Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agile

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:38

Jeetje ts, heb een groot deel terug zitten lezen en wat is het naar wat jij allemaal meemaakt. Ik hoop dat het ‘thuis zijn’ je goed doet en de pijn gaat afnemen. Veel sterkte!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:49

Phoe, lef hoor, lijkt me toch eng om met zoveel pijn gewoon naar huis te gaan.
Aan de andere kant , als je in het ziekenhuis niet verder geholpen wordt en niet fijn kan slapen door mede patienten, wordt je er ook niet beter van.
Balen dat je zo ver van het ziekenhuis af woont.

Goeie reis naar huis, doe voorzichtig :(:)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:36

Thuis is waarschijnlijk voor jou veel rustiger en fijner, maar toch wel heftig hoor zo met deze pijnen en oog op hersenvliesontsteking ..... Denk goed aan jezelf !!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:41

Succes Quir, en wees voorzichtig. Manlief wou ook altijd naar huis zodra het ziekenhuis niets meer kon doen dan pijnbestrijding maar phoe dat zijn toch altijd spannende uren, het wachten tot de pijn mindert en er vooruitgang te zien is. Ik duim voor je, dat de pijn snel acceptabel is en je hoofd kan rusten.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:32

Ben al een tijdje een stille meelezer maar wil je toch even een hart onder de riem steken. Wat naar toch dat je nog steeds zoveel pijn hebt en dat het niet afneemt! Ik hoop dat het gauw vermindert en dat het snel beter met je zal gaan. Veel sterkte!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 15:49

We zijn lekker thuis. Voor vertrek nog een spuit dipidolor (hele zware pijnstiller, had ik ook in de pijnpomp zitten) gehad en 100 mg tramadol. Nog even langs radiologie gelopen om al m'n beeldvorming op te vragen (dadelijk de foto's eens bekijken, ben benieuwd hoe de drain precies loopt!) en toen rustig naar huis gereden.

Rit ging best goed, gelukkig kan ik nu heel goed zitten en zo en doet m'n rug het echt ontzettend goed, ver boven verwachting goed zelfs. Autogordel wel onder m'n arm gedaan omdat ie tegen de drain in mijn hals aan kwam en dat was niet zo fijn. Haha.

Nu lekker in bed met een warme kruik op m'n buik. Heb echt fikse steken en soort kramp in m'n rechter onderbuik. Vooral met bewegen en dat was in de auto dus ook echt niet tof, elke hobbel heel veel pijn. Komt precies overeen met blinde darm ontsteking, dus die zal weer flink aan het irriteren zijn en misschien wel extra op het hersenvocht (zijn de darmen sowieso niet heel blij mee)

Pijnstillers zijn alweer een stuk uitgewerkt, gelukkig ligt m'n eigen bedje wel veel fijner en is het hier heerlijk stil en donker. Moesten temperatuur wel heel goed in de gaten houden, drie keer per dag meten... Tot nu toe zat ie telkens zo rond de 36.8/36.9. Wat doet ie nu net... 37.6. Echt iets voor mij om dadelijk, nu we net thuis zijn, zeker koorts te gaan krijgen.

Maar goed in de gaten houden dus, want op zich heb ik wel best wat koortsverlagende medicijnen (paracetamol, diclofenac, dexamethason en naproxen, de rest doet dat geloof ik niet). Bij 38 en hoger moeten we direct contact opnemen.

Maar nu, ga ik proberen of ik wat kan slapen. Lief vriendje gaat zo nog twee soorten morfine (kort en lang werkende) bij de apotheek hier in t ziekenhuis halen. Helaas mogen de spuiten echt alleen klinisch gebruikt worden... Dat is jammer.

