Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fennadev schreef:Joyce, dat is exact de reden waarom ik nog geen baan heb. Ik verpruts namelijk standaard het sollicitatiegesprek al doordat ik ga huilen van de zenuwen..
Ja, vorig jaar zomer heb ik heerlijk simpel onkruid gewied tussen pioenrozenstruiken, geen mensen die me lastig vielen. Klein groepje, sturing door 1 iemand die je gewoon een baan instuurt, heerlijk was dat. Maar wel zwaar xD
JoycexEnya schreef:Fennadev schreef:Joyce, dat is exact de reden waarom ik nog geen baan heb. Ik verpruts namelijk standaard het sollicitatiegesprek al doordat ik ga huilen van de zenuwen..
Ja, vorig jaar zomer heb ik heerlijk simpel onkruid gewied tussen pioenrozenstruiken, geen mensen die me lastig vielen. Klein groepje, sturing door 1 iemand die je gewoon een baan instuurt, heerlijk was dat. Maar wel zwaar xD
Ik heb hulp gehad door de bijstandsuitkering. Als het goed is zit iedereen die een beperking hebben in een arbeidsdoelgroepregister daardoor kan het werk subsidie krijgen hierdoor heb ik denk wel eerder werk dan een "normaal" 23 jarige in een supermarkt.
Lau schreef:Ik heb een bijstandsuitkering,
Ik krijg alleen hulp via activerend werk en meer niet. Ik krijg geen Wajong omdat se verwachten dat ik ooit nog aan het werk kan.
Maar om eerlijk te zijn weet ik dat zo net nog niet. Een ding te gelijk gaat goed. Maar 3 dagen aan eengesloten doen betekent een week ziek. Zoals nu ook ik log met koorts op bed. En ik heb geen griep, dit is gewoon stress die zich omzet in ziek zijn.
Ik kan gewoon niet normaal functioneren en raak al snel helemaal gestressed. Ook bij de gemeente geven ze aan dat zij het raar vinden dat ik niet afgekeurd word.
Maar zij kunnen er ook weinig aan doen want het uwv gaat over het afkeuren. En die zeggen je hebt eerder gewerkt dus in je toekomst kan het ook weer.
Maar toen ik eerder werkte, was ik ook gestressed en overspannen en continu ziek. Dus ik snap hun redenering niet. Niemand eigenlijk, maar zij gaan erover dus opzich heb ik mij er maar bij neergelegd dat ik toch ooit fulltime moet werken.
En ergens maakt mij dat ook heel bang, want wat als ik mij letterlijk doodwerk, wat als mijn paniekaanvallen weer toenemen. En ga zo maar verder, het lijkt wel alsof niemand wil zien dat er iets mis is met mij, ik voel mij een beetje tussen wal en schip gezet. Ik voel mij niet gehoord. Het voelt niet alsof er een oplossing voor mij is. Het is ga maar werken, want deze uitkering kan ik ook niet voor altijd houden, dus ik maak mij nu al druk met wat als dit stopt.
Want ik weet dat als ik ga werken ik binnen 2 weken weer overspannen thuis zit.
En voor veel mensen klinkt dat als aanstellerij en moet ik een schop onder mijn kont hebben. En alleen al als ik denk hoe al die mensne het benaderen word ik bang. Ik voel mij zo nutteloos, zo klein en onbegrepen. Want ik probeer alles en telkens val ik weer terug ik overspannen zijn.
Shiloh schreef:Wat ontzettend rot Lau, dat je er dusdanig veel last van hebt. Het is oneerlijk verdeeld, en als ik jou zo hoor, voel ik me weer een zeikerd omdat het bij mij dan allemaal wel mee valt. Ik werk nu wel fulltime, maar eigenlijk trek ik het niet. Tijdens mijn reïntegreren heb ik maanden lang 3 dagen gewerkt en dat beviel me heel erg goed en was ook vol te houden. Nu zit ik in een andere baan, maar toch weer 5 dagen en ik merk dat het eigenlijk gewoon écht teveel is. Terwijl ik nu werk heb dat écht bij me past. Ik houd mezelf voor dat ik nog een jaar of 2/3 moet doorbikkelen tot mijn salaris dusdanig gestegen is dat ik het financieel aankan om een dag minder te gaan werken.
Ja, en dat is het kromme. UWV kijkt alleen maar of en hoe lang je ergens in dienst bent geweest en hoeveel uren je toen werkte. Dat je op dat moment dood ongelukkig, op het randje van je kunnen functioneerde eigenlijk zwaar overspannen probeerde jezelf staande te houden... dat zien ze niet.
Kortom, iedereen die een "niet zeuren gewoon doen" mentaliteit heeft gehad en het een behoorlijk tijd écht heeft geprobeerd, is bij het UWV gewoon de banketstaaf.
musiqolog schreef:Mooi Shiloh, dat pinguïnverhaal. Maar ik ga er niet helemaal in mee. Ik wil namelijk niet accepteren dat ik iets heel gewoons absoluut niet kan. Zou ik, om maar dicht bij mezelf te blijven, moeten accepteren dat ik geen relatie kan opbouwen? Of nooit aan eervol werk zal komen, alleen vuilnisman of zo?
Babootje schreef:Wat een lieve moeder heb je Lau!. In ieder geval eentje die begrip voor je heeft.
Is er nu echt niemand waar je met dit probleem bij terecht kunt? Krijg je geen hulp van de GGZ?
Fennadev schreef:Ik ben op mijn middelbare school eens geslagen door iemand en toen was mijn bril stuk. Ik had dit niet gemeld en toen werd ik de volgende dag uit de klas gehaald door de decaan. Ik was zo vreselijk onzeker toen. Gelukkig durf ik nu al steeds meer voor mezelf op te komen, maar ik word liever niet herinnert aan die periode. Ik ben in diezelfde periode ook wel eens vreselijk kwaad geweest en dan ga ik met deuren slaan. En dat lokaal had zo'n ouderwetse zware deur. Dus de hele kantine wist dat ik kwaad was omdat iemand mijn gum had gestolen en niet terug wilde geven. Maar de politie is niet nodig geweest gelukkig.