Afkicken, wat is het moeilijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Re: Afkicken, wat is het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 17:27

Heel erg lief van je :+:

Met mij gaat het redelijk. Met de psych en de huisarts afgesproken dat ik een blikje neem als ik daar behoefte aan heb en anders niet. Ze hebben eindelijk door dat ik toch een eigen schema heb gemaakt O:)
Over mijn angst voor terreur en aanslagen als zoontje niet bij mij is, was de psych heel duidelijk. Als het komt dan komt het en dan kan ik beter proberen te genieten van de goede momenten, dan achteraf spijt te hebben dat die momenten gevuld waren met angst. Natuurlijk wel wat mooier gezegd, maar dit is mijn interpretatie van zijn worden en ik geef hem volkomen gelijk. Heb zoontje vandaag dan ook met een lach op school afgezet en ben daarna de rest van de dag bij mijn moeder geweest. Lekker genoten van het mooie weer.

Gisteren en eergisteren heb ik geen blikje op, nu heb ik er wel eentje open staan. Verder was de bloeduitslag positief, in de zin van dat de waardes aan het herstellen zijn. Enkel mijn suiker staat erg hoog, dit is wel een puntje om in de gaten te houden.
Qua gewicht ben ik nog steeds heel erg aan het schommelen, maar wel in een licht stijgende lijn. Zit nu tussen de 59 en de 61 kilo.
Mag nu een maandje wachten met het volgende doktersbezoek en dan wordt er weer bloed geprikt.

Al bij al gaat het dus redelijk goed met ons.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:57

Poetser ! Dat klinkt geweldig !!!
Petje af voor je. :)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 19:40

Dank je,

De psych zei vandaag dat ik het beeld bevestigd heb dat hij al die tijd al had van mij. Ondanks een grote onzekerheid over mijn doen en laten, een laag zelfbeeld en confrontatie angst, ben ik toch maar even in een maand tijd van 10 blikjes per dag naar 1 blikje om de 3 dagen gegaan, de confrontatie zowel fysiek als mentaal aangegaan met mezelf en heb ik het toch maar voor elkaar gekregen. Voor hem was dit nodig om mij weer helemaal op de rails te krijgen. Namelijk dat ik zelf ga inzien dat ik wel degelijk een sterke vrouw ben en veel meer kan bereiken dan ik zelf denk.

Ik ben vandaag zelfs de confrontatie met mijn ex aangegaan, hem eens goed mijn gedachte durven zeggen aan de telefoon en hem heel duidelijk gemaakt uit het leven van MIJN zoon te blijven (nou had hij dat zelf al duidelijk gemaakt, maar ik heb hem die keus nu uit handen genomen). Ik begin beter in mijn vel te zitten, vechtlust te krijgen en kijk er naar uit om aan iedereen te laten zien dat ik er ben, als volwaardig en sterke vrouw/moeder ipv het onderdanige meisje dat ik tot nu altijd was dat alles maar deed om een ander gelukkig te maken en niet aan mezelf te denken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:45

Wat geweldig dat je zelf inziet wat een sterke vrouw je bent!

Je mag er ook zeker zijn en met dit nieuwe inzicht in jezelf, gaat een wereld voor je open :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:12

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Fijn dat je dat begint door te krijgen, dat het idd niet niets is, zo snel en toch wel zo sterk op je eentje even afkicken. :) En dat je daar best wel fier mag op zijn.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 22:51

Ik heb het natuurlijk niet helemaal alleen gedaan. Heb veel te danken aan de huisarts, de psych en vooral aan bokt. Zowel hier in he topic als via pb.
Net ook weer een heel lief pbtje gehad waar ik morgen even op reageer. Nu lekker slapen, is een drukke en emotionele week geweest tot nu toe en begin nu weer rust te vinden wat blijkbaar vermoeidheid met zich meebrengt.

