Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:13

Hier nu nog jong (24) maar de planning is toch bewust kindloos te blijven. Ik zet er nu dan ook alles op in om niet zwanger te blijken, is mijn aller grootste angst in het leven :o .

Zowel mijn vriend als ik voelen niet voor kinderen, het is geen haat. Maar ik kan toch wel zeggen dat ik het oprecht verschrikkelijk vind. Vrienden met kinderen snappen er ook niets van, proberen die (poepluier) 2 jarigen bij mij kwijt te kunnen. "Ga haar maar een knuffel geven" "misschien wilt zij wel even spelen" nou eeh, nee dat wil ik dus niet :n Alles behalve graag. En ik vind een paar foto's prima, en ik herken echt wel de schattige momenten. Maar ik zal nooit gaan spelen, baby's tillen of in een wandelwagen kijken.

Maar ook van familie en omgeving weinig begrip. Mijn (schoon) ouders hebben zich er inmiddels bij neergelegd. Maar merendeel is heilig overtuigd dat ik nog wel van gedachten ga veranderen. Of de terugkerende "wacht maar tot je ze zelf hebt" :x

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:14

Alleen al die gescheurde flamoes is al genoeg. Man wat lijkt dat me erg zeg. Is toch wel een beetje m'n favoriete lichaamsdeel :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:16

Hebben jullie er ook zo'n hekel aan dat de luier gewoon in de kamer of keuken verschoont wordt in je eigen huis.
Enig idee hoe dat meurt als dat niet van je eigen koter is.
Ik ga dan echt bijna over mijn nek.
Ik weet ook wel dat ik ze niet naar buiten kan verbannen, maar eigenlijk denk ik wel, doe dat lekker thuis, die strontbroek zat er een half uur geleden ook al, dat half uur langer kan ook nog wel.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:16

In tegenstelling tot Majabeestje, vond ik de eerste jaren juist geweldig. Ik had de meeste moeite met de puberteit, maar zo ver zijn veel ouders nog niet. Wat een rotperiode vond ik dat. Vooral omdat mijn jongste zoon in zeven sloten tegelijk placht te lopen. Gelukkig zij ze nu volwassen. Maar nog wel thuis. Maar echt, ik zat na hun geboorte op een roze wolk en ben daar tot hun puberteit blijven zitten.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:18

Oud klasgenootje van me wilde ook graag kinderen met haar vriend. Maar hij had al wel gezegd dat hij niet ging kijken als het eruit kwam. 'want als ik die bloederige zooi heb gezien raak ik je nooit meer aan' zei hij erbij :oo Echt leuk zo'n betrokken man, maar kon me zijn gevoel eigenlijk helemaal voorstellen. Na het zien van zo'n bloederige cavia met open ruggetje vergaat je de zin wel even lijkt me :=

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:19

bruintje123 schreef:
Hebben jullie er ook zo'n hekel aan dat de luier gewoon in de kamer of keuken verschoont wordt in je eigen huis.
Ik weet ook wel dat ik ze niet naar buiten kan verbannen, maar eigenlijk denk ik wel, doe dat lekker thuis, die strontbroek zat er een half uur geleden ook al, dat half uur langer kan ook nog wel.

:r

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:21

Mars schreef:
Oud klasgenootje van me wilde ook graag kinderen met haar vriend. Maar hij had al wel gezegd dat hij niet ging kijken als het eruit kwam. 'want als ik die bloederige zooi heb gezien raak ik je nooit meer aan' zei hij erbij :oo Echt leuk zo'n betrokken man, maar kon me zijn gevoel eigenlijk helemaal voorstellen. Na het zien van zo'n bloederige cavia met open ruggetje vergaat je de zin wel even lijkt me :=

:+

Poepluiers nee, verschrikkelijk! de GEUR %)
Ook ontzettend veel respect voor de ouders die kots, poep en meer viezigheid kunnen opruimen zonder zelf direct te kokhalzen. Ik ging al zowat spugen toen de hond brokjes naar buiten spuugde. Vieze zure geur.
Dat alleen is nog een extra reden er niet aan te beginnen.

En anders adopteer ik een 18-jarige knappe zoon <3

Magrathea

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:31

Ik heb ook in restaurants gewerkt waar lekker werd verschoond terwijl er mensen een tafel verder net hun eten kregen. Nou lekker :r Dacht de eerste paar keer dat er een wc overstroomd was hahaha

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:35

Magrathea schreef:
Ik heb ook in restaurants gewerkt waar lekker werd verschoond terwijl er mensen een tafel verder net hun eten kregen. Nou lekker :r Dacht de eerste paar keer dat er een wc overstroomd was hahaha

Echt?! :r
Die had ik toch echt weggestuurd naar het toilet.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:43

Mars schreef:
Majabeestje schreef:
Tja, het is wel een gegeven dat je poes niet ongeschonden uit de strijd die bevalling heet komt..
Hoewel, credits voor de gynaecoloog die mij weer zorgvuldig en naar volle tevredenheid dicht genaaid heeft.

