Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:Vandaag bij de huisarts geweest en een doorverwijzing naar de kinderarts gekregen. Buiten dat zijn zijn keelamandelen ook gezwollen, dus dat kan ook neergelegd worden bij de arts. Drie kwartier bij de huisarts binnen gezeten, hij vond het ook zorgwekkend en vond de kleine man erg klein van stuk. Goed moment dus om in te grijpen en niet iets dat binnen ons bereik ligt.
NatasjavE schreef:Wow wat een discussieIk zag dit topic paar dagen terug en dacht ik zal mijn tip geven...ik krijg vrijwel alle kinderen aan het eten. Maar er is zoveel bijgekomen dat ik niet weet of het nogal wel om eettips gaat.
Ik gebruik 2 principes.
De eerst is altijd van alles 1 hapje. Dat klinkt overkomelijk voor het kindje en voorkomt een machtsstrijd.
Daarnaast begin ik als ik mogelijke "problemen" verwacht met reverse psychology. Ik zeg dat ze het NIET mogen eten.
je moet er wel een beetje een toneelstukje van maken.
Bijvoorbeeld...we eten spruitjes.
Ik sms mijn man we eten spruitjes en hij weet dan zijn rol.
Vanuit de eetkamer roept hij:
Zal ik maar spruitjes opscheppen voor ze?
En ik zeg roep dan terug:
Neehee...dat mogen ze niet hebben. Daar worden ze te sterk van en winnen ze met stoeien.
Je wil niet weten met welke vaart het naar binnen gaat.
Uiteraard "verliest" papa met stoeien.
Soms lust een kind ook echt iets niet en werkt de truuk niet. Dan gaan we weer terug naar een spruitje en dan ben je klaar.'
Zelf de moeilijke eters van vrienden van ons heb ik zo aan het eten gekregen.
Wie weet heb je er iets aan TS.
Quellian schreef:Vandaag bij de huisarts geweest en een doorverwijzing naar de kinderarts gekregen. Buiten dat zijn zijn keelamandelen ook gezwollen, dus dat kan ook neergelegd worden bij de arts. Drie kwartier bij de huisarts binnen gezeten, hij vond het ook zorgwekkend en vond de kleine man erg klein van stuk. Goed moment dus om in te grijpen en niet iets dat binnen ons bereik ligt.