[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:48

Bedoelen jullie mij hier ook mee? :o

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:51

Ik laat nu mijn tussendoortjes weg (chocola ed). Erg moeilijk want het is zo lekker. Ipv daarvan een appel of iets anders waar niet zoveel in zit en water drinken. Ik ga nu proberen vol te houden.. ben benieuwd. Ik weeg nu 74 kg. Ik wil eigenlijk naar 64, maar we zullen zien!

Ik ga ook nog extra sporten met een vriendin. Waarschijnlijk zwemmen!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:53

8 pagina's erbij, dat wordt een klus om het met deze snelheid bij te houden. :=

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:54

Bralindy schreef:
Ik laat nu mijn tussendoortjes weg (chocola ed). Erg moeilijk want het is zo lekker. Ipv daarvan een appel of iets anders waar niet zoveel in zit en water drinken. Ik ga nu proberen vol te houden.. ben benieuwd. Ik weeg nu 74 kg. Ik wil eigenlijk naar 64, maar we zullen zien!

Ik ga ook nog extra sporten met een vriendin. Waarschijnlijk zwemmen!

Hoe oud ben je en hoelang ben je? :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:56

Bijna 22 een 173. Ik had altijd maat 38 maar nu 40 en dat vind ik niks. Ik voel mij ook niet fijn in mijn lijf. Misschien is 64 kg wel weinig maar ik kijk wel waar het schip strand :+

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:58

Bralindy schreef:
Bijna 22 een 173. Ik had altijd maat 38 maar nu 40 en dat vind ik niks. Ik voel mij ook niet fijn in mijn lijf. Misschien is 64 kg wel weinig maar ik kijk wel waar het schip strand :+

Dan is 64 wel erg weinig, denk er goed om dat je niet doorslaat :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:58

Ik doe ook mee! :D

Minder eten en meer sporten is mijn methode. Wat ik nu eet:
O: Bakje muesli met magere yoghurt
L: Twee bruine boterhammen met smeerleverworst
T: Banaan of druiven
A: Gewoon lekker koken, maar wel minder pasta of rijst per maaltijd dan voorheen

Daarnaast doen mijn vriend en ik elke dag sit-ups en beenspieroefeningen.
Ook wandelen we een paar keer per week en wil ik een paar keer per week gaan skeeleren, dit steeds meer opbouwen :) En als het straks 's avonds weer licht is wil ik meer paardrijden.. *zoekt naar tijd*..

Heb die 30Days app gedownload om de sit-ups bij te houden :D

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:59

Wat mij ineens opvalt is dat er ook behoorlijk wat jonge meiden (14/15) aardig lijken te crashen.. Lijkt me (uitgezonderd bij obesitas) niet zo best op die leeftijd. :=
Dan kun je beter de snaaibuien voorkomen met gezonde tussendoortjes en meer bewegen.

Edit: ik weeg 63 kilo bij 1.75, en ben gewoon normaal/slank van postuur. Dit lijkt me dus niet heel overdreven hoor :)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:01

Ik heb 4 chocolade koekjes gegeten als ontbijt, ik kreeg niets anders door m'n mond ;( .

Ik ben van plan om sowieso 2 stukken fruit per dag te eten, chips te vervangen door gezonde nootjes en de cola vervangen door water. Verder
heb ik een 30 day challenge gedownload, die ik 2x per dag ga doen. Ook wil ik mijzelf actiever inzetten met 'gym' op school (2x per week).

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:11

Liesje1611 schreef:
Edit: ik weeg 63 kilo bij 1.75, en ben gewoon normaal/slank van postuur. Dit lijkt me dus niet heel overdreven hoor :)

Dat denk ik ook. Ik ben al gestopt met groeien in groep 8 en toen woog ik 60 :+ later in de 2e 64. En dat was gewoon normaal. Dus ik neem aan dat het ook niet zo dramatisch zal zijn.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:18

Ik ben ook 1,73 en heb dat nooit gewogen bij die lengte, maar kan me ook niet voorstellen dat dat te mager zou zijn.

Ik moet straks even langs mijn oma spullen ophalen voor de taarten die ik vanmiddag moet maken dus ik heb me voorgenomen dat ik te voet ga. Is maar een kilometer dus zo lang het niet super hard regent is het eigenlijk vrij belachelijk dat dat altijd maar met de auto moet.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:23

Even domme vraag! die banaan pannekoekjes klinken fantastisch? waar bestaat je mix uit? qua verhoudingen? Klinkt als een fijn "tussendoortje" met een goede smaak?

