Bodybuilders op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cocodox

Re: Bodybuilders op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:34

Nee. Althans bij mij staat gewoon dat ik BCAA's moet nemen tijdens het sporten en daarna 30gr whey. Ook moet ik 30gr whey in m'n havermout doen in de ochtend om voldoende eiwitten binnen te krijgen. Maargoed, overleg kan natuurlijk alles en het is maar wat je zelf wil. Alles is aan te geven en te bespreken. Ze geven ook niet aan welk merk supplementen je moet nemen, je bent daar vrij in. Het is puur voor aanvulling en dat geven zij als advies.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:21

Nou, zojuist m'n eerste trainingssessie achter de rug met het schema #) het was zwaar, allemachtig. Moest uiteindelijk na leg extensions direct jumping lunges... ik lag op de grond bij de eerste sprong _O-

Ik verbaas me wel echt over m'n voedingsschema bij maar 2 keer per week sporten. Ik ben zelf 1.59,5 om precies te zijn en weeg rond de 53,5 kg met gemiddeld vetpercentage die ik voor de zomer terug wil brengen naar 22% ongeveer. Nu ben ik van rond de 1300 kcal naar de bijna 2000 (?!) kcal gegaan. Bij ieder ontbijt moet ik een banaan eten maar ook na het sporten een whey shake en banaan. Zó veel. Ergens ben ik bang dat dit straks alleen maar averechts werkt en ik er 5kg bij heb en geen verlaging van vetpercentage, omdat ik maar 2 keer in de week kan sporten momenteel (daarnaast rijdt ik wel weer sinds een week ofzo paard trouwens :D). Ik heb m'n twijfels uitgesproken bij m'n coach, maar die gaf aan dat ik met dit schema nog steeds onder m'n verbruik zit (hoe dan?) en m'n lichaam op deze manier een boost geef met meer energie en een verhoogde stofwisseling. Hmm. Ik denk dat ik er toch voor kies om m'n lunch wat kleiner te maken: 2 waldkorn crackers ipv 4. Of zouden jullie dit absoluut afraden?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:23

2000 kcal is heel normaal voor mensen. Dat is het minimum dat je moet binnenkrijgen als vrouw om je lichaam aan de praat te houden. 1300 kcal is veel te weinig als je niet wilt afvallen. Dus ja dan snap ik het "vele" eten wel. Dat is gewoon een normale dagportie eten.

Dus nee niet verkleinen :n maar eten wat je moet eten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:25

Ik vraag me af waarom je een voedingsschema vraagt aan iemand waarvan je blijkbaar niet het vertrouwen hebt dat die het beter weet dan jijzelf :o Ik zou het dus een kans geven en opvolgen. Na een maand of 3 kun je dan alsnog besluiten dat het niet werkt.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:27

Ik durf daar niks over te zeggen omdat ik er te weinig over weet.

Heb je een termijn afgesproken dat je deze schema's aanhoudt en je dan laat meten? Stel dat is 2 weken, dan zou ik precies doen wat je coach jou voorgeschreven heeft. Mocht het resultaat anders zijn, dan heb je nog genoeg tijd om het aan te passen zodat jij je doel voor de zomer kan bereiken.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:31

Klopt, maar geldt dat dan ook als je je vetpercentage juist wil verlagen?

Secricible, dit komt meer omdat het tóch een gratis dienst blijft vanuit hun en ik bang ben om (nog meer) aan te komen. Dat vertrouwen mist wellicht inderdaad nog wat, omdat het totaal nieuw voor mij is. Het leek me zo tegenstrijdig voor mijn lengte/gewicht en ik zoek daarom bij meerdere mensen om bevestiging merk ik. :x

xdniesje, dat is helemaal waar. Goed punt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:36

Ik ben 160 maar knaag me gek aan eten. Ivm mijn voedselallergie en het missen van wat stoffen om voedingsstoffen goed te kunnen opnemen loop ik bij ziekenhuis dietiste. Ook ben ik fysiek niet fit door oa slechte knie en heb ik een schidklierprobleem en in de overgang. Allemaal afval remmende factoren. Toch moet ik minimaal 2100 kcal per dag binnenkrijgen. En extra eiwit daarnaast nog nu ik zo vaak train. Dat is voldoende om heel langzaam in model te komen en iets aan gewicht kwijt te raken.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:42

