CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 16:33

IMANDRA schreef:
Ik meld me hier als dat mag! Sinds juni met crossfit bezig en ik vind het awesome :D. Vandaag de New Year's Eve WOD gedaan dus ik heb nu alweer spierpijn (wordt leuk morgen). M'n BF is vandaag ook begonnen met een newborn cursus voor CF :D. Kunnen we straks saampjes sporten.
(mochten jullie nog tips hebben voor een gym rond/in zuid-amsterdam dan hoor ik dat graag, gaan binnenkort verhuizen nl!)

@The_Cat: naar achter idd! Ik volg naast CF ook calisthenics, geeft een hele goede basis voor CF :). Mn trainer had het erover dat je moest doen alsof je wat optilde: dat doe je ook niet met je armen opzij ^^. Boxjumps had ik eerst ook altijd moeite mee, maar gaan me steeds beter af! De 'trick' zit hem in bovenop beginnen en ook bovenop rusten: zo heb je de 'snelheid' mee en kom je 'makkelijker' weer er bovenop (en mentaal gaat het ook beter dan stilstaand van onder springen haha).
Ben met Calisthenics nu bezig met op handen lopen, ik moet en zal dat onder de knie krijgen haha.

Ah, maar het is wel moeilijker zo :') maar we geven niet op! en thanks voor de tip.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:22

Monnie_ schreef:
Iemand interesse in nieuwe Nike Metcons (zwart) maat 40,5? Vallen als 39.

Zijn het metcons 2? Hoevaak gedragen?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:19

Ja het zijn metcons 2! 0x gedragen omdat ik ze niet pas (kado van mijn vriend) ;(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:15

Zo, onze box was vorige week de hele week dicht ivm plaatsen van een nieuw rek, vernieuwen van de groene grasmat (om te sprinten), herleggen van de rubberen vloer en nog wat andere dingen. Vrijdag al eventjes geweest om te gaan kijken en wilde wat gaan trainen maar kwam er niet echt van. Gisteren dus eerste les en meteen het nieuwe rek aardig in mogen wijden :')

10 RFT
3sec pull up hold
5x excentric pull up
7x kip swing

Mijn handen doen nu wel echt heel veel zeer.

Vernieuwingen zijn wel erg mooi geworden, nu echt een heel groot rek, met wallball targets (we deden wallballs tegen een krijtstreep op de muur, de mannen sloegen alleen steeds tegen de lichtbakken aan :') )
In de machinekamer hebben we een klimwand met een dikke mat gekregen en komt nog een PEGboard-achtig iets waar je ook kunt vingerklimmen en ook daar de hele vloer weer strak gelegd. Nu alleen nog lifting platform in de grote zaal en dan is alles voor nu klaar *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:20

secricible schreef:
Zo, onze box was vorige week de hele week dicht ivm plaatsen van een nieuw rek, vernieuwen van de groene grasmat (om te sprinten), herleggen van de rubberen vloer en nog wat andere dingen. Vrijdag al eventjes geweest om te gaan kijken en wilde wat gaan trainen maar kwam er niet echt van. Gisteren dus eerste les en meteen het nieuwe rek aardig in mogen wijden :')

10 RFT
3sec pull up hold
5x excentric pull up
7x kip swing

Vernieuwingen zijn wel erg mooi geworden, nu echt een heel groot rek, met wallball targets (we deden wallballs tegen een krijtstreep op de muur, de mannen sloegen alleen steeds tegen de lichtbakken aan :') )
In de machinekamer hebben we een klimwand met een dikke mat gekregen en komt nog een PEGboard-achtig iets waar je ook kunt vingerklimmen en ook daar de hele vloer weer strak gelegd. Nu alleen nog lifting platform in de grote zaal en dan is alles voor nu klaar *\o/*

