Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:16

wanuu schreef:
Bij mij is het grootste probleem gewoon dat ik bijna de hele dag honger heb en vaak dus naar snacks pak in plaats van iets gezonds ... Soms zo erg dat ik niet meer normaal avond eet :+ Hoewel ik ook wel vaak brood pak in plaats van snacks, maar veel mensen zeggen dat brood ook helemaal niet goed is. Misschien kan iemand hier bevestigen hoe dat nou echt zit? Ik eet op een dag best veel brood weg, omdat ik anders zakken chips op ga lopen knagen ...
Dat honger gevoel is echt vreselijk vervelend en wordt ook erger met mijn huidige behandeling, dus als iemand iets weet wat helpt of iets wat ik kan doen, gezonde snacks?

Ik weeg mezelf eigenlijk nooit. De laatste keer op de weegschaal was in Januari bij de endocrynoloog en toen was het 64. De 3 jaren daarvoor heb ik me niet gewogen, ik kon me iets vaags herinneren dat ik ooit 76 woog :+
Had ook al aangegeven dat ik niet echt wil afvallen, maar van mijn "rondingen" af wil. Dat lukt alleen niet zo makkelijk als ik blijf snacken en gewoon een luierd ben. Ik zie niet echt motivatie om te gaan sporten eerlijk gezegd, vooral niet omdat ik het alleen moet doen :+

Ik houd zelf niet bij wat ik op een dag eet, is dat handig om te doen? Ik denk dat ik schrik :')

Even een tip. Ik was ook een wandelend buffet, ik at de hele dag door en had soms 30 min na het avondeten alweer honger. Ik ben voor mijn rug een aantal keer bij een osteopaat geweest. Maar ze heeft meer behandeld. 2e behandeling kwam ik thuis, had ik ineens veel minder honger. Al mijn voedselpakketten die ik mee nam naar school en werk en zo bleven over. Dus ik aan haar vragen, had ze iets met mijn twaalfvingerige darm gedaan. Ze zei dat deze verkeerd lag en daardoor een hongerprikkel ging afgeven. Sinds die behandeling eet ik zeker een kwart minder van wat ik daarvoor at. Misschien nog wel minder :P
Je kunt t altijd eens proberen!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:17

Het voedingscentrum is er in ieder geval niet zo blij mee :')

Ymke_Z

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:21

Klopt ik ga ook wel vals spelen met yoghurt omdat ik niet me spierweefsel wil opgeven en nog wil sporten

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:30

Mijn eten vandaag:
O: kwark, fruitpapje, noten&zaden muesli
L: 2 volkorenboterhammen met kipfilet
T: 2 rijstwafels, 2 mandarijnen
A: avonddienst, of ik haal een maaltijdsalade of ik eet mee met de kids
T: 2 crackers met kaas, sinaasappel

B: heb nu net een half uur hardgelopen.

Ik loop nagenoeg altijd sochtends op een nuchtere maag.
O en supplementen, ik slik multivitaminen, extra magnesium en extra vit C

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:41

Wat hebben jullie een hoop zitten praten joh!!! Hahahahaha Welkom nieuwe mensjes :D

En ik moet ook even zeggen dat ik gister op de weegschaal ben gaan staan (sinds een maand 2x pw sporten en sinds een week werken met my fitness pal) en ik ben gewoon al 2 kg afgevallen!!! *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* nog maar 4kg te gaan en dan op gewicht blijven :j

Ik heb me toch even al stuiterend door het huis calorieën verbrandt _O- en een bonus gevulde koek gegeten :')

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:48

Goedzo!!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:52

ik heb vorig jaar zo de citroenkuur gedaan,overhaald door een collega. honger heb ik vreemd genoeg niet gehad, alleen zo'n nood aan zout en enorm veel spierkrampen gehad...
was geloof ik wel 5kg kwijt waarvan er 2 wel onmiddellijk terug bij waren door terug te eten (darmvulling noem ik het). Moet wel zeggen dat ik me daarna wel fitter voelde. Alleen is 10dagen toch nog niet voldoende om je eetpatroon te doorbreken, ben vrij snel hervallen en had een afkeer van citrusvruchten :+

Supplementen: hier standaard Magnesium, anders kan ik amper meer dan 2 lijntjes schrijven zonder dat mijn hand verkrampt en mijn kuiten continu steenhard zijn. 2 wekelijks vitamine D en als ik eraan denk vit B12

Ik twijfel er eigenlijk aan om eens een controle te laten doen bij een sportarts en daarna korte, maar intensieve intervaltrainingen te gaan doen... 2-3x/week 20min is mss makkelijker vol te houden dan telkens uren... (had een vergelijkende test gezien tussen 2 personen met een rotslechte conditie, de ene deed 2x/Week 20min intensieve intervaltraining, de ander 3x/week 90min lage inspanningsactiviteit. Na 6 weken had die met korte krachtige inspanningen meer vooruitgang geboekt)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:54

Petitparis, insanity wat voor jou, elke dag 45 min interval. Zo dodelijk, zo heerlijk!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:57