To much information voor de bewust kinderloze vrouwen hier..? :D

Ja want we hebben allemaal nooit biologie gehad op school, zijn algemeen onderontwikkeld dus geen flauw idee uit welk gat dat kind nou komt en dat er wel eens wat uit kan scheuren :')

Graag gedaan dan! :+

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:45

bruintje123 schreef:

Enig idee hoe dat meurt als het wel je eigen koter is... _O-
Ik heb mezelf in die tijd het 'functioneel en effectief door je mond ademhalen en je neus afsluiten' aangeleerd.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:46

Ja maar die extra gave hebben wij dan niet |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:55

Moeders met droge humor en relativeringsvermorgen kan ik wel hebben :D

2 jaar terug zat mijn vriend in Kroatië voor werk. Komt ie ineens aan "hey schat, weet je hoe een doos (een echte kartonnen) hier noemt? K*tj! Grappig toch!"

Ik kwam niet meer bij :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:57

Mars schreef:

Nou ik zou echt niet willen dat mijn vriend er dan naar koekeloerd hij blijft maar naast mn hoofd zitten

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:59

Fair schreef:
Vanmiddag 2 buurvrouwen aan het praten voor huis, en een kind wou aandacht.

MAMA

MAMA IK PRAAT TEGEN JE HOOR

IK WIL NU DAT JE NAAR ME LUISTERD NU

NUUUUUUUUU

Ik gooide er nog net geen baksteen heen. Wat zijn de meeste kinderen momenteel asociaal en niet opgevoed. Prima dat die ouders dat kunnen hebben, maar meer mensen hebben last van je kleine snottebel.

Jij moet bij mij in de buurt wonen! Haha. Precies zo'n 'gesprek' heb ik niet zolang geleden ook aan gehoord.
Vre-se-lijk.. als mensen hun kinderen nou eens normaal opvoeden zou ik misschien een minder grote hekel aan kinderen hebben.

Een vriendin heeft een tijdje terug een baby gekregen.
Ik vind het dan wel lastig om bij mezelf te blijven zeg maar.
Voor haar wil ik graag interesse tonen en de dingen zeggen die ze wil horen "ohh wat is ze mooi". Maar ik vind het wel heel vervelend als het de hele avond over haar kind gaat. Dat beethouden enzo hoeft van mij ook niet zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:59

Ja eerlijk, zelfs als vrouw wil ik het niet zien. En dan ben ik verpleegkundige, heb ik in het OK genoeg gezien en ben ik niet beroerd om kots of kak van ouderen op te kuisen. Maar een scheurende doos met zo'n kind vol wit slijm... Nee bedankt.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:18

bruintje123 schreef:
Ja maar die extra gave hebben wij dan niet |(

Ik wel, maar als het sterk genoeg is dan proef ik die geur gewoon :r

Hier ook bewust kinderloos, en vriendlief wil ze net zo min als ik. We hebben er allebei gewoon niks mee. Niet alleen dat krijsen, maar eigenlijk gewoon met alles...
Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog nooit echt in een verhitte discussie terecht ben gekomen, het 'ergste' was dat ik op het werk zei dat ik geen kinderen wilde nemen, waarop een collega (die er 3 heeft) met de dooddoener kwam: "kinderen neem je niet, die krijg je". Nou daar bedank ik voor dan :')

Als mensen toch door gaan vragen zeg ik altijd dat ik 3 kattenkinderen heb, en daar heel gelukkig mee ben. Meestal zijn ze dan snel stil. En anders heb ik nog altijd dezelfde techniek die ouders gebruiken: een telefoon vol foto's }:)

KayC schreef:
Fair schreef:
Vanmiddag 2 buurvrouwen aan het praten voor huis, en een kind wou aandacht.

MAMA

MAMA IK PRAAT TEGEN JE HOOR

IK WIL NU DAT JE NAAR ME LUISTERD NU

NUUUUUUUUU

Ik gooide er nog net geen baksteen heen. Wat zijn de meeste kinderen momenteel asociaal en niet opgevoed. Prima dat die ouders dat kunnen hebben, maar meer mensen hebben last van je kleine snottebel.

Jij moet bij mij in de buurt wonen! Haha. Precies zo'n 'gesprek' heb ik niet zolang geleden ook aan gehoord.
Vre-se-lijk.. als mensen hun kinderen nou eens normaal opvoeden zou ik misschien een minder grote hekel aan kinderen hebben.

Of hier... Bijna hetzelfde alleen gooide de kinderen er nog een schepje bovenop. Buurjongetje was met een vrindje in de tuin aan het voetballen (lees: knoerthard met de bal tegen het hek aan schoppen wat veel lawaai maakt) en de ouders van allebei de kinderen zaten daarnaast wat met elkaar te kletsen.

MAMA, PAPA KIJK!
KIJK! KIJK NOU!
PAPA, MAMA KIJK!
BEN JE DOOF OFZO?