Maar Karuna, hoe vaak train je dan? Ik zit dus momenteel maar op 2 keer per week en dat vind ik dus wel echt weinig (ik kan momenteel nog niet vaker, anders ging ik 4 keer per week).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:47

Drie tot vier keer per week. Maar de 2100 kcal moest ik al wegeten voordat ik kon trainen. Ipv oa een heel slechte knie was mijn beweging tot die tijd al jaren beperkt tot wat honden uitlaten wandelend voor kleine stukjes meer niet. Nu wordt het extra dat ik nodig heb aangevuld met heel veel eiwit en iets verhogen van mijn eten (meer vlees, kan best dat ik nu op meer dan een en twintig honderd zit.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:59

Hm ja zolang de voedingswaarden maar goed zijn natuurlijk en het niet 2000kcal aan chocolade is :+

Moet ook zeggen dat het vooral tussen m'n eigen oren zit allemaal hoor. Het voelt gewoon zo tegenstrijdig. Maar de dingen die ik moet eten zijn wel goed inderdaad, eiwitrijk etc. Daar twijfelde ik ook zeker niet aan! Meer de hoeveelheid. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:09

Daarom. Niet miepen en gewoon eten. :+ Het went vanzelf wel. Je lichaam gaat van zijn spaarstand af en kan dadelijk gewoon goed aan de juiste stoffen komen. Zolang wat je eet maar gezond is al kan het geen kwaad heel af en toe iets ongezonds mjammie te eten. Mag ik ook gewoon doen. Dan houdt je het ook makkelijker vol.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:24

Haha helemaal waar! Ik vind het ook echt niet erg ofzo om veel te eten :+ zolang ik maar weet dat het goed is. Ja af en toe wat 'lekkers' is ook goed voor je, dat weet ik inderdaad wel :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:55

Inmiddels deze week twee keer getraind en langzaam gaat het weer de goede kant op. Heb nog wel wat last van medicijnen.

Nu op 101 tv het programma Geslacht. Gaat nu over fysieke dingen tussen man en vrouw. En een workshop bodybuilding poseren met vrouwen. Is een van jullie daar ook geweest? Grappig is dat er iemand van de sportschool ook was. Sympathieke vrouw die ook al wedstrijden doet trouwens.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:10

Ik ben die keer er na geweest. Herken wel wat gezichten vanuit het programma die er bij mij ook waren. Leuk om te zien!

Ik werd gisteren wakker en ik had gelijk de gedachte:'' Ik moet friet :~ :Y) '' Ik kon de rest van de dag niet die gedachte wegzetten, waardoor ik een beetje geprikkeld werd omdat ik wel gezond gegeten heb. Hoe kan je die gedachte lozen?
Achteraf natuurlijk blij dat ik het niet gedaan heb, maar gisteren voelde ik me dus echt niet happy.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:14

Eeeh denk door of gewoon goed eten, eventueel iets vettigs, maar zelf zou ik een heel klein frietje gaan halen en opeten. :Y) een keer kan geen kwaad. :+ oftwel geen idee wat er aan te doen. Ik heb alleen trek in dingen die ik vanwege allergie niet mag hebben dus tsja daar kan ik dan echt niks mee. Ik stel me dan in mijn hoofd voor hoe het smaakt en hoop dat de trek weggaat. :')

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:10

Mijn nichtje doet morgen mee aan de Juliette Bergmann
Cup in Apeldoorn. Gaat iemand van jullie ook daarheen?

Hier gaat de progressie helaas niet zo snel als gehoopt. Ik heb een Omron BF511 weegschaal waarmee ik ook vet- en spierpercentage kan meten, maar die waardes blijven nog rond hetzelfde punt hangen. Ik heb een afspraak in de sportschool gehad voor een "individueel afgestemd" trainingsplan, maar dat viel ontzettend tegen. Kreeg een blaadje met zeven apparaten erop in de hand gedrukt, trainer liet zien hoe je die oefeningen juist uitvoert en toen mocht ik zelf aan de slag om uit te vinden met welk gewicht dat dan zou zijn, zonder begeleiding. Ook het voedingsadvies was veelbelovend; minderen in koolhydraten, weg met de suikers.

