Zwemmen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:46

Afbeelding

En dit uitzicht is toch ook echt aantrekkelijker dan een zwembad...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 16:02

porcelain schreef:
Time2Tri: als je aan de techniek werkt, is dat dan ook in open water of gaan jullie daarvoor naar een binnenbad?

Wij hebben vanuit de vereniging 1 X zwemmen in een binnen bad .
Dan doen we techniek dingetjes , en/ of zwemmen een schema/programma .
Maandag heb ik voor techniek gekozen omdat voor vandaag extra zwemmen in het trainingsschema stond .
Vind techniek zwemmen altijd belangrijk , is snel een onder geschoven kindje :o

Idd een mooi uitzicht :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 06:56

Niemand meer aan het zwemmen ??

Gisterenavond training gehad .
Inzwemmen :
10 X 50 meter met 15 sec pauze
2 X 400 meter waarvan iedere 4 de baan sneller .1 min pauze
100 M herstel , slag naar keuze
6 X 50 meter , tweede baan sneller 15 sec pauze
Uitzwemmen 100 meter .

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:31

Ik nog! Gisteravond weer baantje getrokken, maar pfoe wat was het druk.. Er lag ongeveer 35/40 man in het buitenbad (25mtr)
Dus het was slalommen voor gevorderden en mijn zwangere buik uit de trapzone houden

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 07:50

Wij waren gisteren avond met 7 personen verdeeld over drie banen .
Wel in het binnen bad .

Oei ... pas idd maar op voor je zwangere buik ! Hoelang miet je nog ?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:03

Corelli schreef:
Ik nog! Gisteravond weer baantje getrokken, maar pfoe wat was het druk.. Er lag ongeveer 35/40 man in het buitenbad (25mtr)
Dus het was slalommen voor gevorderden en mijn zwangere buik uit de trapzone houden

Hier 61 in 25mx15m.... We hebben normaal 3 avonden. In vakantietijd maar 1... Wel 1,5 uur ipv 1.

Agh, ik werk er, dus volgende week gaan we op een dichte avond gebruik ervan maken. Hebben we lekker alle ruimte! O:)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:17

Ik snap niet waarom ze bij dat soort drukte niet gewoon een paar lijntjes in het water leggen. Sowieso vind ik dat als je tijd reserveert voor banen trekken dat je op zijn minst voor de scheiding borstcrawl/schoolslag een lijntje in het water hoort te leggen. En dan gewoon rechtshouden in je baan. Rechts heen, rechts terug. Gaat prima.

Bij ons zwembad is het banen zwemmen van 7 tot 9 en daar leggen ze ook geen lijntjes. Ik probeer dan altijd stipt 7 uur in het water te liggen, zodat ik een plekje langs de rand kan claimen omdat ik de enige ben die borstcrawl doet meestal. Soms ben ik net te laat, en vraag ik vriendelijk of ik daar zou mogen, en meestal is dat gelukkig geen probleem.

Wel de reden waarom ik al weer even niet ben gaan zwemmen. Het soms lastig me sochtends vroeg uit bed te slepen.

En ik heb ook echt behoefte aan weer fatsoenlijke muziek speler in het water. Mijn waterdichte mp3 speler is stuk.

Ik overweeg een idioot dure uitgave te doen. Maar hij klinkt wel super chill. De Delphin van UnderwaterAudio. Ook relaxter dan je telefoon bij andere sporten denk ik.
https://www.underwateraudio.com/product ... dia-player

Inclusief verzendkosten en invoerbelasting 310 dollar :+ (ongeveer 265 euro)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:36

Shiloh schreef:
Ik snap niet waarom ze bij dat soort drukte niet gewoon een paar lijntjes in het water leggen. Sowieso vind ik dat als je tijd reserveert voor banen trekken dat je op zijn minst voor de scheiding borstcrawl/schoolslag een lijntje in het water hoort te leggen. En dan gewoon rechtshouden in je baan. Rechts heen, rechts terug. Gaat prima.

Bij ons zwembad is het banen zwemmen van 7 tot 9 en daar leggen ze ook geen lijntjes. Ik probeer dan altijd stipt 7 uur in het water te liggen, zodat ik een plekje langs de rand kan claimen omdat ik de enige ben die borstcrawl doet meestal. Soms ben ik net te laat, en vraag ik vriendelijk of ik daar zou mogen, en meestal is dat gelukkig geen probleem.

Wel de reden waarom ik al weer even niet ben gaan zwemmen. Het soms lastig me sochtends vroeg uit bed te slepen.

En ik heb ook echt behoefte aan weer fatsoenlijke muziek speler in het water. Mijn waterdichte mp3 speler is stuk.

