"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:03

Marit schreef:
Thesserd schreef:
Maar.. iedereen die een koperspiraal gebruikt, je stelt dus nooit je ongesteldheid uit? Lijkt me echt kloten om op allerlei gelegenheden maar ongesteld te worden... Vakantie bijv.

Dit is inderdaad ook wat mij tegen houd. Helaas is de pil de enige anticonceptie waarbij je het kan plannen.

Ongesteld zijn is niet het einde van de wereld hoor :')

Ik vind het nogal ongezond om dat te gaan zitten plannen :\ je legt toch al je hele hormoonhuishouding plat en haalt dan ook nog het natuurlijk ritme weg... Mij niet gezien.

Amandavd

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:07

Verootje, ik weet niet hoe jouw ongesteldheid is, maar ik heb er dagen tussen zitten dat ik niet eens naar school kon vanwege de pijn en alleen maar in bed kon liggen en om de twee uur naar de wc moest omdat ik zoveel bloed verloor. Dus het is niet het einde van de wereld, maar behoorlijk vervelend.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:10

jesito schreef:
Ik vind van de pil vooral de kans op trombose die vaak toch wel groter is dan gedacht, heel erg beangstigend.
Ook een grotere kans op borstkanker en dat soort narigheid nemen we eigenlijk allemaal voor lief.
Dat is ook de reden dat ik me blijf verbazen over de jonge meiden die deze troep voor het minste of geringste voorgeschreven krijgen.

Maar goed ik begrijp dat het voor veel mensen niet van toepassing is en wel kinderen willen.
Maar de pil moet eigenlijk niet zo lang gebruikt worden, dat wil ik hiermee zeggen.

Er is een licht verhoogd risico en een verlaagd risico op baarmoederhalskanker en overiumkanker.(ovariumkanker is een sluipmoordernaar)

Als je niet rookt, geen overgewicht hebt, geen hoge bloedruk, geen diabetes hebt is er eigenlijk geen bezwaar om boven de 35 de pil te slikken. Voorkeur dan wel voor de 2e generatiepillen die minders risico's hebben dan de 3e generatiepillen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:13

Dat is allemaal heel erg mooi, maar na een tijd moet er anders besloten kunnen worden vind ik.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:13

Amandavd schreef:
Verootje, ik weet niet hoe jouw ongesteldheid is, maar ik heb er dagen tussen zitten dat ik niet eens naar school kon vanwege de pijn en alleen maar in bed kon liggen en om de twee uur naar de wc moest omdat ik zoveel bloed verloor. Dus het is niet het einde van de wereld, maar behoorlijk vervelend.

Nou ik kan je de hand schudden. Wat een pijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:15

jesito schreef:
Dat is allemaal heel erg mooi, maar na een tijd moet er anders besloten kunnen worden vind ik.

Daar is iedereen toch ook vrij in?

Als je een andere manier van anticonceptie wil omdat je je niet prettig bij voelt moet je dat vooral doen.

Ik ga na 10 jaar zo weer aan de pil. En die ga ik doorslikken want ik ben zat van die menstruatie.

Maar als een ander sterilisatie wil? Doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:17

NatasjavE schreef:
jesito schreef:

Als je een andere manier van anticonceptie wil omdat je je niet prettig bij voelt moet je dat vooral doen.

Ik ga na 10 jaar zo weer aan de pil. En die ga ik doorslikken want ik ben zat van die menstruatie.

Nee, dat is het probleem, als jij sterilisatie wil je op 21e vang je bot.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:19

Amandavd schreef:

Ik zal wel een rare zijn, maar ik heb mét pil meer buikpijn dan zonder :=

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:20

vuurneon schreef:

Tja, omdat het kan veranderen. Mn neef wilde nooooit kinderen. Was al jaren getrouwd. Op zijn 42e wilden ze toch kinderen en nu zijn er 2 kids. Zou toch zonde zijn als het dan niet meer kan..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:26

Selina schreef:
Amandavd schreef:

Wat apart, ik heb wel nog steeds pijn, maar niet te vergelijken met voor de pil. Toen lag ik bijna de gehele week huilend op bed van de pijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:28

Selina schreef:
vuurneon schreef:

Tja, omdat het kan veranderen. Mn neef wilde nooooit kinderen. Was al jaren getrouwd. Op zijn 42e wilden ze toch kinderen en nu zijn er 2 kids. Zou toch zonde zijn als het dan niet meer kan..