Bedankt voor alle berichtjes! Doet me goed en vind het heel leuk om te lezen. :)
Lef om naar huis te gaan valt denk ik wel mee. Verder kunnen ze nu op dit moment in het ziekenhuis niet meer voor me doen dan we thuis kunnen. Mocht zelf kiezen of ik bleef of naar huis wilde, ze vertrouwde t wel om me te laten gaan omdat m'n vriend zelf ook arts is (mijn privé dokter hihi) en dat gaf de chirurg ook wel duidelijk aan. Thuis herstel je vaak ook beter en sneller dan in t ziekenhuis, zolang we t goed in de gaten houden is t prima. :)
Daarnaast als het echt fout gaat kunnen we ook gewoon naar het ziekenhuis hier in Maastricht (hier hebben ze ook neurochirurgie), maar ze mogen mij hier verder echt niet opereren of iets dergelijks. Ben hier niet voor niets weg gegaan, maar spoed is spoed en dat kan hier uiteraard ook als Tilburg dan te ver is (al gaat mijn voorkeur naar Tilburg toe gaan toch wel echt naar uit, heb zoveel vertrouwen en goed gevoel daar in het ziekenhuis en de artsen. Dat heb ik hier in Maastricht absoluut niet).

Maar hopelijk gaat het nu alleen maar de goede kant op!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:49

Hier toch ff een berichtje van een stille meelezer.
Fijn dat je weer lekker thuis bent en nou hopen inderdaad dat je geen koorts krijgt.
Rust lekker uit. :(:)

bonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:06

Wat fijn dat je thuis bent!
Jeetje wat zal jij een pijn hebben. De manier waarop je het omschrijft doet al haast zeer! Ik heb echt respect voor je.
Heel fijn dat je vriend ook arts is en dus precies weet wat het beste voor je is.

Ik hoop van harte dat je temperatuur laag blijft en dat je het licht aan het einde van deze lange tunnel begint te zien! :(:)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 20:27

Bedankt!

Ik hoop ook echt dat de temperatuur goed blijft, voel me helaas wel regelmatig "koortsig" en ziek. Helemaal fijn voel ik me er niet bij... Maar hopen op t beste, positief proberen te blijven.

Pijn is echt heel heftig helaas. Zijn momenten dat ik er echt door heen zit. :(

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:29

Er wordt ook vanuit hier geduimd voor een spoedig herstel!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:31

Pff. Ik duim hier ook voor een normale temperatuur. Zo naar als je weer terug zou moeten.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:33

:(:) :(:) :(:)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:59

Ik duim voor een rustige, fijne en koortsvrije nacht, Quir!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:01

Ik zal ook voor je duimen.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:23

:(:)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:49

Pff Quir, wanneer houdt die pijn nou eens op? Dat je nog zoveel kan typen en ook zo positief kan blijven! Ongelovelijk, je zal voor veel mensen een voorbeeld zijn!

Ik gun je het zo dat die pijn morgen weg is! Hoe lang loop je er nu al mee?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 10:39

Nog geen koorts, dat is al heel wat! Pijn zou nu minder moeten gaan worden, maar helaas.

Vannacht wel iets meer geslapen dan in het ziekenhuis, maar nog steeds heel veel wakker. Bed ligt een stuk fijner en het is hier veel rustiger, dat is wel echt heel fijn. Ik heb wel echt een idioot lichaam, zeg. Tot vannacht kon ik alleen op mijn linker zij en (beetje schuin) op m'n rug liggen, rechter kant van m'n hoofd is erg pijnlijk. Vannacht werd ik wakker op m'n buik, dat ging toch nog best goed. Wond op m'n buik alleen klein beetje gevoelig, maar het ging! Maar ik zat récht overeind toen ik in m'n slaap op de rechter kant van mijn hoofd ging liggen. Hellelujah dát gaat echt echt niet. Ik snap niet dat je lichaam dat toch doet in je slaap, grr.

Nu het stil is hoor ik de drain leeg lopen. Dat gebeurd best vaak! Minimaal 1 keer per minuut. Dus hij heeft het zwaar haha. Gemiddeld is (voor deze druk van 70mm) 1 keer in de 4 tot 14 minuten. De klep kan 4 miljoen keer open en dicht, kunnen we uit rekenen hoe lang die mee gaat! Haha. Zo'n 4 miljoen minuten dus (da's dus zo'n 7,5 jaar...). :') in plaats van 16 miljoen (30 jaar) tot 56 miljoen (100 jaar) minuten.... Ik heb een Hakim valve gekregen, die vooraf ingesteld is op een vaste druk. De enige van de drie systemen in Nederland met echte kleppen. Vond dat het balletje in de kleppen van metaal is, moet dus nog even goed navragen of dat problemen geeft met MRI. Zou niet handig zijn met m'n werk straks!

