30 dagen zonder suiker! -Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: 30 dagen zonder suiker! -Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 06:08

Ik eet tegenwoordig ook meer spelt, maar dit heeft als reden dat de keuze in suikervrij brood bij onze super automatisch speltbrood inhoudt.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 06:33

musiqolog schreef:
Ik heb het al eerder gezegd, maar spelt i.p.v. tarwe is echt nergens voor nodig als je geen coeliakie hebt. Maak niet die fout dat je denkt: "o, sommige mensen worden ziek van gluten, dus zal het net als suiker wel slecht zijn."

En ik heb daar al eerder op geantwoord dat ik tarwe echt niet lekker vind. En spelt wel.
Dus de keuze is witbrood of spelt. Dan denk ik dat spelt te betere optie is. Correct me if I'm wrong.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 07:44

Als je dan maar weer oplet dat je van spelt ook witbrood hebt :)

Je hebt ook suikervrije repen, ook glutenvrij en diervrij, heel lekker! Het merk is Nacd dacht ik. Ik prop mijn tas altijd helemaal vol met tomaatjes, komkommer, paprika's en fruit. Ik eet net zo lang door tot ik geen honger meer heb :D

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 07:50

denice schreef:
Als je dan maar weer oplet dat je van spelt ook witbrood hebt :)

Je hebt ook suikervrije repen, ook glutenvrij en diervrij, heel lekker! Het merk is Nacd dacht ik. Ik prop mijn tas altijd helemaal vol met tomaatjes, komkommer, paprika's en fruit. Ik eet net zo lang door tot ik geen honger meer heb :D

+1 hahah!
Mensen keken daar eerst wel even vanop :')
Ik vind nootjes ook altijd heerlijk om mee te nemen! (Cashewnoten, Brazilnuts)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 12:43

Ik heb momenteel wel een aardig probleem. Vandaag is het juffendag op mijn werk, en ik heb 26 repen Tony Chocolonely gehad 8)7

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 12:54

Dat zou voor mij geen probleem zijn! Oh wacht......

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:56

denice schreef:
Ik heb momenteel wel een aardig probleem. Vandaag is het juffendag op mijn werk, en ik heb 26 repen Tony Chocolonely gehad 8)7

Ik wil mij wel beschikbaar stellen hoor, stuur ze maar op! :D
Nee grapje, maar ik weet vast wel wat jouw volgende presentjes worden als je binnenkort een kleinigheidje moet geven..

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 17:34

denice schreef:

Dat is nog eens een luxeprobleem! :) Een smakelijk probleem ook, zeker als het pure zijn.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:20

Haha Renske, ik doe het zelfde als Denice. Gelukkig kijkt niemand er meer van op :+ En noten zijn ook erg lekker en vullend, ongezouten natuurlijk :P

Wauw, 26 repen haha dan heb je wat te smullen de komende tijd ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 15:15

Ik zal er wel een paar opsturen naar jullie. Als ik dat allemaal op eet....! Ze schreeuwen ook naar je, dus het is ook niet zo makkelijk om ze ergens neer te leggen en gedoseerd op te eten..

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 15:19

Haha hoeveel heb je er al op :P

Als je eenmaal met een stukje begint is er geen redden meer aan ;')

Maken nu ook zelf ijsthee, moet erg wennen aan de smaak maar heel vies is het ook niet.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:11

gribaldi schreef:

Maken nu ook zelf ijsthee, moet erg wennen aan de smaak maar heel vies is het ook niet.

