de strijd tegen de kilo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: de strijd tegen de kilo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:10

Ik wil dolgraag kilo's kwijt hoor. Maar het lukt me gewoon niet. Ik hou het nog niet bij.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:12

Dwing jezelf gewoon eerst 1 glas water te drinken. Begin desnoods met een half glaasje. Voeg desnoods een klein beetje ranja toe en bouw dat ook gewoon rap af. Water drinken bouw je vervolgens weer op :)

Maar niet kunnen bestaat niet! Iedereen kan het.. het vergt alleen wel mentaliteit en aanpassingsvermogen.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:15

Je kunt ook een fles met water pakken met een smaakje of er fruit indoen en die een dag laten staan. Erg lekker!

En welk aardbeienspul heb je erin?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:19

Samblabla schreef:
Je kunt ook een fles met water pakken met een smaakje of er fruit indoen en die een dag laten staan. Erg lekker!

Het was zo'n bakje van de appie

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:37

Roosvicee of Diksap (bestaat dat nog?) kan ook prima :j

Ik biedt nog een virus ter overname aan. Werkt zeer effectief. Zorgt dat de eetlust dusdanis vermindert, dat je gegarandeerd een kilo in 3 dagen verliest.
Ik ben er alweer klaar mee, vandaar beschikbaar voor anderen.

Zitten wel wat bijverschijnselen aan vast zoals hoesten en hoge koorts, maar dat mag de pret niet drukken :')

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:49

purny schreef:
Samblabla schreef:

Het was zo'n bakje van de appie

Ik zou gewoon vers fruit erdoorheen doen, in die bakjes zitten ontzettend veel extra suiker en juist dat heb je niet nodig. Een snifje pure cacoa is ook erg lekker.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:55

Kan ik niet ligt op het kerkhof en wil ik niet ligt er naast..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:38

*schaamt zich voor de typo's in vorig bericht :o *
Het zal de griep wel zijn :+

Vers fruit is ook lekker. Beetje limoen of citroen. Of een paar gepureerde frambozen kunnen ook prima als siroop dienen :j

gribaldi :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:30

gribaldi schreef:
Kan ik niet ligt op het kerkhof en wil ik niet ligt er naast..

Inderdaad, is gewoon smoezenboek.
Waar een wil is, is een weg en meer verbruiken dan innemen is bepaald geen raketwetenschap.
Dat er een hele industrie leeft van smoezenboek-producten is gewoon een beschamend luxe probleem; een triest plaatje van onze oppervlakkige consumptiemaatschappij.

Net weer naar het dorp gelopen en terug.
Was erg motiverend; passerende :9 vrouw draaide autoraam omlaag en riep een :o compliment.
Ik in nog wat hoger tempo verder :D

Straks fajitas 'light'; wat meer al dente groen ipv bonen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:54

Ik heb nu de app mfp en dit niet om maar perse calorien te tellen maar eens inzicht te krijgen wat ik gemiddeld binnenkrijg en verbruik. Het is al opgevallen dat cola een grote bom aan calorien is in mijn voedingspatroon en als ik snack het ook gelijk slechte snacks zijn.

Qua ontbijt had ik vanmorgen 2 witte boterhammen met grilworst
Qua lunch pastasalade en later op de middag nog een wit broodje met kaas zonder boter
Vanavond eet ik maaltijdsalade van de jumbo

En qua drinken nu op school geen cola meer, alleen water :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:05

Eloya schreef:
Qua lunch pastasalade en later op de middag nog een wit broodje met kaas zonder boter

...en hier valt je niets aan op? :?

Mijn ontbijt was glas versperst sinasappelsap. Haal ik per 10 kilozak lopend de berg op.
Straks fajitas met versgroen.
Vanavond magere yoghurt met cruesli.
Geen tussendoortjes.

Geen frisdrank.
Vanavond nog een cappucino, de derde van de dag.
Verder veel water en thee; de goede thee :D

Mbt water; gewoon kraanwater via een Britax. Smaakt prima genoeg. Is tenslotte niet voor de lekkere trek maar voor de interne huishouding waarbij een glas extra minder trek inhudt. Neem een glas voor de maaltijd :)*

Morgen nog wat strakker afknijpen want 's avonds een dansavond = damesoverschot.
Niet dat die ene dag me de geringste piezel strakker MAAKT, maar het voelt *D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:15

Eloya schreef:
Ik heb nu de app mfp en dit niet om maar perse calorien te tellen maar eens inzicht te krijgen wat ik gemiddeld binnenkrijg en verbruik. Het is al opgevallen dat cola een grote bom aan calorien is in mijn voedingspatroon en als ik snack het ook gelijk slechte snacks zijn.

En qua drinken nu op school geen cola meer, alleen water :)

met cola stoppen is al heel goed! en geleidelijk aanpassen is beter dan alles in één keer.

Houd in je achterhoofd dat witbrood ook voornamelijk suikers is. Pasta hangt af van het type pasta wat je eet en een maaltijdsalade kant en klaar hoeft niet zo gezond te zijn als het klinkt (aan zulke producten word nogal eens iets toegevoegd om de houdbaarheid te verlengen)

Maar: stapje bij stapje aanpassen is beter dan alles in één keer. Dus je bent al erg goed bezig :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:23

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:04

@Huertcilla, tuurlijk is het nog niet perfect :P maar ik ontbijt nu überhaupt en doordat deze lunch beter vulde geen lekkere trek tussendoor. Wit brood eet ik al heel lang als enig brood. ik hou namelijk totaal niet van brood verder :P Maar ben nog even aan het aftasten wat ik beter kan doen. n

idd wat Winged zegt rustig aan steeds wat aanpassen ipv in 1 keer alles omgooien

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:50

Ik lees hier veel over voeding, maar ben wel benieuwd hoeveel jullie sporten? En als je sport, houd je dan rekening met de tijdsduur en de intensiteit, dus of je koolhydraten verbruikt of in je vetverbranding terecht komt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:53

Die zogenaamde vetverbrandingszone is allang achterhaald :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:59

Vandaag maar 1476 kcal gegeten. Denk dat ik zo de actifry nog even aanzet! Jummie!