Aangezien ik toch wel iets meer wil bereiken, echter niet het budget heb om veel uit te geven, vraag ik me af of ik toch maar de hulp in zou schakelen van een personal coach of dat ik ook zelfstandig een schema in elkaar kan zetten. Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:23

Hier gaat het na een lange heel slechte periode eindelijk weer goed. Nu ik magnesium neem doet mijn hart het weer een stuk beter en kan ik weer trainen en wat minder eten.

Dus lekker bezig, vetpercentage is lekker aan het zakken en ik werk veel aan mijn aangetaste spieren. Benieuwd of het ook maar iets gaat doen :))

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:02

MoonWencke schreef:

Hier gaat de progressie helaas niet zo snel als gehoopt. Ik heb een Omron BF511 weegschaal waarmee ik ook vet- en spierpercentage kan meten, maar die waardes blijven nog rond hetzelfde punt hangen. Ik heb een afspraak in de sportschool gehad voor een "individueel afgestemd" trainingsplan, maar dat viel ontzettend tegen. Kreeg een blaadje met zeven apparaten erop in de hand gedrukt, trainer liet zien hoe je die oefeningen juist uitvoert en toen mocht ik zelf aan de slag om uit te vinden met welk gewicht dat dan zou zijn, zonder begeleiding. Ook het voedingsadvies was veelbelovend; minderen in koolhydraten, weg met de suikers.

Aangezien ik toch wel iets meer wil bereiken, echter niet het budget heb om veel uit te geven, vraag ik me af of ik toch maar de hulp in zou schakelen van een personal coach of dat ik ook zelfstandig een schema in elkaar kan zetten. Ik zie door de bomen het bos niet meer...

Kun je niet 1x per zoveel weken iets afspreken met een PT dan? Dat jullie samen iets opzetten en tussendoor bijvoorbeeld telefonisch contact hebben om eventueel te overleggen?

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:31

MoonWencke schreef:

Ik ga morgen ook naar de JBC. :)
Weet je toevallig of je als toeschouwer je eigen eten/drinken mee kan/mag nemen? Iets met arme student :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 15:35

MoonWencke schreef:

Er zijn voldoende goede schema's te vinden online; helemaal gratis.
Of die schema's ook bij jou passen hangt natuurlijk helemaal van je trainingsstijl, doelen en beschikbare apparaten af.

Als je een goede basis hebt en echt een hoger niveau wilt behalen zal je echter wel individuele begeleiding nodig hebben omdat het erg moeilijk is om je eigen zwaktes te zien en deze te corrigeren (spiergroepen die achter lopen).

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:32

@phormicola; fijn dat het weer beter gaat!

@loez; die trainer met wie ik toen die afspraak had, is naast die baan ook zelfstandig als personal coach beschikbaar. Ik zal hem eens contacteren.

@Tova; niet dat ik weet. Ik ben er niet bij.

@Enzino; juist omdat er zoveel online te vinden is, weet ik niet waar ik moet beginnen.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:33

Tova schreef:
MoonWencke schreef:

Ik ga morgen ook naar de JBC. :)
Weet je toevallig of je als toeschouwer je eigen eten/drinken mee kan/mag nemen? Iets met arme student :')

Is geen probleem. Iedereen loopt met bakjes te sjouwen haha. Soms heb je zelfs magnetron tot je beschikking :)

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 22:29

Die trainer rekent normaal gesproken 80 euro per uur, voor studioklanten 60. Ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal wat prijzen betreft. Heeft iemand van jullie daarmee ervaring?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 22:39

MoonWencke schreef:
Die trainer rekent normaal gesproken 80 euro per uur, voor studioklanten 60. Ik heb nog geen vergelijkingsmateriaal wat prijzen betreft. Heeft iemand van jullie daarmee ervaring?

Pfoe. Pittig.. wij rekenen voor 1x p week 150p maand. En 2x p week 300 p maand. En 3x p week 400 p maand. Doe je een dou training, betaald de ander 5euro p les. Dus zit je op 170 p maand delen door 2 = 85 :j

Wij kosten dus op t duurst; 37,50. Dan hoef je daarbovenop geen abonnements kosten te betalen!

Ik kom trouwens zomaar inspringen.. heb wel vaker gereageerd maar dat was lang lang terug.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:46

Voor mijn fitnessstudio betaal ik € 15,- per maand, inclusief (o.a. Les Mills) cursussen :)