Hoe maak je dat als ik vragen mag? :)

LisaaSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 00:16

Ik wil het ook weer gaan proberen... Vorige keer niet zo lang volgehouden. Dit omdat ik soms echt vreetbuien heb en als ik op dat moment niet iets suikervrijs voor het pakken had, werd het toch maar iets vol suiker. En na een tijdje wist ik ook niet wat te eten, was de paprika, komkomer en appels ook wel zat na een paar dagen...
Maar ik ga het opnieuw proberen :+

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 08:34

LisaaSophie schreef:
Ik wil het ook weer gaan proberen... Vorige keer niet zo lang volgehouden. Dit omdat ik soms echt vreetbuien heb en als ik op dat moment niet iets suikervrijs voor het pakken had, werd het toch maar iets vol suiker. En na een tijdje wist ik ook niet wat te eten, was de paprika, komkomer en appels ook wel zat na een paar dagen...
Maar ik ga het opnieuw proberen :+

Ik start vandaag ook aan m'n tweede keer!
Had de vorige keer ook moeite met wat ik moest eten.
Heb nu veel filmpjes gekeken op youtube, oa van Fablunch. Zit nu echt borde vol inspiratie! :)
Degene waar ik mij het meest over verbaas zijn nog steeds de rijstvellen: dit zijn vellen en daar kan je dan zo je salade in doen en dichtplakken (vel laat je van te voren en in het water meenemen) en dan heb je een makkelijke salade die niet uit elkaar valt! (Is de belofte :+)
Verder dingen als soep, suikervrije sandwich, smoothies, snoep, you name it.
Ik kan er hopelijk dus tegen aan!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:30

WillBokkers schreef:
gribaldi schreef:

Hoe maak je dat als ik vragen mag? :)

Wij maken meestal een halve liter, past precies in onze waterfles haha.

Halve liter water koken, 2 theezakjes (lemon gebruiken wij) halve citroen of limoen.

Na het koken water in de glazenfles doen, theezakjes er in laten hangen tot het water donker is, tenzij je van hele lichte thee houdt maar met ijsthee mag hij wel wat donker zijn. Af laten koelen, citroen of limoensap er in knijpen. Daarna nog een aantal uur in de koelkast tot hij echt koud is.
Het lekkerste is om het daarna in een glas te doen met ijsklontjes. (dan is het wel het beste dat je de ijsthee van te voren goed donker hebt gemaakt anders is het flauw en waterig :P )
Beetje spelen met de smaak want dat is voor iedereen anders, maar het is heel simpel om te maken.

Wel moest ik even wennen aan de smaak. IJsthee uit pak smaakt namelijk heel anders ;)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:14

Ik kreeg de vraag wat ik zowel eet als ik geen gluten, zuivel, suiker en soja eet.
Even een voorbeeldje wat ik vandaag bv heb (ga eten) gegeten:
ontbijt: smoothie met spinazie, banaan en bleekselderij
tussendoor: appel, zelfgemaakte dadelballetjes (net kleine bonbons maar dan gezond!)
lunch: appel, rode biet en makreelfilet
tussendoor (moet nog): stukje fruit, eigenlijk een handje noten erbij maar die ben ik vergeten
avondeten: nog niets gepland, maar waarschijnlijk iets van aardappeltjes met groente en eventueel vlees. Dit past prima in het dieet.

Het lastigste vind ik dat vrijwel overal suiker in wordt gegooid en ook tarwe (=gluten). Tarwe wordt gebruikt als een binder, dikmaker van producten. Suiker als smaakstof. Ik heb het voordeel dat ik voorheen vrijwel geen suikerhoudende drankjes dronk. Altijd water, koffie of thee. Dus daar mis ik weinig aan. Ik ben nu 3 weken bezig en ik merk al wel verschil. Ik heb veel minder trek en aan het einde van de dag heb ik geen enorme dip.
Als je aan het eind v.d. dag wel vaak een dip hebt en dan erg behoefte hebt aan iets zoets, dan is dat toch wel een teken van een (lichte) suikerverslaving. Ik had dat voor 3 weken geleden ook, ik heb daar nu echt helemaal geen last meer van en ben slechts 3 weken verder.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:03

Ik merk wel dat ik er soms wat prikkelbaar van word :+
Zit nu op dag 3 en nog geen toegevoegde suiker op, dus ben daar stiekem wel een beetje trots op!

