Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 19:51

Ziet er goed uit hoor Linda! Ik zit zelf een beetje met die eiwitten.. die haal ik nu vooral uit gekookt ei omdat ik absoluut geen fan ben van bonen maar met het vooruitzicht op vegan worden niet handig :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:01

Loolotte schreef:
Ziet er goed uit hoor Linda! Ik zit zelf een beetje met die eiwitten.. die haal ik nu vooral uit gekookt ei omdat ik absoluut geen fan ben van bonen maar met het vooruitzicht op vegan worden niet handig :n

Lastig inderdaad. Ik lust eigenlijk alle groente als ze gebakken/gekookt zijn. Maar op mijn werk is geen magnetron, en 2x per dag groente is helaas ook wel prijzig.

Jeany

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:20

Ik kan me helemaal suf eten aan de kwark, vind het heerlijk met wat fruit, kaneel, of 's ochtends wat cornflakes of havermout. Lekker, gemakkelijk en veel eiwitten :)
Ik zag ooit ergens een vegan body builder voorbij komen, die had super leuke recepten Loolotte, misschien als je daar op Googled dat je erbij uit komt.

8,85 km! Netjes hoor!

CF, netjes hoor 2 kg! Waarschijnlijk een hoop vocht en een beetje vet maar een goed begin motiveert natuurlijk enorm! :D

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 20:30

Zo ik stond vanmorgen om half 10 in de sportschool. Ging een lesje BBB volgen. Had nog nooit een les gevolgd sinds ik daar sport (2 jaar) Ik doe normaal alleen fitness. En dat blijft zo, vond er echt niks aan. Net weer buikspieren thuis gedaan.

Ik schommel heel erg in mijn gewicht. Ene moment weeg ik 56. Andere moment 57.5 Kan echt per 2 uur verschillen. Heeft mn moeder ook. Best raar maar dikke prima haha.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:22

Ho ho! 1kg pas he :D

Ik houd zelf bij wat ik per dag eet en drink en wat ik aan beweging/sport doe.

Ontbijten doe ik met brinta en thee of water.
Smiddags verschilt, of rijstwafels met pindakaas of fruit.
S' avonds groente met vlees en aardappels.

Tussendoor "snack" ik worteltjes of augurken of komkommer.

Vandaag was het een beetje druk en hectisch dus heb ik alleen thuis de ab challenge gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 21:54

[***] schreef:
Loolotte schreef:

Lastig inderdaad. Ik lust eigenlijk alle groente als ze gebakken/gekookt zijn. Maar op mijn werk is geen magnetron, en 2x per dag groente is helaas ook wel prijzig.

Dat kan erg mee vallen hoor! Ik heb een flinke voorraad groenten in de diepvries. Kost niet veel en super makkelijk variëren. :)

Tofu is een makkelijke manier om eiwitten binnen te krijgen. Zijn alle peulvruchten geen optie? Linzen of kikkererwten smaken niet zoals standaard bonen.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:24

Hier beetje ziek dus erg stil geweest -O-
Vandaag de strong viking 7km lopen *\o/*

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:25

@Toushie Beterschap!
Qua eten kan ik niet zo goed helpen, ik woon nog thuis (wat ook wel mag met 14 jaar :D), dus het is eten wat de pot schaft, al ben ik wel vegetariër.

Vandaag in totaal 16km gefietst in een klein uur, met wind mee en tegen, naar paardlief! Daar een beetje geklooid, niet heel intensief gereden. Verder gaat het echt goed met mijn 30 day challenge. Ik merk dat ik het veel makkelijker vind om snel makkelijke kleren aan te trekken, matje te pakken, oefeningen te doen en dan weer klaar, dan om me om te kleden, naar buiten te gaan en te gaan hardlopen.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:52

Goed bezig hier allemaal!

Ik kan niet wachten totdat ik weer tijd heb om te sporten na mn tentamens. Dan ga ik weer lekker iedere dag!

Misschien nog een leuk uitprobeersel om iets hartigs te snacken: geroosterde kikkererwten met bijv. Paprikapoeder en zout. Kwam ik tegen op fb. Volgende week maar is uitproberen!

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:12

Hello!