Ik overweeg een idioot dure uitgave te doen. Maar hij klinkt wel super chill. De Delphin van UnderwaterAudio. Ook relaxter dan je telefoon bij andere sporten denk ik.
https://www.underwateraudio.com/product ... dia-player

Inclusief verzendkosten en invoerbelasting 310 dollar :+ (ongeveer 265 euro)

Hier liggen er altijd lijnen in hoor! 2 inddd. 1tje voor de snelle zwemmers (vooral borstcrawl) en nog eentje voor mensen die wel echt banen zwemmen, maar op een lager tempo. Dan 3 vrije banen voor de gezelligheidszwemmers. Tsja. Als er dan 20 tussen de lijnen liggen en er zwemmen 40 man op 9m breedte is best lastig... Besloten om nog n lijn erin te doen, gingen er nog n aantal daar zwemmen. De gezelligheidszwemmers hadden nog maar 6m, maar gingen uit zichzelf op de ene baan heen, andere baan terug. En toen ging het eigenlijk prima (ik ga altijd met mijn moeder samen, dus ik hoor bij de gezelligheidszwemmers haha)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:40

Bij 61 man op 25x15 kun je inderdaad bijna niet anders :P ... maar er zijn helaas ook genoeg zwembaden die het niet doen, helaas. En borst crawl tussen de school gezelligheidszwemmers door is super irritant, maar ook met teveel schoolslag zwemmers lijkt het mij vervelend. Zodra er geen plek meer is om allemaal naast elkaar te gaan, wordt het gewoon vervelend zonder banen.

porcelain

Re: Zwemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:59

Jeetje wat een drukte in sommige baden!
Bij het bad hier in de buurt ook geen lijntjes. Daarnaast ook veel mensen met kinderen aanwezig, hoewel het officieel een banen trek uurtje is. Vandaar dat ik ook al een tijdje niet meer binnen ben gaan zwemmen (sinds de zomerstop van mijn trainingsgroepje niet meer). Maar ik heb een fijn alternatief: open water zwemmen in de Maas. Vorige week vrijdag zo’n 3km gezwommen en vnvnd ga ik weer. De boei en een waterdicht zakje voor mijn telefoon is inmiddels binnen, dus kan ik gaan tracken welke afstand ik precies af leg.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:06

Shiloh schreef:
Bij 61 man op 25x15 kun je inderdaad bijna niet anders :P ... maar er zijn helaas ook genoeg zwembaden die het niet doen, helaas. En borst crawl tussen de school gezelligheidszwemmers door is super irritant, maar ook met teveel schoolslag zwemmers lijkt het mij vervelend. Zodra er geen plek meer is om allemaal naast elkaar te gaan, wordt het gewoon vervelend zonder banen.

Geef je dit ook aan bij het bad? Wij doen namelijk vaak wel wat met dat soort vragen/opmerkingen. We willen geen klanten kwijt om zoiets simpels.
Voorheen lag er maar 1 lijn in, maar kregen n paar keer de vraag om n tweede lijn, en toen hebben we dat gedaan. Ik weet inddd hoe irritant het is als je lekker door wilt zwemmen als je dan constant moet slingeren. Daarom ga ik regelmatig alleen en als het bad dicht is (maarja, dat kunnen maar weinig mensen denk ik :P )

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:15

Een apart baan voor borstcrawl ben ik eigenlijk overal wel tegengekomen. Hier hebben ze ook nog de baan daarnaast apart als een medium snelheid baan. In de twee banen die dan over zijn wordt vaak de ene baan heen en de andere baan terug gezwommen, dus dat gaat nog best georganiseerd. Het is in ieder geval beter dan toen het nog drie banen waren, toen zwom echt iedereen dwars door elkaar.

Lastige is dat er echt geen peil op te trekken is hoe de snelheid in de langzame en medium baan is. De ene week sluit een van de banen prima aan bij mij en de andere week gaat de langzame met een slakkentempo maar zie ik ook dat ik in medium baan alleen maar in de weg zou zwemmen omdat ik daar dan de langzaamste zou zijn.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:25

In het binnenbad ligt altijd wel een lijn. Maar ik ga met mijn redelijk up tempo schoolslag hier ook vaak zwemmen. Ik zwem regelmatig sneller dan een matige borstcrawl zwemmer.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:49

Het komt denk ik omdat als ik kom ik tot nog toe altijd de enigste borstcrawler geweest ben. Het is ook wel een beetje een oude vrouwtjes zwembad :oo

Gelukkig gaat het tot nog toe ok, door de plek langs de rand te "claimen" / vragen. Langs de rand heb ik meestal geen last van de rest. Maar goed, heb ook wel eens gehad dat degene die daar zwom zichzelf niet vertrouwde en steun van de rand kunnen vastklampen wilde... tjsa...

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:53

In het binnenbad ligt altijd wel een lijn. Maar ik ga met mijn redelijk up tempo schoolslag hier ook vaak zwemmen. Ik zwem regelmatig sneller dan een matige borstcrawl zwemmer.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:07

jeetje77 schreef:

Eigenlijk zou je dan een tweede lijn willen voor snelle schoolslag. Bij het zwembad van de unie waar ik vroeger altijd zwom moest je met alles brostcrawlers 1 baan delen. Dat waren soms wel 10 mensen. Waarvan er altijd snellere en minder snelle zijn. Dan is iemand met schoolslag er tussen écht niet handig. Met een beetje pech ga je met inhalen met 4 breed de baan door (twee heen, twee terug). Daar schoolslag tussen, maakt inhalen zonder blauwe plekken praktisch onmogelijk. Met minder mensen zal het niet zo snel gebeuren...

