Nog geen koorts, dat is al heel wat! Pijn zou nu minder moeten gaan worden, maar helaas.
Vannacht wel iets meer geslapen dan in het ziekenhuis, maar nog steeds heel veel wakker. Bed ligt een stuk fijner en het is hier veel rustiger, dat is wel echt heel fijn. Ik heb wel echt een idioot lichaam, zeg. Tot vannacht kon ik alleen op mijn linker zij en (beetje schuin) op m'n rug liggen, rechter kant van m'n hoofd is erg pijnlijk. Vannacht werd ik wakker op m'n buik, dat ging toch nog best goed. Wond op m'n buik alleen klein beetje gevoelig, maar het ging! Maar ik zat récht overeind toen ik in m'n slaap op de rechter kant van mijn hoofd ging liggen. Hellelujah dát gaat echt echt niet. Ik snap niet dat je lichaam dat toch doet in je slaap, grr.
Nu het stil is hoor ik de drain leeg lopen. Dat gebeurd best vaak! Minimaal 1 keer per minuut. Dus hij heeft het zwaar haha. Gemiddeld is (voor deze druk van 70mm) 1 keer in de 4 tot 14 minuten. De klep kan 4 miljoen keer open en dicht, kunnen we uit rekenen hoe lang die mee gaat! Haha. Zo'n 4 miljoen minuten dus (da's dus zo'n 7,5 jaar...).
in plaats van 16 miljoen (30 jaar) tot 56 miljoen (100 jaar) minuten.... Ik heb een Hakim valve gekregen, die vooraf ingesteld is op een vaste druk. De enige van de drie systemen in Nederland met echte kleppen. Vond dat het balletje in de kleppen van metaal is, moet dus nog even goed navragen of dat problemen geeft met MRI. Zou niet handig zijn met m'n werk straks!
Telefoon is eigenlijk het enige wat nog redelijk lukt op dit moment, scherm is op z'n donkerste gezet. Tv lukt maar minuut of 10. Een boek lezen gaat ook wel redelijk goed. Verder kan ik niet zoveel op dit moment, dus doen we t hier maar mee.
Tijd terug had ik een stukje gelezen over beleving van geluk (geloof dat t van bit was). Ging over paarden, gelukkig zijn ook al is het paard geblesseerd, maar met elke stap voorwaarts, enzovoorts. Dat klopt wel heel erg, gelukkig zijn met elke stap die je kan doen, ook al moest je daarvoor eerst 100 stappen of nog veel meer voor terug. Ik kan nu heel erg blij zijn met 10 minuten op een stoel zitten, dat kunnen andere (waar het heel gewoon voor is) zich niets bij voorstellen laat staan begrijpen...
Ik zal straks enorm blij zijn als ik weer één rondje op een paard kan stappen. Terwijl ik zo'n twee jaar geleden paarden op het hoogste niveau trainde.
En zo zijn er nog veel meer dingen, zoals in september weer met m'n studie verder kunnen gaan. Je bent pas echt ziek als je gaat verlangen naar huiswerk maken... Oké, da's flauw, haha. Maar dat doe ik wel dus.