Ik ben Ine, woon in België en ben 20 jaar oud!
Ben zelf onlangs begonnen met 'diëten', maar dan op een fijne manier. Ik probeer vooral een andere levensstijl te krijgen en gezond te leren eten. Ik heb al vaker diëten gevolgd, maar ik hield het gewoon nooit vol!
Het leek me makkelijker om af te vallen als je gemotiveerd werd door mensen rondom je die met hetzelfde bezig zijn, en daarom was ik op zoek naar een forum tot ik plots dacht: nu, op 'good old' bokt waren er toch ook topics die niet met paarden te maken hebben? En bingo, gevonden! :)

Ik heb het zelf vooral lastig met gezond ontbijten, de rest lukt me wel! Ik fiets elke dag ongeveer 40 minuten, wel intensief want veel bergen op!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 18:44

Lioony, die kikkererwten vond ik ernstig tegen vallen. := Ziet er heerlijk uit, maar het smaakt zacht en muffig. Ik ga ze in ieder geval absoluut niet meer maken. En nee, langer in de oven laten werkt niet. :+

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 19:53

Ik ben een kilo afgevallen. Dankzij diarree als bijwerking van de antibiotica.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 20:56

Leuk topic, ik meld me ook!

Voeding, gewicht en sportdoelen zitten an sich goed, maar ik wil/moet echt wat sterker worden in mijn bovenlijf.

Achtergrond: 24 jaar, 1m81, 65kg. Loop 3x per week hard. Afgelopen weken getraind voor de halve marathon. Nu wil ik focussen op sneller, maar ook sterker worden :)! Ga iets kortere afstanden lopen, tussen de 10 a 16km en dan in augustus weer een halve marathon. Afhankelijk van de beschikbare tijd wil ik 1x per week gaan bootcampen en daarnaast thuis werken aan mijn core mbv Kayla Itsines en de app van Nike. Aanvullende tips voor leuke (thuis)workouts zijn zeer welkom!

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:25

Ik meld me ook maar aan. Ik kan soms denk ik best wel wat support gebruiken :+

Ik ben een meid van 21 en een lengte van 1.74 lang met een gewicht van 78.8 kilo. Het vet zit vooral op mijn buik, lovehandles en bovenbenen. Ik wist dat ik wat was aangekomen maar bijna 80 kilo is way too much. Ik heb altijd rond de 73 kilo gezeten. Daar wil ik eerst voor gaan, en als ik dat gehaald heb kijk ik wel weer verder!
Sinds gisteren ben ik begonnen met afvallen. Mijn vriend heeft een voedingsschema gemaakt. Ik gebruik ook een maaltijdvervanger per dag .
Op moment zit ik met een knie die nog moet herstellen van een kijkoperatie, maar dat vordert wel.
Ik ben een gigantische snoepkont, ik denk dus dat daar de kilootjes door zijn gekomen.
Ieder pondje gaat door het mondje blijkt maar weer wel!

Mijn vriend is juist bezig met aankomen, die is in 1 jaar en 3 maanden van 59 kilo naar de 73 kilo gegaan. Dus ons doel is totaal wat anders :)) Nou heeft hij voor me een voedingsschema gemaakt dus daar begin ik wel mee.
Ik hoop eigenlijk stiekem van de week al een keer te gaan sporten met mijn vriend.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:48

hoi,
ik had een vraag voor de hardlopers hier.
wat eten jullie in de ochtend als ontbijt als jullie 's ochtends gaan lopen?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:52

Een banaan, na het lopen ontbijt ik uitgebreider.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:49

Ik loop op nuchtere maag of ik eet een beetje yoghurt :)

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:13

Yoghurt, kwark, een appel, in ieder geval niet te veel ;)
Daarna pas echt ontbijten.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 15:17

bedankt! :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 15:43

Heel grappig, ik was gisteren bij een huisfeestje, kwam ik opeens 2 gasten tegen die ik donderdag had zien zwemmen! Die zwemmen normaal op dinsdag en woensdag, dagen dat ik ook wil zwemmen. Klein wereldje is het af en toe toch. :D