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:20

Zeker je rust nemen idd! Het is niet niks dat je lichaam zomaar klaart! Vind het nogsteeds erg knap hoe je het zo voor elkaar gekregen hebt en ondanks dat ik je niet ken, ben ik onwijs trots op je! (Ondanks dat ik nauwelijks reageer heb ik wel heel je topic gevolgd ;))

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:36

Wauw, ik kreeg kippenvel van je bericht! Wat ben jij een óntzetttend sterke vrouw, en prachtig dat je dit nu ook zelf inziet. Ik ben ontzettend trots op je, en jij mag ook trots zijn op jezelf, kijk vanwaar je bent komen +:)+

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:05

Zo...weekje geleden dat ik heb kunnen bijlezen. Was even erg druk en moe en blablabla. Maarre, wat een mooie berichten allemaal van je ts. En wat een lieve berichten van iedereen hier ook, hier en via pb. Echt heel leuk om te lezen. Soort kerst spirit in november :o {:) Ik vind je elke keer weer onwijs knap bezig en nu ook met dingen als je ex...wouw. Petje weer af. Ga zo door...ik word helemaal blij van jou!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:21

Wauw wat een kanjer ben jij zeg.Echt respect hoe jij dit allemaal aanpakt

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 23:17

Bedankt voor de complimenten.

Ik heb hier 1 blikje staan omdat het morgen weer dag 3 is, maar ik hoor hem niet roepen om open te maken. Ik weet dus nog niet of hij open zal gaan morgen.

Vandaag genoten van het mooie weer ondanks de koude wind en een fijne dag afgesloten met frietjes, morgen weer naar mijn vriendin toe en maandag solliciteren. Hopelijk nemen ze mij eindelijk aan, het kennismakingsgesprek via telefoon was toch al positief.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 08:54

Ik duim voor je dat het wat wordt. Je verdient het!

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:50

Hoi ts. Ik wou even zeggen Ik vind datje geweldig bezig bent! !! Ga zo Door. Hoe was je sollicitatie gesprek?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 08:34

Het gesprek ging redelijk goed, maar nu is het afwachten. Als ik vrijdag nog niks heb gehoord dan word mijn kandidatuur weerhouden. Nog een paar spannende dagen.

Blikje van zondag is dicht gebleven tot ik onderweg was naar mijn sollicitatie. Toen werden de zenuwen te erg en dan grijp ik toch nog makkelijk naar een blikje. Maar al bij al gaat eigenlijk wel goed met afkicken.
Verder een weekje met toch wel positieve vooruitzichten. Vandaag een belangrijke afspraak ivm mijn inkomen, morgen kan ik eindelijk mijn gevecht stopzetten na 2 jaar en ik heb dit nog gewonnen ook (iets over moeilijk doen tussen Den Haag en Brussel en een lange tijd geen vast adres) en dit verhoogt vanaf volgende maand mijn inkomen ook, moest ik dan nog geen werk hebben natuurlijk.

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 08:54

Wat een fijne update! En 'al bij al gaat het eigenlijk wel goed' Hallo? Je doet het super goed! Je mag echt trots zijn op jezelf +:)+ õ

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 09:00

Het gaat inderdaad boven verwachting, alleen nog afleren om er naar te grijpen op spannende momenten. Gisteren wel gemerkt dat het op die momenten nog steeds een kalmerend effect geeft op mijn zenuwen en daar ben ik niet blij mee. Ach ja, dat zal ook nog wel goed komen :D

Sinds ik gestopt ben met (zoveel) redbull te drinken ben ik wel een heel ander mens, in positieve zin. Mijn omgeving merkt dat ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:21

Wat heerlijk om te lezen! :)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:03

Wat een fijne, fijne updates ! Geweldig natuurlijk dat je nu geen energie meer moet stoppen in het vechten met Brussel en Den Haag (Europa, geweldig toch :roll: ) en dat je daardoor ook een beter inkomen gaat hebben, maar vooral geweldig dat je een positiever mens bent !

En er gaat vast wel een moment komen, dat je die redbull niet meer nodig hebt bij spanning en dat je achteraf gaat denken "hé?! 'moest' ik nu geen redbull nemen ?". :D

+:)+ +:)+ +:)+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:58

Renee1991 schreef:
Gillbo schreef:
Even keihard maar een verslaving houd je je hele leven.Helemaal overwinnen doe je het nooit.
Wees altijd waakzaam op wat jou triggert om naar die verslaving te grijpen of dat er niet perongeluk een verslaving insluipt

