Intake met de kraamzorg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:05

Monster_tos schreef:
Ik was dit topic wat aan het doorlezen en vroeg me gelijk wat af: Hoe zit het met seks leven als je een baby/kindje bij je op de kamer hebt liggen? Of is dat een hele rare gedachte van mij?

Gezien we er inmiddels 7 hebben kan ik je vertellen dat dat echt geen invloed heeft. Er zijn een hoop andere plekken dan de slaapkamer, en zelfs daar, als alleen de baby er slaapt kan het best.

TinkerTreas

Re: Intake met de kraamzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:21

Ik heb nooit problemen gehad met het cb. Misschien komt dat omdat ik vrij nuchter ben. Als ze mij een advies geven waar ik me niet in kan vinden, haal ik mn schouders op en doe gewoon mn eigen ding.
Of misschien hebben we gewoon een fijne cb.
Toevallig ben ik er gisteren nog geweest met allebei mijn jongens. Ik geef de jongste voeding op verzoek (flesvoeding) en bij het cb zijn ze meer van een vast ritme. Maar ik krijg er verder geen commentaar op. Mijn ervaring is dat ze na een tijdje vanzelf in een ritme komen. En ik ga geen tijd zitten rekken omdat het nog geen flestijd is. Of wakker maken voor een voeding doe ik ook niet.
En bij het cb hebben ze het al opgegeven om mij te vertellen wat ik moet doen, haha.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:28

Hier ellende ivm het vaccineren waardoor ze hem minder zien dan ze willen. En inderdaad op verzoek voeden en Rapley zint ze ook weinig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:30

Hier zijn ze juist wel voorstander van voeden op verzoek :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:34

Hier kijken ze vooral naar wat er bij de ouders past :j

Wat Rapley betreft, ik lees altijd dat kinderen pas kunnen kauwen als ze ook zelf wat in hun mond stoppen. En dat ze dus dan pas toe zijn aan vast voedsel (via de rapley methode), maar dat gaat ook niet overal op. Hier is het pas sinds 2 weken zelf doen, maar al 8 maanden kan ik met een vorkje/lepeltje de groente en fruitstukjes niet aanslepen. :')

Verder vind ik gewoon wel wat iedereen zelf moet doen hoe hij/zij het prettig vindt samen met baby. Ook met de kraamzorgster :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:51

Ze zijn toe aan vast voedsel als ze zelf recht kunnen zitten en voedsel naar hun mond kunnen brengen. Dat is het uitgangspunt van Gill Rapley. Dan zijn de darmpjes er klaar voor.

Maar goed. Ander onderwerp inderdaad

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:58

Monster_tos schreef:
Ik was dit topic wat aan het doorlezen en vroeg me gelijk wat af: Hoe zit het met seks leven als je een baby/kindje bij je op de kamer hebt liggen? Of is dat een hele rare gedachte van mij?

Stilletjes :Y)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:59

Bij ons zeiden ze dat ook bij de reflux dat het buikkrampen waren en dat ik moest aaien over zn buikje. En na 14 weken huilende baby naar de chiropractor geweest en vertelde dus ook dat hij reflux had en dat zijn rug en schouders vast zaten Door de super snelle bevalling. Na de eerste behandeling al een totaal ander kind.zo blij dat mensen mij dit hebben geadviseerd. Vandaag nog bij het cb geweest. Voor het eerst was mn vriend mee. Mevrouw vertelde dat mn zoontje de vorige keren te dik was. Is mij nooit verteld ook niet Door de andere dames van het cb.En hij loopt mooi met de lijnen van de curves mee. Vanmorgen zelfs bij de kinderarts geweest en vond hem perfect... Hij was vanmorgen gewogen en gemeten in het ziekenhuis en daar hadden ze alles voor mij opgeschreven zodat het niet bij het cb meer hoefde. Nou ze moesten wel even wegen en meten. Heb gezegd dat ik dat sneu vond en dat het nog geen 2 uur geleden was.... ik ben ook al een bijna verhoord Door het cb tenminste zo voelde het. Ik heb een handicap en ze begon meteen te vragen hoe en wat ik deed. Hoe ik hem uit bed haalde, uit de box, hoeveel uur hij erin zat, of ik me wel kon redden, wat ik deed als hij huilde nou echt de raast vragen. Dacht nog even dan komt de kinderbescherming nog langs!!! Mn vriend zei vandaag echt nou wat moet je nou met die info hij was te dik en ging op zoek naar zijn goeie gewicht.... ik dacht nog dat is handig. Kan ik op zoek naar mn goeie gewicht

