c_alsemgeest schreef:Wendy schreef:@c_alsemgeest: nog steeds niet? Als ik dat zo hoor vind ik het bijzonder hoe makkelijk het bij mij is geweest om mijn baarmoeder te laten verwijderen. Natuurlijk was er medische noodzaak (door vleesbomen had de baarmoeder een omvang die vergelijkbaar is met een zwangerschap van 5 maanden), er moest iets gebeuren, maar de gynaecologen legden de opties uit en vroegen naar mijn kinderwens. Toen ik bevestigde dat ik deze niet had, werd vrij makkelijk besloten dat dus de baarmoeder er uit moest. En toen ik aangaf dat ik dat prima vond, ben ik een aantal weken later geopereerd.
Zelfde principe als wat jij omschrijft: baarmoeder er uit, eierstokken laten zitten. Helaas moest het bij mij wel via de buik, dus ben ik wel een groot litteken rijker. Op dat moment was ik 34
Die medische noodzaak zal het verschil wel gemaakt hebben dan.
Klopt, bij mij is er op dit moment niets mis met mijn baarmoeder... "en er is ook geen garantie dat dit gaat gebeuren" sprak de dokter
Duh... gelukkig niet zeg, anders was het wel een heel vreemd orgaan geweest die baarmoeder, als het altijd mis zou gaan.
Maar even een stomme vraag misschien... maar waarom kunnen borsten dan wel afgezet worden bij een risico op borstkanker, maar kun jij deze ingreep niet krijgen vanwege een risico op baarmoederhalskanker?