Uiteindelijk gaat het niet om snel, maar om de totaal andere manier van bewegen en de breedte die je daarbij gebruikt. Plus dat je als borstcrawler niet echt voor je kijkt. Bij inhalen voel je het getrappel van je voorganger vanzelf, zonder te kijken.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:46

Hier ligt normaal gesproken 1 lijn en dat je dan de “zwemsnelweg” voor snellere zwemmers (schoolslag en crawl etc) en die zwemmen ook in een rondje dmv rechtshouden. Daar kon ik voor mn zwangerschap altijd prima tussen qua tempo, maar dat wordt nu lastiger haha

Daarbij, in het buitenbad zijn er helemaal geen lijnen dus daar gaat iedereen kriskras, al probeer ik de snelle zwemmers niet in de weg te zitten. Al namen die gisteren wel heel veel plek in :o Met zn 3en anderhalve baan en alle anderen hutje mutje dus dat was op een gegeven moment ook niet meer zo haalbaar. Wat mij betreft verdelen ze het hele bad dmv lijnen en dan allemaal rechtshouden zodat je in een rondje zwemt :j

Time2tri: nog 8 weken voordat ik uitgerekend ben, dus binnenkort maar eens vragen hoe lang ik nog mag zwemmen..

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:44

Lekker veel gekletst hier weer :D

@ Corelli ; dat gaat al opschieten , succes met de laatste loodjes .

@ Siloh ; lekker zo,n ding aanschaffen als je dat prettig zwemmen vind .

In het bad waar wij trainen ligt altijd 1 lijn zodat 1 baan voor de BC is .
Op maandag hebben we ondertussen 3 banen voor twee uur .
Nu in de zomervakantie is het bad s,maandags dicht maar heeft onze trainer de sleutel :D

Wilde morgen eigenlijk open water gaan zwemmen , maar moet tot 15:00 uur werken . En heb om 18:00 uur hardlooptraining , dat gaat helaas niet passen .
Van het weekend start ik in een 1/8 triathlon ... het water in de buurt van het strand meet 26 graden 8)7
Dus het word sowieso non wetsuit .

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 08:10

Ik ga volgende week woensdag weer zwemmen bij de club.
Vrij trainingszwem uur :)

alleen nu hoop ik stiekem dat er veel waterpoloërs zijn :D Kan ik nog op bal techniek gaan werken :+

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:33

@T2T: ja, bizarre watertemperaturen he! Veel succes!

@Siloh, nog nooit iemand zien zwemmen met zo iets, maar kan me voorstellen dat het fijn is om muziek te kunnen luisteren tijdens het zwemmen!

Gisteren een uurtje gezwommen in open water, 2,8km gezwommen. Ik merk dat ik het tempo nog niet helemaal goed kan inschatten. Had aan het eind eigenlijk nog veel energie over.
Hoe doen jullie dat? Zwemmen jullie met horloge zodat je de snelheid wat in de gaten kunt houden?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:10

Ik heb hem gisteren alsnog besteld. Ik denk dat die ook voor gewoon sporten heel fijn is. Ik heb wel eerder een mp3 speler gehad, maar daarvan waren de oortjes niet zo fijn. Die kreeg ik niet water sluitend, het werkte wel hoor, maar niet zo prettig. Ik hoop dat deze een stuk fijner is :D Als het goed is heeft dat ding ook een "lap counter" app, die dus bij houdt hoeveel baantjes je doet. Benieuwd of dat een beetje fatsoenlijk werkt. Paar dagen geduld :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:42

@ Porcelain ... lijkt me niet lekker zwemmen in het water . -O- Maar goed het is niet anders .
En het word bloedheet zondag .

Tijdens het zwemmen kijk / let ik niet op snelheid .
Bij mij is het “ me prettig voelen in het water “ nog het belangrijkst .
Maar ik zwem wel met horloge en HF sensor . Vind het gewoon leuk alle trainingen te registreren .

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 06:57

Oh ik moest ook echt weer gaan zwemmen. Ben blij dat dit topic weer actief is. Dat motiveert me wel. Ik hoop energie te hebben voor vanavond

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 23:04

Nadat ik vorige week in een natuurbad ben geweest heb ik vandaag de moed verzameld en ben voor de eerste keer gaan zwemmen. 10 baantjes heb ik gemaakt. Best wel trots op mezelf en nu vooral moe... en spierpijn in m'n benen.
Nu wil ik dit als doel doen voor 1 keer per week

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 06:42

@Jeetje ; Nog gelukt te gaan zwemmen ??

@Purny ; welke stijl zwem je ?

Hoorde gisteren bij Hart van Nederland dat er ondertussen al meer dan
100 wateren dicht zijn door Blauwalgen -O-