Ik ben 1.72 en schommel rond de 63 kilo op het moment. Vind dat zelfs voor mij iets te veel vet in verhouding tot spier

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:32

Nies_ schreef:
Ik ben ook 1,73 en heb dat nooit gewogen bij die lengte, maar kan me ook niet voorstellen dat dat te mager zou zijn.

Ik moet straks even langs mijn oma spullen ophalen voor de taarten die ik vanmiddag moet maken dus ik heb me voorgenomen dat ik te voet ga. Is maar een kilometer dus zo lang het niet super hard regent is het eigenlijk vrij belachelijk dat dat altijd maar met de auto moet.

Fietsen is ook fijn :)

Ehm 1.72 en 63 kg, daar moet echt geen gewicht af.. Strakker worden okee, maar afvallen moet echt niet.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:33

Okee ik ben actief geweest deze morgen, dag 2 van de 30 days abs challenge gedaan en net m'n eerste hardloop kilometers er weer op zitten. Nog niet veel, 2,5km in 20 min ongeveer maar het begin is er :j gewoon lekker afgewisseld tussen stukjes hardlopen en wandelen.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:37

Oh wat leuk, ik zie allemaal mensen die een beetje op mijn gewicht/lengte zitten! *\o/*
Hier ook een 1.76m lange dame van 64 kg. Mijn doel is vooral om afscheid te nemen van iemand die ik al zo lang als ik me kan herinneren bij me draag, Kapitein Onderbuikvetkwab.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:38

ben ik de enige die het een heel gezond gewicht vind als je ±1.75 bent en ±65kg weegt? :Y)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:42

Het is ook gewoon een gezond gewicht, hoor. Ik wil alleen wat strakker worden. :P

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:43

iEmmaaa schreef:
ben ik de enige die het een heel gezond gewicht vind als je ±1.75 bent en ±65kg weegt? :Y)

Nee, ik schrik ervan hoeveel mensen er hier zijn en drastisch willen afvallen..
Dat je strakker wil worden okee, maar afvallen, sorry dat ik het zeg, maar doe even normaal?! :=

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:51

Gewicht is sowieso maar een getal. Het zegt niks over de verhouding vet/spieren in je lichaam, dus je moet er niet te veel waarde aan hechten. Ik raad iedereen ook van harte aan om je maten op te meten elke 1-2 weken en daar vanuit te gaan, en de weegschaal meer voor ernaast te gebruiken. Ik weet niet precies hoe het met de doelen van mensen hier zit, maar ik hoop toch zeker niet dat mensen met een gewicht/lengte verhouding zoals 65 kg / 175cm dingen zeggen als "ik wil 10 kilo afvallen" :=

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:04

_sharonnn schreef:
Nies_ schreef:

Fietsen is ook fijn :)

Daar heb ik echt een hekel aan :o

Ik ben 1,73 en wil naar de 65, dan zie ik dan wel of ik dat zo goed vind of niet, want dat getalletje zegt inderdaad ook niet alles.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:06

Haha snap ik wel!
Ik ben afgestapt van de getalletjes.
Het schommelt altijd zo bij mij..

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:08

In mijn weegschaal zit lichaamanalyse dus ik let eigenlijk op gewicht, vetpercentage en spierpercentage

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:13

liefsmarleen schreef:
In mijn weegschaal zit lichaamanalyse dus ik let eigenlijk op gewicht, vetpercentage en spierpercentage

Kijk dat is wel weer fijn!
Als ik de richtlijnen van het voedingscentrum aanhoud, mag ik tussen de 55 en 73 kg wegen bij een lengte van 1.72 en een leeftijd van 20.
Nou ik heb d'r geen verstand van verder, maar als ik 55 kg zou wegen, zou ik in t ziekenhuis liggen.. Ik weeg 67 kg en er mogen wel wat vetjes af, maar ik ga zeker niet beneden de 60 kg..

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:19

Wat zijn nou echt fijne 30 days challenges? Het liefst veel voor de billen en buik haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:22

Oei eierkoeken en krentenbollen zijn eeecht niet gezond ... := Wel lekker natuurlijk!

Naomi_Haffie, download de 30DAYS app is dan kan je kijken wat je aanstaat! Er staat ook uitleg bij en waar het goed voor is etc.

Ik kom met pijn en moeite aan 1300 calorieen en ik zou ook echt niet weten wat ik er nog meer in zou moeten proppen. Ik zit ZO vol als ik dat allemaal op heb. Pffff. Heb ook echt geen honger overdag.

Ik zit nu op school, vanavond weer lekker dag 2 van m'n challenges doen! Eerst een kop koffie erin :')