Lisetjj schreef:Ik zie door de bomen het bos niet meer..
Iemand hier tips voor mij?
Ik heb aan alleen een basisverzekering niet genoeg. Ik wil graag een aanvullende verzekering omdat ik veel gebruik maak van alternatieve geneeswijzen.
Veel verzekeringen vergoeden maar een klein deel per behandeling (30-50€ tov de 90-100 die een behandeling kost). Ik denk dat ik maandelijks een behandeling nodig heb, dus een grote verzekering is wel handig.
Daarnaast weet ik zeker dat ik volgend jaar mijn eigen risico kwijt ben, dus die wil ik op 385 houden.
Mensen hier tips voor de zorgverzekering? Zou mooi zijn als ik ook nog collectiviteitskorting kan krijgen

Welke alternatieve geneeswijzen?

Een osteopaat zit namelijk soms niet in het potje 'alternatief' maar in het potje 'beweegzorg'. Acupunctuur is dan weer wel altijd 'alternatief'.
Ik ben zelf overgestapt naar UMC Zorgverzekering, omdat zij de enige zijn die 100% vergoeden van alternatieve behandelingen. (Oké, PNOzorg doet dat ook, maar hun premie is weer extreem hoog). Daarnaast hebben zij een ruime vergoeding voor beweegzorg zonder beperkingen, dus als ik naar een osteopaat ga, krijg ik 100% vergoed (in mijn pakket tot 1000 euro).
Dit zijn verzekeraars die ruim vergoeden op alternatief gebied (dus alleen naar alternatief gekeken, niet naar beweegzorg). Dit zijn veelal de duurste pakketten, ik heb bij UMC namelijk een pakket lager en dat scheelt enorm in maandelijkse premie. Kijk dus zelf even bij onderstaande verzekeraars voor een premie op maat

-UMC zorgverzekering / 750 euro 100% / 177 euro per maand (collectief niet mogelijk)
-PNOzorg / 600 euro 100% / 165 euro per maand (inclusief collectief)
-Menzis via PMAzorg / 600 euro 80% / 137 euro per maand (inclusief collectief)
-VGZ / 800 euro max 45p.d. / 131 per maand (inclusief collectief via ING)
-Unive / 800 euro max 45p.d. / 133 per maand (inclusief collectief verzekering Unive)
-Zilveren Kruis Achmea / 650 euro max 40p.d. / 127 per maand (inclusief collectief MOgroep)
-OHRA / 750 euro max 45p.d. / 133 per maand
-Delta Lloyd (128 euro premie / 500 euro vergoed max 50pd)
-De Friesland (122 euro premie / 500 euro vergoed max 45pd)
-OZF Achmea (124 euro premie / 500 euro vergoed max 50pd)
-Salland ZorgDirect (131 euro premie / 500 euro vergoed max 40pd)
-UMC zorgverzekering (127 euro premie / 500 euro vergoed 100%)