45min vind ik al iets te lang (naast paardrijden en wandelen met de honden) da's zoals mijn zumbalessen. Als niemand meegaat kan ik het niet opbrengen te gaan. idem squash (30min)
En wil vnl groen licht om mijn hartslag de hoogte in te jagen. Ropeskipping is uiterst geschikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:05

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 11:13

Het lijkt me niet de bedoeling dat je een topic gaat promoten in ons topic. Als je wilt meepraten, is dat prima! Maar de mensen die daar heen willen, gaan zelf wel :)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:24

Wist niet dat bokt bedoeld was om 'reclame'te maken voor andere topics.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:26

Hoe zit het eigenlijk met melk?
Ik ben dol op melk en drink bij het ontbijt 2 of 3 glazen en bij de lunch ook. Soms tussendoor ook nog.
Toen ik de app invulde viel het me op hoeveel het eigenlijk was.
Is het beter om melk te minderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:28

Ligt eraan. Als jij het binnen je voedingspatroon laat passen, kan dat geen kwaad. Je zal dan wel bij andere maaltijden op je koolhydraten en vetten moeten letten. Zeker halfvolle en magere melk zit boordevol koolhydraten (= suikers, dus niet heel goed).

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:32

Mag ik mij ook melden ?
Ik ben sandra, 25 en 6 weken geleden bevallen van ons tweede kindje. Ik heb nog 3kg van de zwangerschap eraan zitten en daarnaast mogen nog wel wat kilootjes eraf. :+ ik wil graag bikiniproof zijn van de zomer.
Ben sinds gisteren gestart met water drinken, want ik dronk sowieso veel te weinig. 2 glazen op een dag. := en vanaf maandag wil ik ook op mn eten gaan letten.
ik ben trouwens 1.67 en weeg nu 66 kilo. Sowieso wil ik terug naar 60kg en als het kan 58.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:33

Ja ik drink eigenlijk altijd halfvolle melk.
Ik ga proberen om het sowieso niet meer tussendoor te drinken. En bij het eten minderen naar 1 of 2 glazen. Uiteindelijk drink ik het vooral omdat ik het lekker vind en niet voor de dorst.

Welkom Sandra! Leuk dat je ook meedoet :)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:36

Halloooo, ik meld me hier ook even voor de handige tips. Ik wil namelijk niet afvallen, puur in gewicht ben ik qua lengte-gewicht perfect in balans of mag er theoretisch gezien nog iets bij. Maar ik eet zo slecht, zo vreselijk slecht. Ik schaam me gewoon om te zeggen wat ik op een dag eet. Er moeten suikers AF, maar dat lukt me niet...help

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:40

Mag ik mijzelf hier ook melden :) ?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:43

Tuurlijk!

Wat mij onwijs geholpen heeft is niet voor mezelf de eis te stellen dat ik van de 1 op de andere dag gezond móet eten en vervolgens ook niets 'ongezonds' meer mag. Ik ben begonnen met (meer) gezonde maaltijden en nu m'n tussendoortjes aan het vervangen door gezonde dingen. Ach, en soms ga ik nog de fout in en vreet ik in 15min een zak m&m's leeg. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, de volgende dag doe ik dan weer extra m'n best!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:44

LizMD schreef:
Tuurlijk!

Wat mij onwijs geholpen heeft is niet voor mezelf de eis te stellen dat ik van de 1 op de andere dag gezond móet eten en vervolgens ook niets 'ongezonds' meer mag. Ik ben begonnen met (meer) gezonde maaltijden en nu m'n tussendoortjes aan het vervangen door gezonde dingen. Ach, en soms ga ik nog de fout in en vreet ik in 15min een zak m&m's leeg. Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, de volgende dag doe ik dan weer extra m'n best!

Dat red ik echt niet, ik hou van chocola, ik aanbid chips en ik leef op koekjes :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 11:44

Welkom allemaal :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:51

hoe mijn dagje zal zijn

O: rijstepap
T; stuk rijstevlaai (laatste dag stagiaire, heeft speciaal voor mij deze vlaai gekocht :P )
L: 2 bruine boterhammen met kaas
T: appel
A: pasta met een salade

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:58

Dit topic is geen lijstjestopic toch? Daar is een speciaal topic voor. Dit topic is toch om elkaar te informeren over hoe je levensstijl te veranderen?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:01

Lijstjes zijn toch juist fijn als inspiratie en motivatie? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:04

Aan een lijstje (zeker lijstjes van amper 1200 kcal) heb je niet zoveel als je een gezonde levensstijl wil bereiken als er niet wordt bijgeschreven waarom er voor bepaalde producten wordt gekozen, wat het met je doet, wat je doelen zijn.

Ik vind lijstjes persoonlijk helemaal niet inspirerend zonder de extra info. Het lijkt in mijn ogen meer op berichtjes scoren :P

En ik denk dat daarop het topic op termijn ook gesloten wordt omdat daar andere topics voor zijn.