Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 19:59

Hmm thanks, dan zouden ze inderdaad aan vervanging toe kunnen zijn.

Jammer, ik was wel gehecht geraakt aan die lelijke dingen (ooit gekocht in een klein plaatsje in Engeland, dus zoveel keuze in kleur was er niet) :+

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:09

12/04 - 50 min over 5,73 km - 6,8 km/u (gemiddelde snelheid) - 387 kcal
17/04 - 37 min over 4,46 km - 7 km/u - 297 kcal
18/04 - 50 min over 6,20 km - 7,3 km/u - 413 kcal
19/04 - 23 min over 2,91 km - 7,5 km/u - 197 kcal
21/04 - 71 min over 8,03 km - 6,7 km/u - 547 kcal
25/04 - 49 min over 5,73 km - 7 km/u - 389 kcal
29/04 - 47 min over 6,08 km - 7,6 km/u - 404 kcal
01/05 - 19 min over 2,71 km - 8,2 km/u - 176 kcal
03/04 - 29 min over 4,41 km - 8,1 km/u - 267 kcal

even overzichtje van de afgelopen 3 weken, moet wel zeggen dat weer en de hoeveelheid km's die
ik ren een groot verschil uitmaken bij de tijd dat ik erover doe. Ik ren alle stukken zonder pauzes,
dus gewoon in één stuk door. Ik hou het bij via de app 'hardlopen met Evy', dan wordt dit zo gegeven
en is het handig bij te houden :D Ik moet zeggen, dat ik het tot nu toe lekker volhoud en hoop dat
het nog een tijdje zo doorgaat, zeker aangezien ik een conditie van niks heb/had. (want de auto is
natuurlijk makkelijker dan met de fiets)

Ben benieuwd naar de vorderingen die anderen hebben gemaakt :)

Moska

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:01

Gisteravond heerlijk gelopen. Zit nu in week 5 van het schema en heb voor het eerst 6 minuten achterelkaar gerend. Het ging makkelijker dan verwacht. Mijn tempo ligt nu op 7,5 km/uur, ongeveer 1,5 km/u sneller dan toen ik begon in november. Wil graag naar de 8 km/u, zodat ik de 5k in 40 minuten kan lopen (liefst ooit snelle natuurlijk). Heb 22 mei mijn eerste loop (Marikenloop), die wil ik gewoon uitlopen, hoe maakt me niet uit. Ergens eind juni gaan we met de groep een 5k loop doen en dan staat voor mij in november nog de 7k in Nijmegen op het programma. Een uitdaging, maar zoals het nu gaat, denk ik wel dat het moeten lukken (ondanks die rare knie van mij, dat gaat echt wonderbaarlijk goed. Denk dat mijn schoenen daar ook een aandeel in hebben)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:27

Mitchall; Leuk he als je echt meetbare vooruitgang boekt! Ik ben van bijna 10:00/km naar 8:35/km gegaan. Echt een fijn gevoel.

Moet helaas wel even een flinke pas op de plaats maken. Afgelopen zondag gelopen, ging goed. Maandag dagje weg dus veeeel gelopen. Gister rust. Wilde vandaag de volgende les pakken maar mn schenen zijn een beetje vervelend gevoelig. Dus na 1km over gegaan op wandelen omdat het zo lekker is buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:45

Hoi hoi, zou ik mij misschien ook mogen melden? Ik ben sinds vandaag weer begonnen met hardlopen. Heb de app '5K Run' gedownload met een schema waarbij je na 9 wk 5km non-stop kunt rennen. Althans, dat is de bedoeling. :D Vandaag dus de eerste keer weer gelopen, +- 27 min. over 4km gedaan met intervallen van steeds 1 min. rennen en dan 1.5 min. lopen. Dat zeven keer. Heb daarna ook nog twee minuten gerend en daarna cooling down gedaan. Ben benieuwd of het wat wordt, haha, vorige keer ben ik gestopt omdat m'n enkels het niet aan konden. Hopelijk dit keer wel.

