No Sugar November

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:20

We kunnen alweer gaan aftellen! Nog 29 dagen :’D

Gisteren ging bij mij prima!

Het wordt me lekker moeilijk gemaakt, zaterdag avond uit eten en zondag een verjaardag van een vriendin hihi

@Selena
Ik vind koffie echt smerig dus daar kan ik verder geen oordeel over doen

Deze ochtend begin ik ook met een fruitsalade en groene thee (zonder suiker)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:24

Koffie zonder suiker lijkt mij prima. Alleen zitten er in de luxe koffies wel suiker dacht ik...

Vanavond verjaardag.. ben heel benieuwd haha!
Ik vind een taartje altijd wel lekker, maar nu wordt het toch nee tegen t taartje.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:25

Ik had het gister niet heel lastig. Had een crematie en daarna met de familie nog ergens een hapje en drankje. Alleen trekt mijn buik de spanning niet altijd en was ik de hele middag misselijk. Al het lekkers laten staan..

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:29

SsSimonee schreef:
Ik had het gister niet heel lastig. Had een crematie en daarna met de familie nog ergens een hapje en drankje. Alleen trekt mijn buik de spanning niet altijd en was ik de hele middag misselijk. Al het lekkers laten staan..

Gecondoleerd, hopelijk voel je je vandaag beter!

Ik start met havermout vanochtend! Straks les met paard, dus fijn als ik iets in m'n buik heb waar ik lang een verzadigd gevoel van heb

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:29

Pantykous schreef:
Hier op naar dag 3, viel me gisteren niet mee. Ik merk vooral dat ik meer eet, heb best trek. En 's avonds is nog moeilijk omdat ik dan ook weer honger krijg maar dat natuurlijk niet kan stillen met ' iets lekkers '.

Moet gewoon wat noten inslaan bij de boodschappen.

Mijn ervaring is echt dat het de eerste week het ergste Is. Daarna wordt het beter. Ik probeer ook brood en aardappelen en rijst te vervangen, aangezien ik daar ook weer trek van krijg.

Hoewel ik alweer een half jaar zo min mogelijk suiker eet, merkte ik dat ik afgelopen week wel meerdere keren zondigde (emotie eten). Maar gisteren door het topic wel de teugels weer opgenomen.

Voor degeen met trek, vriendinnen met donuts en chips en die zelf een appel at: vroegah, toen ik nog wel kh-bommen en snoep-koek-en-andere-troep at, kreeg ik altijd enorme trek na het eten van een appel (en mijn darmen ontploften door het geproduceerde gas al na 2 happen) . Schijnen meer mensen last te hebben. Ik dacht, ik meld het even.

Voor diegenen die het een maand gaan volhouden, Let ook eens op je lichaam. Strakke spieren die losser worden. Pijntjes die minder worden. PDS dat wat minder wordt.

Veel mensen hebben er baat bij en het Is leuk om jezelf daar bewust van te worden.

Koffie of zwarte thee drink ik zo min mogelijk. Mijn bloedsuikergehalte reageert nogal sterk op beiden. Door zo'n daling in mijn bloedsuiker, heb ik weer een snelle suiker nodig om dat op te vangen. Na de lunch "trakteer" ik mezelf op het werk vaak op een dubbele cappuccino (zonder extra suiker) en dat gaat goed

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:37

Dag 2, succes allemaal :D
Voor mij komt de uitdaging pas vrijdag dan heb ik een verjaardag :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:38

SsSimonee schreef:

Gecondoleerd!