Eten gaat goed hier, sporten wat minder. Sinds het zwemmen donderdag ontzettend veel last van mijn knie en toen ik wakker werd vanochtend blijkbaar ontzettend veel spierpijn in mijn bovenbenen uit het niets (huisfeestje, beetje staan, zitten en een dansje. En een spel waarbij je even kort moest rennen. Maar dat is amper belastend allemaal)... En mijn knie doet ontzettend pijn als ik mijn been strek. Blegh, heel frustrerend. -O-

Oh ja, en een grote bak ijs naar binnen gewerkt vrijdag en zaterdag. Iets met liefdesverdriet. Gelukkig zaterdag samen met mijn, nu dus ex, het ijs gegeten. Samen verdriet hebben is beter haha. :Y) (stonden beide achter de keuze, maar het is nog steeds pijnlijk).

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:19

Ah das niet fijn Suliko :(:) Maar als jullie er beiden achterstonden is het al wat makkelijker.
Hier gaat het wat minder dit weekend, meer gesnoept dan anders en op dit moment een chocolade-bananentaart aan het maken voor mijn jarige vriendin :)) :o Ook de challenges niet gedaan gisteren, maar deze avond vliegenwe er weer in!

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:40

Wat ben ik blij dat ik dit topic heb gevonden! Dit heb ik echt even nodig. :Y)

Dus ik meld me graag!

Ik Melissa, 18 jaar jong, 1.81m lang en 68 kilo.
Op dit moment nog een beetje in mijn "overwinterlijf". En daarom wil ik er zo'n 4 kilo vanaf,zodat ik weer strak in bikini kan deze zomer! :D

Gisteren ben ik begonnen met de 30 dagen challenge sit ups doen. Maar de dag 1 was toch wel aan de makkelijke kant. Dus ga vandaag verder met dag 5. Ook twijel ik de 30 dagen challenge ab erbij te doen. Maar misschien teveel van het goede.

Mijn zwakke punt is echt dat ik niet van die zak snoep en chips af kan blijven. En soms geen motivatie vind mezelf aan het sporten te zetten.

Nu mezelf verwennen na een pittig weekend met friet, en er vanaf morgen echt tegenaan!

Ik heb er zin in!!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 18:48

Welkom Melissa! Jou naam kan ik tenminste onthouden, omdat het je gebruikersnaam is. Ben van iedereen hier al min of meer de naam vergeten dus spreek ze maar aan met de gebruikersnaam. :')

Wat betreft de sit up challenge, ik zou lekker de ab challenge gaan doen! Dan pak je de buikspieren aan op meerdere fronten, wat je niet doet met alleen de sit-ups. En geloof mij, die challenge wordt zwaar.
Het skippen van dagen zou ik zelf echt afraden, je lichaam moet er ook gewend aanraken om de buikspieren te trainen. Het is normaal dat het in het begin te makkelijk gaat, als je start met trainen moet je eerst altijd ver onder je grens beginnen.

TrIjNiE__, volgens mij is banaanchocoladetaart best gezond toch? Althans, als ik denk aan een banaanchocoladebrood, dus echt met cacao en niet met suiker/chocola.
Ik doe vanavond lekker met je mee met de challenges weer oppakken, gister heb ik ook een steggeldagje gehad.

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:21

Dankje voor je snelle reactie Suliko!

Heb me net even goed verdiept in die 30 dagen ab challenge, en zie dat daar die sit ups ook in zitten ja! Ideaal. Vanaf vandaag ga ik dus met die challenge verder, en begin in lekker op dag 1. :D

Krijg helemaal de motivatie als ik jullie verhalen zo zie!

Iemand nog eventuele tips om het gezond eten goed vol te houden? En misschien een recept voor een ontbijt die goed vult, maar wel gezond is? Heb zelf vaak het probleem dat ik om een uur of elf echt trek krijg, en dan richting kantine op college ren.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:42

Assile, ik ontbijt vaak met havermout, beetje kaneel en rozijnen. Een andere dag met yoghurt, met zelfgemaakte frambozenpuree en een banaan. Met havermout en yoghurt kan je heel veel variëren!

Wat ook voorkomt om naar de kantine te rennen: Neem zelf wat lekkers mee dat gezond is, en eet dat op. Vult veel beter. :)