Aanhoudende koorts, en maar geen diagnose

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Aanhoudende koorts, en maar geen diagnose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 18:35

Ik vind het wel een heel plausibele reden. En dat kan ook rust geven, natuurlijk zal een schildklier reageren op te veel jodium dus inderdaad, de tijd geven tot het uit het lichaam is en dan hopen dat haar schildklier niet te veel schade heeft opgelopen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:43

Krijgt ze een maagbeschermer voor die naproxen??....is wel aan te bevelen!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:05

kally schreef:
Krijgt ze een maagbeschermer voor die naproxen??....is wel aan te bevelen!

Is in principe bij ts haar dochter geen indicatie voor. Of ze moet maagklachten in verleden hebben gehad. Zijn hele duidelijke richt lijnen voor wanneer maagbeschermer nodig is. En ziekenhuis geeft dit echt indien nodig.
(Iedereen zit op bokt bij nsaid gebruik op maagbeschermer te hameren dit is lang niet altijd nodig. En ook dit zijn medicijnen die weer klachten kunnen geven)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:11

Je kunt er zelfs koorts van krijgen...
En ik weet zeker dat de internisten de richtlijnen m.b.t. maagbescherming bij NSAID-gebruik goed kennen, de complicaties ervan zien ze namelijk ook regelmatig.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 23:36

Nou vd week nog in het ziekenhuis nog te horen gekregen dat als je ibuprofen of naproxen en aanverwante slikt dat het wel aanbevolen word omdat het lekker invreet in je maag en darmen!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 09:25

gomir schreef:
Je kunt er zelfs koorts van krijgen...
En ik weet zeker dat de internisten de richtlijnen m.b.t. maagbescherming bij NSAID-gebruik goed kennen, de complicaties ervan zien ze namelijk ook regelmatig.

Precies die richtlijnen kennen ze in het ziekenhuis precies en schrijft de arts ze niet voor dan controleert de apotheek ook nog eens of het voor die patiënt wel nodig is. Dus er is al dubbele controle op of het wel of niet nodig is.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 10:57

Geen maagbeschermer, reden staat hierboven al aangegeven. Hoe minder pillen hoe beter. Als ze maagklachten krijgt trekken we wel aan de bel.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:08

Hoe is het intussen, Mir? Met je dochter, maar ook met jou?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 23:58

Ben nu toevallig Diagnose Gezocht aan t kijken op rtl4. Moest meteen aan jullie denken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 08:14

Hè bah wat vervelend die onzekerheid. Hopelijk met de nodige rust dat het weer goed komt.
En idd maagbeschermer is ook maar troep. Ik heb het wel eens in combi met zware diclofenac gekregen. Ik kwam de wc niet meer af...

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:35

Wat balen zecht!!

Ik ben volgens de dokters ook kerngezond maar altijd lam en koorts.. Maar niks kunnen ze vinden of voor me doen. Ik moet er 'overheen groeien'.
Ik hoop dat ze bij haar toch wel iets vinden :j

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 11:04

Imre schreef:
Hoe is het intussen, Mir? Met je dochter, maar ook met jou?

We hebben inmiddels aardig vrede met de diagnose die is gesteld. We gaan er voor nu 'gewoon' vanuit dat ze nog zeker 2 maanden onder de pannen is. Etiketten lezen is wat lastig omdat jodium vaak niet staat aangegeven (zo wou ik floradix halen tegen haar bloedarmoede maar dat zit een algje in verstopt, dus voor de glutenvrije variant zonder algje gekozen :+ )
We proberen haar ook zoveel mogelijk weer in haar eigen huisje te laten aanrommelen, iig een paar uur per dag om haar leven weer een beetje op te pakken. Niet dat ze dan veel kan doen, ze is vreselijk zwak, maar zelf lopen om drinken ed te pakken doet wonderen voor haar stoelgang.