En in plaats van dat die kinderen op hun flikker kregen stopten die ouders met het gesprek en gingen naar de kinderen kijken.
Had ik moeten proberen toen ik kind was. :x

De kinderen van de andere buren zijn wel fatsoenlijk opgevoedt en die kan ik dan ook veel beter hebben.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:22

ja hallo, vandaag de dag met IVF en wat voor oliebol nog meer is er van 'krijgen' echt geen sprake meer :+
Echt zo'n jeuk krijg ik van die opmerkingen hahaha

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:27

moonsparkle schreef:
Mars schreef:

Nou ik zou echt niet willen dat mijn vriend er dan naar koekeloerd hij blijft maar naast mn hoofd zitten

Mannen zien dan echt hun favoriete kroeg afbranden, traumatisch lijkt me dat. :')

Ik ben zelf pas 21 met een relatie van 3 jaar. Mijn vriend is GEK op kinderen, wilt niets liever dan kinderen en graag al over 4 jaar, dan is ie namelijk een jonge papa. :+
Toedeledokie, dat gaan we dus niet doen. Áls ik kinderen wil, wil ik ze pas als ik 28/30 ben ofzo. En als ik er over nadenk wil ik ze helemaal niet. :') ondankbare monsters zijn het, als ik alleen al naar mijzelf als 16 jarige puber terugkijk.. En kleine kinderen, afschuwelijk.. Krijsen, ruzie maken en snottebellen. Neh.
Toch denk ik wel dat mijn eierstokken uiteindelijk gaan rammelen en moeder natuur sterker is dan ik. _O-

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:45

Majabeestje schreef:
Hier wel kinderen. Twee zelfs.. :=
De eerste was niet gepland. Ik was er nog niet eens over uit of ik wel kinderen wilde. Oops :')
Toch voor een tweede gegaan, we vonden beide 1 kind ook maar alleen. Ofzo. Onzin natuurlijk maar toch.
En eerlijk? Die eerste jaren zijn horror. Ik heb toen ook gezegd dat als ik dat had geweten ik andere keuzes had gemaakt. Ondanks dat ik zielsveel van mijn kinderen hou en ze voor geen goud wil missen. Op een of andere manier gaat er iets om in je hoofd en lijf. Je voelt zo bizar veel liefde voor zo'n kind. Ik als groot honden- en paardenliefhebber kon niet bedenken dat een kind qua liefde mijn honden (en inmiddels paard) zou overtreffen. Toch gebeurd. Maar dat maakt het ook zo zwaar, je wil de hele tijd dat je kinderen gezond en gelukkig zijn, doorvermoeiend.. :+ Inmiddels zijn de kinderen wat ouder en wordt het makkelijker en (dus) leuker. De zorgtaak wordt wat minder (godzijdank).
Wat ik wél wil is dat mijn kinderen grootgebracht worden tot enigzins normaal functionerende mensen met fatsoen in de donder. In die zin: ik ben een vrij strenge moeder. Maar ook een moeder die aandacht voor ze heeft. Daar balans in vinden is moeilijk. Niks is ook zo irritant als opmerkingen van mensen zonder kinderen over de opvoeding. Want hoe ik dat eerst ook onzin vond: je weet pas echt hoe je het aanpakt als je zelf kinderen hebt.
Hoe dan ook. Ik ben blij dat ik kinderen heb maar als ik alles overnieuw mocht doen weet ik niet of ik er opnieuw voor zou 'kiezen'.
En dat gekwaak van ouders over hun kinderen, zelfs ik als moeder vindt dat irritant hoor. Kom op, als ik ergens ben vind ik het juist heerlijk dat het een keer niet over kinderen gaat haha! Stom trouwens dat je niet met iedereen over paarden kan praten... -O-

Dit had ik zelf kunnen schrijven..
Dit klopt voor mij namelijk ook helemaal..

Nu lees ik verder weer stil mee :')

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 11:21

Wij waren ooit in een dierentuin, en we zaten daar even op het terras wat te drinken, totdat we verderop zagen dat een mevrouw haar kind een schone luier aan het geven was.
Op een overval terras, op het tafeltje !!!!!
En degene die er werkte zeiden er helemaal niks van -O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:28

Dat kan ik echt niet begrijpen. Niet van de moeder, niet van de bediening.
En juist op die plaatsen is altijd bij het toilet een baby verschoningsplek.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:29

Óp een tafel? Echt?!
:r

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:33

Varekaj schreef:
Ja eerlijk, zelfs als vrouw wil ik het niet zien. En dan ben ik verpleegkundige, heb ik in het OK genoeg gezien en ben ik niet beroerd om kots of kak van ouderen op te kuisen. Maar een scheurende doos met zo'n kind vol wit slijm... Nee bedankt.

Oké ik word echt bang van sommige verhalen. :')

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 11:35

Ja echt, op een tafeltje.
Wij wisten ook niet wat we zagen, zo bizar dat iemand dat gewoon doet.