Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:56

Succes Amoor! Wbt voorbereiding: ik doe juist niets anders dan ik normaal ook zou doen. Welke hardloopschoenen heb je gekocht?

Ik heb vanochtend 16km gelopen op 5:35 gemiddeld. Maar gats wat ging het slecht! Hooikoortsseizoen is volop in gang en ik merk dat zó aan m'n adem en hartslag. Was echt kneiterhoog.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:56

Zo, de marikenloop zit erop. Wat was het warm om te lopen zeg.. maar toch mijn p.r. op de 10km flink verbeterd! Heb hem in 55.32 gelopen. Oude record was in de 57 min. Trots op mezelf.
Van de week ga ik beginnen met fitnessen, heb me ingeschreven voor de spartan race op 22 oktober. 13km obstacle run. Met mijn benen en uithoudingsvermogen is niks mis, maar wil mijn bovenlijf hiervoor gaan trainen.

Plien wat een tempo. Knap hoor!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:21

Ik lees elke dag mee en denk elke dag: morgen even de tijd nemen om te reageren, maarrr ik vergeet het steeds. Vandaag mijn eerste 5 km wedstrijd gelopen in den Bosch, hele beleving. Tijd is 33.11 geworden. Vond het leuk! De 12 weken opbouw tot 5 km met het groepje zijn nu klaar, vanaf volgende week ga ik in ieder geval 1 x per week met een ander groepje lopen, en opbouwen naar de 10 km. Ben benieuwd hoe dat gaat!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:01

Een mooi begin rubyred!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:06

Ik heb de marikenloop ook gehad vandaag. 5km in 31.32 min. Ging erg lekker. En idd warm/benauwd.

Mooie tijd supervixen +:)+

Rubyred ook netjes +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:24

Plien: Maar wel een lekkere tijd zeg!! Knap hoor!

Supervixen: gefeliciteerd met je pr! Ja was warm vandaag! Lijkt me idd verstandig om ook spieren te trainen bij een obstakel run!

Rubyred: Super eerste tijd! Succes met de 10 km!

Mijn wedstrijd ging lekker! In 33,53! Super tevreden! Doel was in 35 minuten! Ik vond het wel warm, maar niet hinderlijk. Was wel een beetje zenuwachtig in het startvak, gezonde spanning! Moest wel wennen aan al die mensen langs de kant haha! Zondag 4 mijl van Klazienaveen. Hoorde dat het tropisch warm wordt......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:26

hyawatta schreef:
Ik heb de marikenloop ook gehad vandaag. 5km in 31.32 min. Ging erg lekker. En idd warm/benauwd.

Mooie tijd supervixen +:)+

Rubyred ook netjes +:)+

Goede tijd!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:34

Allemaal lekker bezig dus vandaag.
Amoorm: ik was ook een beetje zenuwachtig maar daarna vond ik het alleen maar leuk. Allemaal muziek en mensen langs de kant, dat was wel helpend!
Hyawatta: marijenloop is in Nijmegen toch? Veel heuvels?

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:50

Ja klopt dat is in Nijmegen. Geen 1 heuvel gehad gelukkig. Heel veel onder de bomen dat was wel lekker tegen de zon.

Amoor dank je.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:54

Ook geen heuvels op de tien km. Bijna de hele route door het park.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:11

Supervixen ook leuke route de 10km?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:24

Supervixen en Hyawatta: hadden jullie m al vaker gelopen? In mijn hoofd was ie echt heuvelachtig maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik daarbij kom. Heb m ook nooit gelopen en ben ook nooit wezen kijken dus het is gewoon een gekke aanname.

Ik heb me alweer opgegeven voor mijn volgende loopje. Heb de smaak te pakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:26

RubyRed schreef:
Supervixen en Hyawatta: hadden jullie m al vaker gelopen? In mijn hoofd was ie echt heuvelachtig maar ik heb eigenlijk geen idee hoe ik daarbij kom. Heb m ook nooit gelopen en ben ook nooit wezen kijken dus het is gewoon een gekke aanname.

Leuk! Waar ga je lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:34

Ik heb een vraagje. Ik ben net begonnen, dus heb geen wilde plannen. Gewoon uit nieuwschierigheid. Hoe kun je hoger op raken in de hardloop sport? Bijv in het paardrijden ga je alle klasses bij langs en wordt je succesvol door de resultaten en het niveau. Je kunt lessen volgen, talentvolle ruiters krijgen begeleiding etc. Hoe gaat dat in de hardloop sport?