Gisteren zijn we even naar de orchideeënhoeve geweest, dat is in het dorp en ze hebben daar rolstoelen. Ze vond het heerlijk om er even uit te zijn en wat oude collega's te zien (gratis koffie :D )

Voor mezelf lukt het nog niet echt om dingen op te pakken, ik ga maandag naar de bedrijfsarts en dan zien we wel verder qua werk. Zou het wel fijn vinden als ik iig geval mijn eigen dingen thuis weer zou kunnen opbrengen maar de puf is nog ver te zoeken :o

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 11:07

@Callandra niet gekeken maar mijn dochter had het daar ook telkens over. Die mensen zijn volgens mij alleen wel wat langer al aan het zoeken...
@Kevinsky dat klinkt ook niet goed, laat je niet zomaar wegsturen hoor.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:43

Ts hoe gaat het nu met je dochter? Wordt het weer wat stabieler?

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 10:11

Ik moet ook steeds aan ts en haar dochter denken. Ben ook benieuwd hoe het nu is...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 11:32

Bedankt voor het vragen :)
Het lijkt wel wat beter te gaan met haar. Afgelopen week weer naar nijmegen, de arts was geschrokken van haar schildklier. Dat was ineens een hele 'toeter' geworden. Verder wou hij toch kijken of hij niet meer voor haar kon doen want hij vond haar er niet goed uitzien. Ze heeft er medicatie bijgekregen voor hartritmestoornissen (ze gaf aan niks te kunnen omdat ze last had van hartkloppingen en een kloppende ader bij haar hoofd). 2 dagen later moest ze weer terugkomen voor een biopt van haar schildklier.

Donderdag en zaterdag zijn wel hele goede dagen geweest, ze kan weer een stukje wandelen en is minder moe. De koorts word goed onderdrukt met de naproxen en af en toe een pcm. Helaas vannacht wel weer koorts gehad en niet kunnen slapen. Maar iedere goede dag is mooi meegenomen! :j

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 11:58

Het blijft wel halen en brengen, en het blijft ellende met geen diagnose!
Wel fijn dat ze af en toe nog een mooie dag heeft...zeker met kerst....
Succes en sterkte maar weer!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 16:52

zoek echt dagelijks het topic op om te kijken of er al positieve vorderingen zijn.
Met mij zeker vele anderen! We denken aan jullie!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:20

:(:) ik hoop dat ze snel vinden wat er aan de hand is.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:33

Nog steeds onduidelijk dus.. verdorie zeg.
Om elk geval fijn dat het wat beter lijkt te gaan. Hoewel vannacht weer koorts natuurlijk wel minder is.
Sterkte weer hoor!

WithinGirl96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 19:10

Hoe gaat het nu?

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:26

Ja, ook benieuwd.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:46

Ja inderdaad... Doe je nog een update? Hoop zo dat jullie een stapje dichterbij zijn.. Of het zelfs hebben gevonden.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 06:16

Het gaat wel redelijk goed, de koorts blijft weg (we zijn erg benieuwd of dat door de medicatie komt of dat het eindelijk 'echt' weg is). De afgelopen weken is haar vriend bij haar geweest, die moet nu weer aan het werk dus neem ik de zorg weer over. Ze kan alweer een stukje lopen, voor langere afstanden heeft ze een rolstoel. Uit het biopt is gebleken dat er geen kwaadaardige cellen zitten in haar cyste, voor meer uitslagen moeten we morgen weer naar nijmegen. Wie weet krijgen we dan meer duidelijkheid. Maar gelukkig gaat het beetje bij beetje weer wat beter met haar dus we zijn voorzichtig positief. :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 16:51

Wat een goed nieuws TS, ik was al bang dat het nog niet beter ging, omdat er geen updatejes meer kwamen.
Geen kwaadaardige cellen in het biopt is wel een feestje waard, geweldig!
Wil je nog eens een update plaatsen als er verandering/verbetering is?