt rot.

Askja, mijn smiley gebruik was juist om aan te geven dat het met een korreltje zout opgevat moest worden. Helaas mislukt. Ik heb een duidelijke mening voor mijzelf en mijn partner. Ik ga echt niet willekeurige mensen weren of aanspreken op hun douche gewoontes :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:21

Wij zeggen elkaar ook gewoon 'hé je stinkt'

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:23

_Ekenna schreef:
Ik vind het om een of andere reden altijd een beetje viezig als mensen niet dagelijks douchen. Laaf staan als het nog minder is dan om de dag.. gatsie.
Ik douche dus dagelijks, was mijn haren minimaal 1 keer per dag, en vanwege mijn werk douche ik zelfs vaak 2, soms zelfs 3 keer per dag (dan alle keren ook mijn haren, waarvan 1 keer met shampoo). Ik loop iedere werkdag in de kippenstallen rond.. maar zou ik een kantoorbaan en geen paarden hebben/rijden, zou ik nog dagelijks douchen en om de dag mijn haren wassen.

Ik zit op kantoor maar ik douche ook elke dag. Eigenlijk altijd smorgens, lekker even wakker worden, maar (vooral in de zomer) ook nog wel 's avonds extra als ik veel gezweten heb of het heel koud heb.
Haren wassen doe ik 1x in de 3 dagen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:23

Qimm schreef:
Wij zeggen elkaar ook gewoon 'hé je stinkt'

Haha, dat doen wij ook! Of van "je kunt beter even douchen/wassen schat :+ ".