Nog wat over mezelf: 16 jaar, ik rijd drie tot vier keer per week paard. Mijn doel is om die 5km te kunnen rennen en hopelijk daarna samen met ponylief stukken te kunnen gaan lopen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:43

Zwaai vanuit Denemarken. Eergisteren 5k gelopen na 3 weken training en 2 weken geen tijd. .. tijd in te huilen (35:35), maar hé, het is hier heuvelachtig en ik heb t toch maar mooi gedaan na een dag slenteren door legoland :+

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:38

Ik heb 2 weken geen tijd gehad om te gaan trainen bij mijn groep, en ben thuis ook niet meer geweest :+

Vanochtend weer geweest en was bang dat ik echt heel erg zou af gaan. Zitten inmiddels al in week 5.
Het schema was 3-4-5-6-7 met daartussen telkens 2 minuten rust, en het ging echt bijzonder goed! Heb nog nooit zo lekker en makkelijk gelopen.

Normaal is de training in de avond, nu in de ochtend. Kan dat echt zoveel verschil maken?

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:42

Ik heb vanavond 7,85 km gelopen ( lees op tempo gewandeld) tussen door les 1 van Evy gedaan. Ging super alleen mijn oude blaar is ontveld. Dat is dan weer jammer.
Ik ben nu 8 kilo afgevallen door op mijn eten te letten en veel te wandelen.
Ik draag normaal steunkousen omdat ik in het verleden trombose heb gehad. En mijn been wordt penaal gesproken snel dik als ik ze niet draag. Maar nu zijn mijn benen gewoon mooi slank. Daar ben ik wel heel blij mee.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 01:43

Vandaag mijn eerste wedstrijd!
Lig nu al klaar wakker in mijn bed omdat ik spanning heb denk ik 8)7

5 km

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 07:07

Linnie succes vandaag. Je kan het

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 07:33

Linnie, ook veel succes van mij! Gaat vast helemaal goedkomen! Meedoen is belangrijker dan winnen en alles beter dan op de bank zitten, toch?! Hoe laat mag je starten? Het wordt warm vandaag!!

Ik hoop dat ik vandaag weer voorzichtig kan gaan hardlopen. Vorige week mijn knie toch wel flink bezeerd tijdens het rennen in het bos. Dat doen we dus maar niet meer! Ik ga eerst naar stal en als mijn knie daar weer goed voelt, mag ik vanmiddag gaan rennen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:23

Succes, Linnie!

Hopelijk gaat je knie weer goed, Zucchero. Wat heb je gedaan dat je er zo'n last van had? :(:)
-
Nou ik ben dus sinds gisteren begonnen met hardlopen en heb een app gedownload met een trainingsschema erin. Die gaat drie keer per week en per week steeds wat zwaarder. Echter heb ik nu ontzettend zin om te rennen en misschien wel vaker dan drie keer per week. Is dat een slecht idee of zou dat gewoon mogelijk zijn?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:06

Ik ben geen expert maar het klinkt als een slecht idee. Ik heb geleerd dat je spieren de rust nodig hebben tussendoor, ook al lijkt het of alles mogelijk is omdat je conditie het aan kan. Ik zit op mobiel dus kan het nu niet opzoeken, maar er heeft al iemand in dit topic verteld over haar ellende na te fanatiek hardlopen. Die was nog niet klaar met de problemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:07

Bedankt voor je reactie :). Dan houd ik het bij drie keer per week.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 12:39

Je lijf heeft inderdaad tijd nodig om te herstellen. Aanvankelijk zal het weinig problemen geven om vaker te gaan lopen, maar op den duur krijg je last van kleine pijntjes en andere ellende

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 17:11

Morgen mijn eerste groepstraining, ben zo benieuwd hoe ik het ga houden met de voorspelde temperatuur.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 05:30

Dankjewel allemaal!
Het is best goed gegaan.
De route ging ook een stukje door het bos.
Alleen toen ik daaruit kwam sloeg de warmte even toe.
33.28 is mijn tijd.
Mijn eerste 5 km is een feit!

Inderdaad 3x in de week is wel max.
Je rijd misschien ook nog paard?
Ik beperkte soms tot 2x hardlopen en 1x een uur wandelen in het begin.
Je voelt het vanzelf aan je lichaam.