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:02

Hier had ik trouwens een kraamhulp die overal drama van maakte. Ik ben 8 weken terug bevallen en mijn man moest gewoon werken in de kraamweek. Zat ze helemaal dat dat helemaal mis zou gaan omdat mijn middelste, van net 2, jaloers was. En als ik de baby zijn voeding aan het geven was had ik geen handen vrij om ervoor te zorgen dat hij zijn broertje geen pijn zou doen.
En onze katten waren ook levensgevaarlijk, want als ik naar de wc zou gaan dan konden de katten op de baby gaan liggen.
Alsof die katten gelijk met een rotgang naar de box rennen zodra ik met 1 voet de huiskamer uit ga _O-

En mn 2 jarige zoontje blijkt helemaal niet jaloers te zijn. Hij is juist heel voorzichtig met hem.
Voor mij is het mn derde en ik laat me niet snel gek maken, maar ik kan me voorstellen dat iemand daar onzeker van wordt.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 00:54

TinkerTreas schreef:
Hier had ik trouwens een kraamhulp die overal drama van maakte. Ik ben 8 weken terug bevallen en mijn man moest gewoon werken in de kraamweek. Zat ze helemaal dat dat helemaal mis zou gaan omdat mijn middelste, van net 2, jaloers was. En als ik de baby zijn voeding aan het geven was had ik geen handen vrij om ervoor te zorgen dat hij zijn broertje geen pijn zou doen.
En onze katten waren ook levensgevaarlijk, want als ik naar de wc zou gaan dan konden de katten op de baby gaan liggen.
Alsof die katten gelijk met een rotgang naar de box rennen zodra ik met 1 voet de huiskamer uit ga _O-

En mn 2 jarige zoontje blijkt helemaal niet jaloers te zijn. Hij is juist heel voorzichtig met hem.
Voor mij is het mn derde en ik laat me niet snel gek maken, maar ik kan me voorstellen dat iemand daar onzeker van wordt.

Haha, mijn kat is echt raar sinds dat ik zwanger ben, ligt heeeel de dag bij me, gaat zelfs mee naar de wc (of gaat voor de deur staan mauwen), van de week sprong ze op schoot, ging ze kopjes tegen m'n buik aan geven en ze steeg nog net niet op van het knorren :') verwacht ook dat zij straks als ons kleintje geboren is elk zacht dekentje even wilt testen... Mijn hond daarintegen is juist opeens heel afstandelijk, doet heel zielig als ik m bij me roep en ligt niet langer dan 3 minuten bij me terwijl het eerst echt een knuffelkont was :(

Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:25

jou kat weet dat er iets te gebeuren staat, hier zo een hond....was bij de eerste zo en nu ook weer!

wat betreft de sex ik moet er niet aan denken als er een kind bij is vandaar dat ze een eigen bedje in een eigen kamer hebben, de keukentafel met een hond er onder ende kat die toekijkt vanaf de kast lijkt me dan ook weer niks ;)

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:43

kwita schreef:
jou kat weet dat er iets te gebeuren staat, hier zo een hond....was bij de eerste zo en nu ook weer!

wat betreft de sex ik moet er niet aan denken als er een kind bij is vandaar dat ze een eigen bedje in een eigen kamer hebben, de keukentafel met een hond er onder ende kat die toekijkt vanaf de kast lijkt me dan ook weer niks ;)

Haha toch raar dat dieren dat zo goed aanvoelen, merk het met het paard wat k voorheen altijd reed (en waar ik nu lekker me wandel en tuttel) ook, normaal was hij best lomp, nu opeens heel voorzichtig en zachtjes, maar als ik met hem in de buurt kom van andere paarden gaan die oren naar achter en beschermt ie me echt een soort van, zo leuk!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:27

Nou mijn paard donderde me er gewoon af met 24 weken := . En ik val dus echt nooit haha. Aan mijn eigen katten merkte ik eigenlijk niks, of ik ben er gewoon niet fijngevoelig genoeg voor :o .