Klinkt goed, de vernieuwingen dan.
Die WOD van gisteren lijkt me echt niks -O-

secricible

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:32

Nee, ik vond hem ook niet zo. Daarvoor 10min EMOM benchpress met z'n tweetjes dus iedere even of oneven minuut zoveel mogelijk benchpresses, die was wel oke. WOD zelf was wat minder mijn ding, maar heb iig mijn pulluptraining voor deze week wel gehad 8)7

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 11:38

secricible schreef:
Nee, ik vond hem ook niet zo. Daarvoor 10min EMOM benchpress met z'n tweetjes dus iedere even of oneven minuut zoveel mogelijk benchpresses, die was wel oke. WOD zelf was wat minder mijn ding, maar heb iig mijn pulluptraining voor deze week wel gehad 8)7

Ja, daar hoef je inderdaad geen energie meer in te steken deze week.
Ik heb vrijdag een wodje op de planning staan, met een vriendin in open gym uren.

3 RFT:
10 toes to bar/knee raises
20 deadlifts (45kg)
30 double unders (60 singles)
40m farmer carry (2x 16KG)

I like <3

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:51

secricible schreef:

10 RFT
3sec pull up hold
5x excentric pull up
7x kip swing

Jeetje! Dat klinkt alsof jullie een heel grote box zijn!

Wij hebben net 4 roeiers gekregen, dat is al een enorme investering. Maar we hebben dan ook maar 220 leden, kleine stad.

Ik heb me vorige week dinsdag verstapt en heb een lichte knie blessure opgelopen. Dus nog even rustig aandoen.

Hebben jullie trouwens tips voor kniebanden? Tot nu toe heb ik nog geen prettige gevonden die ik tijdens het trainen kan dragen zonder dat die mijn bewegingen tegenhouden...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:01

Qua ruimte zijn we inderdaad behoorlijk groot, qua leden ook aardig! We hebben 3 ruimtes: grote crossfit hal, kleine machinekamer waar ook pilates en krav maga wordt gegeven en een extra zaal met fitnessmaterialen om de PT te ondersteunen. Daar hangen ook bokszakken voor bokstraining.
Qua materialen hebben we juist niet zoveel, gelukkig wordt het nu beter. We hebben 6 roeiers dus best beperkt.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:29

Zit jij bij feel so good Sescrible?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:30

suus_pepper schreef:
secricible schreef:

10 RFT
3sec pull up hold
5x excentric pull up
7x kip swing

Jeetje! Dat klinkt alsof jullie een heel grote box zijn!

Wij hebben net 4 roeiers gekregen, dat is al een enorme investering. Maar we hebben dan ook maar 220 leden, kleine stad.

Ik heb me vorige week dinsdag verstapt en heb een lichte knie blessure opgelopen. Dus nog even rustig aandoen.

Hebben jullie trouwens tips voor kniebanden? Tot nu toe heb ik nog geen prettige gevonden die ik tijdens het trainen kan dragen zonder dat die mijn bewegingen tegenhouden...

Ik gebruik de knee sleeves van rehband, en voor het deadliften altijd die calf dingen van rehband zodat ik geen blauwe plekken krijg.

Tijdens burpees vind ik die knee sleeves ook chill en ook voor je doubles ivm springen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 08:23

Monnie_ schreef:
Zit jij bij feel so good Sescrible?

ja, klopt inderdaad!

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:02

Bedankt Monnie!

Ik heb ze gister besteld. Nu hopen dat ze voor zaterdag binnen zijn :x

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:46

Ik ga vandaag bij battle of the north kijken! Een van onze medesporters is gekwalificeerd!

Wel als één van de laatste, maar aanmoediging verdiend hij zeker!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 21:43

Heeej, leuk topic! Even een stipje. Nu eerst naar de sportschool voor een uurtje Crossfit :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:22

Echo! Wat een stilte hier.
Wij hebben 2 weken geleden onderlinge weddtrijd gehsd, waar ik niet ontevreden over was. Eindelijk mijn t2b onder de knie.
Afbeelding

Uiteindelijk 2e geworden door verkeerde tactiek in de finale. Baalde stiekem, eerste plek was een powerlifting workshop. Volgende keer meer geluk.

