zorgverzekering 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 14:56

Na terugkerende ellende met mijn rug dit jaar is fysiotherapie in mijn pakket vanaf nu zeer belangrijk. Ik ben sinds mijn 18-de altijd basis verzekerd geweest en meer dan fysio heb ik eigenlijk niet nodig.
Ik zit nu nog bij CZ, maar volgend mijn fysio zijn die vrij duur met fysiotherapie.

Welke verzekering zouden jullie mij in mijn geval aanraden?

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 15:04

carika schreef:
Heeft hier iemand ervaring met een aanvullende verzekering bij een andere verzekering dan de basisverzekering?
Ik twijfel nog steeds over loonzorg maar dat zou betekenen dat ik de aanvullende verzekering ergens anders moet afsluiten.

Hier ben ik ook wel benieuwd naar!
Ik las inderdaad in dit topic dat je je aanvullende verzekering bij een andere maatschappij mag doen, dan je basis.
Iemand dit al eens gedaan? Ervaringen?

verootjoo

Re: zorgverzekering 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:50

Loonzorg kan je toch niet zomaar afsluiten? Dat is voor expats

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:51

Ik vraag me alleen af of de tarrieven voor enkel aanvullend hetzelfde zijn of dat deze niet hoger zijn wanneer je geen basis afsluit

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:59

Ik word er helemaal gek van _-:(
Moet in januari naar de sint maartenskliniek voor mijn rug en weet dus niet wat het advies wordt. Cesar/Mensendieck of toch fysio (dat is in 1 pakket, dat scheelt. Maar aangesloten cesar zit niet in de buurt bij mijn zvz).
Dan wil ik ook nog tandarts erbij.. twijfel ook nog tussen de pakketten.

Ik ben student maar wel een student die áltijd wat heeft en nog met chronische aandoeningen. Studentenverzekeringen zijn zeer gering in de vergoedingen maar heb nog steeds wel de portemonnee van een student :+ 150 euro in de maand is echt teveel..

Lous als je alleen fysio extra wilt zou ik naar Bewuzt gaan.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 17:50

Zou vandaag echt even goed kijken naar zorgverzekering. Stel het steeds uit, geen zin. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:06

Ik ben overgestapt naar cz direct. Aantrekkelijke av's maar heeft alleen geen vergoeding voor kraamzorg en orthodontie. Maar beide is niet van toepassing :+ heb nu 18 fysio en tandarts erbij en ben 10 euro goedkoper uit dan Ditzo, terwijl die ook altijd goedkoop is.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:28

Aanvullende van de basis gescheiden ben ik achter aan gegaan naar daar zitten ook voorwaarde aan verbonden.
Denk bijv aan een hogere premie of niet ieder pakket kan los afgesloten worden.
Tevens is het niet bij iedere zorgverzekering mogelijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:42

Tot wanneer mag je overstappen eigenlijk?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 09:55

31 dec 23:59 geloof ik

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:25

Tot 1 februari zelfs, maar je moet wel je oude verzekering voor 31 december opgezegd hebben.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:30

Macs schreef:
Ik word er helemaal gek van _-:(
Moet in januari naar de sint maartenskliniek voor mijn rug en weet dus niet wat het advies wordt. Cesar/Mensendieck of toch fysio (dat is in 1 pakket, dat scheelt. Maar aangesloten cesar zit niet in de buurt bij mijn zvz).
Dan wil ik ook nog tandarts erbij.. twijfel ook nog tussen de pakketten.

Ik ben student maar wel een student die áltijd wat heeft en nog met chronische aandoeningen. Studentenverzekeringen zijn zeer gering in de vergoedingen maar heb nog steeds wel de portemonnee van een student :+ 150 euro in de maand is echt teveel..

Lous als je alleen fysio extra wilt zou ik naar Bewuzt gaan.

DSW voor student is €122! En heel compleet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:32

Iemand die mij kan helpen?

Ik zoek een pakket met vergoeding voor de psycholoog, ik snap alleen niks van de termen die ze gebruiken.. inloophuizen, dit en dat wel, dit niet.. Ik wil gewoon naar mijn psycholoog toe en dat vergoed krijgen.. Iemand een idee?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 13:59

Charizard schreef:
Iemand die mij kan helpen?

Ik zoek een pakket met vergoeding voor de psycholoog, ik snap alleen niks van de termen die ze gebruiken.. inloophuizen, dit en dat wel, dit niet.. Ik wil gewoon naar mijn psycholoog toe en dat vergoed krijgen.. Iemand een idee?

