Bah wat een naar nieuws. Laat je goed voorlichten..schrijf je vragen op en vraag of je het gesprek mag opnemen. Terug luisteren kan soms zeer verhelderend werken. Sterkte xxx
Ze zullen het waarschijnlijk verwijderen en dan naar de patholoog sturen. Die kan dan zien of de snij randen schoon zijn, en of het dus in zijn totaal verwijderd is.
idylle
Geplaatst: 10-06-15 20:54
Ik studeer momenteel mbo 3 niveau en heb een leerboek van anatomie. Hierin staat ook een stukje in over een plaveiselcarcinoom :
Dat klopt idd. Wendy_Komen.Ze sturen dat naar de Patholoog en die kan dan zien of álles is weg gesneden.Als dat niet zo is,doen ze een 2de operatie.Dit vertelde die oogarts,maar ik was het vergeten.
idylle die foto staat ook op Google,dit lijkt echt totaal niet op de tumor die ik heb zitten.En toch blijkt het dezelfde tumor te zijn.
Maar dit zit natuurlijk op de huid en niet in het oog. Het oog is vochtig, dus kan het nooit zo'n korstachtig iets worden als dan dat het op je huid zit.
Gelukkig wordt je redelijk snel geopereerd en eigenlijk vind ik het wel goed nieuws dat de operatie geen bloedspoed is. Je hebt nu tijd om goed geïnformeerd en voorbereid je operatie in te gaan.
Dit neemt natuurlijk niet weg dat het verschrikkelijk naar nieuws is, dat wil je gewoon niet horen.
idylle klopt,het zit niet echt op de huid.Nou ja,het ooglid is ook wel huid,maar veel dunner dan de gewone huid en idd. vochtiger. Ik hoop alleen maar dat het niet te diep zit,het is al zo'n moeilijk bereikbare plek. Ik heb me zoon al iets meer gerust kunnen stellen.
Ik heb er zelf niet moeilijk mee,miss. dringt het nog niet echt tot me door? geen idee eigenlijk. Gister wel knallende koppijn gehad,maar heb goed geslapen afgelopen nacht en nu is de koppijn weer weg.
Dank je wel tiwi en onne.
Hannanas
Geplaatst: 11-06-15 08:32
oliebol Gohya! Heel veel sterkte. Nu nog drie weken afwachten. Wellicht kun je ogentroost van weleda gebruiken teren de smurrie? Je traanbuis een beetje helpen.
Ik snap je wel, maar altijd positief: je hebt gelukkig geen melanoom. Ik heb zelf een basaalcel gehad. Goed weggehaald. Ze zullen het goed en diep willen weghalen, dat lijkt mij daar wel vervelend. Gelukkig ga je onder zeil.. Dat 1,5 uur stil liggen met gepruts bij je oog lijkt mij drie x niks!
gohya
Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-15 08:38
Dank je wel Hannanas.Idd. dat gepruts meer dan een uur lang bij me oog,hoef ik echt niet vol mee te maken.Daarbij heb ik al 2 x gehad bij een operatie dat er niet genoeg verdoofd was en dus pijn voelde.En dan ben ik weer zo,ik zeg niks,want dan duurt het nog langer,moet er eerst meer verdoving bij enzo. Maandag over 2 weken is het zover.
He bah Gohya wat een nare diagnose Das schrikken... Hopelijk vliegen die twee weken voor je voor bij! Tot die tijd heel veel kracht en sterkte gewenst!!
Dank je bowena. Heb morgenochtend om 10 uur een afspraak bij de H.A. dan laat ik al die witte plekjes op beide armen en schouderblad nakijken en 1 wratachtig plekje wat wit begon en nu bruin is,grote rare moedervlekken waarvan er 1 soms bloed, en wat bruine vlekjes op mijn kuiten.
Ja idd.Je gaat nu ook vanalles zien.Nu zie ik in mijn andere oog een wit plekje,precies hetzelfde zoals het in mijn andere oog begon,en op dezelfde plek.Miss. zie ik spoken hoor,maar laat morgen ook daar effe naar kijken.
maikeltje
Geplaatst: 11-06-15 23:44
Kan me helemaal voorstellen dat je nu alles laat bekijken. Meid wat een uitslag
Hopelijk kan je huisarts je morgen geruststellen vwb de andere plekjes en je meer helderheid geven over de diagnose.