Ja maar dat is het risico voor de persoon zelf en zat mensen die niet van gedachten veranderen ;) Dat is voor de mensen om het voor zichzelf te beslissen, hun lijf, hun leven. Ik vind het jammer dat iemand van zeg 25 die echt geen kinderen wil niet de kans krijgt om zich te mogen steriliseren.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 29-04-15 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:28

NatasjavE schreef:
jesito schreef:

Zo simpel is dat toch niet, daar doen ze toch behoorlijk lastig over als je geen kinderen hebt en wilt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:45

Als je aleve feminax gebruikt zoals voor geschreven heb je beduidend minder bloed verlies. Ik heb ook altijd zo'n 1,5 dag dat ik geen lichte kleding draag en graag toch een beetje dicht bij het toilet blijf. En dan het liefst m'n eigen. Maar als ik dan op vakantie ben begin ik een halve dag van te voren al en dan is het allemaal een stuk minder. Ik gebruik al 25 jaar de pil niet meer. Heb hem n het begin een jaar of twee gebruikt maar dat was het niet voor mij. Tegenwoordig heb ik een super handig appje op m'n telefoon waar ik precies in kan zien wanneer ik ongesteld ben. Ga dan een weekje later of eerder met vakantie.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:56

Selina schreef:
Amandavd schreef:

Hier ook! Met pil pijnlijker.
Tijdens m'n 12 jaar diane35 tegen puistjes. (Echt belachelijk, zware troep)
Vanwege andere klachten gestopt... Was dat idee maar 7 jaar eerder gekomen...

Bij mij komt er geen pil/ komen er geen hormonen meer in.
Zoveel fijner.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:05

Ik vond de Diane echt geweldig. Heb me er nooit naar van gevoelt.

Vind het echt jammer dat ik die niet meer kan nemen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:18

NatasjavE schreef:

Hier hetzelfde. Bijna 20 jaar Diane35 geslikt. Nooit problemen gehad. Nu heb ik al 5 jaar de Yasmin, bevalt ook prima.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:53

Na mn vakantie ga ik eens stoppen.
Ben alleen wel bang voor die eisprong, die volgens sommige hier enorm zeer doen :')

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:17

Ik voel geen eisprong.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:18

Suzanne F. schreef:
NatasjavE schreef:

Hier hetzelfde. Bijna 20 jaar Diane35 geslikt. Nooit problemen gehad. Nu heb ik al 5 jaar de Yasmin, bevalt ook prima.

Fijn zeg!!!
En hebben jullie pilloos te vergelijken?
Ik kwam er pas achter na maanden gestopt te zijn (toevallig gestopt ivm geen relatie, dus niet gestopt vanwege klachten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:52

Ik heb ook niet meer buikpijn zonder pil dan met. Het verbaasde mij ook enorm omdat ik vanwege heftige menstruatie aan de pil ging op mijn 12e. Ik lag ook een hele week in bed in foetushouding, viel flauw en functioneerde echt niet. Dat heb ik nu niet meer, ook niet zonder pil.

En inderdaad, met een regelmatige cyclus kun je uitrekenen wanneer je ongesteld wordt en je vakantie op een safe moment plannen!

Doorslikken deed ik toch al nooit want ik kon er donder op zeggen dat het er toch doorheen brak :') . En dan bloedde ik zo'n vier weken, van dat hele gore oude bloed, brrrrr.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:57

Hannanas schreef:
Fijn zeg!!!
En hebben jullie pilloos te vergelijken?
Ik kwam er pas achter na maanden gestopt te zijn (toevallig gestopt ivm geen relatie, dus niet gestopt vanwege klachten)

Ja, ik heb 2 kinderen :D

10 jaar pilloos en ik ben er nu zat van. Ik ga weer beginnen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:28

Ben benieuwd wat je merkt na tien jaar zonder!

Ik was na een jaar pilvrij weer begonnen, snel gestopt na drie maanden! Wat een ellende. Toen nog de nuvaring een paar maanden, ook niet fijn!
Nu heerlijk blij zonder pil al een aantal jaar.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:21

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:49

Wie merkt er van jullie dan ook al een verschil in de stopweek (hormonen zijn in 48 uur uit je bloed)?
Ik heb geloof ik geluk, en altijd meer zin dan de man :')

Voor mij is het wel nog steeds heel dubbel. Ik wel echt echt echt niet zwanger worden, condooms vind ik verschrikkelijk, en ik denk dus dat ik vrij weinig bijwerkingen heb.
Zou het wel graag een paar maanden willen proberen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:03

amoj schreef:
secricible schreef:
[quote="amoj">>>>>>>>>>>>>>>>>>
Heb zo'n 3 jaar achter elkaar dezelfde pil geslikt en heb nooit veel zin gehad in seks.
Sinds een half jaar een ander, en toen opeens wel, en ik was niet te houden... Kon voor mij niet lang en vaak genoeg gebeuren. Een maand geleden even gestopt, en meteen had ik geen zin meer.

Interessant artikel.
[/quote>>>>>>>>>>>>>>

Welke pil slikte je en ben je daarna gaan slikken?

Weet de naam niet meer... De eerste zat in een groen wit doosje... Micro nogwat?
Welke ik nu heb zal ik straks even nakijken. Zitten in een geel/oranje doosje en de strippen zijn apart verpakt in aluminium o.i.d.

Edit; liefst zou ik ook stoppen met de pil. Hoewel deze voor mij positief werkt vind ik al die hormonentroep maar niks. Maar ik ben begonnen met de pil omdat ik heftig ongesteld ben altijd, en op moment ook als anticonceptie.
Andere alternatieven vind ik ook niks..

Ik denk dat de eerste Microgynon30 is, ben wel geinteresseerd in wat dan de tweede is.