Doet er wat pijn na het hardlopen gelijk zo een koud ding uit de vriezer erop.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 05:55

Wat goed en wat een nette tijd! Lekker gelopen dus? Hoe was je plaatsing in het klassement met deze tijd?

Ik wil soms ook wel vaker hardlopen, maar dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling. Als alternatief kun je eventueel gaan fietsen, wandelen of huishoudelijke of stal klusjes gaan doen. ;)

Ik heb gisteren ook lekker kunnen lopen. Wel qua tempo echt voorzichtig gedaan, maar 2 keer blijven rennen terwijl ik al mocht wandelen, omdat het zo lekker ging. Toch nog 3,52 km gelopen in 27 minuten. Is toch een nieuw afstandsrecord in een voor mij zeer nette 7,8 km/uur. Ik had in het park gelopen en kon dus heerlijk onder de bomen blijven! Nu zondag weer. :j

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 09:04

Dames, ik heb hier een tijdje mee gekletst en een week of twee geleden aangegeven dat ik last had van mijn knieën en dus even rust hield. Inmiddels is gisteren gebleken dat ik een ontsteking heb in mijn rechterknie en de Ladiesrun over drie weken kan ik wel vergeten -O-
Sterker nog; Er wordt nu onderzocht waar mijn ontstekingen vandaan komen (ik heb ze vaker), maar ik moet er rekening mee houden dat ik nooit meer kan hardlopen.

Mocht iemand serieuze interesse hebben in mijn startnummer voor de Ladiesrun van Rotterdam op zondag 29 mei, stuur me dan een pb'tje.

Succes allemaal met rennen! :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 10:45

En ik ga het topic helaas maar verlaten voorlopig. nu al voor de 2e keer een ontstoken gewricht in mijn voet. Baal zo ontsettend! Was na de eerste keer net begonnen met lopen. Voorlopig alleen fietsen en zwemmen -O- Waarschijnlijk ga ik ook niet meer lopen. Het is net nadat ik al 5 dagen niet meer gelopen had maar ik denk dat het misschien toch meespeelde. Tel daarbij op dat ik sowieso slechte knieën heb. Ik wil gaan overstappen op mountainbiken.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 11:58

benangelique schreef:
Zwaai vanuit Denemarken. Eergisteren 5k gelopen na 3 weken training en 2 weken geen tijd. .. tijd in te huilen (35:35), maar hé, het is hier heuvelachtig en ik heb t toch maar mooi gedaan na een dag slenteren door legoland :+

Om te huilen? Zou willen dat ik dat kon! En dan ook nog in een heuvelachtig landschap. Knap genoeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:38

Mijn god ik ben net terug van mijn eerste keer met de cursus mee. De warming up was al behoorlijk serieus :')

Heb 8 keer gedacht ik stop ermee ik trek het niet meer maar toch tot het bittere einde mee gedaan. Morgen kan ik niet meer lopen :')

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:35

Plek 164 van de 190 hihi.

Dan klinkt het allemaal wat minder.
ik kan niet goed op tempo lopen heb altijd steken.
Dus ik loop in een jog tempo dan voel ik wel wat pijn maar je kan blijven lopen.
Waar het precies door komt weet ik niet goed.
Ik denk mijn ademhaling.
Eten en drinken doe ik niet van te voren.
of ik loop te gespannen geen idee.

Cynthia en romyloverrr dat is geen leuk nieuws.
Hoop dat het voor jullie beide weer goed komt.

Benangelique vind het echt wel knap hoor zeker als het heuvelachtig is!!Dat is echt zwaar.

haha robijtjah door de warming up en cooling dowm zal de spierpijn wel mee vallen.
Nu even goed wat water drinken.

Als je thuis erbij traint komt het vast wel goed.
Is het wel een beginners cursus?

En het was ook weer warm vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:39

Beginners cursus idd heb alleen de 1e 3 lessen gemist.

Doel is zelf nog 2 keer thuis te lopen in de week.
Viel me zeker niet tegen hoe ik het bijhield.

GerdaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:25

Ik ben super trots, na 9 week interval training heb ik vandaag mijn eerste 5 kilometer hard gelopen. Ongeveer 36 minuten, als beloning vandaag een gps horloge gehaald!