Telefoon is eigenlijk het enige wat nog redelijk lukt op dit moment, scherm is op z'n donkerste gezet. Tv lukt maar minuut of 10. Een boek lezen gaat ook wel redelijk goed. Verder kan ik niet zoveel op dit moment, dus doen we t hier maar mee. :)

Tijd terug had ik een stukje gelezen over beleving van geluk (geloof dat t van bit was). Ging over paarden, gelukkig zijn ook al is het paard geblesseerd, maar met elke stap voorwaarts, enzovoorts. Dat klopt wel heel erg, gelukkig zijn met elke stap die je kan doen, ook al moest je daarvoor eerst 100 stappen of nog veel meer voor terug. Ik kan nu heel erg blij zijn met 10 minuten op een stoel zitten, dat kunnen andere (waar het heel gewoon voor is) zich niets bij voorstellen laat staan begrijpen...

Ik zal straks enorm blij zijn als ik weer één rondje op een paard kan stappen. Terwijl ik zo'n twee jaar geleden paarden op het hoogste niveau trainde.

En zo zijn er nog veel meer dingen, zoals in september weer met m'n studie verder kunnen gaan. Je bent pas echt ziek als je gaat verlangen naar huiswerk maken... Oké, da's flauw, haha. Maar dat doe ik wel dus. :')

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:48

Wel fijn dat de drain dus goed werkt, daar is uiteindelijk de hele ellende wel om te doen geweest.

Gelukkig geen koorts, en hopelijk snel genezing van alle operatie wonden.

Ik neem aan dat de pijn aan je hoofd puur komt van de operatie of komt dat ook nog door teveel of onder-druk?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 12:59

dat snap ik heel goed, blij zijn met zo'n kleine "stomme" dingen. Wij waren heel erg blij toen manlief na 3 maand eindelijk een rondje door onze tuin kon wandelen (en dat is dus echt niet veel).

Ik duim dat de koorts achterwege blijft en de pijn wegtrekt !

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 13:02

De pijn in mijn hoofd (alleen rechts voor in m'n hoofd) komt door lucht en bloedingen in de hersenen en daardoor hersen oedeem (zwelling dus).

De druk gaat heel goed en heb ik ook echt geen last van, geen hoge én geen onder druk. De drain (de kleppen dus) achter m'n oor op de schedel is wel pijnlijk, botvlies wat beschadigd is. Maar die pijn reageert erg goed op pijnstillers. Alleen aanraken even niet doen! Haha.

De drain doet het Inderdaad super, daar hebben we t nu voor gedaan.

Ik heb de meest rechtse (dus gat in de schedel voor op het Hoofd en de kleppen achter het oor, meestal wordt de meest linkse gedaan)
Afbeelding

Inderdaad Jokari, zo is t echt! Veel begrijpen dat echt niet...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:12

Als je dat plaatje zo ziet, getver brr en aan de andere kant, wat kunnen ze tegenwoordig toch veel.

Nogmaals sterkte en fijn dat het thuis prettiger is :(:)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 13:14

dat plaatje ziet er idd creapy uit. :D Fijn dat de drain doet wat ie moet doen.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 13:30

Ja he! T idee ook... Je voelt de drain op de schedel ook heel goed lopen zowel het slangetje als de kleppen. Zag op de foto's dat er op t gat in de schedel geen dopje zit. Ben benieuwd of je die straks voelt als t litteken daar wat dunner wordt. Stiekem is dat gat best groot. :+

Verder voel je de drain goed op m'n sleutelbeen en borstbeen. Buik en gedeelte van de hals moet je goed voelen wil je die vinden. Ik voel m wel goed, maar waarschijnlijk doordat ik m ook van binnen voel zeg maar.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 18:12

Oei...

Afbeelding

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:17

Oei dat zier er niet zo mooi uit. T lijkt wel of t niet helemaal sluit?