Volgens mij zit dit in je basisverzekering en niet in een aanvullende. Dan moet je idd wel even goed lezen waar ze een contract mee hebben en welke therapieën. En je hebt dan een verwijzing nodig.
Die polissen lezen zijn echt verschrikkelijk :( maar moet wel gebeuren.
Meestal staat aan t einde van een polis een woordenlijst met betekenissen.

Maar het is wel lastig als je nog niet weet welke therapie je gaat krijgen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:03

Ja ik heb nu een VGZ jongeren pakket of ed. En dan wordt het vergoed nadat je eigen risico op is.. Heel fijn als je eigen risico op 900eu staat (heb verder nooit wat dus neem de gok maar).

Nu heb ik dus psycholoog nodig en gok dat ik rond januari hiermee kan beginnen.. Geen idee hoe of wat wil het gewoon vergoed maar zie door de bomen het bos niet meer.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:28

Nessa schreef:
Vraagje:

Bij zilveren kruis wordt anticonceptie 100% vergoed (bij een aanvullend pakket), conform GVS
Gaat om 21 jaar en ouder.
Snap daar niet zoveel van. Ik gebruik de nuvaring. Krijg ik die nu wel of niet vergoed? Bij CZ kreeg ik dat gewoon vergoed tot 200 euro. Nooit bij hoeven te betalen. Ja wel eerst betalen en dan declareren

Iemand die hier iets van weet?

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:32

Charizard schreef:
Ja ik heb nu een VGZ jongeren pakket of ed. En dan wordt het vergoed nadat je eigen risico op is.. Heel fijn als je eigen risico op 900eu staat (heb verder nooit wat dus neem de gok maar).

Nu heb ik dus psycholoog nodig en gok dat ik rond januari hiermee kan beginnen.. Geen idee hoe of wat wil het gewoon vergoed maar zie door de bomen het bos niet meer.

Dan zet je toch gewoon je eigen risico naar 385? En is het perse nodig dat je naar een psychologen praktijk gaat? Bij de ggz kan je bijv. Ook gesprekken krijgen bij een SPVer, een soort psycholoog maar dan noemt het SPVer, dit word sowieso vergoed vanuit de basisverzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 14:51

Ja en dan mag ik alsnog 385 euro gaan dokken.. Ik heb geen geld om elke week 90eu zelf aan de psycholoog te gaan betalen. Ik wil het gewoon meeverzekerd hebben, zo moeilijk is dat toch niet leek me.

Ik moet van de huisarts naar een psycholoog toe, dus geen andere opties daarvoor. Hier kan ik dan ook gewoon een doorverwijsbrief voor krijgen.

https://www.independer.nl/zorgverzekeri ... dwodKvYONA

Hier stond alles redelijk mooi op een rijtje maar nog steeds geen idee welke ik dan moet nemen en hoe of wat.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 15:08

Heb je hier wat aan?
http://www.psycholoog-en-praktijk.nl/zo ... psycholoog

En anders misschien even bellen. Ze weten vast wel meer daar.

Heb het idee dat veel wel in de basisverzekering zit (en helaas, dat kost je je eigen risico) en dat wat er niet inzit los te verzekeren is via een aanvullende verzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:20

Snap er echt niks van.. waarom moet het zo moeilijk allemaal :( Ga even bellen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:22

Ik ben ook naar de psycholoog geweest en idd word dit pas vergoed nadat je eigen risico op is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:32

Heb even gebeld, je hebt de praktijken die na eigen risico vergoed worden en de praktijken waarbij de helft vergoed wordt, hierbij moet je dan alsnog denken aan 50eu per gesprek dat je zelf moet betalen..

Voor mij is beide geen optie financieel dus ik ga maar weer terug naar de huisarts om te kijken of we vanuit daar nog iets kunnen doen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 15:38

Charizard schreef:
Heb even gebeld, je hebt de praktijken die na eigen risico vergoed worden en de praktijken waarbij de helft vergoed wordt, hierbij moet je dan alsnog denken aan 50eu per gesprek dat je zelf moet betalen..

Voor mij is beide geen optie financieel dus ik ga maar weer terug naar de huisarts om te kijken of we vanuit daar nog iets kunnen doen.

Wellicht is het betalen van je eigen risico in 12 termijnen een oplossing?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:04

Bij eigenlijk alle verzekeringen kan je je eigen risico het hele jaar door betalen in termijnen. Ze verwachten vaak echt niet dat je in een keer 400€ op kan hoesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:41

Soms kan je via de huisarts naar een poh ( praktijk ondersteuner huisarts)

Pschyloog is basisverzekering met verrekening eigen risico. Kan je niet je eigen risico gespreid betalen? Dan betaal je meestal in tien termijnen van 38,50. Maar geld alleen bij 385 eigen risico.