Wat het CB betreft, ik vermoedde ook verborgen reflux bij ons zoontje en ben gewoon naar de HA gegaan ipv naar het CB. Ik ga alleen naar het CB voor de entingen en ook daar ben ik niet echt tevreden over. 6 weken geleden is mijn zoontje nog geënt en hij heeft aan een kant in zijn been nog steeds een harde schijf zitten :(.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:36

Mijn hond achtervolgde mij de hele dag. Mijn paard was super chagrijnig wilde niks met mij te maken hebben. Mijn pony was heel voorzichtig en snuffelde steeds aan mij.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:55

appiesjappie, is de ene dan een ruin en de ander een merrie?

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:21

Zou het daar nog aan kunnen liggen Sees? De pony die ik voorheen altijd reed is een ruin, hij is nu dus super lief en voorzichtig. Een shet bij ons op stal (merrie) kon ik eerst alles mee maar zodra ik nu de stal binnenkom staat mevrouw beledigd met d'r kont naar me toe klaar voor een spelletje tikkertje.. Lijkt me normaal juist andersom, mja merries he... :\

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:25

Love_12 haha tikkertje :D. Ja dat kàn wel invloed hebben hoor. Alhoewel ik moet zeggen dat mijn ruin weinig voorzichtig(er) met me deed en de merries wel ineens erg lief waren op stal. Mijn ruin is overigens wel heel lief en voorzichtig met mijn zoontje.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:51

Vraagje? Is het normaal dat een kraamverzorgster 8 dagen komt? :oo

Mijn vorige is maar 5 dagen geweest en ook echt maar minimaal. Viel ook niet zoveel te doen. Nu wat meer omdat mijn dochter naar school gebracht moet worden en van school gehaald. Voelt zo een beetje of ik iemand 8 dagen lang moet gaan entertainen, bij de vorige is daar ook nooit over gesproken. Daar zeiden ze zolang als nodig is. Maar het werd me nu een beetje opgedrongen want elke bevalling is anders. Tja, als ik een keizersnee krijg wel. Maar anders mag ze van mij lekker vertrekken zodra mijn dochter thuis is.

Zal het vanavond nog even aan mijn vorige kraamverzorgster vragen hoe het zit. Baal echt dat ik buiten haar gebied val. Heb het gewoon niet zo op vreemde mensen in m'n huis.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:58

Je mag ze gewoon wegsturen hoor

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:03

Ja daar wringt de schoen ook meteen. Ik weet niet of ik daartoe in staat ben dan. Ben een beetje bang dat het alsnog opgedrongen word. Weet dus niet of ik dan wel zo sterk in mijn schoenen sta. Dus heb het nu heel duidelijk aangegeven, hoop dat er dan ook naar geluisterd word.

Vraag me dus af of meer mensen dit gehad hebben dat er zo gedaan werd. Of dat ze zelf ook wel inzien dat het handiger is als ze weggaan. :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:09

Bij mij was mijn tante kraamverzorgster dus geen ervaring mee :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:14

Volgens mij is een x aantal uren verspreid over acht dagen normaal gezien de max wat vergoed wordt (kan indien nodig verlengd worden) maar minder mag altijd.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:16

49 uur is toch wat je standaard kan krijgen als je BV geeft? En dat dan verdeeld over meerdere dagen, zoals je wil? Ik heb 10 dagen gehad, was er heel blij mee.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:19

Ik ben vrijdag bevallen en zondag einde middag naar huis gegaan. En toen nog tot die week er op kraam gehad tot zondag. Wel minder uur op t einde

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:24

Ik krijg gewoon 49 uur, maar bij de vorige heb ik maar 25 uur gebruikt. Moet sowieso minimaal 24 uur afnemen zei ze. En die 8 dagen moest ik dan maar die uren over verdelen. :=

Nouja, we zien wel. :D Volgens mij is dit bureau nog vrij nieuw, dus misschien regelen hun dingen anders. Moet ook zelf papieren uitprinten. Kreeg bij de vorige gewoon een heel mooi boekje en nog een extra boekje met informatie voor mijzelf.

Lees wel alleen maar goede recensies, dus het zal wel meevallen denk ik. Of ze blokkeren de slechte dat kan ook. :=