Ik ken toch zat mensen die een pakje per dag rookten en nu misselijk worden bij de gedachte aan een sigaret :+

dat klopt renee,

maar dat wordt je ook van je 1e sigaret.
(en vergeet duizelig niet).

ze blijven wel degelijk verslaafd.. veel sneller dan iemand die zijn eerste sigaret rookt, zal bij iemand die ooit verslaafd was het opsteken van een sigaret tot een hernieuwde verslaving leiden.

het 'ziek' worden van de sigaret, zegt weinig tot niets over wel of geen verslaving..
van een borreltje kun je ook behoorlijk ziek worden, toch kan iemand behoorlijk verslaafd zijn 'geweest' aan alcohol, van 1 borrel over zijn nek gaan (ontwenning) en vervolgens weer verslaafd raken.

de meeste verslavende middelen zijn in eerste instantie helemaal geen genot.. na ontwenning zijn ze opnieuw geen genot..

iemand die nooit suiker eet, wordt kotsmisselijk van een heel zoete lucht of smaak.. na een tijd lang geen suiker te hebben gegeten, smaakt suiker op z'n minst vies, toch zijn we er zo weer aan gewend..

bitter in de natuur betekent niet goed/giftig.. toch is half nederland verslaafd aan de bittere smaak van koffie.. degene die de bitterheid niet kunnen verdragen gooien er nog een schep suiker tegenaan.

roken irriteert de luchtwegen en nicotine bind aan het bloed daar waar zuurstof zou moeten binden.. je wordt duizelig en misselijk..

van blowen raak je gedesoriënteerd en wiebelig, in de natuur betekent dat onmiddellijk gevaarlijke situatie, dat is ook ingebakken in ons lijf..

we leren te 'genieten' van een kick.. niet omdat het lekker is, maar omdat het anders voelt dan anders.. Een tijdje een bepaald 'genots' middel niet gebruiken betekent dat ons lichaam weer redelijk normaal reageert op de verslavende stof, dus we worden er ziek/beroerd/onzeker van..

Degene die verslaafd zijn geweest hebben echter wel die mentale 'herinnering', het weer gebruiken van een genotsmiddel drukt zeg maar de resetknop van de verslaving weer in.. omdat ze eerder die gewenning zijn doorgegaan, stappen ze een tweede of derde keer makkelijk over de negatieve zaken heen.. daarom dus: eens verslaafd, altijd verslaafd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 15:21

Ik heb het zelfs als ik mijn eerste sigaret van de dag rook. Vind hem heerlijk, maar word er soms onwijs duizelig van. Suizende oren enzo :=

Qua roken heb ik altijd begrepen dat mensen ernaar grijpen in tijden van stress omdat je heel bewust gaat ademhalen. Ik kan tegen het hyperventileren aan gaan zitten als ik in de stress ben, en van een sigaret ga ik een stuk rustiger ademhalen, waardoor ik ook automatisch minder zenuwachtig word.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 17:11

Duizelig worden van een sigaret heb ik ook nog wel eens, vooral als ik intensief bezig ben geweest en de laatste sigaret enkele uren geleden was.

Maar daar stop ik pas mee op het moment dat ik mij daar mentaal sterk genoeg voor voel en volledig zonder redbull kan. Hopelijk zal dat tegen het einde van de winter/ begin voorjaar zijn.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:26

Ik neem m'n petje voor je af poetsen!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:23

En ik volg je topic vanaf het begin af aan en ook heb alleen maar respect voor je!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:34

Ik sluit me daarbij aan :j
Je bent ontzettend sterk en dapper bezig, respect!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 11:17

Even zeer goede en (voor mij) belangrijke update

Het gaat lichamelijk goed met mij *\o/*

Eindelijk, maar dan ook echt eindelijk (na 10 jaar knokken) heb ik de kaap van 63 kilo gehaald (63,4 om precies te zijn) :D Mijn bh's worden te klein, broeken gaan niet meer dicht en ik heb een klein buikje en weet je? Ik ben er ongelofelijk trots op *\o/*

Sinds maandag geen blikje meer aangeraakt en ik mis het niet eens. Veel minder hoofdpijn, spijsvertering begint steeds beter te werken, maaltijden worden groter en ik ontbijt tegenwoordig. Alleen de baan heb ik niet :( Maar dat komt wel, dat moet gewoon.