Trailrunning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:16

Djilna schreef:
Haha Scooby, het kwartje viel pas later. Haai reis- en loopmaatje van Schoorl :')

Hey.... hihih ja jij bent herkenbaarder qua naam :P

Hij trekt ook nagenoeg niet , niet geschikt om te mee gaan crossen dus.( jaren bezig geweest om dt af te leren met hardlopen.. :)) )
Maar hier in de buurt moeten de honden aan de lijn in het bos enkele stukken mogen ze los dus dit is leuk alternatief of gewoon wandelen.
Toen ik meer op de weg liep ging hij ook altijd mee naast me hardlopend best fijn grote hond bij je hebben in het donker.

Emptywords...tot welke afstanden loop jij met de hond.?

Greetje63

Re: Trailrunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:32

Hier mag de hond eigenlijk ook niet los in het bos maar hij draaft braaf achter mij aan en ik heb er nog nooit geen problemen mee gehad in de zin dat ik erover aan gesproken ben.
Mijn hond gaat tot 30km met mij mee , zowel hardlopen als naast de fiets. Hij zou best langer kunnen hoor maar langer is er met de hond nog niet van gekomen.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:45

30 km is flink stuk moeten wij beiden nog even voor trainen .
Fietsen vind hij niks aan gaat hem te hard met als ik mijn intervallen doe.
Maar gewoon rustig duurloopje vind hij prachtig staat al klaar als ik in hardloop kleding beneden kom.

Vanavond een avond wedstrijd een weg loop just for fun vertrek Wageningen en dan finish in Ouwehand Dierentuin alles afvalt behalve de laat 500 m zandpad de grebbeberg op erg leuk en verlicht met waxine lichtjes.
Start alleen pas om 22.15 pff

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:45

Meet tempo trainingen neem ik de hond nooit mee . Hij kan het gemakkelijk bijhouden maar ik loop niet geheel goed met hond aan de lijn en met de tempo trainingen is het ook de bedoeling dat ik niet door de hond geholpen wordt maar mijn eigen tempo onder controle heb. Daarom fiets ik ook zoveel met de hond want de dagen dat hij niet met mijn rent gaat hij dan naast de fiets mee.

Klinkt leuk vanavond die wedstrijd. Alleen wel een hele late start terwijl het toch al vroeg donker is.
Ik rij over een paar uurtjes richting Einruhr. Kan ik daar nog een paar dagen rondstruinen/fietsen alvorens zondag daar de ultra over 52km te gaan lopen. Maandag ook nog vrij dus kan ik daar ook nog een herstel training doen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:56

He, de bergrace by night, leuk! Wou 'm zelf ook meerennen afgelopen jaar maar helaas kon ik geen vrij krijgen van werk. Tot 9 werken en om 10 aan de start staan vond ik toen toch wat krapjes worden. Kom je uit de omgeving Scooby? :)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:05

Hee wat een leuk topic!

Even een vraagje voor de canirunners; met welke spullen (harnas voor loper en hond) lopen jullie?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:09

Bergachtige by night heb ik ook een keertje gelopen. Die is erg leuk.

Voor de.hond heb ik een canadog x-back, elastische lijn en running pants van one stop geloof ik.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:17

Is dat niet vervelend dat het tussen je benen zit?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:27

Ja die loop heeft een feest erna nou daar ga ik dan niet heen mar die loop is wel leuk.

Ja Piekosjj ik woon op zon 20 km daar vandaan denk ik kom uit barneveld.

Ik heb spullen van Neewa nog niet zolang maar bevalt prima tot nu toe.
Heb nu alleen een heup gordel maar die ruil ik tegen een broekje de gordel alleen schuift omhoog en dan krijg ik druk in mijn rug ipv op de heupen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:19

Leuk Scooby, ik woon op 't moment in Zweden maar mijn nederlandse thuis is Ede. In de buurt dus!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 13:06

Ah Zweden prachtig kun je vast heel mooi triallopen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:26

Vera schreef:

Merk.je niks van. Daarbij...een omhoog kruipende gordel is nog veel vervelender.
Het ziet er alleen niet charmant uit...maar ja, als ik ren ziet het er toch al niet uit :')

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:47

scooby09 schreef:
Ah Zweden prachtig kun je vast heel mooi triallopen.