Anoniem

Re: No Sugar November

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 08:53

Hier pas mijn eerste echte start omdat ik gisteren pas dit topic tegen kwam. Ben zo aan het twijfelen wat ik moet doen om te ontbijten. Ik ben al een heel slecht iemand om te ontbijten en zeker als het niet zoet of lekker is. Ik verschiet ervan dat dit zo een issue is voor mij. Ik ben net wakker en stuit nu al tegen suikers. Zo meteen maar eens het topic doorlezen om te tips eruit te halen :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:01

DeMolenhoek schreef:
Hier pas mijn eerste echte start omdat ik gisteren pas dit topic tegen kwam. Ben zo aan het twijfelen wat ik moet doen om te ontbijten. Ik ben al een heel slecht iemand om te ontbijten en zeker als het niet zoet of lekker is. Ik verschiet ervan dat dit zo een issue is voor mij. Ik ben net wakker en stuit nu al tegen suikers. Zo meteen maar eens het topic doorlezen om te tips eruit te halen :)

Krijg je fruit wel weg? Ik eet regelmatig wat fruit als ontbijt (als ik naar mijn werk moet).

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:04

En yoghurt/kwark met suikervrije granola?
Ik weet niet eens of mijn granola trouwens suikervrij is, maar goed mijn doel is gewoon gezond eten en geen ongezonde tussendoortjes

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:16

Granola kan ook redelijk makkelijk zelf gemaakt worden :j

En ik krijg ook extra trek na het eten van een appeltje, gek eigenlijk!

Iedereen succes vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:17

Ik krijg fruit weg maar kan er niet op teren, blijf een groot hongergevoel houden :)
Yonker: Dit krijg ik met heel veel moeite net weg en doe er gewoon heel lang over. Vandaar dat ik weer over ga stappen op rauwe producten van de boer weg zonder een hoop toevoegingen. Die eet ik liever, maar goed, die is hier pas volgende week :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:22

Hmm ja dan weet ik t ook niet zo goed

Ik weet trouwens nu al dat ik t niet ga redden maar heb een goede reden. 17 november ga ik mijn eerste tattoo laten zetten en wil dan niet zonder suiker op pad.... maar ik zal zo goed mogelijk daarvoor en daarna mijn best doen :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 09:23

Mag ik misschien ook nog een pb?

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:21

Tot nu toe overleven we het, gisteren ging goed en nu een koud glas water. Vanochtend op werk wou ik een chocomelk pakken om te beginnen maar ik geloof dat ik in de gaten word gehouden want er kwam gewoon water met schuim uit :+ :')

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:23

Gister is eigenlijk heel goed gegaan! Had een sollicitatie voor een bijbaantje en normaal als ik heel zenuwachtig ben ga ik ongezond zitten eten, maar dit is eigenlijk heel goed gegaan.

Alleen een wit pistoletje met brie en rucola uit de kantine..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:25

Ik zie dat heel veel mensen bezig zijn over suiker in brood? Ik maak mijn brood zelf :) Gaat heel erg makkelijk (heb een broodbakmachine) en is ook lekker. Je kan het wel niet zo lang smakelijk bewaren. Na 3 dagen moet ik het meestal niet meer, tenzij voor tosti dan :D

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:50

Kan je het niet invriezen DeMolenhoek? Lijkt me ook wel wat hoor zelf maken..

Bij mij gister goed gegaan kwa eten! Alleen bij een vriend nog 2 biertjes gedronken. Maar alcohol ga ik er even buiten laten haha. Op een feestje of verjaardag (die ik elke week heb deze maand) kan ik hapjes prima laten staan dus kwa voeding zal het helemaal goedkomen maar een borrel 1 keer per week ga ik gewoon nemen :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 10:51

Welk recept gebruiken jullie voor bananenbrood? Ik zie door de bomen het bos niet meer zeg maar :+

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:05

Mijn eerste dag ook niet gegaan...
moeders kwam aan met koffiebroodjes.... en later collega met chocoladerepen.
Die liggen nu op tafel en kan ik nu wel vanaf blijven. Vandaag nieuwe poging.

:') het is lastig als ik niet gewoon thuis ben dan haal ik het niet in huis...

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:10

Help!!!

Afbeelding

Studiedag op werk met taart |o

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:13

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:16

Ik krijg van appels ook altijd enorme honger daarna!

Bananenbrood kan ik ook wel weer een keer maken, ga dat recept proberen Anne :j

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:19

Afbeelding

Victory is mine! *\o/*

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 11:27

Hebben jullie lekkere wraps recepten? Ik weet niet wat ik er in moet doen :')