Hoe gaat het bij jullie?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:00

Leuke foto :') T2b kon ik in het begin ook niet. Vorige week kwam hij weer voorbij in "the seven" en toen lukte het ineens wel. Ik was helemaal happy. Ik ben nog maar beginnend dus wedstrijden waag ik me nog niet aan. Eerst de techniek maar goed onder de knie zien te krijgen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:07

Tof Secricible! T2b kan ik echt niet lol, ik doe nog lekker de L-sit haha.

Nog een maandje bij m'n oude sportschool, dan verhuizen, en dan eens rustig kijken naar crossfits in amsterdam. Een van de instructeurs adviseerde o.a. mobilis en vondelgym, dus ben benieuwd.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 08:46

Netjes! Ik ben al blij met knee raises :')

Ik ben begonnen met de gymnastics les bij ons in de crossfit. Maar ik begon net in de workshop handstand push ups :') man man, ik voelde me een olifant in een porseleinkast. Ik kan al geen kopstand zonder elke keer op een marginale manier op men bek te gaan :') ochja. Op het einde van het uurtje voelde ik het wel dat ik goed op men armen gewerkt had. Dus ik ga wel blijven voort doen met die lessen. Ik denk dat ik er sowieso nut uit haal na 4 weken.

We starten in onze box binnen 2 weken ook weer met een no sugar challenge. Ik ben eens benieuwd

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:16

Mag ik hier ook meekletsen? Gister kennismakingsgesprekje gehad bij The Box in Almelo en heb net een introticket gekocht voor februari.
Heb de conditie en spierkracht van een naaktslak (heb al bijna 2 jaar nauwelijks iets aan sport gedaan) dus ben heel benieuwd hoe dood ik ga :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:57

Imandram vondelgym is toch die box van de Bn-er? Met hele lange wachtlijst en heel duur? :oo
Haha the_cat, te herkenbaar. Ik kan wel een handstand, maar niet zakken en al helemaal niet overeind komen daarna :') ben nu wel handstand voor de dikke mat aan het doen om te leren op mezelf te staan. Misschien daarna handstand walk ooit.

Liselot, welkom. Proefles dus wel bevallen?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:25

IMANDRA schreef:
Tof Secricible! T2b kan ik echt niet lol, ik doe nog lekker de L-sit haha.

Nog een maandje bij m'n oude sportschool, dan verhuizen, en dan eens rustig kijken naar crossfits in amsterdam. Een van de instructeurs adviseerde o.a. mobilis en vondelgym, dus ben benieuwd.

Ik zit bij mobilisss *\o/*

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:32

secricible schreef:
Imandram vondelgym is toch die box van de Bn-er? Met hele lange wachtlijst en heel duur? :oo
Haha the_cat, te herkenbaar. Ik kan wel een handstand, maar niet zakken en al helemaal niet overeind komen daarna :') ben nu wel handstand voor de dikke mat aan het doen om te leren op mezelf te staan. Misschien daarna handstand walk ooit.

Geen proefles gehad, alleen gesprekje rondleiding en uitleg. Kan nu een maand proberen in een nieuwelingen groepje

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 11:32

secricible schreef:

Prijs valt mee dacht ik. 60€ Pm? Is idd van Arie Boomsma Haha.

Handstand zonder muur ben ik nog mee bezig, maar headstand kan ik wel al :D. Al sinds april mee bezig dus mag ook wel.

Trouwens, het liefste zou ik een gym in Amsterdam hebben die zowel crossfit als gymnastics/calisthenics geeft, weten jullie zo iets? Volgens mij was mobilis vooral crossfit, maar ben er ook nog niet geweest Dusja xD

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 13:24

Vondel Oost heeft geen wachtlijst volgens mij. Overtoom wel.