Dankje voor het Icetea recept! Die ga ik eens proberen :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:06

Klinkt goed Rena!

Graag gedaan, ben benieuwd of je het ook lekker vindt :)
Goed bezig! Haha prikkelbaar is leuk voor het thuisfront :P

Hier gaat het goed, al hoewel vorig weekend met de paardenmarkt 's nachts churros op :+
Verder niks geen gekke dingen en ook niet prikkelbaar. Hoofdpijn had ik van het weekendjes eventjes maar verdween weer snel..

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:18

Het punt met zo'n dieet als wat ik doe, is dat je gewoon veel zelf moet doen. Je kan vrijwel geen kant en klaar pakjes meer gebruiken (deed ik al niet veel gelukkig). Maar gisteren wel even van mijn pad afgeweken (was een middagje op pad) en eigenlijk vrij kort daarna hoofpijn en een mega suiker dip.

En het is voor mij ook niet echt een dieet, maar het wordt meer een levenstijl. En dat is natuurlijk ook waar je naartoe wil.

Icetea recept ga ik ook proberen, ik lust eigenlijk geen icetea, althans de kant en klare variant. Wellicht wel een eigen gemaakte ;)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:34

Alles vers ben ik ook een voorstander van :) Het is soms wat langer werk maar het smaakt zoveel beter dan met al die "troep" :P

Alleen met weggaan is het wel eens lastig ja. Ik merk dat als ik iets eet wat ik al een poosje niet gegeten hebt dat mijn darmen daar dan van slag door raken.

Ja het is het proberen waard, smaakt echt heel anders dan de IJsthee uit een pak :P

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:04

Ik wil mij ook graag melden, grotendeels heb ik al een gezonde levensstijl, maar helaas heb ik nog wel eens 'eetbuien' van geraffineerde suikers.

Eerder telde ik fanatiek, was ik bezig met macro's maar dat werd iets te obsessief... Wil graag gewoon gezonder leven en beter voor mijn lijf zorgen.

Vanaf morgen geen chocola, snoep of koekjes meer.. frisdrinken deed ik al niet meer, altijd water of thee tegenwoordig.. Maar ik doe nog wel een beetje honing door mijn naturel kwark bv..

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:07

Urosa, een beetje honing lijkt mij ook geen probleem hoor!

Ik heb de Ijsthee gemaakt, hij was heerlijk!
Net zelf nutella gemaakt, Jumjum daar mag ik morgen van smikkelen! Hij smaakte echt bijzonder goed!

Dag 4 is voor mij nu voorbij en het gaat nog steeds goed. Ik begin nu al te merken dat ik 's avonds meer energie heb, heerlijk! Dat motiveert echt :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:09

Ik ben ook benieuwd naar de ijsthee, lijkt me lekker op een zomerse dag :)
Fijn WillBokkers dat het goed gaat en je meer energie krijgt!

Vanmiddag heb ik helaas teveel chocola gehad en zit nu in een dip (moe).. vandaar dat ik er ook echt klaar mee ben, een topic helpt mij altijd beter volhouden :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:29

IJsthee recept heb ik hier boven ergens gedeeld :)

Fijn dat de ijsthee lekker was!

Die suikervrije taart is ook een aanrader hoor ;)
Zal recept plaatsen.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:04

gribaldi schreef:
IJsthee recept heb ik hier boven ergens gedeeld :)

Fijn dat de ijsthee lekker was!

Die suikervrije taart is ook een aanrader hoor ;)
Zal recept plaatsen.

Oh super! Kan ik weer lekker bakken!
Hoe doen jullie het op verjaardagen?
In zag nu ook een blog van iemand die altijd suikervrij eet, sla je dan gewoon bijna al het eten over? :')
Ik had zondag een verjaardag en toen bijna niks genomen behalve tomaatjes maar het lijkt mij raar om dat altijd te doen, of zie ik dat verkeerd...