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:00

Ik wandel per daf minimaal 2 uur. Vandaag ruim 4 uur. Ik zwem 1x per week en loop 1x per week hard. Ik rij eens per 2 weken paard.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 19:15

Kayleigh, hoe bedoel je dat de vetverbrandingszone allang is achterhaald? Als je een maximale inspanningstest doet met gasanalyse, kan je daaruit halen of je energie haalt uit koolhydraatverbranding (RER >0.7) of vetverbranding (RER 0.7). Met de hartslagzones die je daaruit haalt kan je volgens mij wel degelijk effectief trainen (met hartslagmeter)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:23

Ik ga het proberen uit te leggen waarom ik vind dat mensen niet zouden moeten trainen binnen een zogenaamde 'vetverbrandingszone'.

Sowieso is om vet te verbranden de energie inname leidend. Je moet een calorietekort aanhouden voordat vet aangesproken wordt. Dit tekort is het makkelijkst te bereiken via voeding: gewoon wat minder eten.

Voor wat betreft training geldt: hoe hoger de intensiteit van de training, hoe meer glycogeen er wordt gebruikt. Die zogenaamde vetverbrandingszone is gebaseerd op training op lage intensiteit, namelijk 50- a 60% van je maximale hartslag. Dit zou voor een betere vetverbranding zorgen. Maar als je dat in de praktijk bekijkt, werkt het (helaas) niet zo fijn. Het enige voordeel van deze training is dat je geen melkzuur aanmaakt en je lichaam dit restproduct dus niet hoeft af te voeren na een training.

Om het in kaart te brengen:

Situatie 1: een vrouwtje gaat een uur lang op de loopband staan en loopt 6 km/h. Dit is een lage snelheid dus laten we aannemen dat de hartslag op 50- a 60% van het maximum zit. Hiermee verbrand je zo'n 250 kcal. 60% van deze verbrande kcal worden gehaald uit opgeslagen lichaamsvet. Dat komt dus netto neer op 150 kcal. 1 gram vet = 9 kcal = (150/9) = bijna 17 gram vet.

Situatie 2: deze zelfde vrouw legt dezelfde afstand af op deze zelfde loopband. Maar dan hardlopend, laten we zeggen 9 km/h. Na 40 minuten hardlopen is ze klaar (tegenover de 60 min die ze ervoor nodig had wandelend). Hiermee heeft ze 450 kcal verbrand. Maar door de hoge hartslag die ze door het hardlopen kreeg, worden er procentueel gezien minder vetten aangesproken en behoorlijk wat koolhydraten. Verhoudingen liggen ongeveer op 40% vet en 60% koolhydraten. Wat dus neerkomt op 40% van 450 = 180 kcal. 180/9 = 20.

Conclusie: in situatie 1 wordt er getraind in de zogenaamde 'vetverbrandingszone' waarbij mevrouw 17 gram vet verbrandt. In situatie 2 wordt er intensiever getraind en verbrandt mevrouw 20 gram vet, in veel minder tijd zelfs.
Netto kom je dus vrijwel altijd op een hogere vetverbranding uit bij een intensievere training :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 20:58

Paulina schreef:
Ik wandel per daf

:D ;)

Net de Daf met zoon naar het dorp gereden. Samen terug gelopen door de campo. Terreinlopen de berg op in het donker.
Stevig energie verstookt vandaag; was voor de derde keer drijfnat van de inspanning ondanks kkkkoud weer.

Nog steeds geen tussendoortje, geen frisdrank. Haal vandaag de 1000 kcal niet.
Enneh.... geen hongergevoel. Ik hou het toch wel vol, want ik WIL, maar zonder rotgevoel is het wel makkelijker +:)+

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:20

Haha leuk hea dat typen op een telefoon :=

1000 is wel heel weinig hoor. Hup nog wat extra calorieën erin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:23

Nou huertecilla; straks ga je nog van je graat, als je je zo staat uit te sloven op die dansavond... :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:45

Paulina schreef:
Hup nog wat extra calorieën erin!

:?

Het doel is niet een bepaalde kwak calorieen, het doel is weer wat beter in vorm met minder vet/gewicht. En RAP wat!
Hypothetisch theoretisch een beetje minder gezond zal me een worsjjj zijn 8-)

Ik eet HEEL gevarieerd en de ene dag is het wat meer dan de andere. Net als mijn energiebesteding.
Vandaag wat meer uit en wat minder in. Hoeveel exact? Tsk!!
Ga vrijdag weer op de weegschaal staan. De vorige keer is een week terug.
Reken op 1 kilo eraf. Hoop op een piezel meer want dan zit ik net onder een spiegelogische grens *D
Morgen dus mezelf nog wat harder aanpakken ~~}>

Van de graat gaat zo maar niet dames. Zeker niet als je vetvoorraad hebt.
Genoeg water drinken en een paar uur dansen gaat prima. Dansen is geen houthakken! Je beweegt wel, maar zware arbeid is het niet bepaald hoor ;)

De mens is perfect opgewassen tegen weinig eten, zelfs vasten. Alles wat ermee samenhangt is de set meest krachtige 'mechanismes' van ons lichaam.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:14

Kayleigh_ schreef:
Netto kom je dus vrijwel altijd op een hogere vetverbranding uit bij een intensievere training :)

~~}> +:)+