Wat mij erg opviel aan mn wedstrijd vanmiddag dat het wat chaotisch is bij de start. Niet in het startblok, maar voor dat je erin mag staat iedereem op een kluitje te wachten. Geen ruimte gemaakt om warm te lopen.. enkel de tent om startnummer etc te halen, wc en de start. Daartussen staat iedereen te wachten en je moet in de bouw zelf maar warm lopen. Beetje rommelig vond ik dat. Gaat dat overal zo?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:36

AmoorM schreef:
RubyRed schreef:

Leuk! Waar ga je lopen?

Sowieso 11 juni in Oss (Maasdijk), en misschien ook nog 25 juni in Empel (bij den Bosch).

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:50

RubyRed schreef:

Ja vorig jaar en het jaar daarvoor, maar dan de 5km. Nu dus de tien. Ik vond hem totaal niet heuvelachtig. De route vond ik wel mooi zo door het park. Het blijft wel moeilijk inhalen in de drukte.

Ik loop op 5 juni weer eens een 5km wedstrijd hier in de buurt en dan 17 juni de veluwezoomtrail 15km. Daarna moet ik nog even kijken.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:57

Ik heb nog nooit eerder een wedstrijd gelopen, dus geen idee hoe het op de vorige locatie was.

Hier had je 10 min voor de start een warming up met z'n alle op het veldje bij de start en genoeg ruimte.
Alleen het starten zelf vond ik ff druk, voor rest was in halen goed te doen, soms publiek beetje dicht bij de kant maar deden fijn een pasje terug als er iemand aan kwam.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 08:47

Wat leuk al die wedstrijdjes. Ben hard aan het opbouwen. Ik hoef nog maar 7 lesjes dan loop ik 30 min aan elkaar, dan nog even echt naar de 5 km, denk net niet dat ik dat red met 30 min. Maar dan trainen we gewoon nog even verder. Ik twijfel om me dan aan te sluiten bij een groepje ik vind het alleen lopen of met mijn hondje eigenlijk wel heel lekker, maar ik denk dat het wel een stimulansje of stok achter de deur kan zijn als Evy is afgelopen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:02

Goed gedaan allemaal dames! Zeker met dat warme weer.

Ik heb gisteren 10km in Leiden gelopen, pff was afzien zeg. Ik zat er vanaf het begin niet lekker in, mijn benen wilde niet en na een km had ik het al hartstikke warm. Had ook al vrij snel door dat ik absoluut niet mijn streeftijd van onder 48 min zou halen dus dat werkt dan ook niet echt motiverend… Eindtijd van 49.16, wat voor mij gewoon echt niet goed is. Mijn doorkomst op het 10 km punt tijdens de halve vorige maand was een paar seconde sneller dus dat gaat nergens over. Maar ja, dat kan ook eens gebeuren..

Het was gelukkig wel heel erg gezellig en een goed georganiseerde wedstrijd. Na de finish eerst sportdrank, toen water, toen bier hahaha. Snel een herkansing lopen want dit resultaat geeft geen lekker gevoel.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 09:03

AmoorM schreef:
Mijn wedstrijd ging lekker! In 33,53! Super tevreden! Doel was in 35 minuten! Ik vond het wel warm, maar niet hinderlijk. Was wel een beetje zenuwachtig in het startvak, gezonde spanning! Moest wel wennen aan al die mensen langs de kant haha! Zondag 4 mijl van Klazienaveen. Hoorde dat het tropisch warm wordt......

Klazienaveen is een erg leuke loop. Die 4 mijl is een leuk rondje en de sfeer is gewoon gemoedelijk :) Let er inderdaad wel op dat je voldoende drinkt. Drinkpost zit rond 4km (Met sponsjes, leg die even in je nek)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:51

Wat leuk zeg, al die wedstrijdverslagen hier!

Ik heb gisteren mijn eerste 5k gelopen nadat ik acht weken geleden ben begonnen met hardlopen.
Tijd was 29.26 minuten, dus dik tevreden! Had 'm nog niet eerder in die tijd gelopen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:25

tennan schreef:
Wat leuk zeg, al die wedstrijdverslagen hier!

Ik heb gisteren mijn eerste 5k gelopen nadat ik acht weken geleden ben begonnen met hardlopen.
Tijd was 29.26 minuten, dus dik tevreden! Had 'm nog niet eerder in die tijd gelopen.

Jeetje wat ga jij snel. In zo'n korte tijd. Ik ben ook 8 weken geleden begonnen en de 5 k haal ik nog niet eens. Laat ik mijn tempo helemaal maar niet benoemen want dat is niet om over naar huis te schrijven.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:25

Ieder doet het op zijn eigen tempo toch?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:28

Ja dat os ook zo. Haha maar ik vind dat wel echt snel hoor wow.

Jills

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:29

Hier vandaag een kort rondje gelopen 2.75 km in 18 min. Tevreden. Vond het nog wel wat drukkend warm hier