Inderdaad prachtig hier met mooie fijne brede paden maar op de uitdagendere, rotserige single tracks :j

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:32

EmptyWords schreef:
Vera schreef:

Merk.je niks van. Daarbij...een omhoog kruipende gordel is nog veel vervelender.
Het ziet er alleen niet charmant uit...maar ja, als ik ren ziet het er toch al niet uit :')

Nou idd dat zit ect niet fijn nee.
Wacht dan ook met smart dat mijn broekje binnen is.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:12

Over trailrunning in Zweden gesproken; vanmiddag er eindelijk weer eens voor een lange run op uit geweest en ook voor het eerst sinds lange tijd weer de kleinere paadjes meegepakt, op uiteraard de beste dag ooit, want er lag een mooi laagje vorst in het bos. Goed uitkijken dus en stevig op je benen staan! :j Ondanks dat ik een hekel aan de winter, kou, sneeuw, weinig daglicht etc etc heb, had zo'n wittig bos toch ook wel iets moois. En iets engs, het is hier sowieso rustig, maar op een wintstille en koude dag als vandaag hoor je niks anders dan je eigen ademhaling en je stappen! Al met al een fijne, uitdagende run met eindelijk weer dubbele cijfertjes; 12.9k.
Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:51

Oh wauw he dat was vast genieten idd.

Al hoop ik dat de kou hier nog even weg blijft..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 20:58

Gaaf!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 11:04

Mooie omgeving om in te rennen hoor! Vooral die plankjes lijken mij een uitdaging wanneer ze een beetje glad zijn.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:27

De bruggetjes zijn altijd lastig want ze zijn best smal (1 voet per plankje of echt recht voet voor voet) maar nu moet je wel erover lopen!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:29

Hoe zie jullie trainingen er uit met deze donkere maanden..?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:30

Mijn ultraloop in de Eifel dit weekend was geweldig. Geen echte trail want een te groot percentage van het parcours was min of meer verhard. Maar 52,2km dwars door de natuur en zelfs met een te groot percentage verharde ondergrond blijven er dan nog genoeg trail km's over . Volgens mij garmin 1150 hoogtemeters. De eerste 5,5km wat continu klimmen en dat was wel heel pittig.
Maar de uitzichten waren zo geweldig. Dus ik heb echt genoten. 4hr48 over gedaan , was daarmee eerste in mijn categorie.
Scooby ik train in de winter hetzelfde dan in de zomer. In het weekend en op woensdag kan ik overdag trainen. Dus als ik wil kan ik die drie dagen het bos in. Op dinsdag train ik meestal op de weg en op donderdag avond op de baan.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:37

Klinkt als een erg mooie trail.
Heb je foto`s kunnen we mee genieten.

Dat zijn 5 train momenten iets teveel voor mij naast al mijn andere bezigheden en zo fanatiek ben ik nu ook weer niet . :D

Nieuwe gordel besteld hopelijk komt die morgen binnen kan ik evt nog rondje lopen samen met de woef.
Vandaag in de sportschool geweest voor kracht training.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:40

Afbeelding
Gisteren de natte neuzen trail gelopen.
Was weer goed.opgezet en ik heb genoten
Afbeelding
Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:43

Leuk...!

Mooie woef ook. :j
Zag die trail langs komen maar na die loop van vrijdag was dat niet handig en de volgende natte neuzenloop ben ik op vakantie... :roll:

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:46

Er is 3 à 4x per jaar zo'n natte neuzen trail, ik zie je er vanzelf ;)

Ik ben stiekem wel.jaloers.op jouw doorzettingsvermogen en discipline Greetje. ... als ik dat zou hebben had ik gister makkelijk de 20 en in januari de 30 mee kunnen doen. Nu ben ik blij als de 15 een beetje makkelijk zal gaan in januari